• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz, które podstawówki dają najwięcej

Elżbieta Michalak
9 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Wybór szkoły nie jest wcale oczywisty. Dlatego warto poznać dokładną ofertę placówki i zobaczyć jak wypada na tle innych. Wybór szkoły nie jest wcale oczywisty. Dlatego warto poznać dokładną ofertę placówki i zobaczyć jak wypada na tle innych.

Do jakiej szkoły posłać dziecko? - to ważny wybór, przed którym co roku staje wielu rodziców. Na podstawie wyników testów kompetencyjnych trójmiejskich szóstoklasistów wyłoniliśmy te podstawówki, których uczniowie wypadli najlepiej.



Każdy z nas stanie kiedyś przed pytaniem: czy posłać dziecko do szkoły prywatnej czy publicznej? Odpowiedź wcale nie jest łatwa. Bo oferty szkół i poziom nauczania mocno się od siebie różnią.

W całym Trójmieście mamy 128 szkół podstawowych publicznych i 25 niepublicznych. Dość dużo, dlatego postanowiliśmy stworzyć tabelę z najlepszymi (tak publicznymi jak i niepublicznymi) szkołami podstawowymi na terenie Trójmiasta.

W tym celu wykorzystaliśmy zamieszczone na stronie Pomorskiej Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej zestawienie wyników sprawdzianu w klasie szóstej szkoły podstawowej przeprowadzonego w kwietniu 2012 r. Pozwala ono łatwo ocenić jak dana szkoła wypadła na tle innych (biorąc pod uwagę np. minimalną liczbę osiągniętych punktów, maksymalną czy średnią) oraz która trzyma wysoki poziom.

Zobacz kompletne zestawienie wyników testów kompetencyjnych pomorskich podstawówek.

Kierując się średnią osiągniętych punktów, z zestawienia wynika, że najlepiej spisały się szkoły podstawowe prywatne. Na pierwszym miejscu uplasowała się Gdańska Autonomiczna Szkoła Podstawowa ze średnią punktów równą 33,72 (na 40) i z minimalnym osiągniętym wynikiem równym 26. Tuż za nią mamy Sopocką Autonomiczną Szkołę Podstawową z średnią 33,61 oraz z min. wynikiem 25. Na trzecim miejscu I Społeczną Szkołę Podstawową STO w Gdańsku z średnim wynikiem 32,56 i min, 23.

Czym kierujesz się przy wyborze szkoły dla Twojego dziecka

Dalej sytuacja kształtuje się następująco:

4 miejsce II Społeczna Szkoła Podstawowa STO w Gdańsku (średni wynik 31,94) (min. wynik 25)
5 miejsce Katolicka Szkoła Podstawowa w Gdyni (31,39) (18)
6 miejsce III Społeczna Szkoła podstawowa STO Gdańsk (30,78) (23)
7 miejsce Gdańska SP Lingwista (30,56) (21)
8 miejsce Podstawowa Szkoła Społeczna Niedźwiednik w Gdańsku (30,22) (17)
9 miejsce Szkoła Podstawowa przy Parafii Św Kazimierza w Gdańsku (30,06) (23 )
10 miejsce Amerykańska Szkołą Podstawowa z wykładowym angielskim (29,91) (21)

Szkoły państwowe, wbrew częstej opinii większości, również wypadły bardzo dobrze. Choć minimalny osiągnięty przez ucznia wynik jest często dużo mniejszy niż w przypadku szkół prywatnych, to średnia nie odbiega aż tak bardzo. W pierwszej trójce znalazły się Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 20 w Gdyni z średnim wynikiem 30,55 (i z min. 7). Tuż za nią Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I i II Stopnia w Gdańsku z średnią 29,16 (wynik min. 21). Na trzecie miejsce wybiła się Szkoła Podstawowa nr 70 w Gdańsku, z średnim wynikiem 28,90 (min. 9).

Do czołówki szkół państwowych dołączają kolejno:

4 miejsce Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 18 w Gdyni (średni wynik 28,66) (min. wynik 15)
5 miejsce Szkoła Podstawowa nr 48 w Gdańsku (28,10) (10)
6 miejsce Szkoła Podstawowa nr 46 w Gdyni (27,91) (15)
7 miejsce Szkoła Podstawowa nr 19 w Gdańsku (27,47) (13)
8 miejsce Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 16 w Gdyni (27,43) (7)
9 miejsce Szkoła Podstawowa nr 8 w Gdyni (27,02) (8)
10 miejsce Szkoła Podstawowa nr 12 w Gdyni (26,93) (12)

Jak widać szkoły państwowe również osiągnęły wysokie wyniki. Dlatego można zaniechać krzywdzącej ich oceny jako tych z góry gorszych od prywatnych (narzekania na brak miejsc, przepełnione klasy, brak pomocy szkolnych czy zaplecza sanitarnego - to przegadane stereotypy).

Warto za to zauważyć, że coraz bardziej wychodzą one uczniom naprzeciw. Stoją otworem dla wszystkich, posiadają coraz bogatszą ofertę zajęć dodatkowych, pozalekcyjnych, świetlicowych oraz coraz lepsze zaplecze (sale lekcyjne, boiska szkolne).

Spis oraz ofertę trójmiejskich szkół podstawowych znajdziesz w naszym katalogu.

Elżbieta Michalak

Opinie (100) 1 zablokowana

  • cala prawda

    oczywiście należy brać pod uwagę srodowisko lokalne, w którym dana szkoła prosperuje, dzieci zamieszkujące dzielnice południowe np. Orunia Górna zawsze lepiej wypadną od tych np. ze środowisk, gdzie nierzadko rodzice są mało świadomi , jak ważne jest wykształcenie ich potomków. Nauczyciele są wszędzie tacy sami, raz lepsi i gorsi w różnych szkołach, a wyniki testów nie zależą od poziomu nauczania co od predyspozycji, możliwości rozwojowych dziecka i wkładu rodzica w jego edukację. Taki nauczyciel , który pracuje w szkole na tzw. "dobrym osiedlu" może zbijac bąki i wymagać (wówczas świadomy rodzic zorganizuje dziecku korki, lub sam będzie z nim siedział nad lekcjami), a efekty będą i bedzie się chwalił, że to jego zasługa, a nauczyciel wypruwający sobie żyły nowymi innowacyjnymi metodami i technologiami mało osiągnie u dziecka ze środowiska mniej sprzyjającemu dziecku.

    • 18 1

  • mój synek ma dodatkowe fakultety z ekonomii i zarządzania przedsiębiorstwem (1)

    dzieci trzeba ustawiać od samego początku
    dzięki temu wyjdą na ludzi

    • 5 17

    • Proponuję zajęcia z polityki, marketingu politycznego, propagandy, PR, wycieczki do sejmu . Przyda się

      • 7 1

  • analizować wyniki (1)

    Po przeanalizowani wyników wychodzi że lepiej wypadają te szkoły gdzie do testów podeszło 30 dzieci a gorzej gdzie do testów podeszło 100 dzieci coś nie tak z tymi wynikami

    • 4 1

    • !

      to proste, w mało licznych klasach możesz zastosować indywidualizację nauczania

      • 1 0

  • system oświaty państwowej spowodował że rodzice próbujący ratować poziom nauki swoich pociech zapisuja je na korki bądź do szkół które zapewnią kiedyś odpowiedni poziom kształcenia
    to co powinna robić szkoła (nauka)robią rodzice i na odwrót (wyjazdy na zielone szkoły , teatry itp)
    kiedyś korki brali rzeczywiscie słabi uczniowie teraz rodzice widząc co robi(lub czego nie robi) szkoła za własne pieniądze wyreczają państwo które wzieło obowiązek szkolny i na siebie i każe za miernej jakości produkt słono płacić

    • 6 4

  • Mnie tylko ciekawi w ilu z tych szkół testy były fałszowane?

    Wyścig szczurów między szkołami o jak najlepsze wyniki z egzaminów doprowadził do sytuacji, w której nagminnie (przynajmniej w ramach testu po gimnazjum) pozwala się uczniom ściągać, ba nawet nauczyciele podpowiadają prawidłowe odpowiedzi. Niby są wysłannicy z kuratorium, ale jak sobie przypominam choćby maturę, czy test po gimnazjum (jestem przedstawicielem pierwszego rocznika piszącego go) to wychodzili oni gdzieś po 15 minutach.

    Ciekawi mnie z ilu z szkół z czołówki takie praktyki mają miejsce?

    • 5 9

  • ?

    Te rankingi są bez sensu. Dzieciaki mają wyniki, bo same się uczą w domach.. Poziom nauczania w samorządowych szkołach jest żenująco niski.

    • 12 1

  • W pierwszych klasach podstawowki tzw. "poziom nauczania" ma najmniejsze (1)

    znaczenie. Nie zapominajmy ze to sa małe dzieci, czesto bardzo różnie dojrzewające i różnie rozwinięte. Podstawowka musi byc przede wszystkim jak najmniej stresujaca i przyjazna dzieciom. Powinny sie cieszyc kiedy wstaja rano i ida do szkoły. Nie zabijajmy dzieci od małego dodatkowymi zajeciami. Pozwólmy im być dziecmi i dajmy im troche beztroski. Niestety wpadna w maszyne wyscigu szczorow predzej czy później, ale nie musza tego robic juz w 1 klasie...

    • 95 9

    • najważniejszy nauczyciel

      W nauczaniu początkowym najważniejszy jest nauczycie. Mój syn ma wspaniałą wychowawczynię, surową, wymagającą, ale też kreatywną i dyspozycyjną dla rodziców i uczniów (wycieczki, zebrania z psychologiem). Jego kolega w klasie równoległej ma panią wiecznie uśmiechniętą, stawiającą szóstki na lewo i prawo a do tego często na zwolnieniach lekarskich i dzieci mają lekcje np. z panią ze świetlicy. Finał jest taki że dzieci z klasy syna wygrywają w różnych konkursach wojewódzkich i krajowych, a tamte dzieci nawet na szkolnych eliminacjach nie dają rady

      • 8 3

  • a dlaczego brakuje tu szkół sopockich (poza autonomikiem)? Czy są tak marne?

    • 3 2

  • Mojej podstawówki nie ma, ale mnie to nie martwi.
    Co więcej - cieszy. Czy poziom w niej jest zły, nie sądze.
    Najwżniejsze, co rodzic powinien wziąść pod uwagę, to logistyka,
    czyli prościej, bliskość szkoły.
    Stara dobra polska "buda" przy domu, nie zastąpi plastykowych placówek
    z tabletem na lekcji a'la (h)ameryka w środku, a na zewnątrz zero kumpli...

    • 38 4

  • STO gdańsk

    To dziwna szkoła, chodzi tam córka mojej koleżanki. Pomimo dobrej reputacji i tak rodzice muszą dodatkowo po lekcjach płacić za kolejne korepetycje, bo jednak dzieciak nie umie ( a oceny to 4 i 5 w szkole). Ciężko określić poziom nauczania w szkole, bez tego "domowego dodatku"

    • 44 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Co to jest rolnictwo ekologiczne?

 

Najczęściej czytane