Na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna UG powstaje w tym roku podyplomowe studium
Reklamy i Marketingu Medialnego. Propozycja Uniwersytetu skierowana jest do osób legitymujących się dyplomem studiów magisterskich lub licencjackich, które zainteresowane są zdobywaniem bądź pogłębianiem wiedzy na temat marketingu i reklamy oraz uzyskaniem praktycznych umiejętności koniecznych dla tworzenia tekstów perswazyjnych, dokonywania pomiaru efektywności reklamy, planowania kampanii reklamowych i politycznych oraz pracy w działach marketingu i promocji mediów.
Uruchamiane od listopada tego roku studia mają zapewnić swoim absolwentom uzyskanie różnorodnych umiejętności, co dokonać się ma dzięki wieloaspektowej ofercie programowej studiów, w siatce których znalazły się między innymi takie przedmioty jak: psychologia reklamy, język grafiki komputerowej, komunikacja wizualna, język reklamy, reklama polityczna, komunikacja interpersonalna, strategie marketingowe na rynku mediów i PR. Zamiarem inicjatorów studiów jest prezentacja zagadnień związanych z reklamą i działalnością marketingową w mediach w sposób odpowiadający aktualnym trendom i osiągnięciom w tych dziedzinach. Trzeba przecież uznać, że zarówno same media jak i funkcjonujące w nich reklamy ulegają w ostatnim czasie dynamicznym zmianom i wymagają uwzględniania nowych ujęć badawczych.
Do prowadzenia zajęć zaproszone zostały osoby od wielu lat zajmujące się reklamą i marketingiem zarówno w teorii jak i praktyce. W gronie tym znaleźli się pracownicy Wydziału Nauk Społecznych UG, (Instytut Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa, Instytut Psychologii), pracownicy Wydziału Ekonomicznego (Instytut Handlu Zagranicznego) i Wydziału Zarządzania (Katedra Marketingu), pracownicy Wydziału Prawa i Administracji (Katedra Teorii i Filozofii Państwa i Prawa) oraz pracownicy Wydziału Filologiczno-Historycznego (Katedra Kulturoznawstwa). Wśród osób prowadzących zajęcia są również doświadczeni specjaliści praktycy.
Interdyscyplinarna oferta studiów wypełnia pewną lukę na rynku jeśli chodzi o charakter studiów dotyczących samej reklamy, która dotychczas traktowana była głównie poprzez pryzmat ekonomii. Specyfika zjawiska jakim jest reklama wymaga jednak szerszej wiedzy i umiejętności, które nowe studium ma zapewniać, proponując uczestnikom zajęcia na temat reklamy poprzez pryzmat wiedzy nie tylko ekonomicznej, ale również zagadnień psychologicznych, językoznawczych, kulturowych, prawnych, a także wiedzy na temat komunikacji, estetyki i etyki.
Zapisy prowadzone są codziennie w Sekretariacie kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna.
Limit przyjęć ustalono na 35 osób.
Więcej informacji na temat nowo powstającego Studium znajduje się na stronie internetowej:
www.wnsts.strony.univ.gda.pl/psrimm.htmInformacje i zgłoszenia:
Podyplomowe Studium Reklamy i Marketingu Medialnego80-266 Gdańsk, ul. Grunwaldzka 238 A, pok. 72
Stały kontakt i informacja codzienna: mgr Anna Jabłecka - Sekretariat kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna
Uniwersytetu Gdańskiego: tel./fax (058) 523-40-45, e-mail:
dziensek@univ.gda.pl