• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ranking szkół średnich w Trójmieście. Najlepsze licea i technika 2022

Wioleta Stolarska
5 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Na podstawie wyników egzaminów maturalnych z ubiegłych lat wyłoniliśmy te licea i technika, w których uczniowie wypadli najlepiej. Na podstawie wyników egzaminów maturalnych z ubiegłych lat wyłoniliśmy te licea i technika, w których uczniowie wypadli najlepiej.

Wielkimi krokami zbliżają się egzamin ósmoklasisty 2022 i rekrutacja do szkół średnich. Uczniowie będą musieli zdecydować o wyborze placówki, ale jak dostać się do dobrej szkoły? Po raz kolejny stworzyliśmy ranking szkół średnich w Trójmieście, który może ułatwić podjęcie decyzji. Na podstawie wyników egzaminów maturalnych z ubiegłych lat wyłoniliśmy te licea i technika, w których uczniowie wypadli najlepiej podczas egzaminów końcowych.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Nowy ranking szkół średnich 2023 w Trójmieście Nowy ranking szkół średnich 2023 w Trójmieście

Wszystkie szkoły średnie w Trójmieście - prywatne i publiczne


Czym najbardziej kierowałe(a)ś się przy wyborze szkoły średniej?

Jak będzie wyglądała rekrutacja do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2022/2023? Ilu kandydatów będzie ubiegać się o jedno miejsce w najlepszych placówkach?

Tegoroczny nabór rozpocznie się 16 maja, a zakończy się na początku sierpnia. O tym, do jakiej szkoły aplikować, ósmoklasiści myślą jednak zdecydowanie wcześniej. Dokumenty muszą dostarczyć bowiem jeszcze przed poznaniem wyników egzaminów ósmoklasisty.

Czym uczniowie kierują się przy wyborze szkoły?



Wybór szkoły średniej to jedna z pierwszych dorosłych decyzji każdego młodego człowieka. Czym kierują się przy jej podejmowaniu?

Na pewno najważniejszym kryterium jest to, jakie profile klas i języki obce oferuje szkoła, ale też koła zainteresowań, możliwości dodatkowego rozwoju czy liczebność klas. Bardzo ważne dla kandydatów są też progi punktowe, czyli to, ile punktów trzeba było mieć w poprzednich latach, by dostać się do szkoły, do danej klasy (różnice między klasami w danej szkole mogą być dość istotne).

Coraz częściej już wybór szkoły średniej determinuje kolejne etapy edukacji. Szkoła uczy, wychowuje, ale też przygotowuje młodzież do wejścia na rynek pracy i tym kierują się młodzi ludzie.

  • III Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marynarki Wojennej RP.
  • VI Liceum Ogólnokształcące im. Wacława Sierpińskiego w Gdyni.
  • V Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Gdańsku.
  • I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika.

Ranking a wybór szkoły



Czy przy wyborze szkoły warto patrzeć na rankingi? Oczywiście nie powinien być to jedyny wyznacznik, ale tego typu zestawienia biorą pod uwagę efektywność nauczania i wyniki egzaminów. Nasz ranking przygotowaliśmy w oparciu o dane Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej dotyczące wyników z egzaminów maturalnych z ostatnich trzech lat.

Pod uwagę wzięliśmy wyniki z przedmiotów obowiązkowych, a więc tych, z którymi zmierzyć się musi każdy uczeń. Biorąc pod uwagę, że szkoły różnią się od siebie liczbą uczniów, którzy przystępowali do egzaminów, pozycje w rankingu wyznaczyliśmy na podstawie średniej ważonej.

W naszym rankingu znajdziecie dwie ważne informacje: o tym jakie wyniki szkoły uzyskały w 2021 roku, co zdecydowało o pozycji w rankingu, ale też porównanie wyników z dwóch ostatnich lat, które pokazują jak w tym czasie zmieniał się poziom w danej szkole.

Jak w zestawieniu wypadły szkoły średnie w Trójmieście?



Na pierwszym miejscu rankingu kolejny raz znalazło się III Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marynarki Wojennej RP w Gdyni, które w 2021 roku osiągnęło najwyższą średnią ze wszystkich przedmiotów podstawowych na egzaminie - 87,91 proc. Zaraz za nim na drugim miejscu znalazło się V Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Gdańsku z wynikiem 86,56 proc. Na trzecim miejscu uplasowało się I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Gdańsku z wynikiem 86 proc.

Czwarta pozycja należy do VI Liceum Ogólnokształcącego im. Wacława Sierpińskiego w Gdyni ze średnią - 85,87 proc. Na piątym miejscu jest X Liceum Ogólnokształcące im. Gdyńskich Nauczycieli Bohaterów II Wojny Światowej w Gdyni (84,33 proc.). Szósta pozycja to III Liceum Ogólnokształcące im. Bohaterów Westerplatte w Gdańsku (84,29 proc.). Na siódmym miejscu znalazło się II Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku (84,13 proc.). Ósma pozycja to Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. św. Jana Pawła II w Gdyni (84,00 proc.). Dziewiąta lokata należy do XX Liceum Ogólnokształcącego im. Zbigniewa Herberta w Gdańsku (81,96 proc.). Pierwszą dziesiątkę zamyka Gdańskie Liceum Autonomiczne (81,91 proc.).

ZOBACZ RANKING SZKÓŁ ŚREDNICH W TRÓJMIEŚCIE - pełna lista szkół

Druga dziesiątka to: sopockie II Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego (81,21 proc.) na 11. pozycji, na miejscu 12. II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni (81,18 proc.), 13. pozycja należy do Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 - IX Liceum Ogólnokształcącego, na 14. miejscu znalazło się VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku, 15. lokata to XXIV Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Banacha.

Na 16. miejscu uplasowało się Ogólnokształcące Liceum Jezuitów z Oddziałami Dwujęzycznymi im. św. Stanisława Kostki w Gdyni, 17. pozycja należy do XIV Liceum Ogólnokształcącego w Gdyni, 18. miejsce to XIX Liceum Ogólnokształcące im. Mariana Mokwy w Gdańsku, 19. lokata to I Akademickie Liceum Ogólnokształcące im. Zasłużonych Ludzi Morza, a drugą dziesiątkę zamyka III Liceum Ogólnokształcące im. Agnieszki Osieckiej w Sopocie.

Progi punktowe



W Trójmieście to zwykle licea są najczęściej wybierane przez kandydatów. Co roku podczas rekrutacji system ustala tzw. próg punktowy. Tylko nieliczne szkoły przed ogłoszeniem list zakwalifikowanych kandydatów decydują się na podanie limitu punktowego.

Jak wyglądały progi punktowe w poszczególnych liceach ogólnokształcących w Trójmieście, obowiązujące podczas rekrutacji w ubiegłym roku? Ile trzeba było mieć punktów, żeby dostać się do danej klasy? Informacje na ten temat znajdziecie tutaj .

Rekrutacja do szkół średnich 2022 - etapy



Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych odbywa się w kilku etapach.

  • od 16 maja 2022 r. do 20 czerwca 2022 r. do godz. 15. - składanie wniosków o przyjęcie do szkół;
  • od 16 maja do 31 maja 2022 r. do godz. 15. - składanie wniosków o przyjęcie do szkół i oddziałów dwujęzycznych, oddziałów międzynarodowych, oddziałów klas wstępnych, oddziałów przygotowania wojskowego, szkół i oddziałów prowadzących szkolenie sportowe;
  • od 24 czerwca do 12 lipca 2022 r.- możliwość dokonania zmiany przez kandydatów wniosków o przyjęcie, polegającej na zamianie szkół, do których będą kandydować, w tym możliwość złożenia zupełnie nowego wniosku;
  • od 24 czerwca do 13 lipca 2022 r. do godz. 15. - uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i o zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty oraz złożenie nowego wniosku, w tym zmiana przez kandydata wniosku o przyjęcie, z uwagi na zamianę szkół, do których kandyduje;
  • 21 lipca 2022 r. - opublikowanie przez komisje rekrutacyjne list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do przyjęcia do szkół;
  • od 22 lipca 2022 r. do 28 lipca 2022 r. do godz. 15. - potwierdzenie woli przyjęcia do szkoły;
  • 29 lipca 2022 r. do godz. 14. - ogłoszenie list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkół.

Do 1 sierpnia 2022 r. kurator oświaty poinformuje o liczbie wolnych miejsc w szkołach ponadpodstawowych. Od 2 sierpnia 2022 r. do 5 sierpnia 2022 r. można będzie składać wnioski w rekrutacji uzupełniającej.

Quiz Nauka w Trójmieście. Sprawdź swoją wiedzę! Średni wynik 62%

Nauka w Trójmieście. Sprawdź swoją wiedzę!

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (179) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • z której szkoły dzieciaki idą na studia bez korków? w której aby zdać maturę muszą brać korki bo (38)

    szkoła nie ogarnia materiału???? w żadnej i w każdej, to jakie to sa super szkoły i prawdziwe rankingi??? Uja warte

    • 66 8

    • Opinia wyróżniona

      To niestety prawda. Korki są wszechobecne. (24)

      W topowych liceach są zdolni uczniowie plus przygotowanie na korkach, czasem są to cztery przedmioty - rozszerzenia. Więc jakość nauczania pod psem. Kiedyś korki były dla niekumatych, teraz dla wszystkich, których stać. To samo się dzieje przed egzaminem ósmoklasisty..
      Natomiast wysokie wyniki z angielskiego to również wynik prywatnych lekcji, zazwyczaj od 6-7 roku życia. I tak matura rozszerzona =C1
      No i oczywiście ang jest obecny w życiu młodzieży ot tak, więc tylko się cieszyć tymi wynikami matury podstawowej.

      • 90 2

      • (15)

        To chyba dobrze, że część rodziców kształci swoje dzieci dodatkowo z j. obcych...

        • 6 9

        • (12)

          Kształcić to powinny sie w szkole , jako rodzic ja wykladam kase na korki za braki w szkole .

          • 9 6

          • (8)

            Jeżeli uważasz, że można nauczyć się obcego języka przy 2-3 godzinach tygodniowo w szkole (choćby najlepszej) nawet przez kilka lat, to gratuluję optymizmu. Język żeby go opanować (a nie tylko zdać egzamin, czy z klasy do klasy) wymaga nieustannej pracy, dzień w dzień, po lekcjach i w każdej możliwej życiowej sytuacji, a nie przez 45-90 minut z podręcznikiem i słabo motywowanym polskim nauczycielem , jak w ma to miejsce w większości przypadków.

            • 5 5

            • Czyli poza nauką języka obcego nic więcej?

              • 0 0

            • Ja się nauczyłem w szkole, ale miałem 6 godzin tygodniowo. (1)

              Oczywiście, sam też robiłem wiele rzeczy ekstra, czytałem książki, oglądałem filmy i itd.

              • 0 0

              • Robiłem wiele rzeczy extra - zdanie klucz

                • 0 0

            • Słabo motywowany, bo rodzice nie wsparli podczas strajków (4)

              PiS tez ma nauczycieli centralnie w d....pie. 4% podwyżki hahaha. Teraz w siatce godzin mamy 2 religie i 2 angielskie, tylko matury z tego pierwszego "przedmiotu" nie ma. Żenada. Dawalibyście z siebie wszystko za 3,5 tys miesięcznie (plus ew. 400-500 nadgodziny, jeśli są)? I jeszcze oczekujecie poświęcenia!

              • 8 12

              • Cześć Ewa, (3)

                a Ty pracujesz w tygodniu 40 h? Czy od której liczą Ci się te nadgodziny? Bo za 18 h pracy - etat nauczyciela w LO (sic!) - to już naprawdę, wspomniana przez Ciebie pensja, jest pensją grubo powyżej krajowej.

                • 8 11

              • Tak, pracuję

                I co? Bo pracuję również w domu, a poza tym nie muszę Ci się tłumaczyć.

                • 0 0

              • Najłatwiej shejtować, niewiele wiedząc o realiach

                A przygotowanie lekcji? A sprawdzanie prac? Testów? Przygotowanie konkursów? To się samo nie robi. Jest bardzo dużo pracy dodatkowej- o ktorej nie masz pojęcia. Nie zrozumiesz, bo potrafisz tylko hejtować.
                Mój mąż był nauczycielem, na szczęście ucieikł w porę do businessu, ja miałam nadzieję, że coś się zmieni na lepsze.
                Mam nadzieję, że mało zarabiasz i tak zostanie, skoro nauczycielom tak źle życzysz.

                • 4 4

              • Człowieku 18 godz. to tylko obowiązek pracy przy tablicy (!)

                Jak chcesz wiedzieć ile godzin realnie nauczyciel pracuje i ile zarabia to ukończ wyższe studia z matematyki, fizyki albo chemii, i zatrudnij się w szkole... Proste :-))

                • 13 5

          • chyba nie do końca, już tłumaczę (2)

            Wykładasz na asystę przyswajania wiedzy, braki owszem są, ale gdzie indziej: za mało z dzieckiem pracowałeś w przedszkolu i podstawówce przez co nie wykształciło sobie odpowiednich ilości zwojów. Teraz jest ich po prostu za mało i proces przyswajania trwa dłużej i wymaga asysty.
            Stymulacja i trening mózgu jest potrzebny odpowiednio wcześnie.. Myślisz, że taki Lewandowski byłby dobrym piłkarzem jakby chodził na treningi w liceum przed maturą?

            • 10 7

            • zwoje to się chyba tobie wyprostowały po napisaniu tego tekstu

              • 1 2

            • A co matura ma wspólnego z piłka nożna?

              • 0 4

        • nie chodzi o dodatkowe lekcje aby rozszerzyć wiedzę ale o to aby zdać jakoś egzaminy (1)

          • 22 3

          • 40-50% uczniów na tych korkach

            to uczniowie zdolni, którzy chcą robić więcej niż klasa, i to nawet w tych lepszych szkołach. Sami kupują podręczniki rozwijające ich wiedzę i talenty bo szkół na to nie stać i nauczycielom brak na nich czasu. Szkoly bez dobrego finansowania z samorządów będą jakie będą. Wnioski są proste.

            • 7 3

      • Zgadza się. Sama prowadzę korki z angielskiego dla kilku uczniów z 3LO w Gdańsku.

        • 0 0

      • (1)

        Oj człowieku, gdybyś ty tylko wiedział na jakim poziomie jest naprawdę ta matura... Koło C1 to nie leżało...

        • 4 0

        • Zależy jaka matura.

          • 0 0

      • Angielski (1)

        Bardzo dobre średnie wyników z angielskiego w większości szkół wynikają także z niskiego poziomu trudności egzaminu z angielskiego

        • 11 4

        • Glupi komentarz

          Tak, wyniki same się robia! A szkoła niczego nie uczy! Żenada....Żebym nie wiem jak się starała, to "jasnie buractwo" niezadowolone

          • 2 2

      • Nauczyciele też chcą dorobić

        Uczą źle, a resztę na korkach

        • 5 3

      • Tylko pytanie na ile poziom nauczania niski, a na ile to uczniowie olewają, bo wiedzą, że i tak im sto ktoś wbije do głów popołudniu?

        • 4 0

      • Niech rodzice zaczną wychowywać swoje dzieci to i korki przestaną być potrzebne.

        • 7 3

    • Głupi człowieku... (2)

      naucz na topowym poziomie 30 uczniów, gdy - jak ja- mam 2 lekcje !!!!!!!!!!! tygodniowo z mojego przedmiotu, każde z tych dzieci przychodzi do szkoły z innymi umiejętnościami, różnie z percepcją, umiejętnością nauki, pracowitością...A na korepetycjach masz 1:1 - skupiasz się tylko na tej jednej osobie i "kroisz" pod nią/niego.
      Tak trudno to zrozumieć?!
      PS. Uczę przedmiotu maturalnego, PiS okroił liczbę godzin, religii tez są 2 godziny tygodniowo. Chory kraj

      • 13 8

      • "Głupi człowieku" i od razu widzimy, z kim mamy do czynienia.

        • 0 0

      • Fejk

        Osoba rozpoczynająca wpis od inwektywy na pewno nie jest nauczycielem. Poza tym wywołanie pewnej partii politycznej i kościoła świadczy, że wpis nie ma na celu szerzenia rzetelnych informacji, a raczej jest klasycznym wpisem za rubelki. A tak nawiasem mówiąc, mądry nauczyciel potrafi dopasować metody nauczania do uczniów będących na różnym poziomie, więc nawet jeśli rzeczywiście jesteś nauczycielką, to sama strzeliłaś sobie w kolano.

        • 1 2

    • (4)

      Jak masz w klasie 25 uczniów plus teraz jeszcze paru Ukraińców to jak masz ogarnąć materiał ? Przez pół lekcji mówić po polsku, a przez drugie pół po Ukraińsku (pod warunkiem, że znasz w ogóle ten język) ?

      • 10 27

      • Jak miałeś w klasie 40 uczniów i 3/4 skończyło dobre studia?

        • 0 0

      • a korki są od 24 lutego w szkołach??? a co było wcześniej? bez korków zdawali ? z wiedzą wyniesioną ze szkoły only?? (2)

        tak było w latach 80, korki były dla tych po długiej chorobie i nieuków, reszta uczyła się na podst materiału i książek ze szkoły...zdawaliśmy do liceum czy na studia bez problemu, ze zwykłego liceum i z osiedlowej podstawówki.

        • 40 4

        • W latach 80 co najmniej połowa absolwentów podstawówek uczyła się dalej w szkołach zasadniczych bądź przyzakładowych i szła do pracy, a obecnie wszyscy absolwenci podstawówek muszą ukończyć szkołę średnią i mieć maturę i zazwyczaj co najmniej połowa uczy się dalej na studiach licencjackich.

          • 14 1

        • Na studia bez problemu to można było się dostać na WUML ( Wojewódzki Uniwersytet Marksizmu Leninizmu). W pozostałych uczelniach była ograniczona liczba miejsc, a chętnych na studiowanie było od 5 do 25 (!) na jedno miejsce w zależności od kierunku studiów. Studia kończyło max. 10% maturzystów (!)

          • 14 7

    • IX LO, córka bez korków dostała się na UG na ekonomię...można?

      • 0 0

    • Opinia wyróżniona

      korki , a szkoła (2)

      Masz rację, coś w tym jest. Wiem, że uczniowie (nie będę podawała nr LO dla przyzwoitości), biorą korki z biologii i to przez dłuższy czas, więc znaczy to, że maturę zdają lepiej, bo chodzą na płatne lekcje, a z innego liceum bez korków, dzieciaki zdają dobrze, ale nie rewelacyjnie, bo nie znają tak dobrze testów. Na poziomie SP jest podobnie. Dzieciaki mają korki przed egz. 8 klasisty, a potem, gdy dostaną się do dobrego liceum, to odpadają, bo nie dają samodzielnie rady. Wszyscy o tym wiemy, ale mówi się, że : syn dostał się do ...... a nie , że przeniósł się , bo nie dał rady, bo testy to była fikcja, nigdy nie był na poziomie tego liceum. I po co dzieciom robicie taką krzywdę ? Niech się dostanie normalnie, do takiej szkoły do której chce, bo tam będzie się czuł dobrze. Niestety walka o oceny, testy, to fikcja, nawet wolontariat to w połowie fikcja. Wiem, bo mój syn od lat udziela się w szkole i poza nią, ale takich jak on jest może 10-ciu w całej szkole, inni teraz się budzą i będą mieli , nie wiadomo skąd 70 godzin wolontariatu . Trzeba z tym skończyć, bo są dzieci, które lubią działać na rzecz wolontariatu i ci z fikcyjnymi dokumentami psują ich pracę, nie chce się po prostu o tym mówić.

      • 55 4

      • Jakie LO, pytam bo stoję przed wyborem biol-chemu dla córki.

        • 0 0

      • To nie szkoły topowe, to miejsca tresury. Niepotrzebne

        patrząc na późniejsze kariery / losy uczniów. Poza tym każdy taki ranking jest patologiczny i ma arbitralnie, sztucznie dobrane kryteria.

        • 2 1

    • z iii lo w Gdyni

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    (7)

    jak najwięcej szkól powinno powstać, nawet po to, żeby dzieci otrzymały porządne wykształcenie, podstawy do tego, żeby nawet jak nie pójdą na studia to sobie poradzą w zakładaniu własnych firm usługowych i produkcyjnych. Jak na razie kiepsko to wszystko wygląda, dzieciaki po 2 latach zdalnego nauczania, zrujnowane psychicznie i jeszcze sie martwią , im miejsc w szkołąch może zabraknie!
    Najlepszym wyjsciem , byłoby odstąpienie od egzaminu 8 klasistów i przyjmowanie uczniów na podstawie średniej z podstawówki od 4-8 klasy!!!! I koniecznie trzeba zwikszyc ilosc miejsc!!!

    • 40 46

    • Drogi zatroskany rodzicu... (5)

      Nie średnia czyni człowieka. To własnie egzaminy w miarę obiektywnie obrazują stan wiedzy. Średnia? To żart! W ilu szkołach rodzice trzęsą się nad nauczycielami o te szóstki na koniec roku? Odbywa się tradycja "naciągania ocen"? A potem i tak prawda wychodzi. Miałam syna w takiej klasie, jeszcze w gimnazjum. Dostał się jako ostatni, albo przedostatni, a 3 klasę zakończył jako trzeci ...ale na podium. Nigdy nie zabiegałam o te naciągane oceny, dzieci zdrowe psychicznie i wszystko się im w zyciu układa. Pozdrawiam

      • 20 5

      • (4)

        Ale nie po siedzeniu 2 lata na zdalnym i kiedy w tv pokazują koszmary z wojny, dorosły tego nie wytrzymuje a co dopiero takie dziecko. Jak w takich warunkach zdawać egzaminy? Albo wszyscy egzaminy albo nikt!!!

        • 2 12

        • Nie oglądaj tv (2)

          • 16 0

          • (1)

            dziś powiedzieli że ten cały covid i maseczki to było pic na wodę , po to by nie leczyc innych chorób , testy 6 NA 10 były nieprawidłowe , a teraz wuj gapiński podniósł kolejny raz stopy bo pinokio pustej klasy nadrukował i inflacja szaleje, dla porównania w peru inflacja jest na poziomie 6.3 procenta i są rozruby na ulicach bo ludzie protstują , a u nas d**ile chwalą dalej pis - peruwiańczycy co pasą lamy są mądrzejsi od polaków - gratuluje wam pis dzielce - dostaniecie medal z ziemniaka za największą głupote świata - chwalić pogarszającą się własną sytuację - kim ku..a trzeba być ?

            • 5 3

            • Kim trzeba być, by tak pisać?

              • 0 0

        • Takie życie, po prostu.

          Wszyscy byli na zdalnym, wszyscy przeżywają wojnę, życie toczy się dalej.

          • 4 0

    • nie będzie żadnych firm własnych , będzie konglomerat państwowy , do tego wszystko daży , mają być managerowie oligarchowie i klasa wyrobników produkcyjnych - taki nowy ład jest zaplanowany ... nie wierzysz ?? to popatrz ile razy podniosą jeszcze stopy procentowe by wykończyc tych co mają kredyty i doprowadzic do tego by sprzedali to co mają , a nie sorki oficjalnie to się nazywa walka z inflacją , ale nie lubie jak ktoś na mnie mówi "inflacja"

      • 17 5

  • Ten ranking to można do kosza wywalić prawda jest taka ze niema zadnej róznicy miedzy nimi!! (3)

    został stworzony dla bezmózgowców co im sie wydaje ze ich paciorki jak pójdą do tej a nie innej szkoły to szkoła bedzie myslec za nich :)
    Identycznie to zaczyna sie juz w przedszkolu. Wiec taka niunia ciagnie na drugi koniec miasta dziecko do szkoły jednoczesnie tworzac korki i marnują w nich czas bo szkoła pod blokiem jest BE.A ci co mieszkają pod tą szkołą ciagną dzieciaka do szkoły gdzie ona mieszka bo ajk wiadomo szkoły pod oknem zawsze są gorsze niema znaczenia gdzie mieszka. Teraz to taka oznaka prestiżu ze dziecko mu si chodzic do szkoły daleko i koniecznie musi byc przez rodziców dowożone autem .
    To taka Polska parodia prywatnych szkół w europie zachodniej dla bogatych gdzie czesne kosztuje wiecej niz oni miesiecznie zarabiaja :)

    • 43 4

    • Co ma piernik do wiatraka?

      Czy według ciebie jak ktoś mieszka we Wrzeszczu do dla zasady nie wybierze liceum w pobliżu tylko będzie "ciągnął" do Wejherowa i odwrotnie ?

      • 0 0

    • Może jest tak jak Pan pisze, ale jest faktem, ze dzieci są bardziej zaopiekowane w szkole prywatnej, ze zalążku huligaństwo są zdławione natychmiast, ze reakcja rodziców na gorsze stopnie jest efektywna, bo się za szkole płaci. Dzieci w szkole maja dużo ciekawsze lekcje , wycieczki , uczestniczą aktywnie w życiu szkoły i reagują na problemy społeczne i środowiska. Myśle, ze lepiej by byli w szkole państwowej, której jestem orędownikiem , gdyby za to ze dziecko wagaruje, czy ma gorsze stopnie za często, czy za wybryki huliganskie wobec kolegów i nauczycieli rodzice płacili grzywnę. Żeby odczuli finansowo, ze to społeczeństwo płaci za naukę ich pociech. Powinny być takie dzieci kierowane di szkół specjalnych i resocjalizowane już od podstawówki

      • 0 0

    • Prawda, co to za ranking matury podstawowej

      W rekrutacji na studia brane są pod uwagę tylko wyniki matury rozszerzonej z małymi wyjątkami, np GUMed matma.

      • 1 0

  • Od rekrutera w międzynarodowej korporacji..

    Dzieci w większości są ofiarami ambicji swoich rodziców. I to bynajmniej nie chodzi o zapewnienie dziecku satysfakcjonującej pracy w przyszłości a jedynie możliwość legitymowania się nazwą prestiżowej uczelni.
    Chciałbym podkreślić, iż ukończona uczelnia i posiadana wiedza wcale nie musi przyczynić się do sukcesu zawodowego. W wielu środowiskach pracy kluczowa jest otwartość na zdobywanie wiedzy, umiejętności przystosowawcze, umiejętność pracy zespołowej i kreatywne myślenie. Można być "chodzącą encyklopedią" jednakowoż bez zdolności współpracowania z kimkolwiek.

    • 0 0

  • Ludzie - przestańcie zapisywać zdolne dzieciaki do ILO w Gdańsku! (3)

    To tylko podbija rankingi tej patologicznej szkole. To jakaś chora i absurdalna anomalia na mapie Gdańska. Nowak, Kapusta, Stawiarska, Manthey, Bożenka L, to nowotwór na tkance edukacji. Ta szkoła powinna dostawać kasę od poradni zdrowia psychicznego, bo nabija im tylko klientów.

    • 22 6

    • (2)

      Kobieta złoto! Nie wiem, czy jeszcze tam pracuje, ale z nią można było konie kraść.
      Pomimo wylania tony lukru na garść n-li nikomu nie polecam tej placówki. Kpina z uczniów, wieczne straszenie maturami (od pierwszych dni klasy I), demotywowanie, niestosowne argumenty ad personam z ust milusińskich profesorów, śmierdzący fizyk, który miał 2 koszule i jego nienaganne żarciki do kobiet. Szturo szowinista - wszyscy do jednego worka. Dno i metr mułu.

      • 4 0

      • Świetna szkoła (1)

        dla ucznia zdolnego i pracowitego. Marudy i przeciętni będą się tu męczyć. Opinie o rujnowaniu zdrowia psychicznego mocno przesadzone. Wiadomo, że jak ktoś nie daje rady, to musi sobie ponarzekać. Nauczyciele są różni, jak wszędzie i nikt tu Ameryki nie odkrył. Rewelacyjny historyk, bardzo dobra matematyka i chemia, fizyk p. G - specyficzny, ale świetnie tłumaczy. Słabe strony też są: polski z p. M., niemiecki z p. O - tu rzeczywiście wszystkiego się odechciewa, ale to na szczęście nieliczne wyjątki. Pozostała kadra na plus. Klimat w szkole sprzyjający dobremu samopoczuciu. Mieszanka powagi i dobrego humoru w odpowiednich proporcjach.

        • 0 1

        • Płatna opinia

          Na zlecenie Kapusty?

          • 0 0

  • (5)

    XLO Gdynia to super nauczyciele. Dyrektorka brak słów.

    • 8 5

    • Nie zgadzam się (3)

      X LO to super szkoła. A szkołę tworzą: nauczyciele i pracownicy, uczniowie oraz ich rodzice. I dyrekcja także, jakby ktoś nie wiedział.

      • 0 2

      • Ryba psuje się od głowy.

        Wystarczy poczytać opinie samych uczniów na ich grupach. I podać się do dymisji

        • 0 0

      • (1)

        Pani dyrektor nie zgadza się z opinią oraz z uczniami, nauczycielami i resztą załogi?

        • 1 0

        • Pora odejść na emeryturę!

          I zwolnić miejsce konus naprawdę empatycznemu

          • 0 0

    • Pora na emeryturę i dać szanse świeżej krwi

      I niewypaleniu

      • 1 0

  • Jakie macie opinie na temat X LO w Gdyni?

    Córka chce tam iść j słyszałem, ze No z matematykami rożny poziom od mega po żenadę.. a dyrekcja? Pomocna czy pozory?

    • 0 0

  • Tylko calkowity powrót egzaminów wstępnych (3)

    do liceów oczyści atmosferę. Inaczej będzie tylko gorzej. Oraz dobre dofinansowanie z samorządów szkół publicznych.

    • 5 3

    • W czym egzamin wstępny jest lepszy od istniejącego teraz egzaminu ósmoklasisty? (2)

      Wiele, rzeczy można jeszcze poprawić lub dopracować, choćby zmniejszyć w rekrutacji udział punktów za niemiarodajne elementy jak oceny na świadectwie czy inne wolontariaty ale sama koncepcja jednego egzaminu pisanego na koniec szkoły jest dobra.

      W mojej ocenie, jedyną istotną wadą obecnego egzaminu jest presja w niektórych szkołach/u niektórych nauczycieli na wyniki a nie na przekazywanie wiedzy (dzięki której uczeń i tak uzyskałby dobry wynik). To jednak też można poprawić.

      • 3 2

      • teraz masz punkty za świadectwa, wolontariat . Wiedza za tym nie idzie. Egzamin pokaże prawdę (1)

        • 3 1

        • Nie pokaże, nie pokaże.

          Egzamin ósmoklasisty sprawdzany zewnętrznie uniemożliwia część kombinacji, szkoły nie mogą pokombinować dla znajomych. Poza tym, dziecko może złożyć świadectwo do kilku szkół, a kiedyś tylko do jednej jedynej, w razie porażki wtopa totalna.

          • 1 0

  • Powojenny (1)

    Za moich czasów to było tak: Szkoła Podstawa zakończona wydaniem świadectwa ukończenia, potem egzamin wstępny do szkoły średniej - zdawany w wybranej szkole. Nie zdałeś egzaminu, czekałeś do następnego naboru za rok lub lądowałeś w Zasadniczej Szkole Zawodowej. Po maturze zdawanej z pięciu przedmiotów /jeden był do wyboru tj, fizyka, chemia ,biologia, geografia, drugi język obcy/.Na studia obowiązkowe egzaminy. Odpadałeś, nie studiowałeś - miałeś rok na dokształcenie. Zdawałem na studia techniczne i dostałem się bez żadnych wcześniejszych korków. Takie to było solidne kształcenie. Poziom dzisiejszego kształcenia, to parodia.

    • 12 0

    • Czasy się zmieniły.

      Też tak miałem, lata 80-te. Egzamin wstępny do LO, potem matura i wstępne na studia. Tylko po co 2 egzaminy zamiast 1? Pracuję na uczelni wyższej, badawczej zresztą i stwierdzam, że matura na odpowiednim poziomie wystarczy. Jak zdawałem na studia, to było tak, że inne wymagania były na maturze, a inne na egzaminach wstępnych. To było bez sensu, i te skrócone wakacje. Szkoda czasu, lepiej żeby dzieciaki odpoczęły. Poza tym egzaminy wstępne kosztowały. Osoby spoza województwa musiały wynajmować stancje, akademiki na tydzień, strata pieniędzy.

      • 2 0

  • Szkoła o niczym nie świadczy (1)

    Szkoła w pewien sposób prowadzi uczniów za rękę, jeżeli ktoś się chce temu poświecić to nie widzę problemu. Jednak potem zostajesz sam bez doświadczenia życiowego czy umiejętności których szkoła nie nauczy. Jeżeli potrafisz znaleść balans miedzy nauką a szkołą to nawet po ukończeniu najgorszego liceum poradzisz sobie lepiej niż osoba która poświęcała ogromne ilości czasu na przyswojenie materiału z programu. Bez pewnej obrotności i znajomości nawet najlepiej napisana matura nie pomoże, bo w pewnym momencie rozbijecie się o szklany sufit

    • 7 1

    • Trochę świadczy, po niektórych łatwiej dostać się na studia.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Za co odpowiedzialne są bakterie?

 

Najczęściej czytane