- 1 Egzamin ósmoklasisty coraz bliżej. Z matematyką pomagają licealistki (5 opinii)
- 2 Studia na prywatnej uczelni. Nowe kierunki w rekrutacji 2024 (4 opinie)
- 3 Majówka 2024: matury i egzaminy. W szkołach będzie ponad 2 tygodnie wolnego? (68 opinii)
- 4 Start rakiety z Pustyni Błędowskiej. Wystrzelili rzeżuchę w sondzie z kombuczy (22 opinie)
- 5 Gdyńska szkoła z certyfikatem Cambridge International School (13 opinii)
- 6 Nowy rektor GUMed wybrany (99 opinii)
Tęczowy Piątek w ponad 100 szkołach w Polsce. Młodzież przeciwko homofobii
27 października ponad 100 szkół w Polsce, w tym 18 na Pomorzu, świętuje Tęczowy Piątek. Organizatorem tegorocznego Tęczowego Piątku jest Fundacja GrowSPACE, która zachęca młode osoby ze szkół do budowania "safe space", czyli bezpiecznej przestrzeni w swojej szkole oraz zwrócenia uwagi na obecność osób LGBTQ+ w społecznościach szkolnych.
- To nie powinien być tylko jeden dzień. Każdego dnia powinniśmy obchodzić taki mały tęczowy piątek w szkołach i wspierać młodzież - mówiła Nina Katka, koordynatorka woj. pomorskiego w fundacji GrowSPACE, uczennica III LO w Gdańsku.
Znana para stworzyła pierwszy komiks edukacyjny dla młodzieży LGBTQ+
Świętujemy, żeby pokazać potrzebę bezpieczeństwa, równości, szacunku
Życie młodych osób nieheteronormatywnych [osoby, które nie są heteroseksualne i nie podejmują tradycyjnych roli płciowych, tj. lesbijki, geje, biseksualiści, transseksualiści i osoby "queer" - dop. red.] nie należy do najłatwiejszych. W związku ze swoją orientacją seksualną są one narażone na krzywe spojrzenia, komentarze, prześladowanie i przemoc. Wyzwiska, szarpanie i złośliwe żarty to dla młodych osób LGBT codzienność.
- Jako osoby uczniowskie, ale też grono pedagogiczne chcemy, żeby szkoły były bezpieczną przestrzenią. Nasza szkoła jest bezpieczną przestrzenią, ale nie wszędzie tak jest, właśnie dlatego świętujemy "Tęczowy piątek", żeby pokazać potrzebę bezpieczeństwa, równości, szacunku, bo tylko wtedy będziemy mogli skorzystać z możliwości edukacyjnych placówek, jeżeli będziemy się tam czuli bezpiecznie - mówiła Nina Katka.
- Byliśmy, jesteśmy i będziemy po stronie osób, młodzieży, którzy potrzebują szczególnego wsparcia. Osoby o różnej tożsamości są zawsze wśród nas, w Gdańsku, które jest miastem równości, wspieramy je w różny sposób nie tylko podczas Marszu Równości, ale też np. pracując na rzecz standardów obsługi osób LGBT w różnych instytucjach, szkoląc nauczycieli, powołaliśmy rzecznika praw ucznia. Empatia jest bardzo ważna, ale nie wystarczy, musimy mieć też wiedzę, jak wspierać i wyrównywać szanse - mówiła Monika Chabior, zastępczyni prezydenta miasta do spraw rozwoju społecznego i równego traktowania.
Jak podkreślała, "bezpieczną przestrzeń tworzą społeczności szkolne - rodzice, nauczyciele, uczniowie. Taka przestrzeń musi być dla każdego".
Potrzeba bezpiecznej przestrzeni dla uczniów
Z danych Fundacji GrowSPACE wynika, że jedna na trzy osoby przynajmniej raz czuła w polskiej szkole przemoc rówieśniczą. To nie jest tylko przemoc fizyczna czy psychiczna, ale także cyberprzemoc, przemoc relacyjna.
- Jestem dumna z zaangażowania społecznego naszych uczniów, z tego, że nie boją się mówić o sprawach ważnych. Na co dzień jako nauczyciel widzę, że jest potrzeba budowania bezpiecznej przestrzeni, tak by każdy mógł być sobą i nie bał się być sobą, bo człowiek przestraszony nie jest w stanie niczego się nauczyć - mówiła Małgorzata Gradolewska, nauczycielka biologi w III LO w Gdańsku.
Od nowego roku szkolnego 2023/24 w Gdańsku pracę rozpoczął rzecznik praw ucznia, którego zadaniem jest koordynowanie działań na rzecz przestrzegania i promocji praw ucznia.
Od nowego roku szkolnego 2023/24 będzie rzecznik praw ucznia
Ponad połowa osób uważa, że ich sytuacja jest trudna
Dane Fundacji GrowSPACE wskazują, że w polskich szkołach aż 93 proc. społeczności wie o obecności osób LGBTQ+ w ich szkole. Ponad połowa (53 proc.) uważa, że ich sytuacja jest trudna lub niewystarczająco dobra.
W tym roku - jak podkreślają organizatorzy - szczególnie ważne jest to, by dotrzeć z Tęczowym Piątkiem do małych miejscowości, w których osoby LGBTQ+ bardziej narażone są na dyskryminację.
Korekta płci u nastolatków. "Potrzeba regulacji procesu"
Akcja przez lata na celowniku władz oświatowych
Przez ostatnie lata organizatorzy akcji i szkoły, które się w nią angażowały, musiały liczyć się z nieprzyjemnościami ze strony władz oświatowych, stawiających sobie za cel walkę z "ideologią LGBT". W 2018 r. kuratoria oświaty skontrolowały placówki, które wzięły udział w akcji. W sprawie interweniował rzecznik praw obywatelskich, który pytał ministerstwo edukacji, skąd to zainteresowanie akurat w odniesieniu do tej inicjatywy.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-10-27 17:10
Pytanie do wszystkich (40)
A kiedy zorganizowany będzie w pomorskich szkołach nietęczowy piatek z wyrażeniem wsparcia dla osób heteroseksualnych?
Takich akcji jakoś nie mogę zaobserwować, a moje dzieci czują się dyskryminowane jako w pełni definiujace siebie jako heteroseksualne.- 1067 94
-
2023-11-01 10:40
Odpowiedź od wszystkich
Każdy inny piątek do dzień wsparcia dla osób heteroseksualnych. Tak samo jak każdy inny poniedziałek, wtorek, środa i czwartek ;)
- 0 0
-
2023-10-30 19:29
Już zupełnie sfiksowałeś
- 0 1
-
2023-10-28 20:41
Świadomy wyborca
I tak wybraliście tęczowe ciotki, więc po ce ten kwik.
- 8 1
-
2023-10-28 18:30
To nie jest poprawne politycznie
- 3 0
-
2023-10-28 10:44
"nietęczowy piatek z wyrażeniem wsparcia dla osób heteroseksualnych?"
raczej nie można się spodziewać.
Bo to jest nudne i powszechne...- 0 5
-
2023-10-27 22:40
Na pewno nie w czwartek bo czwartki są owocowe .
- 9 0
-
2023-10-27 21:55
Będąc hetero nie zrozumiesz (4)
Bo osoby heteroseksualne nie potrzebują takiego wsparcia. Ten kto nie przeżył dzieciństwa/dorastania jako osoba nie-heteronormatywna nigdy nie zrozumie dlaczego to jest ważne.
Jestem 30-letnim gejem. Już w podstawówce wiedziałem, że jestem inny od innych chłopców. Oni niestety to również widzieli. 20 lat temu nikt nie mówił tak głośno oBo osoby heteroseksualne nie potrzebują takiego wsparcia. Ten kto nie przeżył dzieciństwa/dorastania jako osoba nie-heteronormatywna nigdy nie zrozumie dlaczego to jest ważne.
Jestem 30-letnim gejem. Już w podstawówce wiedziałem, że jestem inny od innych chłopców. Oni niestety to również widzieli. 20 lat temu nikt nie mówił tak głośno o osobach LGBT i ja nie wiedziałem, co jest ze mną nie tak. Nie wiedziałem dlaczego jestem inny. Bardziej wrażliwy itp. Ciągłe obrażanie, pokazywanie palcami, plucie, znęcanie, wyśmiewanie ze strony rówieśników to było piekło, a rozwiązaniem nauczycieli było pouczenie moich rodziców, żeby znaleźli mi bardziej "męskie" zajęcia czyli np. zapisali do szkoły przetrwania... Czułem się jak najsamotniejsza osoba na tym świecie i do tego nawet nie wiedziałem dlaczego jestem inny i obwiniałem się za to, że nie potrafię być jak inni chłopcy. W zupełności się nie dziwnie dlaczego odsetek samobójstw wśród młodych osób LGBT w Polsce jest tak wysoki. Gdybym nie miał grubszej skóry to nie wiem jak by się to skończyło... Gdyby w tym czasie odbyłby się w mojej szkole taki tęczowy piątek i ktoś powiedziałby mi, że istnieją osoby o innej orientacji seksualnej i nie jestem sam na tym świecie i dodatkowo wyedukował na ten temat moich rówieśników to podejrzewam, że byłbym dzisiaj innym człowiekiem. Pisząc takie komentarze może czasem postawcie się na miejscu drugiej osoby.- 10 28
-
2023-10-30 11:43
Nieprawda
Mam 32 lata,wiec tylr co Ty, i wlasnie gdy byiismy w podstawowce pojawił się zespól Tatu i stał się mega popularny,teledyski,plakaty, wywiady,gdzie dziewczyny tuliły się i całowały. Było też tokio hotel,gdzie chłopaki byki mega zniewieściali,mieli pomalowane oczy, dziwne fryzury. I jak najbardziej juz w tamtych czasach się o tym rozmawiało i wiele
Mam 32 lata,wiec tylr co Ty, i wlasnie gdy byiismy w podstawowce pojawił się zespól Tatu i stał się mega popularny,teledyski,plakaty, wywiady,gdzie dziewczyny tuliły się i całowały. Było też tokio hotel,gdzie chłopaki byki mega zniewieściali,mieli pomalowane oczy, dziwne fryzury. I jak najbardziej juz w tamtych czasach się o tym rozmawiało i wiele młodych osób nie miało z tym żadnego problemu. A owszem zarty ze slabszych, czy delikatjych osob były i są dalej, bo to łatwe cele dla huliganów i orientacja seksualna ofiary nie ma tu nic do rzeczy.
- 1 4
-
2023-10-28 11:32
OK, ale skąd rówieśnicy wiedzieli w podstawówce ze jesteś homo?
Rozpowiadałeś o tym na każdym możliwym kroku czy podglądałeś kolesi w WC? Prawda jest taka, ze większość ma to gdzieś kto, co i gdzie kocha lub co go kręci seksualnie, do momentu jakichś chorych akcji.
- 24 4
-
2023-10-28 10:46
każdy potrzebuje wsparcia, bo jesteśmy gatunkiem stadnym
ale nie każdy je otrzymuje.
Zadaj sobie pytanie, dlaczego.- 12 0
-
2023-10-27 23:20
W Polsce nigdy takich rzeczy nie było
a potem amerykanie zrzucili tych lgbt jak stonke
- 19 3
-
2023-10-27 21:07
A kiedy bedzie w koncu marsz promujacy (2)
Rodziny? W sensie takie tradycyjne ojciec, matka, dzieci? Albo marsz promujacy kobiety ciężarne które są na kazdym kroku pomijane w społeczeństwie? Ile to razy nawet w kolejce jeden z drugim takiej nie puści, no ludzie litości serio tolerancja z koziej pupy!
- 33 5
-
2023-10-31 09:10
Jeśli odczuwasz taką potrzebę to zorganizuj taki marsz
...ale najpierw zastanów się, dlaczego tak się dzieje
- 0 0
-
2023-10-27 22:39
Kiedy w szkolach nauka kultury
Wobec drugiego człowieka??? Tego teraz nie ma i bardzo brakuje!
- 20 0
-
2023-10-27 20:15
jest taki - "Szlachetny Piątek"
.
- 4 1
-
2023-10-27 19:50
Jest i on, Chanusz Ja. (1)
Dla niego inny to gorszy
- 1 15
-
2023-10-27 19:56
Myślisz, czy to tylko plotka?
- 5 1
-
2023-10-27 19:49
Organizuj, kto Ci zabrania?
- 6 11
-
2023-10-27 19:31
Jak te stare grzyby piszczą pod wąsem (3)
Całe szczęście wasz czas już się powoli kończy :))
- 12 37
-
2023-10-27 20:55
ale dla ciebie (2)
czas również nie stoi w miejscu.
- 28 2
-
2023-10-27 23:19
A gdy z nieba leci woda to deszcz pada (1)
Masz jeszcze więcej tych mądrości?
- 3 11
-
2023-10-27 23:48
tak...
ale "pereł przed wieprze się nie rzuca".
- 11 1
-
2023-10-27 19:11
Nieteczowy masz tydzień od poniedziałku do czwartku.
- 5 34
-
2023-10-27 19:01
Masz jakiś problem ze swoją heteroseksualniscią? (8)
Ktoś twierdzi, że jesteś ideologią? Zostałeś pobita/ty przez swoją heteroseksualność, lekarz wyśmiał Twoją orientację, spotkaś/eś się z przemocą słowną z powodu swojej heteroseksualnej orientacji?? Jeżeli na powyższe pytania odpowiadasz nie, to nie wiem o co Ci chodzi. Jeżeli przestaniemy oceniać ludzi na podstawie ich orientacji to nikt nie będzie
Ktoś twierdzi, że jesteś ideologią? Zostałeś pobita/ty przez swoją heteroseksualność, lekarz wyśmiał Twoją orientację, spotkaś/eś się z przemocą słowną z powodu swojej heteroseksualnej orientacji?? Jeżeli na powyższe pytania odpowiadasz nie, to nie wiem o co Ci chodzi. Jeżeli przestaniemy oceniać ludzi na podstawie ich orientacji to nikt nie będzie organizował tęczowych piątków. Tak, ludzie są zwykle heteroseksualni, ale bywają też inni i to nadal są ludzie. Super, że dla młodego pokolenia to już norma.
- 25 84
-
2023-10-27 21:22
Ja spotykając ciebie na ulicy nie wiem jakiej jesteś orientacji - chyba że specjalnie ją chcesz zamanifestować.
Ale po co to robić?
- 43 1
-
2023-10-27 21:19
Ciekawy tok myślenia
Jak ktos stwierdzi ze jest z Marsa i lubuje się w kozach to tez stwierdzisz ze jest normalny, bo on tak sądzi? Skończymy z ta polityczna poprawnością i nazywajmy dewiacje, czyli odchylenia o normy po imieniu bez lukrowania i nazywania tego inaczej. Wystarczy poczytać co WHO na ten temat pisało i potem pod wpływem lobby zmieniło swoje zdanie a lekarzy którzy wprost nazywali to wywalało ze swoich szeregów.
- 58 5
-
2023-10-27 21:09
Tak
- 8 0
-
2023-10-27 19:13
A to ciekawe (4)
A kto ocenia ludzi na podstawie orientacji, poza samym lgbt?
- 76 14
-
2023-10-27 21:21
W punkt
Dla mnie mogą kochać się nawet z drzewami, to ich wybór do puki nie wchodzą z tym w życie publiczne i nie utrudniają życia innym.
- 49 4
-
2023-10-27 21:08
naprawdę nie znasz nikogo takiego? (2)
spójrz w lustro
- 4 31
-
2023-10-27 21:22
Bierz się jak kobieta będąc mężczyzna i pobiegaj po mieście z tęczowa flaga (1)
- 10 1
-
2023-10-28 07:19
Pobiegnij z tą flagą najlepiej do specjalisty.
- 20 0
-
2023-10-27 17:30
Ja z moimi dwoma tatami popieram takie akcje.
:))))))
- 7 73
-
2023-10-27 17:30
Brawo!!
Brawo!! Też o tym pomyślałam :)
- 61 7
-
2023-10-27 17:27
niestety
Heteroseksualni w pełnych rodzinach są czymś nienormalnym więc nie można tego promować (sarkazm)
- 109 13
-
2023-10-27 17:26
codziennie masz taki dzień
- 19 42
-
2023-10-27 17:14
Od tego sa dzielele w kosciele ? (2)
- 20 135
-
2023-10-27 19:25
od odpoczynku
poczytaj...
- 7 3
-
2023-10-27 18:30
W piątek to w meczecie chyba.
- 46 5
-
2023-10-27 17:14
Już jest
#SzlachetnyPiątek
- 7 7
-
2023-10-28 07:51
Naprawdę pyta ile po co? (23)
Mnóstwo dzieciaków, szczególnie w szkołach średnich deklaruje się jako osoby LGBTQ+ i często nadal, mimo XXI wieku spotykają się z ogromną nietolerancją. To ich wołanie o akceptację. I nic więcej. A najbardziej nietolerancyjni są katolicy. Ale to już norma
- 51 424
-
2023-11-01 10:49
i po ci ci to było? Gdybyś sie s
- 0 0
-
2023-10-31 09:39
Mar
A najbardziej nietolerancyjni są katolicy. Ale to już norma to pojedz do Iranu i przestaniesz pisać bzdury
- 4 3
-
2023-10-30 14:06
Islam (1)
Prawo Szariatu- w Islamie jest Bardzo Tolerancyjne.
- 7 1
-
2023-10-31 13:34
Bardzo tolerancyjne i zgodne.
Wszyscy zgodnie w imię tolerancji zrzucają homosiów z najwyższego dachu w mieście
- 3 0
-
2023-10-30 10:38
Nie martw się, katolików już jest nie wielu, jak ich wykończycie do zera
to wtedy wkroczy jedynie słuszny islam i nie będzie zmiłuj
- 9 3
-
2023-10-30 10:23
Taaa, jasne, bo najważniejsze na świecie, zwłaszcza dla dziecka jes to
w jaki sposób będzie zaspokajało swój popęd i jeszcze żeby wszyscy o tym wiedzieli (jak by kogoś to interesowało)
- 15 1
-
2023-10-28 23:26
Mnóstwo to ile? Wg badań lgbt to od 2 do 5 % (1)
- 21 2
-
2023-11-01 12:28
I dlaczego te procenty chcą decydować o ponad 95 procentach normalnych? Gdzie tu demokracja gdzie wola większości jest świętością?
- 1 0
-
2023-10-28 17:17
Kiedyś była moda na pokemony
ale każdy kiedyś dorasta, najgorzej jak się skumulują problemy z dojrzewaniem i na tle psychicznym. Takie osoby zagubione "odnajdują" się nie raz w takich grupkach i się zaczyna frustracja życiowa....
Najmniej tolerancyjni są nie wiem jak to nazwać aby nikogo nie urazić Ci/ Te/ To z pseudo tęczowej chorągiewki... wystarczy napisać swoją opinie i wszyscy tolerancyjni i kochających wszystko i wszystkich zapominają co przed chwilą mówili zaczynają wypisywać jakieś śmieszne płytkie bzdety- 27 1
-
2023-10-28 17:14
Wymagasz tolerancji
ale sam musiałeś katolikom dowalić, hipokryto.
- 39 3
-
2023-10-28 16:25
Wiekszosc populacji jest heteroseksualna i to pomimo jakis deklaracji. Co do katolików to wg mnie jest ich moze 20%. W większości sa to juz ludzie w podeszłym wieku, którzy maja znikomy wplyw na szkoly. W szkole jest obecne stare klasyczne nękanie biedniejszych, grubszych, gorszych z wf-u, rudych, itp. Tylko ze lewica tym się nie zajmie bo to jest prawdziwy i trudny problem, a oni takich unikaja. Lepiej bic piane na wydumanych problemach
- 33 6
-
2023-10-28 11:36
Xd ty przejdź się na terapie lepiej (7)
Pojedź teraz do Berlina albo Paryża, Tel Awivu i pochodź po mieście z tęczowa flaga to zobaczysz tolerancyjność. Gwarantuje ci ze nie zderzysz uciekać, bo imigranci lub miejscowi prędzej czy później cię dorwą i spuszcza manto o jakim nie śniłeś.
- 37 5
-
2023-10-29 17:15
Bzdura... (3)
Paryż i kraje arabskie... chyba byles najdalej w Brzeźnie. W Amsterdamie Paryzu geje mają dzieci..calują się na ulicy..i nic nikomu do rzeczy
- 4 23
-
2023-10-29 23:58
Haha gościu ty to chyba znasz Paryż i Amsterdam z bajek albo odległej przeszłości (2)
Napisz jeszcze ze sami robią sobie te dzieci...a tak poważnie, byłem w tym roku 7 razy w Paryżu. W wielu miejscach grupki kolorowych, ćpuny i bezdomni imigranci na trawnikach. Policja i wojsko w grupkach po 3-4 osoby z dluga bronią chodzi. W wielu miejscach akcje znane z USA gdzie grupy wchodzą do sklepów i kradną co się da zbiorowo. O statystykach
Napisz jeszcze ze sami robią sobie te dzieci...a tak poważnie, byłem w tym roku 7 razy w Paryżu. W wielu miejscach grupki kolorowych, ćpuny i bezdomni imigranci na trawnikach. Policja i wojsko w grupkach po 3-4 osoby z dluga bronią chodzi. W wielu miejscach akcje znane z USA gdzie grupy wchodzą do sklepów i kradną co się da zbiorowo. O statystykach napadów, gwałtów czy nawalakach między plemiennych nie wspominam, bo ze względu na ich liczbę przestali to upubliczniać wprost jak kiedyś. W samym Paryżu z dymem w tym roku poleciało ponad 700 aut. I nie nie całują się tak jak kiedys na ulicy, bo wiedza ze mogą za to bombę zarobić co nie raz się zdarzało. O porąbach biegających z maczetami zapomniałem dopisać wcześniej, bo oni się nie bawią w sądy.
- 19 3
-
2023-10-30 12:35
(1)
Skupiasz się na tym nieszczęsnym Paryżu, a co chociażby ze wspomnianym Berlinem? Gdzie tam te tłumy bezdomnych imigrantów (nie liczę tzw. żuli śpiących gdzieś pod mostami czy w krzakach, bo wśród nich można też znaleźć i naszych rodaków), gdzie uzbrojone patrole? We Francji sytuacja jest specyficzna od wielu lat, już prawie 10 lat temu w Marsylii
Skupiasz się na tym nieszczęsnym Paryżu, a co chociażby ze wspomnianym Berlinem? Gdzie tam te tłumy bezdomnych imigrantów (nie liczę tzw. żuli śpiących gdzieś pod mostami czy w krzakach, bo wśród nich można też znaleźć i naszych rodaków), gdzie uzbrojone patrole? We Francji sytuacja jest specyficzna od wielu lat, już prawie 10 lat temu w Marsylii na jednej z głównych ulic widziałem wieczorem mnóstwo porozkładanych materacy na chodniku i ludzi szykujących się do spania. Rano nie było po nich śladu.
- 0 12
-
2023-10-30 14:01
Przejedź się na obrzeża samego "centrum"
W pobliże Friedestrasse albo po przeciwnej stronie Ebertstrasse (w pobliżu pomniku pomordowanych Żydów) i Bundestagu. To co wieczorami się tam czasami odwala to w filmach chyba tylko widziałem wcześniej i to tych z USA i obrzeży Nowego Jorku lub Chicago jeśli wiesz co mam na myśli. Kiedyś normalnie wieczorem mogłeś z kumplami tamtędy przejść,
W pobliże Friedestrasse albo po przeciwnej stronie Ebertstrasse (w pobliżu pomniku pomordowanych Żydów) i Bundestagu. To co wieczorami się tam czasami odwala to w filmach chyba tylko widziałem wcześniej i to tych z USA i obrzeży Nowego Jorku lub Chicago jeśli wiesz co mam na myśli. Kiedyś normalnie wieczorem mogłeś z kumplami tamtędy przejść, teraz tam nikt od tak wieczorami nie chodzi, bo pomimo patroli co chwilę kogoś oklepią i skroją na kasę i telefon. Podobnie z samochodami, co chwilę wybita szyba i rozkradane są. Ja jeżdżę tam często, do Francji, Hiszpanii i Włoch z serwisem sprzętu w hotelach i widzę jak to się wszystko zmienia na niekorzyść. Niedługo te głupie mtoły z rządu same zostaną przegłosowane przez dzieci napływowych odmieńców z totalnie inną kulturą, bo u nich po 8-10 dzieci się rodzi a u przeciętnego Niemca 1 lub 2 a częściej wcale. To tylko kwestia czasu. Oni są tak głęboko w d*** że to ciężko opisać.
- 13 1
-
2023-10-29 14:58
To wygląda na to, że nigdy (1)
Nie byłeś w Berlinie. Wielokrotnie chodziłem tam w szpilkach i nigdy nie spotkała mnie tam ani odrobina hejtu z tego powodu. Nie jestem osobą LGBT, chociaż na pierwszy rzut oka ktoś mógłby mnie za taką uznać, ale nie można raczej na poważnie brać osób, które na bazie jednego elementu ubioru określają czyjąś orientację lub tożsamość. Owszem, są miejsca w stolicy Niemiec, gdzie pewnie czułbym się niebezpiecznie, ale tak jest wszędzie.
- 4 19
-
2023-10-30 10:32
Byłem w 1945, niestety z bolszewicką armią u boku.
strzelaliśmy do każdego, któren się wychylił, ale żadnych chłopów w szpilkach czy kieckach nie było.
- 10 2
-
2023-10-28 17:18
No i cale szczescie
- 11 3
-
2023-10-28 10:40
bo tak się rozmnażają, przez uwiedzenie
Przez proste zaspokojenie rozchwianych osobowości i wmówienie, że tak ma być.
Ofiara za nic się nie przyzna do błędu.
Tak się kształtuje żerowisko i wyznawców nowych "bogów".
Przez prosty konformizm, dający pozory "normalności".- 51 3
-
2023-10-28 09:44
Deklarują bo to modne
Dzieciaki mają siano w głowie nic więcej
- 75 7
-
2023-10-28 09:06
bulszit jakich mało (1)
na ten i**otyzm jest zwykła moda
- 73 10
-
2023-11-01 12:24
Dlaczego jakiś promil lub procent ma narzucać wszystkim innym swoje nienormalności?
- 1 0
-
2023-10-27 20:51
Po pierwsze należy spytać rodziców (10)
czy wyrażają zgodę na udział dziecka w takiej szopce. W jaką stronę ten świat idzie że już szkoła pozwala na takie cyrki. Spytajcie się Pani\a od biologii jakie płcie mamy w naturze? Tylko człowiek ma tak nawalone w bani że wymyśla takie choroby. Jeszcze trochę i Hetero stanie się dziwakiem.
- 562 65
-
2023-10-30 06:16
(1)
Bez przesady nic złego dzieci nie robią, chcą pomoc, widza problem, to dobrze ze uwrażliwiamy dzieci na ból innej osoby, nie będą przechodzić obojętnie obok każdego pokrzywdzonego nie tylko LGbt, którzy są w dużej mniejszości. A tak rosną nam egoiści i narcyze
- 5 29
-
2023-10-31 08:42
to jest przecież czysta ideologia
nie ma dzieci LGBT;
a ta akcja jest pro-pedofilska i tyle- 14 2
-
2023-10-29 17:06
A moze heterosexualne czwartki ?
- 28 2
-
2023-10-27 21:58
nienawdze pisu i kosciola
nie zgadzam sie na mieszanie dzieciom w glowach, tyle lat byl spokoj, wymyslaja i deprawuja nam dzieciaki. teczowi precz ze szkol ze swoja ideologia1!!!
- 41 18
-
2023-10-27 21:49
(5)
W Anglii już zwalniają także CH nauczycieli, którzy twierdzą że są 2 płci. Tusk zapewni nam też takie atrakcje.
- 68 9
-
2023-10-28 03:09
Każdy wie, że są 3 płcie: (4)
Mężczyzna, kobieta i chory psychicznie.
- 56 6
-
2023-10-31 11:50
(1)
ta wypowiedź dużo mówi o wypowiadającym się....
- 0 3
-
2023-11-01 12:30
dla lewaka, bolszewika lub komucha prawda to potwarz?
- 0 0
-
2023-10-28 05:48
raczej: mężczyzna, kobieta i lewak (1)
- 47 6
-
2023-10-28 07:15
Czyli to samo.
- 38 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.