• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Produkcja rowerów Mevo ma zakończyć się do końca września

Arnold Szymczewski
3 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Produkcja rowerów ma ruszyć na dobre dzięki dokapitalizowaniu firmy. Produkcja rowerów ma ruszyć na dobre dzięki dokapitalizowaniu firmy.

- Po 10 września z taśmy produkcyjnej w Niemczech dziennie zjeżdżać będzie 150 rowerów Mevo. Produkcja zakończy się jeszcze we wrześniu i stopniowo będziemy dostarczać jednoślady do Polski - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska. Problemy związane z opóźnieniem II etapu miały wynikać z trudności we współpracy z partnerem Nextbike GmbH.



Mevo - zerwana umowa. System zawieszony

II etap roweru metropolitalnego Mevo zakładający dostarczenie 2856 jednośladów miał zostać odebrany 1 marca. Tak jednak się nie stało. W późniejszym terminie operator Nextbike Polska zapewniał, że rowery dojadą do metropolii w połowie sierpnia. Dziś wiemy już, że do Gdańska dojechało zaledwie nieco ponad 700 sztuk.

Nowe rowery Mevo nie dojadą do Trójmiasta w terminie



Czy dostarczenie całej floty rowerów spowoduje duży wzrost ich dostępności?

- W tej chwili mamy wyprodukowane 624 nowe rowery, 224 dojechały już do Gdańska, a wcześniej dostarczyliśmy ich jeszcze 500. 10 września ruszy produkcja i pod koniec miesiąca chcemy zakończyć budowę wszystkich rowerów. Jednoślady będą następnie przyjeżdżać tirami do Gdańska, a na miejscu zostaną przetestowane przez Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot - mówił Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska podczas ostatniej sesji Rady Miasta Gdańska.
Szef Nextbike'a opowiadał także o problemach związanych z niemiecką spółką Nextbike GmbH. Problemy z płynnością miały spowodować opóźnienia w dostarczeniu drugiego etapu roweru Mevo.

Hossa na rynku rowerowym i problemy z niemieckim Nextbike GmbH powodem opóźnień Mevo



- Nextbike Polska w zeszłym roku wygrało 29 przetargów i rozbudowało system do ponad 40 miast. Nie ukrywamy, że liczba zamówień i hossa na rynku rowerowym spowodowała, że nasz niemiecki partner nie wyrabiał się z produkcją i nie nadążał z realizacją naszych zadań. W związku z tym Nextbike GmbH miało problemy z płynnością. Te problemy rozwiązali akcjonariusze w lipcu tego roku. Mianowicie chodzi mi o fundusz, który jest właścicielem Nextbike GMBH. Dofinansował on firmę, zabezpieczając ją, jeżeli chodzi o środki na dalszy rozwój i dokończenie naszej produkcji - mówił Paweł Orłowski.

Łącznie 1,8 mln zł za opóźnienie obu etapów rowerów Mevo



Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot za opóźnienie w realizacji pierwszego etapu wprowadzania systemu nałożył już na operatora 900 tys. zł kary. Według umowy, opóźnienie drugiego etapu, który miał wystartować 1 marca kosztować będzie Nextbike 300 tys. zł za każdy miesiąc zwłoki (maksymalna kara to 900 tys. zł).

- Wszelkie niedociągnięcia, odstępstwa od umowy są na bieżąco katalogowane i analizowane. Kary zostaną wyegzekwowane. Nie odstąpimy od naliczania kar, jednak w tym momencie skupiamy się na zrealizowaniu programu - mówi Alicja Mongird z OMGGS.
Zgodnie z umową obszar nalicza jeszcze kary m.in. za:

  • dostępność rowerów w godzinach 3:00-5:00 (50-90 proc. - 10 tys.; 90-95 proc.- 5 tys.; 95-98 proc. - 3 tys.),
  • za każdy rower niesprawny dłużej niż 12 godzin, w przypadku Usterek Istotnych (wspomaganie, koła itp.) 50 zł za każdą godzinę,
  • za każdy rower niesprawny dłużej niż 48 godzin, w przypadku Usterek Nieistotnych (np. koszyk) 50 zł za każdą godzinę,
  • dostępność poniżej 50 proc. - za każdy dzień 100 tys. zł

Obecnie z roweru metropolitalnego Mevo korzysta 142 tys. użytkowników, a aż 130 tys. z nich ma wykupiony abonament. Rower wypożyczono już 1,5 mln razy.

Opinie (237) ponad 10 zablokowanych

  • Cały ich system rezerwacji to badziew, połowa rowerów

    jest niesprawna bo nie działa wspomaganie i jeszcze się chwalą, że mają tylu użytkowników
    co z tego jak nie da się skorzystać rowerów nigdzie nie ma.

    • 34 2

  • Tylko oby bez hakenkreuza na ramie.

    To ma być wersja polska patriotyczna ze skrzydłami husarza.

    • 10 5

  • I ok
    Widać, że firma chce dobrze i dba o klienta.

    • 2 12

  • prokurator powienien wejść prześwietlić powiązania (3)

    Miasto płacvi spółce z kapitałem 5 tys zł 10 mln zł za niezrealizowany przetarg
    zero kar zero odpowdzielności - ludzie zostali oszukani zostawieni na lodzie rowery już się sypią
    przetarg niezrealizowany. Co chwile jaja a miasto tłumaczy że spółka startuje w innych przetargach w europie i dlatego nie rozwiązuje z nimi umowy.... to są jaja jakieś ? ktoś zarobił grube miliony na szrocie z CHIN na systemie który nie działa nie został zrealizowany a pieniądze płyną jakby wszystko działało poprawnie.

    • 56 4

    • (2)

      skąd wiesz że płaci?

      • 1 5

      • Bo 2 artykuły temu jak nałożył 900tys kary było napisane że nałożyli karę i puścili transzę i czekają na zapłacenie kary (1)

        • 8 0

        • Nie. Wpłata była mniejsza o nałożoną karę.

          • 0 0

  • Problem sie rozwiaże za chwile,znikna turysci i sezonowi rowerzysci....

    • 13 3

  • Mevo

    Mevo to złom
    Rowery nie sprawne
    Z bateriami
    I jeszcze kary i wyzysk
    Ja se kupił rowera za 100 zł i zrobił z niego machinę wojenną
    I się śmieje z Mevo

    • 14 7

  • Umowa niekorzystna dla miasta - kary max za 3 miesiace a opóźnienie 2. Etapu to już 6 miesiecy (2)

    Zresztą kolejna taka umowa - jakoś miasto prawie zawsze w tych publiczno-prywatnych inwestycjach wychodzi jak Zabłocki na mydle - prokurator powinien się tym zainteresowac
    Poza tym mnostwo rowerów na stacjach mevo jest bezużyteczna - pali się czerwona lampka...

    Nie wierzę w tłumaczenia nextbike

    • 30 1

    • Cos takiego opisywano juz we Wloszech w latach 80tych. Mafia zrozumiala, ze wieksza kasa i od razu czysta jest ze "wspolpracy" z gminami niz z przemytu albo okradania drobnych przedsiebiorcow.

      • 5 0

    • niestety ale to jest norma z publicznymi pieniędzmi
      nam siłą zabierają hajs w podatkach a później wydają to lekka ręką

      zawsze powtarzam że podatki powinny być jak najniższe - wtedy urzędasy maja mniej pieniędzy na rożne wałki, transfery dla rydzyka, prywatne loty, nagrody, strony o puszczy, itd itd....

      • 1 0

  • Krowy paść a nie technologia

    I co z tego jak zaraz w kraju wschodzącej cebuli jeden Janusz z drugim Sebixem "zarezerwują" sobie rower w szopie, piwnicy pod kłódką

    • 7 4

  • Fabryka w Niemczech nie wyrabia z produkcją kilkuset rowerów (3)

    Może by zamienić dostawcę na którąś z polskich firm - mamy kilka zacnych..

    • 26 4

    • Najlepsze jest to że nie z produkcją tylko z montażem

      Bo rowery produkowane są w Chinach i w części złożone przyjeżdżają do europy

      • 13 0

    • I będzie tak jak z tramwajami pesy. (1)

      rok opóźnienia.

      • 4 1

      • Albo tak jak z pociągami pesy na PKM - co chwila awaria :P

        • 2 1

  • Olałem ten rower juz dawno, po co mi dodatkowy stres? W Polsce jak zawsze - za co sie wezma - zepsują.

    • 24 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

Gdynia ScienceSlam

sesja naukowa

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Freon to:

 

Najczęściej czytane