• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła

Zaopiniuj STeR! - dyżur konsultacyjny dla mieszkańców (29 opinii)

maj 17

piątek, godz. 09:00 - 17:00

bilety 1400 zł
maj 29

środa, godz. 18:00 - 21:00

Gdańsk,
bilety 349 zł
We wtorek (18 października) w godzinach od 17.00 do 19.00 zapraszamy do siedziby Biura Rozwoju Gdańska (ul. Wały Piastowskie 24, IV piętro) na dyżur konsultacyjny z projektantami "Systemu Tras Rowerowych dla Gdańska".

Podczas dyżuru zainteresowani projektem mieszkańcy będą mogli podzielić się uwagami i opinią nt. STeR oraz zadać pytania bezpośrednio projektantom studium. Kolejny (ostatni) dyżur konsultacyjny w Biurze Rozwoju Gdańska odbędzie 26 października w godz. od 17.00 do 19.00.

Przypominamy projekt STeR dostępny jest na stronie: www.gdansk.pl/ster (prezentowany będzie do 31 października). Zachęcamy do zapoznania się z projektem. Nowymi wnioskami, uwagami można podzielić się z projektantami także:

- za pomocą formularza przesłanego na adres e-mail: brg2@brg.gda.pl,
- za pomocą formularza przesłanego listownie na adres Biura Rozwoju Gdańska (ul. Wały Piastowskie 24, 80-855 Gdańsk),

Formularz dostępny jest na stronie www.gdansk.pl/ster w zakładce Do pobrania.

Opinie, wnioski i uwagi do projektu studium STeR prosimy składać do 7 listopada 2011 roku.

Jednym z najważniejszych etapów prac nad Studium była analiza wniosków zgłoszonych - podczas cyklu 19 sesji warsztatowych - przez mieszkańców, przedstawicieli rad dzielnic
i osiedli oraz organizacji pozarządowych. Od zakończenia warsztatów - w czerwcu tego roku - w Biurze Rozwoju Gdańska trwały prace nad przygotowaniem "Systemu Tras Rowerowych dla Gdańska (STeR)".

Zawartość studium STeR:
- omówienie dotychczasowej polityki rowerowej Gdańska,
- omówienie założeń i metodologii STeR,
- propozycje przebiegu tras rowerowych (głównych, zbiorczych i lokalnych),
- propozycje lokalizacji stref ruchu uspokojonego,
- wskaźniki liczby miejsc postojowych dla rowerów w ramach inwestycji,
- zasady integracji podsystemu rowerowego z transportem zbiorowym,
- propozycje lokalizacji parkingów i stacji rowerowych wraz z liczbą miejsc.
- Integralną częścią studium są 3 mapy:

"Istniejące udogodnienia rowerowe" - inwentaryzacja istniejącej w Gdańsku infrastruktury rowerowej wraz z najważniejszymi uwarunkowaniami dla jej kształtowania,
2. "Kluczowe elementy systemu w oparciu o istniejący i realizowany układ drogowy" - elementy systemu przewidziane do realizacji w pierwszym etapie,
3. "Kluczowe elementy systemu w oparciu o docelowy układ drogowy" - wszystkie elementy systemu w docelowym, ostatecznym kształcie.

O projekcie STeR
Projekt System Tras Rowerowych dla Gdańska (STeR), jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie użytkowaniem roweru jako codziennego środka transportu oraz potrzebę koordynacji działań związanych z komunikacją rowerową. Calem STeR jest tworzenie warunków umożliwiających bezpieczne i wygodne przemieszczenie się po mieście.

STeR to dokument planistyczny przedstawiający docelowy układ tras rowerowych w Gdańsku zintegrowany z systemem komunikacji publicznej oraz siecią strategicznych parkingów rowerowych.

Projekt realizowany jest przez Biuro Rozwoju Gdańska we współpracy z Pełnomocnikiem Prezydenta Miasta Gdańska, ds. komunikacji.

Podstawowym założeniem projektu STeR jest budowanie dostępnego, przyjaznego
i funkcjonalnego Gdańska we współpracy z mieszkańcami i organizacjami pozarządowymi.

Studium STeR stanie się podstawą Programu Strategicznego, który ułatwi pozyskiwanie środków na realizowanie inwestycji rowerowych.

Kontakt:
Informacji o projekcie STeR udzielają pracownicy Biura Rozwoju Gdańska:
- merytoryczne założenia projektu: Jarosław Wincek tel. 58 308 44 98, Magdalena Olejnik tel. 58 308 44 29
- partycypacja społeczna - Marta Jaskulska, tel. 58 308 44 11, e-mail: brg2@brg.gda.pl

Opinie (29)

  • Ciekawe .....

    jaka demokracja ?

    • 4 1

  • a Gdynia caly czas jest w rowerowej czarnej (4)

    d... - szkoda gadac!!
    Kiedy powstana nowe sciezki rowerowe Gdyni - ile mamy jeszcze czekac?


    Jak to jest ze Gdansk cos robi a Gdynia nie?

    • 13 0

    • haha

      Bo jesteśta sledzie i was nie lubią haha xD

      • 2 4

    • bo polityka rowerowa Gdańska została poddana certyfikacji

      a Gdyni nie

      • 0 0

    • może czas się oddolnie zorganizować i ruszyć z regularną masą krytyczną?

      • 0 0

    • Co Ty gadasz? Dzisiaj Gdyńska ścieżka rowerowa nawet w Teleexpresie była :-)

      • 0 0

  • dość ścieżek (4)

    za dużo tych scieżek kosztem innych użytkowników drogowych i tymbardziej pieszych !!! Totalny brak szacunku dla starszych !!! Wiem wiem !! Zaraz się pojawią wpisy typu "dziadku siedz w domu" i to tylko świadczy o ludziach na dwóchkółkach. Budując te scieżki miasto tworzy uprzywilejowaną kastę która uważa że im się wszystko należy.

    • 9 24

    • (1)

      zgadzam się w 100%

      • 4 9

      • Ja również

        Rozdzielą chodnik na dwie części i dziwić się, że mało który pieszy toleruje i omija ścieżkę rowerową. W takiej sytuacji wolę jechać ulicą, niż przepychać się przez ludzi - ale przecież jeśli jest ścieżka, to i ulicą nie mogę jechać... Więc wolę nie mieć ścieżek, niż mieć nieprzemyślane. Najlepiej by było poszerzyć trochę ulicę i w tym miejscu dać oddzielny pas dla rowerów.

        • 4 0

    • dziadku siedz w domu

      dziadku siedz w domu

      • 3 4

    • jak na razie najbardziej uprzywilejowana kasta

      to kierowcy parkujący na chodnikach. Gdyby ich nie było, piesi z rowerzystami i wice wersa dogadywali by się łatwiej.

      • 7 3

  • kolega nademną (4)

    im więcej ścieżek tym mniej rowerzystów na chodnikach

    • 11 1

    • i im więcej rowerów = mniej samochodów

      • 5 0

    • im więcej ścieżek tym węższe chodniki ergo mniej chodników, nie zgadzam się

      • 1 2

    • Niby racja (1)

      Ale dlaczego ścieżki rowerowe robi się często kosztem chodników ? Gdzieś gdzie były 2-3m chodnika wciska się ścieżkę rowerową i zostaje 1-1,5m, ja rozumiem że rowerzyści potrzebują ścieżek dla własnego bezpieczeństwa, ale jak się mają piesi wyminąć na 1-1,5m szerokości (zwłaszcza jak któreś prowadzi wózek dziecięcy) nie wchodząc na ścieżkę rowerową ? A zwłaszcza jak jeszcze staną jakieś plotkary i zajmują cały chodnik.

      • 1 1

      • Gdybyś przeczytał załączone dokumenty

        to dowiedziałbyś się, że ścieżki są (mają być) budowane kosztem trawnika, miejsc parkingowych lub ulicy, a chodniki mają pozostać szerokie.

        • 0 0

  • ja mam jedną już teraz (3)

    W tym sezonie nikt nie odmalował oznakowania poziomego na ścieżce rowerowej vis a vis dworca w Gdańsku, przed Krewetką. Piesi po niej chodzą nie zdając sobie sprawy, że są na ścieżce rowerowej. Grozi to wypadkiem. Naprawdę szkoda było kilku litrów farby aby zapewnić bezpieczeństwo pieszym i rowerzystom??

    • 8 1

    • Zagadzam się z tb :) (1)

      Ja nie raz jade i kolesiowi albo jakiejś babie w pupe wjade prawie xD Wkurza mnie to że sa jeszcz oburzeni żę dwonie dzwonkiem na NICH :P

      • 1 2

      • ciekawe rowerzysto z jaką prędkoscią jedziesz między kościołem św. Elżbiety a Huciskiem strach iśc

        • 0 2

    • nawet jak będzie wielki znak

      to i tak będą tam stać jak święte krowy. Brak wyobraźni pieszych

      • 1 2

  • A Gdynia

    rowerowe wypizdowo. Zazdroszczę :(

    • 11 0

  • co tu gadać..niech wsiądzie jeden z drugim na rower i pojeżdzi po gdansku...sam zobaczy czego i gdzie potrzeba...oj zobaczy i może coś zacznie robić w tym kierunku...

    • 3 0

  • to jest bardzo ciekawe kolejny raz ten sam tekst o konsultacjach buło juz tysiace wpisów ale widzac ze jak groch o sciane

    nie słuchaja niechca słuchac i udaja ze nic niesłyszeli czytaja ale udaja ze nic nie czytali..
    To kolejny raz pytam pocholere utrzymywac oficera rowerowego skoro on niewie jak drogi rowerowe projektowac pocholere urzedasy jadą zagranice na nasz koszt skoro nie wiedzą jak drogi rowerowe projektowac
    pocholere urzedasom miasto ma kupic rowery z naszych podatków skoro oni jeżdzic nimi niebadą i jak widac niechca bo wystarczy kilka razy sie rowerem przejechac po miescie by zobaczyc co trzeba zrobic.
    Pocholere ludzie piszą co jest nietak
    Poco jest ten projekt i niby konsultacje? ano poto by stwarzac pozory .A potem jeszce napiszą ze to wszystko co robili niby było po konsultacji z rowerzystami.A poco w takim razie dostali manifest rowerowy ? odebrali go pewnie tylko poto by sobie nim tyłek podetrzec bo tam było wszystko wyszczegulnione tak dokładnie i zestawione ale jak widac zachowują sie jakby go nie było!
    I na koniec ztych konsultacji wyjdzie tyle ze i tak bedzie jak im to wygodnie niemaznaczenia kto przyjdzie ile razy i co im napisze i tak zrobią byle jak .!!

    Czy usuną te idiotyczne kratki czyli dziurawe kostki które w trosce o drzewa zamontowali na głównym ciagu komunikacyjnym na grunwaldzkiej,niby w trosce odrzewa.Napewno nie!!Ciekawe ze takiej troski o drzewa niemaja juz gdy chodzi o drzewa przy ulicach kierowcy napewno zrozumieli by gdyby na ulicach mieli takie dziurawe ulice po remoncie drogi.:)

    • 1 3

  • no właśnie

    taki urzędnik , czy choć trochę jeździ po tych ściezkach? w razie czego to by widzial gdzie i czego potrzeba... a tu przyciąc krzaki, a tu pomalować , a może budowniczym poziomicę kupić ( studzienki to dziury) itp...

    • 0 3

  • Ruch pieszych

    Moze jakies gorsze kary dla pieszych chamsko poruszajacych , przechodzacych przez drogi rowerowe? np gdańsk główny kolo krewetki

    • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Sprawdź się

Wybierz poziom

Fale morskie powstają na Bałtyku w wyniku:

 

Najczęściej czytane