• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Wydarzenie już się odbyło

VIII Sympozjum Przereklamowana Konsumpcja: Wygodne życie

Uniwersytet Gdański zaprasza na VIII Sympozjum Przereklamowana Konsumpcja. Tematem spotkania będzie "Wygodne życie - przeszkoda do osiągnięcia szczęścia?".

maj 22

środa, godz. 17:00

Wstęp wolny
Odpowiedzi na to pytanie od wielu wieków poszukują filozofowie, psychologowie, socjologowie, a także zwykli ludzie, którzy metodą prób i błędów próbują swojego własnego sposobu na szczęście.

Współcześnie szczęściem zainteresowali się także marketingowcy, którzy uczynili z niego dobrze sprzedający się produkt. Reklamy mamią nas wizjami szczęśliwego życia. Można je osiągnąć wyłącznie poprzez posiadanie dóbr, które mają uczynić nasze życie lekkim i przyjemnym. Czy to właściwe podejście? Czy szczęście to życie wygodne, komfortowe, pozbawione trudów i trosk, czy jest to raczej nieustanna praca i wysiłek w dążeniu do samorozwoju? Nad tym będziemy się zastanawiać podczas tegorocznego sympozjum. Odwołamy się do dwóch odmiennych perspektyw - ekonomicznej i psychologicznej, a także spojrzymy na szczęście przez pryzmat różnych okresów życia człowieka - od dzieciństwa do starości.

Program:
18 kwietnia (środa)

12:00 - otwarcie
12:15-13:00 - "Economy and Environment: How to Get What We Want?"
prof. Carl B. Becker (Kyoto University) - wykład w j. angielskim
13:00-13:45 - "Potencjał rozwojowy adolescencji: W poszukiwaniu możliwości opanowania hiperkonsumpcji"
dr hab. Lucyna Bakiera (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
13:45-14:30 - "Dlaczego warto starzeć się aktywnie i pozytywnie?" - wyzwania dla uczenia się przez całe życie"
dr Renata Konieczna-Woźniak (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
14:30-15:00 - Przerwa kawowa
15:00-17:00 - Panel dyskusyjny pt. Wygodne życie - przeszkoda do osiągnięcia szczęścia?
w oparciu o film dokumentalny BBC "Secret Life of Growing Up/Old" z udziałem gości:
- Jolanta Dyrda, pedagog, Ateneum Szkoła Wyższa w Gdańsku
- Aleksandra Lewandowska-Walter, psycholog, Uniwersytet Gdański
- Aleksandra Mońko, psycholog, Educational Cha(lle)nge
- Piotr Zbieranek, socjolog, Uniwersytet Gdański

19 kwietnia (czwartek)
09:00-13:00 - Warsztaty "Tajemnice reklamy" dla młodzieży prowadzone przez pedagogów i psychologów


Wśród naszych prelegentów są:
prof. Carl B. Becker z Kyoto University w Japonii,
dr hab. Lucyna Bakiera z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu,
oraz dr Renata Konieczna-Woźniak z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

W ramach sympozjum odbędzie się też panel dyskusyjny z udziałem ekspertów i praktyków:
Jolanta Dyrda, pedagog, Ateneum Szkoła Wyższa w Gdańsku,
Aleksandra Lewandowska-Walter, psycholog, Uniwersytet Gdański,
Piotr Zbieranek, socjolog, Uniwersytet Gdański,
Aleksandra Mońko, psycholog, Educational Cha(lle)nge.

Drugiego dnia sympozjum zapraszamy młodzież na warsztaty "Tajemnice reklamy", podczas których będzie można nauczyć się, jak reklama działa na człowieka oraz jak żyć mądrze i szczęśliwie w kulturze konsumpcji. Więcej o warsztatach: przereklamowanakonsumpcja.ug.edu.pl/warsztaty-2018

Opinie

Reklama

Sprawdź się

Wybierz poziom

Głowica w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym to:

 

Najczęściej czytane