• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Arkusze i odpowiedzi do sprawdzianu 6-klasisty

Elżbieta Michalak
5 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
aktualizacja: godz. 13:29 (5 kwietnia 2016)
We wtorek ponad 6 tys. szóstoklasistów z Trójmiasta napisze sprawdzian, który zweryfikuje dotychczas zdobytą przez nich wiedzę. We wtorek ponad 6 tys. szóstoklasistów z Trójmiasta napisze sprawdzian, który zweryfikuje dotychczas zdobytą przez nich wiedzę.

Ponad 6 tys. szóstoklasistów z Trójmiasta pisało dziś sprawdzian, którego celem było sprawdzenie dotychczas zdobytej wiedzy z języka polskiego, matematyki i języka obcego. Co prawda nie można go nie zdać, ale wyniki mogą mieć znaczenie przy rekrutacji do gimnazjum.



Czy sprawdzian szóstoklasisty powinien dalej obowiązywać?

Aktualizacja, 5 kwietnia, godz. 13:30

Zamieszczamy sugerowane odpowiedzi do zadań zamkniętych z języka polskiego i matematyki

Zad. 1. - odp. B 2, zad. 2. - B, zad. 3 - P, F zad. 4 - D, zad. 5 - D, zad. 6. - C, zad. 8. - D, zad. 9. - F, P, zad. 10. - P, P, zad. 11. - A, D, zad. 12. - D, 14.B, zad. 15. - F,P, zad. 16. - B, zad. 17. - D, zad. 18. - P, P, zad. 19. - B, D, zad. 20 - C, zad. 21. - B, zad. 22. - B, C, zad. 23. - D, zad. 24. - P, F, zad. 25. H = 9 cm, V = 450 cm3, zad. 26. - 4 dziewczynki nie mają rodzeństwa, zad. 27. Ala kupiła 800 g rodzynek

Odpowiedzi do zadań zamkniętych z języka angielskiego

Zad. 1 - 1.1 tak, 1.2. nie, 1.3 tak, zad. 2 - 2.1 C, 2.2 A, 2.3 B, zad. 3 - 3.1C, 3.2A, 3.3 D, 3.4 B, zad. 4. - 4.1B, 4.2 C, 4.3C, 4.4 B, 4.5 A, zad. 5 - 5.1A, 5.2 C, 5.3 B, zad. 6 - 6.1B, 6.2D, 6.3E, 6.4F, 6.5C, zad. 7 - 7.1B, 7.2C, 7.3A, zad. 8 - 8.1 F, 8.2B, 8.3E, zad. 9 - 9.1C, 9.2B, 9.3D, zad. 10 - 10.1C, 10.2B, 10.3E, 10.4A, zad. 11 - 11.1B, 11.2C, 11.3A,11.4B


Aktualizacja, 5 kwietnia, godz. 13:11

CKE zamieściła już na swojej stronie arkusze z zadaniami, jakie rozwiązywali dziś szóstoklasiści.

Zobacz arkusz z języka polskiego i matematyki

Zobacz arkusz z języka angielskiego

Pozostałe arkusze znajdziesz dostępne są w Serwisie Nauka



Aktualizacja, 5 kwietnia, godz. 13:00

Zakończyła się właśnie druga i ostatnia część sprawdzianu szóstoklasistów, w której uczniowie rozwiązywali zadania z języka obcego.

- Było łatwiejsze niż polski i matematyka. Do rozwiązania mieliśmy 11 zadań, wszystkie zamknięte. Pierwsze cztery to słuchanie. Kolejne sprawdzały gramatykę i umiejętność pracy z tekstem - opowiada Michał z klasy 6a Szkoły Podstawowej nr 16 w Gdańsku, który naukę planuje kontynuować w Gimnazjum nr 2 w Gdańsku. - Skończyłem 15 min przed czasem. Liczę, że zdobędę ponad 90 proc. Na próbnych też tak było.



Aktualizacja, 5 kwietnia, godz. 10:53

Zakończyła się pierwsza część sprawdzianu szóstoklasistów, podczas której uczniowie mierzyli się z zadaniami z języka polskiego i matematyki. Jak oceniają jego trudność? Co sprawiło im najwięcej kłopotu? Pytamy o to uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 16 w Gdańsku.

- Sprawdzian nie sprawił mi dużo trudności, było łącznie 27 zadań, 14 z języka polskiego i 13 z matematyki. Trudniejsza była jak dla mnie część z matematyki, a dokładniej zadania otwarte. Pojawiły się m.in. procenty, trzeba też było np. obliczyć objętość prostopadłościanu - mówi Michał klasy 6 "a". - Z polskiego poza zadaniami zamkniętymi musieliśmy napisać kartkę z pamiętnika pt. "Warto pomagać innym" oraz ogłoszenie. Nie stresowałem się tym sprawdzianem, dużo przygotowywaliśmy się do niego w szkole, także przystąpiłem do niego bez stresu, na spokojnie.
- Nie było trudne, choć część matematyczna sprawiła mi kilka problemów. Najbardziej kłopotliwe było dla mnie zadanie z matematyki, na objętość prostopadłościanu - mówi Oliwier, z klasy 6 "b". - Z polskiego zadania były bardzo łatwe, poradziłem sobie świetnie. Sprawdzały głównie czytanie ze zrozumieniem. Były też dwa zadania pisemne. Czasu mieliśmy dużo, ja skończyłem 10 minut przed czasem. Druga część sprawdzianu pewnie też będzie łatwa. Jestem dobry z angielskiego, więc się nie boję.
Przed szóstoklasistami krótka przerwa. O godz. 11:45 rozpoczną pisanie drugiej części sprawdzianu - z języka obcego. Ta część testu będzie trwała 45 minut.




We wtorek ponad 6 tys. absolwentów szkół podstawowych z Trójmiasta przystąpi do sprawdzianu podsumowującego dotychczas zdobytą przez nich wiedzę. W Gdańsku napisze go 3698 uczniów z 82 szkół podstawowych, w Gdyni 2146 uczniów z 37 szkół, zaś w Sopocie 258 uczniów uczęszczających do sześciu szkół podstawowych.

Forma sprawdzianu i zakres

Sprawdzian składa się z dwóch części. O godz. 9 uczniowie rozpoczną pisanie pierwszej części testu, która obejmuje zadania z języka polskiego oraz matematyki (to zadania otwarte i zamknięte). Na wpisanie odpowiedzi do arkuszy szóstoklasiści będą mieli 80 minut.

Po przerwie, o godz. 11:45, rozpocznie się druga część sprawdzianu, w której uczniowie zmierzą się z zadaniami z języka obcego nowożytnego (będą to wyłącznie zadania zamknięte) - tego, którego uczyli się w szkole. Może to być język angielski, francuski, hiszpański, niemiecki, rosyjski lub włoski. Ta część testu będzie trwała 45 minut.

Więcej informacji o sprawdzianie szóstoklasisty znaleźć można na stronie OKE Gdańsk.

Przystąpienie do sprawdzianu jest obowiązkowe. To warunek ukończenia szkoły podstawowej (ci, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie mogą pisać go w pierwszym terminie mają obowiązek przystąpienia do sprawdzianu w terminie drugim, czyli 2 czerwca). Jako że nie określa się minimalnego wyniku, jaki uczeń powinien uzyskać ze sprawdzianu, nie można go nie zdać. Wyniki mogą być jednak znaczące przy rekrutacji do gimnazjum.

Zobacz arkusze z ubiegłorocznych egzaminów

Wyniki uczniowie poznają 27 maja. Tego dnia każdy otrzyma od dyrektora szkoły swoje wyniki (wyrażone w procentach): z części pierwszej oraz szczegółowe wyniki z języka polskiego i z matematyki, a także z części drugiej, czyli z języka obcego.

Od następnego roku nie będzie egzaminu państwowego

To ostatni rok, w którym uczniowie klas szóstych będą sprawdzani (w formie państwowego egzaminu) ze zdobytej podczas sześciu lat nauki wiedzy. Projekt nowelizacji ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, który trafił do konsultacji publicznych 17 marca 2016 roku przewiduje, że od roku szkolnego 2016/2017 nie będzie przeprowadzany sprawdzian w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej.

Czytaj więcej: Koniec ze sprawdzianem szóstoklasistów

Arkusze sprawdzianu szóstoklasisty 2016 r. opublikujemy 5 kwietnia - z języka polskiego i matematyki po godz. 13, a z języka obcego ok. godz. 16. Znajdziecie u nas (w tym samym artykule) także przykładowe odpowiedzi do zadań, z jakimi walczyli na sprawdzianie szóstoklasiści.
Elżbieta Michalak

Miejsca

Opinie (37)

  • kiedy likwidacja gimnazjum? (2)

    • 40 7

    • Nieprędko. Za duzo jest gimnazjów katolickich, by Kościół na to pozwolił.

      • 5 4

    • dlaczego

      A dlaczego likwidować gimnazjum? Dowiedziono wielokrotnie, że gimnazja trzymają poziom, dzięki czemu młodzież w najtrudniejszym wieku ma możliwość rozwoju. No chyba, że cię to nie interesuje.

      • 0 1

  • (2)

    To chore stresować te dzieciaki. Po co? Bo ktoś sobie tak wymyślił? Ten egzamin i tak nic nie wnosi bo do gimnazjum i tak MUSZĄ przyjąć każdego. System edukacji w naszym kraju jest tak samo beznadziejny jak działanie naszej służby zdrowia..

    • 46 10

    • Muszą przyjąć do rejonowego. A co do stresu, mój syn 3 lata temu zdawał taki egzamin i jak sam mówił, to my rodzice się stresujemy. Teraz za 2 tygodnie pisze gimnazjalne. I znowu to bardziej JA przeżywam niż on sam i jego koledzy. Czyli normalka;)

      • 12 6

    • Racja ,taki egzamin dla słabszych dzieci nic nie wnosi ,bo i tak muszą ich

      przyjąć w rejonowym ....a dla tych lepszych ,cóż MUSZĄ napisać go bardzo dobrze, aby dostać sie do Tego "lepszego "gimnazjum,jak zniosą ten egzamin to będzie wolna amerykanka jak kiedyś ...czyli znajomy znajomego i koperty.

      • 2 4

  • To zawsze było bez sensu. Nie można nie zdać, a i tak większość uczniów trafia do rejonowego gimnazjum (1)

    Szczególnie, gdy to zespół szkół z gimnazjum i podstawówką w jednym budynku, bo środowisko zostaje to samo, co oszczędza stresu i nauczyciele przynajmniej w części są ci sami. Zresztą sam taki test pisałem jako jeden z pierwszych roczników i pamiętam, że był on dosyć łatwy, więc nawet nie chcę sobie wyobrażać jak łatwy musi być teraz.

    • 20 3

    • Idea egzaminu

      Są różne typy egzaminów

      - m.in. takie, które nie klasyfikują zdających, przez co nie ma na nich progu zaliczenia.
      - m.in. takie, które nie sprawdzają maksimum osiągniętej wiedzy, ale jej minimum. I sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem wiedzy minimalnej - sprawdza opanowanie minimum programowego, dlatego może wydawać się łatwy. Ale jeśli nie uzyskało się więcej niż 90% to znaczy, że nie opanowało się nawet minimum.

      Są różne powody, by takie egzaminy przeprowadzać i ich idea jest dobra. Ale egzaminy przeprowadzane egzaminów przez PKE nie należą do najlepszych. Są lepsze niż na początku, ale ciągle w starodawnym, skostniałym formacie.

      • 1 0

  • biedne dzieciaki

    Wyścig szczurów się zaczyna.

    • 26 7

  • Powodzenia Kochani!

    Powodzenia, jesteście ostatni!

    • 19 3

  • Drogie Dzieci, witamy w świecie TESTÓW! I proszę ładnie pokolorować tego drwala.

    • 17 2

  • moj corka chodzac do klasy 3 w Szwecji pisze egzamin panstwowy juz od 15 marca

    az do 20 maja. spokojnie, bez nerwow, najpierw pisali z jezyka szwedzkiego a teraz maja matme. nie pisza codziennie. Ministerstwo chce znac wyniki nauczania dzieci w klasach 3, nastepny egzamin panstwowy jest w klasie 6. wszyscy - uczniowie, rodzice podchodza na luzie do tych egzaminow, bez stresow, a dzieci jak do dobrejz abawy - tak przynajmniej jest w klasie , gdzie chodzi moja corka

    • 8 3

  • Egzamin zły

    Zarówno forma jak i treść tych "sprawdzianów" jest nieadekwatne do tego, co chciano by egzaminować. Bo niby to sprawdzian, a w rzeczywistości to egzamin. Bo niby to test sprawdzający, ale w rzeczywistości różnicujący. Bo egzaminowani są przedmiotem, a nie podmiotem egzaminu. Bo skupia się na nauczaniu, a nie na uczeniu się.

    Dobrze, że zostaje zniesiony.

    • 6 4

  • Pomysł 10 - 12 latki powinien być odnowiony. (5)

    Z funduszów państwowych finansować bezpłatne żłobki i przedszkola oraz 12 lat nauki od 6 do 18 lat.
    Studia już powinny być płatne.
    Po 18 albo przeróżne szkoły uczące zawód, albo studia i to też o programie mocno nakierowanym na zawód.
    Zabawa w naukowców powinna odbywać się dopiero na doktoratach.
    A te 12 lat nauki w jednej szkole - lokalnej - bez dojazdów - gdzie pedagodzy poznają dziecko od "kołyski", bez testów 6 latka, testów gimnazjalnych i nawet bez matury.
    Mimo upływu lat w dalszym ciągu uważam że matura to bzdura.
    Kompletnie nie przekłada się na sukces zawodowy i życiowy.

    • 2 10

    • Indrustrialna wizja świata (2)

      To, co proponujesz, to wpieranie idei Polski jako Bangladeszu Europy. Dywersyfikacja, a nie unifikacja powinna być podstawą rozwoju. Różnorodność nauczanych przedmiotów, przez różnorodnych ludzi przygotowuje do życia w realnym świecie. Zabawa w naukowców powinna się rozpoczynać już w przedszkolu, bo otwartość umysłu jest paszportem do dobrego życia. Nie praca na taśmie.

      • 5 2

      • A gdzie powiedziałem coś o braku różnorodności nauki w tych 12 latach szkoły. (1)

        Powiem Ci wręcz że jestem za obowiązkową szkołą ale nie obowiązkowym nauczaniem. Uczeń powinien chodzić do szkoły, ale wewnątrz już dobrowolnie wybierać to co chce się uczyć. Na dowód słuszności tego podejścia proszę zainteresować się szkołą SummerHill.
        Uważam także że szkodliwa jest rocznikowość uczniów.
        "Klasy" powinny być organizowane jak kółka zainteresowań, do których przychodzą ci którzy CHCĄ SIĘ UCZYĆ.
        Wyobraź sobie że musisz iść do pracy, z której nie możesz się zwolnić, w której masz 10 szefów, którzy w ciągu dnia zadają Ci różne, sprzeczne ze sobą zadania, dodatkowo, delegują CI pracę do domu. Każdy z tych szefów ma inne wymagania inny charakter, co tydzień dwa masz test stanowiskowy.
        Kto z nas chciałby chodzić do takiego zakładu pracy? A do takiej pracy chodzą nasze dzieci.

        • 0 5

        • Upraszczasz i przenosisz

          To typowe patrzenie osoby dorosłej na sprawy dzieci. Dzieci to nie mali dorośli. Inaczej wygląda u nich poczucie czasu, pojmowanie świata i relacje społeczne. Oczywiście roczniki są sztuczne, oczywiście klasy nie są najlepszym rozwiązaniem, ale jest jedno ale - żeby wiedzieć, co wybierać trzeba poznać perspektywę. Danie możliwości wyboru tego, co lubią nie jest njlepszym pomysłem.

          Dowód? W kieszeniach nosimy (wszyscy - i dzieci, i nastolatki i dorośli) wiedzę przekraczającą zbiory dostępne dotychczas tylko w biblioteachi. I co - ano oglądamy koty.

          • 1 0

    • (1)

      Może ja nie chcę, żeby z moich podatków finansowali przedszkola dla małych, rozwrzeszczanych stworzeń

      • 1 1

      • To nie 'stworzenia' tylko ludzie

        Jesteśmy społeczeństwem i zachowania socjalne oraz elementarna przyzwoitość, wymaga opieki nad dziećmi. Także cudzymi.

        • 0 1

  • przeciez gimnazja mialy byc zlikwidowane (1)

    a chory system szkolnictwa naprawiony

    • 4 6

    • sam jestes chory, na tyle ze tego nie widzisz

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

Gdynia ScienceSlam

sesja naukowa

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Które miasto nie leży w województwie pomorskim?

 

Najczęściej czytane