• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Współczesny rynek pracy wkracza do gdańskich szkół

VIK
24 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Program Mentoringu Odwróconego będzie realizowany od lutego do 20 maja 2022 r. Program Mentoringu Odwróconego będzie realizowany od lutego do 20 maja 2022 r.

Czy wchodząca na rynek pracy młodzież jest przygotowana do tego, jak wiele możliwości oferuje im nowoczesny biznes? Jak pozyskać dla szkół "know-how" z rynku pracy? Jak wspierać uczniów w rozpoznaniu ich zainteresowań i potencjału, aby umieli świadomie dokonywać wyborów zawodowych na podstawie możliwości, jakie daje im świat? Na te i inne pytania odpowiedzi postarają się znaleźć uczestnicy drugiej edycji projektu "Now - zawodowe wyzwania nowej generacji" organizowanego przez Gdański Inkubator Przedsiębiorczości Starter.



Czy wymiana doświadczeń między nauczycielami i pracownikami HR może pomóc młodzieży?

Jedni czują presję przygotowania młodych do rynku pracy i zawodów przyszłości. Drudzy już dzisiaj szykują strategie komunikacji i zatrudnienia odpowiadające potrzebom i oczekiwaniom pracowników z nowego pokolenia. Kluczem do sukcesu obu stron jest bezpośredni kontakt, relacja oraz współpraca i dlatego w drugiej edycji projektu Now przygotowano specjalny program mentoringu odwróconego pomiędzy gdańskimi nauczycielami a doświadczonymi pracownikami działów HR pomorskich firm. Nabór do projektu zarówno dla nauczycieli, jak i przedstawicieli HR trwa do środy, 26 stycznia.

- Zapraszamy do współpracy firmy, które starają się świadomie budować swój employer branding jako pożądanego pracodawcy i tworzą strategię  CSR w oparciu o młodzież, dla których nawiązanie komunikacji z młodym pokoleniem jest bardzo ważne. W pierwszej edycji projektu współpracowaliśmy zarówno z firmami globalnymi, mającymi w Gdańsku swoje oddziały, jak i z lokalnymi pracodawcami - mówi Aleksandra Abakanowicz, koordynatorka projektu z ramienia gdańskiego Startera.


Mentoring to jedna z najefektywniejszych metod nauki, bazująca na partnerskiej relacji między uczestnikami. Mentoring odwrócony to forma mentoringu dostosowana do wymiany wiedzy i kompetencji między doświadczonymi przedstawicielami różnych sektorów. W przypadku projektu Now - edukacji i biznesu, mentorami będą doświadczeni menadżerowie z działów HR pomorskich firm, natomiast mentees to szkolni doradcy zawodowi z gdańskich szkół ponadpodstawowych.

- Do roli mentee zapraszamy osoby zatrudnione w gdańskich publicznych szkołach ponadpodstawowych (licea, technika, branżowe) na stanowisku szkolnego doradcy zawodowego lub pełniące tę funkcję (pedagog, kierownik szkolenia praktycznego, wychowawca). Zapraszamy osoby uczestniczące w tworzeniu i realizowaniu wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego oraz chętne, aby kreować nowe pomysły na rozwijanie kompetencji młodzieży w oparciu o doświadczenia biznesu - mówi Aleksandra Abakanowicz.
Dodatkowo w szkołach, z których pracują mentees, odbędą się dedykowane warsztaty dla grona pedagogicznego, a dyrektor będzie mógł skorzystać z indywidualnych konsultacji.
 
- Do roli mentora czy mentorki zapraszamy osoby, które nastawione są na samorealizację w obszarze dzielenia się własną wiedzą i doświadczeniem oraz wspieraniu innych w rozwoju. Poszukujemy osób z kilkuletnim doświadczeniem zawodowym w dziale HR, na stanowisku kierowniczym, które odpowiadają za zatrudnianie pracowników, planowanie nowych stanowisk czy uczestniczą w tworzeniu strategii zatrudniania w firmie. Ważna jest też otwartość na współpracę z nauczycielami  - ekspertami w kwestii młodzieży - dodaje Aleksandra Abakanowicz.
Program Mentoringu Odwróconego będzie realizowany od lutego do 20 maja 2022 r. Formularz zgłoszeniowy można znaleźć na stronie www.inkubatorstarter.pl.
VIK

Miejsca

Opinie (50) 1 zablokowana

  • Szkoła, a praca i życie po szkole

    Patrząc po sfrustrowanych komentarzach osób wyżalających sie o płacy programistów, blogerów i celebrytów, wydaje się, że sekcja komentarzy zmieniła się w hejt na HR i korporacje zamiast na dyskuję na temat czy biznes powinien wspierac swoją wiedą szkołę.

    Po co jest szkoła? Moim zdaniem ma przynajmniej dwie role:
    1. Przygotowanie osoby do życia w społeczeństwie, naukę kultury, budowania relacji itp.
    Czy biznes ogólnie promuje dobre wzorce? W mojej opini większość nie, chociaż cieszy mnie, wzrastająca samoświadomość firm o potrzebach pracowników, dzięki czemu część z nich prowadzi nawet badania na temat tego jak budować zaufanie w zespole, jak się motywować itp. Współpraca z tymi instytucjami mogłaby być wtedy pomocna.
    2. Przygotowanie osoby do wnoszenia wartośći do społeczeństwa poprzez pracę.
    Stanowiska pracy są oczywiście wszelakie i szybko się zmieniają. Patrząc na to, że 25 lat temu ledwo kto korzystał z internetu, a dzisiaj mamy niesamowicie wiele miejsc pracy, których bez internetu by nie było, widać te zmiany. Czy szkoła może spełniać ten warunek bez współpracy z biznesem? Według mnie nie, a aktualny stan można porównać do nauczania uczniów żeglugi po jeziorze i wysyłanie ich potem na ocean. W zagranicznych liceach uczniowie mają dostęp, a nawet regularne spotkania z doradcami karierowych, którzy od początku liceum pomagajom im wybrac studia, zaaplikować, zdobyć stypendia, czy staże. W Polsce za to możemy się dowiedzieć od każdego nauczyciela np że dobra ocena i super zdana matura z jego przedmiotu otwiera nam mnóstwo drzwi i to nawet prawda. problem w tym, że jeśli nie wiemy gdzie zaaplikować, co możemy robić po tym kierunku, co aktualnie jest opłacalne na rynku to kończymy zagubieni, siadamy do komputera, szukamy artykułów o straszych koroporacjach i obrażamy je.

    Mam nadzieję, że wszystkie osoby zawiedzione swoją karierą i żli na "wstrętnych" HR-owców, odnajdą się w tym szybko postępującym świecie i zdobędą umiejętności, którch szkoła ich nie nauczyła.

    • 0 0

  • Korepetycje niech oddadzą (2)

    Nauczyciele okradali dzieci i rodziców

    • 5 2

    • Okradali? W jaki sposób?wyjasnij proszę. (1)

      • 1 2

      • bo biorą kasę

        za to co powinni zrobić w trakcie zająć szkolnych.

        • 1 0

  • zamiast 2 lekcji religii i szczegółowej nauki z historii p.n.e mozna by uczyc dzieci przedsiebiorczosci/ekonomii (9)

    • 17 12

    • Przeciez ekonomika przedsiebiorstw jest w kazdej szkole sredniej od lat 90-tych. (2)

      • 1 5

      • Jestem rocznik 85 - u mnie w LO nie było tego przedmiotu. (1)

        • 4 4

        • bo.

          Wagarowales ..

          • 2 0

    • i moze jeszcze nauczymy je samodzielnie myslec? (1)

      co ty, chcesz zeby wladza przegrala wybory....

      • 19 1

      • a to by było najlepsze.
        Skoro mamy nowe technologie to super by było też nauczyć dzieciaków, jak selekcjonować informacje, jak odróżnić fake newsy od prawdy, jak wybierać najważniejsze informacje ze ściany tekstu... Ale tak jak mówisz, to byłoby przegrane wybory...

        • 0 2

    • jest przedmiot "podstawy przedsiębiorczości"

      • 1 2

    • IT to podstawa. (1)

      Ale nie w wersji "otwórz MS Word, kliknij przycisk Plik...".

      • 13 4

      • zostaw to IT w spokoju. Kto będzie wykonywał inne zawody, jak wszyscy będą się pchać do IT?

        • 6 0

    • Dlaczego sie wyypowiadasz w temacie o którym pojecia nie masz bladego dzbanku

      • 2 6

  • Indoktrynacja przez reprezentantów HR ? To jakaś bzdura ! (1)

    To raczej wilcza przysługa. Bo jak może być pomocny HR, który reprezentuje pracodawcę, który mu zleca prace ? Byłem na podobnych spotkaniach od początku mówili nam, że musimy mało zarabiać bo taki jest rynek. Ja na szczęście nie posłuchałem i po ukończeniu uczelni samodzielnie szukałem pracy. Moje zarobki w pierwszym roku pracy to 250 zł netto dziennie, a już w kolejnym 350 zł netto dziennie. Gdzie moje koleżanki i koledzy po takich "pseudo spotkaniach" dalej zarabiają 150 zł brutto dziennie.

    • 4 2

    • nie bzdura

      A czyn ktory powinien byc karalny.

      • 3 0

  • im szybciej tym więcej zrobisz (4)

    takie hasło promuję wśród uczniów,aby już po szkole podstawowej rozpoczynali pracę bo warto!

    • 4 11

    • mozna sie zgodzic, jesli dodasz

      "dla siebie".
      Co tez jest bardzo trudne.

      Bo praca zwykle jest dla kogos i rozwoj oraz satysfakcja z niej sa wylacznie chwilowymi synergiami. Ktore najczesciej trzeba upolowac i wyciagnac z gardla pracodawcy.
      Bo ten preferuje podejscie "ma byc slychac radosny stukot mlotkow!!!"
      Poswiecanie dziecinstwa dla rozwoju cudzego narzedzia powinno byc leczone jak psychiczna dewiacja.

      • 2 1

    • (2)

      Dałeś receptę jak szybko zostać niewolnikiem.

      • 5 1

      • nope (1)

        Praca w młodym wieku bardzo uczy szacunku do pieniądza i to że nie rośnie na drzewach.

        • 3 4

        • Idz sie leczyc. Szanuje wartosciowe osoby, a nie pieniadz, ktory mam tam gdzie slonce nie dochodzi. Szanowac pieniadz... jp - wez sobie koles postaw oltarzyk przed $$$.

          • 2 2

  • HR to taka śmieszna 'branża', która myśli że jest komuś potrzebna i zgrywa ważną, a tak naprawdę jedyne co robi to wysyła głupie maile, umawia kandydatów na rozmowy o pracę i rzuca współpracownikom kłody pod nogi. Zero wartości dodanej dla firm. Zwykłe pasożyty.

    • 1 0

  • Proponuję (2)

    Wyedukować ich i nauczyć zawodu. Opłacić te całe szkolnictwo i studia a potem dać im oferty pracy Np. Z Urzędu Pracy za zagranicą. Niech jadą i wspierają rozwój tamtych krajów. Zakładają rodziny i się tam osiedlą. Bo tak się dzieje od lat !

    • 15 6

    • (1)

      ale jakiego?
      Technologia poszła do przodu i większość zawodów sprzed kilku lat rozwarstwiła się na kolejne.

      • 1 2

      • tak uwazaja niekompetentni lapacze

        Sami zgarniecu z lapanki i wytresowani przez sobie podobnych. Zadnej wiedzy dziedzinowej, bo to i tak przerzuca sie na ew. przelozonego.

        Pasozyt, ktory ulokowal sie miedzy praca a pracownikiem.

        • 3 0

  • rozszerzanie zerowiska

    Dla lowcow niewolnikow...

    • 1 0

  • (4)

    Pomysł interesujący. Znając nasz lokalny rynek pracy sam chętnie bym z takiej wiedzy skorzystał, ponieważ przyznam, że to sztuka być młodym, dynamicznym, chętnym na wyzwania, obsługującym marketing na social media, znającym 4 języki, posiadającym rozległe, wieloletnie doświadczenie i kontakty w branży, poparte wieloma sukcesami)- przy jednoczesnym statusie studenta do 26roku życia:) oraz udokumentowana grupa inwalidzka:) To jest dopiero sztuka:)

    • 26 1

    • Zapomniałeś o:

      ...gotowym do pracy w nielimitowanym czasie pracy na podstawie umowy b2b (czytaj - załóż se firmę, bo na etat nie masz co liczyć).

      • 2 0

    • (2)

      Ale w zamian masz multisporta i kosz owocow :)

      • 21 0

      • + 3010 brutto (1)

        • 17 0

        • To są "atrakcyjne" zarobki jak piszą w ogłoszeniach. Chyba abstrakcyjne.

          • 9 0

  • Czym będą się popisywać HRowcy?

    Może nauczą młodzież, jak na rozmowie kwalifikacyjnej udawać ulubione zwierzę albo wytłumaczyć niewidomemu, jak wygląda kolor żółty? A może wyjawią prawdę, że firma pisząca w ogłoszeniu o pracę o "młodym, dynamicznym zespole, liderze w branży, bogatym pakiecie szkoleń, możliwości samodoskonalenia, owocowych piątkach" i tak dalej, to firma nic sobą nie reprezentująca i należy takie omijać szerokim łukiem?

    • 3 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Jakie zwierzęta są związane z ekosystemem jeziora?

 

Najczęściej czytane