• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Produkcja rowerów Mevo ma zakończyć się do końca września

Arnold Szymczewski
3 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Produkcja rowerów ma ruszyć na dobre dzięki dokapitalizowaniu firmy. Produkcja rowerów ma ruszyć na dobre dzięki dokapitalizowaniu firmy.

- Po 10 września z taśmy produkcyjnej w Niemczech dziennie zjeżdżać będzie 150 rowerów Mevo. Produkcja zakończy się jeszcze we wrześniu i stopniowo będziemy dostarczać jednoślady do Polski - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska. Problemy związane z opóźnieniem II etapu miały wynikać z trudności we współpracy z partnerem Nextbike GmbH.



Mevo - zerwana umowa. System zawieszony

II etap roweru metropolitalnego Mevo zakładający dostarczenie 2856 jednośladów miał zostać odebrany 1 marca. Tak jednak się nie stało. W późniejszym terminie operator Nextbike Polska zapewniał, że rowery dojadą do metropolii w połowie sierpnia. Dziś wiemy już, że do Gdańska dojechało zaledwie nieco ponad 700 sztuk.

Nowe rowery Mevo nie dojadą do Trójmiasta w terminie



Czy dostarczenie całej floty rowerów spowoduje duży wzrost ich dostępności?

- W tej chwili mamy wyprodukowane 624 nowe rowery, 224 dojechały już do Gdańska, a wcześniej dostarczyliśmy ich jeszcze 500. 10 września ruszy produkcja i pod koniec miesiąca chcemy zakończyć budowę wszystkich rowerów. Jednoślady będą następnie przyjeżdżać tirami do Gdańska, a na miejscu zostaną przetestowane przez Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot - mówił Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska podczas ostatniej sesji Rady Miasta Gdańska.
Szef Nextbike'a opowiadał także o problemach związanych z niemiecką spółką Nextbike GmbH. Problemy z płynnością miały spowodować opóźnienia w dostarczeniu drugiego etapu roweru Mevo.

Hossa na rynku rowerowym i problemy z niemieckim Nextbike GmbH powodem opóźnień Mevo



- Nextbike Polska w zeszłym roku wygrało 29 przetargów i rozbudowało system do ponad 40 miast. Nie ukrywamy, że liczba zamówień i hossa na rynku rowerowym spowodowała, że nasz niemiecki partner nie wyrabiał się z produkcją i nie nadążał z realizacją naszych zadań. W związku z tym Nextbike GmbH miało problemy z płynnością. Te problemy rozwiązali akcjonariusze w lipcu tego roku. Mianowicie chodzi mi o fundusz, który jest właścicielem Nextbike GMBH. Dofinansował on firmę, zabezpieczając ją, jeżeli chodzi o środki na dalszy rozwój i dokończenie naszej produkcji - mówił Paweł Orłowski.

Łącznie 1,8 mln zł za opóźnienie obu etapów rowerów Mevo



Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot za opóźnienie w realizacji pierwszego etapu wprowadzania systemu nałożył już na operatora 900 tys. zł kary. Według umowy, opóźnienie drugiego etapu, który miał wystartować 1 marca kosztować będzie Nextbike 300 tys. zł za każdy miesiąc zwłoki (maksymalna kara to 900 tys. zł).

- Wszelkie niedociągnięcia, odstępstwa od umowy są na bieżąco katalogowane i analizowane. Kary zostaną wyegzekwowane. Nie odstąpimy od naliczania kar, jednak w tym momencie skupiamy się na zrealizowaniu programu - mówi Alicja Mongird z OMGGS.
Zgodnie z umową obszar nalicza jeszcze kary m.in. za:

  • dostępność rowerów w godzinach 3:00-5:00 (50-90 proc. - 10 tys.; 90-95 proc.- 5 tys.; 95-98 proc. - 3 tys.),
  • za każdy rower niesprawny dłużej niż 12 godzin, w przypadku Usterek Istotnych (wspomaganie, koła itp.) 50 zł za każdą godzinę,
  • za każdy rower niesprawny dłużej niż 48 godzin, w przypadku Usterek Nieistotnych (np. koszyk) 50 zł za każdą godzinę,
  • dostępność poniżej 50 proc. - za każdy dzień 100 tys. zł

Obecnie z roweru metropolitalnego Mevo korzysta 142 tys. użytkowników, a aż 130 tys. z nich ma wykupiony abonament. Rower wypożyczono już 1,5 mln razy.

Opinie (237) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Mnie co innego niepokoi (5)

    NB Polska tłumaczy się z opóźnień problemami niemieckiej spółki, która nie nadąża z produkcją (czy tam składaniem). Z cytatu wynika, że NB GmbH po prostu wpadł w finansowe tarapaty I gdyby nie dofinansowanie spółki przez udziałowca, byłaby kicha. Czytaj: spółka nie byłaby w stanie kontynuować produkcji, tym samym dostarczyć na czas rowerów nie tylko do Trójmiasta, a więc nie zobaczyłaby kolejnych transz środków z poszczegółnych umów. To pachnie plajtą. Jeśli niemiecki NB się wyłoży, polska firma krzak z kapitałem na poziomie mniej niż połowy ceny jednego roweru, nie będzie w stanie ani dostarczyć brakujących rowerów, ani dalej ciągnąć istniejącej części system, jakkolwiek robią to nieudolnie. Cały system po prostu się rozsypie w krótkim czasie. Ciekawe, czy ktokolwiek w tzw. obszarze metropolitalnym w ogóle monitoruje tę sytuację? Kogokolwiek to obchodzi, czy project ma jakiekolwiek szanse na finalizację, czy tylko bezmyślnie potakują kolejnym niespełnionym obietnicom NB Polska I siedzą dalej na stołkach. Nawet niektórych kar już nie naliczają, bo przekroczyły dawno maksymalne poziomy określone w umowie.

    • 88 4

    • kapitał spółki nie ma nic do jej wypłacalności :) (2)

      • 3 7

      • ma - bo jak zarządasz zwrotu kasy ... to dostaniesz tylko do wys. kapitału (1)

        • 6 3

        • nikt nie żąda zwrotu kasy

          czekamy na rowery...

          • 1 2

    • projekt zwinie się zimą. W tym modelu nie ma szansy na to, by działało to dobrze. Wiosna przywita nas szukaniem nowego operatora , który przejmie rowery i będzie chciał poprowadzić to dalej.

      • 10 0

    • Eee no co ty. Bidulkiewicz to się nawet reklamuje na tej plajcie

      Szczurek i Karnowski przynajmniej udają że coś takiego nie istnieje.
      A ty byś chciał monitorowania? Po co? Jakby wyszło że wałek to przecież coś trzeba by robić.
      Może nawet kogoś zwolnić... Na to nie ma czasu pani B. w przerwie pomiędzy kolejnymi
      występami

      • 0 1

  • PO co ? (7)

    PO co Gdańsk kupił rowery z napędem elektrycznym? Tak tylko pytam..... Zwykły napęd wystarczyłby. Mniej problemów z wymianą baterii, nie trzebabyłoby płacić za prąd w ramach doładowywania, a ludzie pedałując mogliby schudnąć ciut.

    • 17 6

    • (1)

      Gdańsk niczego nie kupował. Rowery nie są Gdańska tylko operatora

      • 0 2

      • Któremu Gdańsk płaci sowite wynagrodzenie, a nie powinien, bo kary przewyższają już wartość kontraktu.

        • 5 1

    • ze wzgl na ukształtowanie terenu (1)

      korzystam z mevo tylko dlatego, ze ma wspomaganie, mieszkam w takim rejonie, ze bez elektryka nie dam rady. Niestety dostępność jest za niska

      • 3 4

      • A Ty co, w górach mieszkasz?

        • 3 0

    • elektorat narodowy jest leniwy

      • 4 3

    • ! (1)

      Bo taka oferta jest atrakcyjniejsza, bo mamy dużo górek i pagórków i ludzie nie dawaliby rady pod te górki, bo prawie każdy ma zwykły rower w domu. Ja też mam rower na którym dużo jeżdżę ale do pracy wybieram Mevo bo szybciej, bo się nie spocę, bo nie muszę się przebierać

      • 2 6

      • Ruch

        W Krakowie mają rowery miejskie bez napędu elektrycznego i żyją..... Ja mam rower, jeżdzę regularnie i daję radę pod każdą górkę. Rowery z napedem elektrycznym to już nie rower, a ............no właśnie , nie wiadomo co to jest. Bliżej temu pojazdowi do skutera. Tak samo z hulajnogą, która służyła do odpychania się, a teraz jest to pojazd elektryczny z funkcją stania. Czyli takie coś dla leniuchów, którym nic się nie chce.

        • 5 0

  • w Gdyni nadal zero dostępności - ciągle czekam na normalny serwis (2)

    i nie mam zamiaru płacić firmie 10PLN za powietrze

    bardzo dziwi mnie ta kompromitacja Nextbike (tym bardziej że to firma doświadczona i niemiecka) w Trójmieście

    a to ze Polacy nie potrafią skonstruować odpowiednio umowy, specjalnie mnie nie dziwi, bo nadal w Polsce jest selekcja negatywna wszędzie, gdzie tylko można sobie wyobrazić (bo ta dobra nie dopuściłaby do takiego blamażu przez takie kary, które firma musiałaby uniknąć by nie dopłacić do interesu)

    • 8 2

    • czy dziennikarze nie moga przycisnąć 'decydentów' i wyjasnic do końca czemu tak się dzieje?

      • 0 0

    • a ty co z ta niemiecka firma

      ... bajek sie nasluchales :)

      • 0 0

  • Czytam, że rowery już się sypią (1)

    Wilgotność powietrza, opady robią swoje, będzie zima też dostaną w kość.

    One przy takich przebiegach powinny być serwisowane co 3 miesiące.

    Wymiana łańcucha, smarowanie, sprawdzanie ramy pod kątem ubytków materiału, ale tego serwis nie ogarnie.
    Niech skrzypią i straszą użytkowników.

    Czekać tylko, aż klient Nexta zrobi sobie krzywdę.

    • 7 2

    • Wymiana łańucha i smarowanie.

      to nie jest coś niemożliwe do ogarnięcia przez serwis. 2000 rowerów przez 60 dni (roboczych) to daje 30 wymian łańcucha dziennie. 3 Ludzi?

      • 0 0

  • Aplikacja - Nextibe oszukuje

    Po wypożyczeniu roweru, który w aplikacji był oznaczony jako 94%, od razu zrobił się czerwony i wspomaganie nie działało. Prawdopodobnie Nextbike oszukuje przy oznaczaniu rowerów z uwagi na kary finansowe za dostępność. System działa bardzo źle, rowerów nie ma a jeszcze dodatkowo aplikacja przekłamuje o statusie naładowania rowerów.

    • 18 1

  • Sobieszewo (1)

    Gdzie obiecane przystanki w Sobieszewo?

    • 8 1

    • No właśnie.

      Czy ktoś z Gdańszczan może mi wyjaśnić dlaczego rowery Mewo są w małych miejscowościach na obrzeżach Gdańska (gdzie każdy ma auto, skuter lub rower), a nie ma ich na Wyspie Sobieszewskiej gdzie jest chyba najlepsza trasa rowerowa w Trójmieście? Jeśli gdzieś powinny być, to właśnie tam, gdzie ludzie przyjeżdżają samochodami, autobusami czy tramwajem wodnym i dla ruchu po wyspie potrzebują rowerów na minuty. My w W-wie mamy władzę od czapy i widzę że w Gdańsku chyba nie jest wiele lepiej.

      • 3 0

  • stan na teraz, godzina 9:27 .... 32 pod UG, 94 pod Olivia BC, 24 po Hestia, 47 Novotel -Jelitkowo......Brzeżno- 0, Zaspa-0, Piecki-Migowo-0.......i tak do godziny 15/16 bo po co relokowac w ciągu dnia kiedy bym chętnie z Brzeźna podjechała do pracy na 11.....większa ilość i od 7 rano też nic nie bedzie bo wszystko na biurowce i uczelnię śmiga

    • 9 2

  • rowery są dostępne ale tylko w nocy. Niestety nawet pełna pula to będzie za mało.

    • 4 1

  • czy dobijemy do rocznego opóźnienia?

    może gdzieś już przyjmują zakłady?

    • 6 1

  • lekasz (1)

    koncerny farmaceutyczne juz czekaja na rowerzystow "zimowych"

    • 0 4

    • najwięcej zarabiają na całorocznych automobilistach

      i ich dzieciach wożonych do szkól i przedszkoli

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Pomniki przyrody to:

 

Najczęściej czytane