• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Politechnika Gdańska chce zbudować automatyczny parking rowerowy

Maciej Naskręt
14 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Koncepcja budynku rowerowni przy Politechnice Gdańskiej z 2013 r. Koncepcja budynku rowerowni przy Politechnice Gdańskiej z 2013 r.

Budynek z automatycznym parkingiem rowerowym ma powstać na terenie Politechniki Gdańskiej. Uczelnia planuje zachęcić w ten sposób pracowników i studentów do przesiadki na dwa kółka. Jeśli politechnika zrealizuje inwestycję, będzie to pierwszy tego typu budynek w Trójmieście.



Automatyczne parkingi dla rowerów są potrzebne w Trójmieście?

Z wnioskiem w sprawie ustalenia lokalizacji dla automatycznego parkingu rowerowego władze uczelni zwróciły się do gdańskiego magistratu. Działka, na której budynek miałby powstać nie jest objęta obowiązującym planem zagospodarowania przestrzennego.

Jak przekonują autorzy pomysłu, obsługa automatycznego parkingu rowerowego jest bardzo prosta - wystarczy wprowadzić swój rower do niewielkiego pomieszczenia (wyglądem i rozmiarem przypominającego bankomat czy automat z napojami), skąd zamontowana tam pochylnia odwoziłaby rower do boksu w części podziemnej lub naziemnej parkingu. Rowerzysta otrzymywałby kartę do późniejszego odbioru swojego pojazdu.

Na tym etapie władze Politechniki Gdańskiej mówią jedynie o wstępnych założeniach projektu.

- Ma być to budynek bezobsługowy, wielopoziomowy, składający się z pomieszczenia wyposażonego w automat odbierająco-podający rowery oraz stanowisk parkingowych - mówi Agata Cymanowska z biura prasowego Politechniki Gdańskiej.
Czytaj też: Rowerem, autem, komunikacją. Jak do pracy dojeżdżają pracownicy biurowców

Automat rozwiąże problem kradzieży rowerów?



Obiekt przeznaczony będzie dla studentów i wykładowców Politechniki Gdańskiej, którzy będą chcieli pozostawić swój rower w zamkniętym, strzeżonym budynku. Pomysł uczelni rozwiązałby także problem z kradzieżami rowerów.

- Dostęp do wnętrza parkingu będzie posiadać serwisant. Proces parkowania roweru odbywać się ma z poziomu platformy parkującej, na której użytkownik pozostawia swój rower - mówi Cymanowska.
Jeśli plany dojdą do skutku, będzie to pierwszy tego typu budynek w Trójmieście. Pojawi się on w pobliżu Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki. zobacz na mapie Gdańska

Czytaj też: Gdańsk: inwestycje rowerowe w 2018 roku

Koncepcja organizacji ruchu rowerowego na Politechnice Gdańskiej. Koncepcja organizacji ruchu rowerowego na Politechnice Gdańskiej.

Rowerem na Politechnikę Gdańską



Politechnika Gdańska już wcześniej stworzyła koncepcję infrastruktury rowerowej. Jej ważnym elementem było powstanie rowerowni - parkingu dla rowerów tuż obok głównego wejścia do uczelni od strony ul. Narutowicza.

Bezpieczne miejsce do przechowywania rowerów jest odpowiedzią na podstawowe potrzeby ich użytkowników. Pracownicy i studenci Politechniki Gdańskiej już udowodnili, że są najbardziej rowerową uczelnią w Gdańsku - w European Cycling Challenge w maju 2017 r. przejechali rowerem 48 tys. kilometrów.

Miejsca

Opinie (73) 3 zablokowane

  • Zaczęła się budowa

    Niedawno zaczęła się budowa automatycznego parkingu rowerowego przy ETI

    • 0 0

  • Budowa ruszyła

    ... na tyłach gmachu B WETI

    • 0 0

  • Super

    Rower przynajmniej będzie w bezpiecznym miejscu, świetna inwestycja a jeżeli jest to pomysł PG to GRATULUJĘ. Oby tylko wszystko sprawnie działało. Sama z tego chętnie skorzystam.

    • 0 0

  • wowww

    super pomysł już nie mogę się doczekać aż pojadę na pg rowerem i nie będę się bał że mi go za##bią

    • 0 0

  • Nie mogę się doczekać !

    Uczę się na ETI i nie mogę się doczekać tego parkingu! To mega bezpieczna opcja dla mojego roweru.

    • 2 0

  • Potrzebne

    • 1 0

  • Zachęcam do spokojnego namysłu (3)

    Czy aby przewymiarowana infrastruktura rowerowa to jest to, czego PG potrzebuje najbardziej.

    • 1 1

    • na pewno w okolicach PG i na terenie campusu nie jest potrzebna przewymiarowana infrastruktura (1)

      parkingowa.

      Oczywiście chodzi o parkingi dla samochodów.

      Za przewymiarowaną infrastrukturę drogową w Trójmieście płacimy wszyscy.

      Infrastruktura dla rowerów szybko się zwraca w postaci oszczędności na kosztach utrzymania infrastruktury drogowej i oszczędności na kosztach leczenia chorób cywilizacyjnych wynikających m.in. z uzależnienia od samochodu.

      Spróbuj się sam zdiagnozować: ze zdrowiem społecznym chyba masz problemy.

      • 1 1

      • Rowery też bywają powodem chorób cywilizacyjnych

        Np. upośledzenia umysłowego.

        • 0 0

    • Chiba ze chcą zrobić prototyp. zalożyć studencko-politechniczną firmę do masowej budowy takich parkingów dla innych, komercyjnych, klientów. Wtedy ten pierwszy, z awariami, docieraniem technologii, psuciem się i psuciem rowerów, mogą faktycznie założyć na swoim terenie. Jeśli to taka ideologia, to miało by to sens, mimo drożyzny. Ale jesli to jest izolowany projekt jednorazowy, to niewiele w tym sensu.

      • 3 0

  • Buahahahah (7)

    Ale tuzy z PG i ich kochanki oraz 30 lat mlodsze zony-doktorantki beda oczywicie przyjezdzaly samochodami :))) Kto zna klimat, ten wie o czy się tu pisze :))

    • 31 9

    • Litości (3)

      Przez pewien czas byłem na uniwersytecie w Szwecji (tak, tak, TEJ Szwecji). Studenciaki to wiadomo, dojeżdżali na rowerku albo autobusem, ale kadra? Z nielicznymi wyjątkami własnym samochodem. Już nie wspomnę, ile ten szwedzki uniwerek miał miejsc parkingowych, bo się cykliści zapłaczo...

      • 8 1

      • samochodem mogli dojeżdżać, bo im studenci miejsca do parkowania nie zajmowali

        przestań się miotać

        • 0 1

      • ciii! bo zaraz się zleco "bo w łamstierdamie toooo..." (1)

        • 4 1

        • w Amsterdamie to wyszcy POpylają na pedałach

          • 3 1

    • Boli, co? (1)

      Ty w wieku 60 lat będziesz mógł liczyć na otyłą klempę w tym samym wieku. W najlepszym wypadku.

      • 8 3

      • Komentarz na poziomie....pogratulować.

        • 4 3

    • Jak pracownik wykupi kartę wjazdu to wjeżdża

      Jaki masz z tym problem?

      • 8 1

  • zbudujcie najpierw parkingi dla aut przy uczelni! (11)

    • 34 71

    • Wyniki (5)

      Studenci Cambridge jeżdżą rowerami a nie samochodami i mają lepsze wyniki w nauce.

      • 15 5

      • a MIT jeżdżą samochodami i mają jeszcze lepsze (1)

        i czego to dowodzi?
        Że piszesz bzdury...

        • 1 2

        • skąd masz te dane?

          studenci MIT jeżdżą samochodami i rowerami

          Fakt pozostaje faktem, że jeżdżący rowerami mają bardziej szerokie horyzonty w czasie jazdy.

          Jazda samochodem w korku na autostradzie bardzo je zawęża.

          • 2 0

      • to zaden argument

        moze maja lepsze wyniki bo po skonczeniu studiow maja szanse na lepsza prace, zarobki nie tak jak w pyrlandii

        • 1 1

      • Tylko tam jest niższy poziom (1)

        • 3 15

        • ...polactwa

          Ale pracujemy nad tym. Teraz, jak ktoś się do czegoś nadaje, idzie studiować na Cbd a nie w polibudzie gdańskiej, jest trudniej, ale jego dyplom nie będzie śmieszny.

          • 7 2

    • (4)

      Niby dlaczego mają budować parking dla aut? Koniecznie chcesz przyjeżdżać autem, korzystaj z płatnych już istniejących, miejsca na nich nie brakuje.

      • 32 12

      • (3)

        Niby dlaczego mają budować parking dla rowerów? Koniecznie chcesz przyjeżdżać rowerem, korzystaj z bezpłatnych już istniejących, miejsca na nich nie brakuje.

        • 15 25

        • Parkingi dookoła pg mają pełno miejsca, gadasz głupoty. (1)

          Janusze wolą zastawiać Traugutta niż zapłacić parę pln oczywiście

          • 19 3

          • Traugutta jest już płatna :)

            • 6 1

        • Pół kampusu to teraz parking pod samochody

          • 15 1

  • (5)

    Rower jest do podjechania do samych drzwi,
    a czasem nawet w głąb budynku, do swego pokoju.

    Zrobienie parkingu, z którego trzeba iść pół kilometra do celu, to bzdura
    i promocja samochodu. W końcu od parkingu samochodu też trzeba iść.
    Tej bzdury uczą teraz polskich inżynierów. Politechnika bzdury.

    Parkingi automatyczne mają sens w wielkim budynku, tak bywa w Japonii i w Singapurze.
    Miał by sens w środku Mordoru w Oliwie. W samej Wieży Saurona?
    Budynki Polibudy są małe i położone na dużym terenie. Rower świetnie nadaje się do podjeżdżania po terenie campusu.

    To równie chore, jak "centralne parkingi" przed sklepami, od których potem trzeba iść kawał drogi, czasem przez parking samochodowy do wejścia do sklepu. Ja w takiej sytuacji wole przypiąć rower do drzewa, albo do wózków, przy samym wejściu, albo gdzieś w środku. A jak się ktoś stawia, to jadę do innego sklepu. Tam też "polscy inżynierowie projektowali".

    • 10 6

    • leń (1)

      Trochę ruchu grubasie. A jak chcesz wszędzie jeździć, to sobie kup wózek inwalidzki.

      • 3 1

      • jak bym był masochistycznym matołem lubiącym dłuuugie spacery, jeździł bym więcej furą i podpisywał się Pan Kerofca

        • 0 2

    • (1)

      polskie windy...

      • 0 1

      • dziewięć miesięcy

        • 0 0

    • Podobno dwa kilometry spaceru to samo zdrowie

      Tak mawiają niezrównoważeni miłośnicy zrównoważonego transportu na tym forum.

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Organizmy jednokomórkowe to:

 

Najczęściej czytane