- 1 Start rakiety z Pustyni Błędowskiej. Wystrzelili rzeżuchę w sondzie z kombuczy (21 opinii)
- 2 Majówka 2024: matury i egzaminy. W szkołach będzie ponad 2 tygodnie wolnego? (57 opinii)
- 3 Nowy rektor GUMed wybrany (99 opinii)
- 4 Gdyńska szkoła z certyfikatem Cambridge International School (13 opinii)
- 5 Zmiany na GUMed i UCK - jakie plany mają kandydaci na rektora? (148 opinii)
- 6 XIX LO w Gdańsku szkołą przyjazną LGBT+. Są wyniki rankingu (182 opinie)
Studenci zaprojektowali wyjątkowy rower
Przestrzenna rama wykonana z aluminium wykorzystywanego przy produkcji Boeingów, chromowane felgi, naturalna skóra, a nawet alarm - dwójka studentów Sopockiej Szkoły Wyższej zaprojektowała luksusowy model roweru. Młodzi projektanci poszukują środków pozwalających rozpoczęcie produkcji designerskiego jednośladu.
Studenci Sopockiej Szkoły Wyższej - 20-letni Piotr Frączkowski i 19-letni Daniel Rybiński - pracę nad projektem "Luksusowy Rower" rozpoczęli na początku tego roku. Fundusze, które zebrali młodzi projektanci wystarczyły jedynie na zbudowanie stalowego prototypu nietuzinkowego jednośladu oraz opatentowanie wzorów.
Do realizacji projektu niezbędna jest finansowa pomoc.
Konstrukcja designerskiego roweru będzie oparta na ramie wyprodukowanej ze specjalnego stopu aluminium wykorzystywanego przy budowie samolotów. Wrażenie robią masywne gabaryty modelu - długość sięgająca 2 metrów i aż 13 kilogramów wagi. A to wszystko na 24-calowych kołach (grubość opony wynosi 4 cale) wyposażonych w dwa rodzaje felg: chromowane lub pozłacane. Jak zapewniają młodzi projektanci, wielkość roweru będzie "skrajana na miarę" klienta, czyli dopasowywana pod indywidualne wymiary klienta. Elegancji i szyku nadadzą skórzane wykończenia górnej i dolnej części ramy czy chwytów.
Innowacyjny model nazwany "Czarnym jastrzębiem" wyposażony zostanie w niespotykane gadżety, m.in.: hydrauliczne hamulce, 12-biegowe przerzutki, schowek na parasol czy alarm sterowany na pilota. Projektanci planują stworzenie opcjonalnej jednostki napędzanej silnikiem elektrycznym z funkcjonalnym systemem KERS (hamowanie elektrodynamiczne z odzyskiem energii), wykorzystywanym w Formule 1.
- Swoją ofertę kierujemy do wszystkich, którzy cenią sobie design oraz wysokie standardy. W przyszłości planujemy produkcję około 150 egzemplarzy rocznie, a w limitowanych edycjach do 50 sztuk danego modelu - wyjaśnia Frączkowski.
Zainteresowani kupnem luksusowego roweru będą musieli słono zapłacić. Ceny w zależności od wyposażenia będą zaczynać się od 8 tys. zł, a kończyć na nawet 20 tys. zł. Twórcy projektu poszukują potencjalnych sponsorów, którzy pozwolą na stworzenie premierowego egzemplarza.
- Potrzebujemy minimum 8 tys. zł. Taka kwota pozwoli nam zakupić materiały w postaci specjalnego stopu aluminium, a dodatkowo opłacimy obróbki laserowe. Połowę środków przeznaczymy na zakup podzespołów, które zostaną wykonane dla nas przez firmy z całego świata - dodaje Rybiński.
Kandydatura prestiżowego jednośladu została zgłoszona do serwisu PolakPotrafi.pl. Osobom, którym pomysł nowoczesnego jednośladu przypadnie do gustu - za pośrednictwem wspomnianego portalu mogą finansowo wesprzeć sopockich studentów.
POMÓŻ MŁODYM PROJEKTANTOM W REALIZACJI PROJEKTU
- Wydaje nam się że polski rynek nie jest do końca gotowy na nasz produkt. Na pewno są osoby, które będą nim zainteresowane, tak jak są osoby, które posiadają w Polsce lamborghini. Nie chcemy uruchamiać masowej produkcji, jest to produkt luksusowy wychodzący w limitowanych edycjach różnych modeli - podsumowuje student.
Inne nieszablonowe konstrukcje rowerów
Miejsca
Opinie (79)
-
2014-06-03 07:13
Jedź a garb ci sam wyrośnie ;-)
- 5 0
-
2014-06-03 06:56
Tylko po co te kolce między nogami ????
Czy to jest ozdoba czy pojazd ?
- 12 1
-
2014-06-03 06:25
rower powinien miec nazwe yolo
- 13 1
-
2014-06-03 06:21
Wzór pojazdu na pewien sposób oryginalny, choć wzorowany ewidentnie na chopperze, natomiast nazwa, no sorry, bardzo wiejska i kompletnie nie wyszukana. O ile w wzornictwie chłopaki się nieco wysilili, to tu polegli na maksa.
- 20 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.