• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Politechnika Gdańska chce zbudować automatyczny parking rowerowy

Maciej Naskręt
14 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Koncepcja budynku rowerowni przy Politechnice Gdańskiej z 2013 r. Koncepcja budynku rowerowni przy Politechnice Gdańskiej z 2013 r.

Budynek z automatycznym parkingiem rowerowym ma powstać na terenie Politechniki Gdańskiej. Uczelnia planuje zachęcić w ten sposób pracowników i studentów do przesiadki na dwa kółka. Jeśli politechnika zrealizuje inwestycję, będzie to pierwszy tego typu budynek w Trójmieście.



Automatyczne parkingi dla rowerów są potrzebne w Trójmieście?

Z wnioskiem w sprawie ustalenia lokalizacji dla automatycznego parkingu rowerowego władze uczelni zwróciły się do gdańskiego magistratu. Działka, na której budynek miałby powstać nie jest objęta obowiązującym planem zagospodarowania przestrzennego.

Jak przekonują autorzy pomysłu, obsługa automatycznego parkingu rowerowego jest bardzo prosta - wystarczy wprowadzić swój rower do niewielkiego pomieszczenia (wyglądem i rozmiarem przypominającego bankomat czy automat z napojami), skąd zamontowana tam pochylnia odwoziłaby rower do boksu w części podziemnej lub naziemnej parkingu. Rowerzysta otrzymywałby kartę do późniejszego odbioru swojego pojazdu.

Na tym etapie władze Politechniki Gdańskiej mówią jedynie o wstępnych założeniach projektu.

- Ma być to budynek bezobsługowy, wielopoziomowy, składający się z pomieszczenia wyposażonego w automat odbierająco-podający rowery oraz stanowisk parkingowych - mówi Agata Cymanowska z biura prasowego Politechniki Gdańskiej.
Czytaj też: Rowerem, autem, komunikacją. Jak do pracy dojeżdżają pracownicy biurowców

Automat rozwiąże problem kradzieży rowerów?



Obiekt przeznaczony będzie dla studentów i wykładowców Politechniki Gdańskiej, którzy będą chcieli pozostawić swój rower w zamkniętym, strzeżonym budynku. Pomysł uczelni rozwiązałby także problem z kradzieżami rowerów.

- Dostęp do wnętrza parkingu będzie posiadać serwisant. Proces parkowania roweru odbywać się ma z poziomu platformy parkującej, na której użytkownik pozostawia swój rower - mówi Cymanowska.
Jeśli plany dojdą do skutku, będzie to pierwszy tego typu budynek w Trójmieście. Pojawi się on w pobliżu Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki. zobacz na mapie Gdańska

Czytaj też: Gdańsk: inwestycje rowerowe w 2018 roku

Koncepcja organizacji ruchu rowerowego na Politechnice Gdańskiej. Koncepcja organizacji ruchu rowerowego na Politechnice Gdańskiej.

Rowerem na Politechnikę Gdańską



Politechnika Gdańska już wcześniej stworzyła koncepcję infrastruktury rowerowej. Jej ważnym elementem było powstanie rowerowni - parkingu dla rowerów tuż obok głównego wejścia do uczelni od strony ul. Narutowicza.

Bezpieczne miejsce do przechowywania rowerów jest odpowiedzią na podstawowe potrzeby ich użytkowników. Pracownicy i studenci Politechniki Gdańskiej już udowodnili, że są najbardziej rowerową uczelnią w Gdańsku - w European Cycling Challenge w maju 2017 r. przejechali rowerem 48 tys. kilometrów.

Miejsca

Opinie (73) 3 zablokowane

  • Tyle zachodu dla rrowerkow

    Przeciez moga stac jak popadnie i malo miejsca podobno zajmuja atu sie okazuje ze jakas przewymiarowana infrastrukture beda przewymiarowywac i budowac... Marnotrastwo i tyle

    • 2 4

  • Niech zbudują tani w produkcji filtr do kominów domów jednorodzinnych opalanych paliwem stałym a nie parking rowerowy...

    • 1 4

  • Zachęcam do spokojnego namysłu (3)

    Czy aby przewymiarowana infrastruktura rowerowa to jest to, czego PG potrzebuje najbardziej.

    • 1 1

    • Chiba ze chcą zrobić prototyp. zalożyć studencko-politechniczną firmę do masowej budowy takich parkingów dla innych, komercyjnych, klientów. Wtedy ten pierwszy, z awariami, docieraniem technologii, psuciem się i psuciem rowerów, mogą faktycznie założyć na swoim terenie. Jeśli to taka ideologia, to miało by to sens, mimo drożyzny. Ale jesli to jest izolowany projekt jednorazowy, to niewiele w tym sensu.

      • 3 0

    • na pewno w okolicach PG i na terenie campusu nie jest potrzebna przewymiarowana infrastruktura (1)

      parkingowa.

      Oczywiście chodzi o parkingi dla samochodów.

      Za przewymiarowaną infrastrukturę drogową w Trójmieście płacimy wszyscy.

      Infrastruktura dla rowerów szybko się zwraca w postaci oszczędności na kosztach utrzymania infrastruktury drogowej i oszczędności na kosztach leczenia chorób cywilizacyjnych wynikających m.in. z uzależnienia od samochodu.

      Spróbuj się sam zdiagnozować: ze zdrowiem społecznym chyba masz problemy.

      • 1 1

      • Rowery też bywają powodem chorób cywilizacyjnych

        Np. upośledzenia umysłowego.

        • 0 0

  • Halo! Przecież wystarczy postawić namiot, zatrudnić jedną osobę do wydawania numerków i pilnowania rowerów. Wyjdzie taniej i człowiek będzie miał zajęcie.

    • 2 1

  • po co

    nikt tam rowerem nie jeździ. Studenci podjeżdżają furami a profesory tramwajem

    • 3 3

  • Potrzebne

    • 1 0

  • Nie mogę się doczekać !

    Uczę się na ETI i nie mogę się doczekać tego parkingu! To mega bezpieczna opcja dla mojego roweru.

    • 2 0

  • wowww

    super pomysł już nie mogę się doczekać aż pojadę na pg rowerem i nie będę się bał że mi go za##bią

    • 0 0

  • Super

    Rower przynajmniej będzie w bezpiecznym miejscu, świetna inwestycja a jeżeli jest to pomysł PG to GRATULUJĘ. Oby tylko wszystko sprawnie działało. Sama z tego chętnie skorzystam.

    • 0 0

  • Budowa ruszyła

    ... na tyłach gmachu B WETI

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

Gdynia ScienceSlam

sesja naukowa

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Wskaż rośliny uprawiane na olej:

 

Najczęściej czytane