Mobilny warsztat studencki, sterowanie windami, defibrylatory - m.in. te projekty realizowane są obecnie na terenie kampusu w ramach budżetu obywatelskiego Politechniki Gdańskiej. Z kolei od 17 października pracownicy, doktoranci i studenci będą mogli zgłaszać swoje propozycje do trzeciej już edycji tego uczelnianego projektu.
- Czy na uczelniach potrzebne są budżety obywatelskie?
-
tak, to bardzo dobry sposób wyboru potrzebnych inwestycji
70% -
tak, ale tylko w ograniczonym zakresie i niewielkim budżecie
14% -
nie, władze uczelni doskonale potrafią pokierować jej rozwojem
5% -
nie, wystarczyłyby konsultacje społeczne ze studentami
11%
- łącznie głosów: 223
- Poprzednie edycje budżetu obywatelskiego zakończyły się sukcesem. Cieszy mnie, że pracownicy i studenci angażują się w działania, które sprawiają, że nasz kampus staje się coraz piękniejszy oraz przyczyniają się do poprawy komfortu pracy i studiowania. Z niecierpliwością czekam na nowe pomysły w ramach tegorocznej edycji budżetu obywatelskiego i zachęcam do udziału w głosowaniu - mówi prof. Jacek Namieśnik, rektor Politechniki Gdańskiej.
Do rozdysponowania jest w sumie pół miliona zł
Od środy 17 października projekty - inwestycyjne i remontowe - zgłaszać mogą zarówno pracownicy, jak i doktoranci oraz studenci PG. Projekty, które zyskają największe poparcie w głosowaniu zostaną wpisane do budżetu PG i będą zrealizowane do końca 2019 r.
Do rozdysponowania, podobnie jak w latach poprzednich, jest w sumie pół miliona zł, z czego 350 tys. zł będzie stanowić budżet na realizację projektów pracowniczych, a 150 tys. zł na realizację projektów studenckich. Zasady dotyczące budżetu obywatelskiego zostały określone w jego Regulaminie.
Na terenie kampusu wkrótce pojawią się, zaprojektowane przez prof. Jana Buczkowskiego, pełnomocnika rektora ds. artystycznych, tablice informujące, które inwestycje zostały zrealizowane ze środków Politechniki Gdańskiej w ramach budżetu obywatelskiego w danym roku.
- 17 października, godz. 9 - 31 października, godz. 12:00 - przyjmowanie propozycji projektów
- 16 listopada, po godz. 12 - ogłoszenie wstępnej listy projektów przeznaczonych do głosowania
- 21 listopada, godz. 0:00 - 28 listopada, do godz. 23:59 - głosowanie
- 6 grudnia, po godz. 12 - ogłoszenie listy rankingowej projektów
- 13 grudnia, do godz. 12 - termin składania pisemnych odwołań
- 20 grudnia, po godz. 12 - ogłoszenie ostatecznej listy projektów do realizacji