stat
Wydarzenie już się odbyło
PATRONAT

Blog Forum Gdańsk 2010 (1 opinia)

Polska blogosfera to dynamiczna społeczna sieć kilkudziesięciu tysięcy blogerów publikujących teksty, analizy i subiektywne opinie na każdy aktualny temat. Autorzy blogów, oprócz tego, że regularnie piszą, również czytują publikacje i wpisy innych blogerów, zostawiają komentarze na czytywanych blogach, umieszczają do nich linki, odnoszą się też w treści wpisów. W ten sposób blogosfera wytworzyła własną kulturę. Podczas gdy blogi pozostają wciąż formą publikacji, blogosfera jest dynamicznym zjawiskiem społecznym mającym istotny wkład w rozwój kultury.

Na przestrzeni lat polska blogosfera konsekwentnie ewoluuje i rozwija się. Część blogerów takich jak Kataryna czy Kominek zdążyła zdobyć już ogólnokrajowy rozgłos i popularność. Stale rośnie rzesza regularnych czytelników blogów. Opinie blogerów są co raz częściej cytowane przez media tradycyjne. Pomimo jednak wszystkich tych elementów świadczących o rozwoju blogosfery, na uwagę zasługuje fakt, że środowisko polskich blogerów nie ma jednej branżowej konferencji merytorycznej, podczas której polscy blogerzy mieliby okazje przedyskutować wszystkie najistotniejsze elementy związane z rozwojem tej formy komunikacji. Temat kluczowe dla rozwoju blogosfery dotychczas "zahaczane były" przy okazji innych konferencji związanych z rozwojem Internetu, nowych technologii czy mediów społecznościowych. Z drugiej strony, frekwencję na ww. konferencjach oraz zainteresowanie jakim cieszą się tematy związane z blogosferą, pozwalają przypuszczać, że organizacja ogólnopolskiej konferencji dedykowanej wyłącznie polskiej blogosferze spotkałaby się z entuzjastycznym przyjęciem ze strony środowiska.

Tematy wolności tworzenia oraz wolności kultury, tak bliskie blogerom - są jednocześnie silnymi wyróżnikami kandydatury Gdańska jako kandydata do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016.
W programie Gdańsk 2016 obecne są zagadnienia związane z rolą debaty w życiu społecznym, społecznościami w sieci, demokratyzacją przestrzeni publicznej oraz wolnym dostępem do dóbr kultury. Z tego powodu, jesteśmy przekonani, że organizacja konferencji blogerów przez Gdańsk, z jednej strony zagospodarowałaby i ukierunkowałaby potrzeby środowiska blogerów na posiadanie ogólnopolskiej konferencji branżowej, z drugiej zaś strony doskonale wpisałaby się w program kandydatury Gdańska, kandydata ESK 2016.

Cel konferencji:

Ideą konferencji jest stworzenie platformy wymiany doświadczeń dla środowiska polskich blogerów:
1. W trakcie konferencji jej uczestnicy będą mieli okazję przedyskutować i wpłynąć na kwestie istotne dla polskiej blogosfery: Kwestię wolności słowa, etyki, współpracy ze środowiskiem biznesowym oraz mediami tradycyjnymi.
2. Konferencja będzie okazją do spojrzenia na blogosferę jako zjawisko kulturowe. W trakcie wykładów i spotkań uczestnicy będą mieli okazję zastanowić się czy blogerzy uczestniczą w dotychczasowym porządku kulturalnym, czy może go burzą aby stać się częścią kontrkultury.
3. Konferencja będzie okazją do przyjrzenia się zjawisku blogosfery jako elemencie nowych mediów i przejaw dziennikarstwa obywatelskiego. Uczestnicy wspólnie zastanowią się gdzie przebiega granica publicystyki: dziennikarstwa tradycyjnego oraz dziennikarstwa obywatelskiego. W trakcie konferencji uczestnicy będą mieli okazję poznać techniki i nowe narzędzia służące lepszemu tworzeniu atrakcyjnych treści oraz zwiększaniu skuteczności dystrybucji treści wśród potencjalnych czytelników.
4. Konferencja będzie okazją do networkingu, wymiany doświadczeń i integracji rozproszonego do tej pory środowiska. W dalszej perspektywie, ma ona szanse stać się cyklicznym wydarzeniem, odbywającym się w Gdańsku - mającym realny wpływ na kształt polskiej blogosfery.

Uczestnicy:

130 czołowych polskich blogerów z obszarów kultury, publicystyki, polityki, biznesu, marketingu, literatury, nowych mediów, podróży i fotografii.

Obszary tematyczne:

BLOK I - WOLNOŚĆ I ETYKA BLOGERA - Granice wolności słowa, granice krytyki, subiektywność opinii vs. bezstronność faktów, Informacja oraz jej interpretacja, zasady zbierania i opracowywania materiałów, konflikty interesów, komunikacja z czytelnikiem, zasady moderacji wypowiedzi.
BLOK II - BLOGOSFERA - ELEMENT KULTURY CZY KONTRKULTURY? - czy blogerzy uczestniczą w dotychczasowym porządku kulturalnym, czy może go burzą aby stać się częścią kontrkultury? Relacje i stosunek blogerów do dotychczasowych elementów kultury: mediów, podmiotów komercyjnych i instytucji. Wpływ blogerów na wizerunek miast i regionów.
BLOK III - WSPÓŁPRACA, KOMUNIKACJA, NETWORKING - Zasady komunikacji i współpracy blogerów z dziennikarzami, marketerami, PRowcami, administracją publiczną. Współpraca i konkurencja w środowisku blogerów, kodeks współpracy z blogerami.
BLOK IV - PUBLICYSTYKA W DOBIE NOWYCH MEDIÓW - Blogi jako nowy kanał komunikacji z opinią publiczną. Ekosystemy komunikacyjne i ich liderzy. Dialog vs. monolog. Różnice pomiędzy blogosferą a tradycyjnym porządkiem rzeczy. Blogosfera vs. narzędzia i platformy społecznościowe: konkurent czy sprzymierzeniec?

Program

DZIEŃ I
11. 00 - 12.00 - rejestracja uczestników
12.00 - 12.15 - Inauguracja - Dlaczego Blog Forum Gdańsk?
Paweł Adamowicz - Prezydent Gdańska
Anna Zbierska - Dyrektor Biura Prezydenta ds. Promocji Gdańska
Aneta Szyłak - Dyrektor Instytutu Sztuki Wyspa
WOLNOŚĆ I ETYKA BLOGERA
12.20 - 12.50 - State of free speech in world blogosphere
Sami Ben Gharbia, dziennikarz i bloger samibengharbia.com
12.55 - 13.25 - Wolność słowa vs. odpowiedzialność za słowo
Piotr Waglowski, autor serwisu www.vagla.pl
13.30 - 14.15 - LUNCH
14.20 - 15.20 - PANEL DYSKUSYJNY: Czy blogerzy mogą być wolni?
Arzu Geybullayeva , bloger flyingcarpetsandbrokenpipelines.blogspot.com
Olgierd Rudak, bloger www.olgierd.bblog.pl
Piotr Waglowski, autor serwisu www.vagla.pl
Kominek, bloger www.kominek.in
Prowadzący: Jakub Górnicki bloger www.kosmoblog.pl

15.25 - 15.55 - PRZERWA KAWOWA
SPOŁECZNA I KULTURALNA ROLA BLOGOSFERY
16.00 - 16.50 - Twórczy i odtwórczy charakter blogów - blogosfera z perspektywy psychospołecznej i kulturowej
Psychologiczne i społeczne mechanizmy blogowania.
Dr Jan Zając, Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, SmartNet Research&Solutions
Kulturowe wymiary blogowania
Dr Marta Olcoń-Kubicka, Katedra Socjologii Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego

17.00 -18.00 - Gdańska wycieczka (program do wyboru)

DROGI DO WOLNOŚCI
BURSZTYNOWY GDAŃSK
19.30 - Wieczór integracyjny w Hotelu Heweliusz

DZIEŃ II
10. 00 - Uroczyste rozpoczęcie II dnia konferencji
PUBLICYSTYKA W DOBIE NOWYCH MEDIÓW
10.05 - 10.35 - The Blogosphere vs. The Statusphere and the Future of Influence
Brian Solis, Analityk cyfrowy, socjolog i futurysta, www.briansolis.com
10.40 - 11.10 - Publicystyka tematyczna I - PANELE DYSKUSYJNE:

Społeczeństwo/Kultura
Blogosfera vs. dziennikarstwo tradycyjne.
Kto dalej będzie tłumaczył świat?
Nowe Media
Kierunki rozwoju blogosfery?

Prowadzący: Artur Kurasiński,
bloger AK74.pl
Igor Janke,
bloger, współtwórca platformy Salon24.pl
dr Jan Zając,
Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, SmartNet Research&Solutions
dr Marta Olcoń-Kubicka
Katedra Socjologii Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego

Prowadzący: Maciej Budzich
bloger blog.mediafun.pl
Natalia Hatalska
bloger hatalska.com
Grzegorz Marczak
bloger antyweb.pl

11.15 - 11.45 - Publicystyka tematyczna II - PANELE DYSKUSYJNE:

Lifestyle
Wrażenia, emocje, smaki:
Jak mówić o pasjach i zainteresowaniach na blogach?
Blogi firmowe
Czy firmy mogą komunikować się samodzielnie? Czy są wiarygodne? W jaki sposób blogi poprawiają komunikację?

Prowadzący: Magda Bigaj
bloger www.kawowy.blogspot.com

Rafał Dąbrowski
opiekun serwis Blox.pl
Eliza Mórawska
bloger www.whiteplate.blogspot.com

Prowadzący: Dominik Kaznowski
bloger networkeddigital.com
organizator konkursu na blog firmowy roku
Wojciech Jabczyński
Rzecznik Grupy TP
Jakub Filipowski
bloger yashke.com

Asda
11.50 - 12.20 - PRZERWA KAWOWA
WSPÓŁPRACA, KOMUNIKACJA, NETWORKING
12.25 - 13.25 - PANEL DYSKUSYJNY: blogerzy, dziennikarze, prowcy i firmy - doświadczenia we współpracy:
Igor Janke, bloger, współtwórca platformy Salon24.pl
Natalia Hatalska, bloger hatalska.com
Maciej Budzich, bloger blog.mediafun.pl
Eliza Mórawska, bloger http://www.whiteplate.blogspot.com
Anna Proszowska-Sala, Dyrektor Zarządzający Citybell Consulting
Patryk Góralowski, Windows Consumer BG Lead, Consumer&Online, Microsoft Sp. z o.o
Prowadzący: Marcin Jagodziński, bloger, twórca serwisu mikroblogingowego Blip.pl

13.30 - 14.30 - LUNCH

14.40 - 15.40 - "BLOGERSI UNCUT" - prosto z planu filmowego do... Gdańska
Jarosław Rybus, współtwórca filmu "Blogersi"
Moderator: Piotr Bratkowski, publicysta tygodnika Newsweek

15.50 - Uroczyste zakończenie konferencji

16.00 -17.00 - Wycieczka - Gdańsk szlakiem wolności cz. II

DROGI DO WOLNOŚCI
BURSZTYNOWY GDAŃSK

Chcesz zostać wolontariuszem?

By zostać Gdańskim Akcjonariuszem wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie www.rozrywka.trojmiasto.pl/akcjonariusze lub www.gdanskconvention.pl/gdanscy-akcjonariusze albo skontaktować się z Gdańską Organizacją Turystyczną pod nr tel.: 58 300 06 59 lub Regionalnym Centrum Wolontariatu w Gdańsku: 58 341 61 77.

Przeczytaj także

Opinie (1) ponad 20 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Wybierz poziom

Żołądź to owoc: