• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiejskie licea oceniane po raz ostatni. Zobacz ranking

Katarzyna Mikołajczyk
5 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Listę szkół z najwyższym wskaźnikiem EWD otwiera III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni z wynikiem 11.7 punktów oraz VIII Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku. Zdobyły one ex aequo pierwsze miejsce. Listę szkół z najwyższym wskaźnikiem EWD otwiera III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni z wynikiem 11.7 punktów oraz VIII Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku. Zdobyły one ex aequo pierwsze miejsce.

Instytut Badań Edukacyjnych przed końcem roku 2015 opublikował trzyletnie maturalne wskaźniki EWD (edukacyjnej wartości dodanej) za lata 2013 - 2015. Podsumowanie wyników trójmiejskich liceów pozwala wyłonić pierwszą dziesiątkę szkół, których uczniowie wykazują największe postępy w nauce.



Czy badania wskaźnika EWD powinny być kontynuowane?

W badaniu nie były brane pod uwagę technika, jego autorzy uprzedzają także, że wyniki szkół, których uczniowie zdają Maturę Międzynarodową (IB) mogą być nieprecyzyjne. To już ostatni taki ranking: pracownia EWD w Instytucie Badań Edukacyjnych zakończyła swoją działalność, a 2015 rok był ostatnim rokiem realizacji projektu dotyczącego rozwoju metody edukacyjnej wartości dodanej.

Zobacz wcześniejsze zestawienie liceów w Trójmieście wg wskaźnika EWD

Listę szkół z najwyższym wskaźnikiem EWD otwiera III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni oraz VIII Liceum Ogólnokształcącym w Gdańsku, które zdobyły po 11.7 punktów, zajmując tym samym pierwsze miejsce.

- Wskaźnik EWD dla naszej szkoły zawsze był wysoki - komentuje Romuald Cichocki, dyrektor VIII Liceum Ogólnokształcącego w Gdańsku. - To porównanie wyników gimnazjalnych z wynikami maturalnymi na przestrzeni zaledwie trzech lat świadczy o bardzo dużym zaangażowaniu naszych nauczycieli w proces edukacji.
O wskaźnikach EWD osiągniętych przez trójmiejskie gimnazja pisaliśmy w październiku.

Na kolejnej pozycji znalazło się w tym roku III Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku z wynikiem 10.9 punktów. Tuż za nim uplasowało się Gdańskie Liceum Autonomiczne z wynikiem 10.2 punktów.

Za podium, ale wciąż w gronie szkół o najwyższym wskaźniku EWD jest I Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku z wynikiem 8.3 punktów, dalej też VI Liceum Ogólnokształcące w Gdyni, które osiągnęło wynik 7.6 punktów. Szóste miejsce w zestawieniu zajmuje V Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku z wynikiem 7.1 punktów. Tuż za nim uplasowało się Katolickie Liceum Ogólnokształcące w Gdyni zdobywając 6.4 punktów.

Skok do pierwszej dziesiątki, i to od razu na ósme miejsce, wykonało według najnowszych danych XX Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku. Po zeszłorocznym wyniku 4.3 punktów (0.8 z przedmiotów humanistycznych i 3.5 z przedmiotów matematyczno - przyrodniczych) w tym roku wyprzedziło gdańską "Dwójkę" oraz sopockie II LO, osiągając wynik 6.1 punktów (1.9 z przedmiotów humanistycznych oraz 4.2 z matematyczno-przyrodniczych).

W najnowszym i ostatnim już rankingu EWD VIII Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku i III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni zajęły ex aequo pierwsze miejsce. W najnowszym i ostatnim już rankingu EWD VIII Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku i III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni zajęły ex aequo pierwsze miejsce.
- Nasze wyniki od lat systematycznie wzrastają, więc dobry wynik EWD nie jest dla nas zaskoczeniem - mówi Bożena Kondratiuk, dyrektorka XX LO w Gdańsku. - Dbamy, by uczniowie zdobywali wiedzę nie tylko pod kątem matury, ale też ogólnego rozwoju i przyszłych studiów. Staramy się przyciągnąć do siebie uczniów ambitnych i zdolnych i wspierać ich rozwój. Wspólna praca nauczycieli i uczniów, a także panująca w szkole atmosfera przynoszą wymierne efekty.
Tuż za XX LO uplasowało się II Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku z wynikiem 6 punktów.

Na ostatnim miejscu w tegorocznym zestawieniu 10 pozycji zajmowanych przez szkoły z najwyższym wskaźnikiem EWD znalazło się II Liceum Ogólnokształcące w Sopocie, które osiągnęło 5.9 punktów.

Wynik EWD to suma punktów uzyskanych przez szkoły z przedmiotów humanistycznych oraz matematyczno-przyrodniczych. Tabela pokazuje, jak kształtują się te wyniki w poszczególnych placówkach.

Liderem zestawienia z przedmiotów humanistycznych jest w tym roku III Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku z wynikiem 7.3, w nauczaniu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych prym wiedzie natomiast Gdańskie Liceum Autonomiczne, które w tej kategorii osiągnęło wynik 5.9 punktów.

Miejsca

Opinie (53) 3 zablokowane

  • ja konczyłem I LO w koszalinie

    ... szkołe koszalinskich elit, a wy co sądzicie o tym ogólniaku?

    • 2 2

  • Ściema ściema

    Znam z domowego grona osobę która chodziła do takiej"rankingowej"super szkoły. Niestety naciągane na maksa oceny -bo szkoła musi dobrze wypaść w zestawieniach-zemściły się w liceum....okazało się że super gimnazjum niczego szczególnego nie nauczyło dzieci no i teraz dzieciaki mają kłopoty......

    • 5 10

  • Viii w gdańsku? Pierwsze słyszę... (2)

    Iii i v lo w gdańsku vilo i iii w gdyni - to najlepsze szkoły a reszta....

    • 4 19

    • Że co?

      • 3 3

    • to w gdyni są inne licea niż III? :)

      • 3 0

  • najlepszy jest (2)

    Autonomik!!!

    • 3 8

    • oj (1)

      Chyba jednak nie ;)

      • 1 2

      • Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

        • 1 0

  • Najlepsza jest szkoła życia. Szkoły - to są laurki dla rodziców.

    • 13 0

  • A gdzie Gdyńskie Liceum Autorskie?

    Kuźnia kadr wszelakich ;-)

    • 3 2

  • System MONTESSORII, przedszkole, volkschule, gimnazjum w jednym campus. (1)

    Taki zespol placowek oswiatowych a wiec przedszkole, pierwszy etap podstawowki i kolejny a w planach gimnazjum aczkolwiek malorealnych gydz w miescie istnieje superelitarne gimnazjum z wieloletnia tradycja wybudowano w szczerym polu na obrzezu miasta w Niemczech. Cala tajemnica sukcesu tkwi w selekcji dzieci pod wzgledem nie zasobnosci portfela Rodzicow czy ambicji edukacyjnych Rodzicow a intelektualnym. Co ciekawe to nie widac tam dzieci Niemcow narodowosci arabskiej a za to sporo Niemcow narodowosci chinskiej i vietnamskiej gdzie sa jednak najwyzsze ambicje edukacyjne.W Polsce dziala juz sporo szkol Montessorii choc trudno ocenic jakie sa kareiry ich absolwentow bo pewnie i badan nie prowadzono a warto byloby.

    • 3 5

    • ?

      chyba coś Ci się pomieszało... w Montessori chodzi podążanie za możliwościami intelektualnymi (i nie tylko) dziecka a nie o selekcję pod względem intelektualnym.

      • 0 0

  • jakiej części wyniki te

    są efektem pracy nauczycieli ww. szkół z uczniami na lekcjach, a w jakiej na płatnych korepetycjach?

    • 7 2

  • Niech napiszą o tym, ile godzin korepetycji płatnych mają uczniowie z tych szkół. I jeszcze o tym, że przyjęli do tych szkół najlepszych z gimnazjów.

    • 6 2

  • Smiac mi sie chce. (1)

    Po wielu latach doszedlem do wniosku,ze dobra szkola srednia niczego nie daje.Po co sie meczyc i zabijac swoj czas na nauke jak potem idac do pracy i tak trzeba sie uczyc innych realiow.Jak widze reklamy szkol zapewniaja lepsza prace to sie smieje.W dzisiejszych czasach trzeba miec doswiadczenie i checi do pracy,a nie dobra szkole.Mamy masowa produkcje magistrow.

    • 8 4

    • Pomimo ,że poparłem post

      nie zgadzam się,że dobra szkoła średnia niczego nie daje. Otóż daje bardzo dużo, ale niestety w dzisiejszej rzeczywistości najwięcej dają koneksje, znajomosci i umiejętność dostosowania się młodego człowieka do sytuacji. Najwięcej daje cwaniactwo , lizusostwo, brak empatii i inteligencji emocjonalnej , szczególnie wtedy ,gdy się osiągnie jakieś stanowisko.

      • 16 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

Gdynia ScienceSlam

sesja naukowa

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Czy możesz spotkać wiewiórkę w drodze do szkoły?

 

Najczęściej czytane