- 1 Podwyżki w szkolnictwie nie dla wszystkich? "Jesteśmy pomijani" (149 opinii)
- 2 Matura 2024 z polskiego. Czego się spodziewać? (24 opinie)
- 3 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (120 opinii)
- 4 Matura 2024: Co będzie na egzaminie z angielskiego? (13 opinii)
- 5 Studia na prywatnej uczelni. Nowe kierunki w rekrutacji 2024 (23 opinie)
Bloger, vloger i jutuber spotkają się w Gdańsku
- Blogerzy to w większości ludzie ciekawi i ponadprzeciętnie inteligentni. Dla osoby, która nie zna tego środowiska, może być to dziwne. Wydaje im się, że jeżeli ktoś poświęca swoje życie na twórczość zza monitora, to na pewno jest introwertykiem. Tymczasem podczas Blog Forum okazuje się coś wręcz przeciwnego - mówi Aleksandra Mokwa z Biura Promocji Miasta Gdańska, organizatora Blog Forum Gdańsk. Impreza, na którą zjadą twórcy treści internetowych z całej Polski odbędzie się w sobotę i niedzielę w Teatrze Szekspirowskim . Osoby niezarejestrowane będą mogły oglądać relację na żywo na portalu Trojmiasto.pl.
Aleksandra Mokwa: Blog Forum to jedyna w Polsce organizowana na tak dużą skalę konferencja poświęcona blogerom, a od niedawna także jutuberom, czyli osobom tworzącym treści na YouTubie. Wybranych uczestników zapraszamy na dwa dni do Gdańska, w tym roku do Teatru Szekspirowskiego. Program składa się z przeróżnych wydarzeń dotyczących sztuki blogowania. Są wystąpienia zaproszonych gości, panele dyskusyjne i warsztaty. W tym roku do Gdańska przyjedzie 150 osób, spośród 700 chętnych, którzy wysłali zgłoszenia.
Kim są uczestnicy tej konferencji?
Blogerzy to w większości ludzie ciekawi i ponadprzeciętnie inteligentni. Dla osoby, która nie zna tego środowiska, może być to dziwne. Wydaje im się, że jeżeli ktoś poświęca swoje życie na twórczość zza monitora, to na pewno jest introwertykiem. Tymczasem podczas Blog Forum okazuje się coś wręcz przeciwnego. To są osoby bardzo otwarte, często z ogromnym poczuciem humoru i dystansem do siebie. Praca blogera wymaga dużej kreatywności i wiedzy.
Jaki jest motyw przewodni tegorocznej konferencji?
Tematyka obraca się wokół cytatu z Szekspira: "Mówić to mało, trzeba mówić do rzeczy". Chcemy pokazać blogerom, że warto postawić na mądrą, merytoryczną i ciekawą treść bloga, czego konsekwencją jest budowanie wartościowej społeczności odbiorców i korzystna współpraca reklamowa z markami. Dlatego też zaprosiliśmy m.in. Michała Szafrańskiego, który prowadzi popularnego bloga o oszczędzaniu i analizie finansów domowych. Bardzo szybko zbudował sobie wierną społeczność i nawiązał współpracę z szeregiem firm. Przyjedzie do nas też silna reprezentacja jutuberów. Zaprosiliśmy Maćka Dąbrowskiego, autora "Z Dupy", króla polskiego YouTube'a - Sylwestra Wardęgę, Lekko Stronniczych, Paulinę Lis z "Lisiego Piekła" czy Paulinę Mikułę z "Mówiąc Inaczej", która jest polonistką i na YouTube uczy Polaków poprawnie mówić.
O blogerach mówi się od lat, ale jutuberzy to chyba świeży trend?
Naszych gości dzielimy na trzy grupy. Blogerzy to twórcy internetowych treści pisanych, z kolei vlogerzy na swoim kanale w serwisie YouTube zamieszczają filmiki ze sobą w roli głównej. Są wreszcie jutuberzy. Oni nie stają przed kamerą i nie opowiadają, co się w ich życiu wydarzyło, tylko nagrywają i publikują na YouTube swoje show. Tradycyjne vlogi odchodzą powoli do lamusa, a marki wchodzą w coraz ciekawsze relacje biznesowe właśnie z jutuberami.
Mam wrażenie, że jutuberzy tworzą zazwyczaj treści - powiedzmy - humorystyczne. W programie znalazłem jednak również moduł jak najbardziej poważny, bo poświęcony blogerom zza naszej wschodniej granicy.
Cały czas staramy się poszerzać formułę Blog Forum i zapraszać gości z różnych stron świata. W tym roku oddajemy głos ukraińskim blogerom, którzy biorą żywy udział w dyskusji politycznej oraz rosyjskim blogerom z Obwodu Kaliningradzkiego. Jedni opowiedzą o blogowaniu w momencie przewrotu społecznego, drudzy - jak to jest blogować w państwie cenzury.
Polscy blogerzy raczej nie mają takich problemów. Niektórzy stają się celebrytami, żyją sobie w sieci i na portalach społecznościowych jak pączki w maśle. Modnie jest chyba mieć bloga.
Nie wiem, czy to jest modne. Cieszy mnie jednak, że osiągnęliśmy taki moment w naszych czasach, że każdy, kto uważa, że ma coś ciekawego do powiedzenia, może to powiedzieć - na blogu właśnie.
Mimo to przez te dwa dni traktujecie swoich gości niczym VIP-ów.
To prawda. Blogerzy są traktowani przez nas wyjątkowo, ponieważ to w tej chwili bardzo ważna grupa liderów opinii. Merytoryczna konferencję i szereg atrakcji dodatkowych, prezentacja kolejnych ciekawych miejsc w mieście -to wszystko powoduje, że goście BFG non-stop tworzą treści do internetu. Wrzucają zdjęcia na Instagram, wpisy na Facebooka i Twittera. A po konferencji piszą na swoich stronach relacje, zawsze bardzo pozytywne. To dla miasta świetna promocja: i jako organizatora konferencji i miasta ciekawego turystycznie. Warto dodać, że my sponsorujemy przyjazd i nocleg tylko prelegentom, nie wszystkim uczestnikom.
W ubiegłym roku wydaliście na tę imprezę około 450 tysięcy złotych. Niemało. Jakie korzyści ma z tego Gdańsk?
Gdyby policzyć ekwiwalent reklamowy i to, ile musielibyśmy wydać pieniędzy na indywidualną promocję na tych blogach, to oszczędzamy miliony złotych. To korzyści nie do przecenienia. Bardzo nam zależy, żeby Gdańsk wypozycjonował się w świadomości ludzi jako miasto przyjazne nowym technologiom. Dzięki konsekwentnej pracy Gdańsk zyskał nieoficjalny tytuł "stolicy blogerów". Wszystko za sprawą organizacji Blog Forum Gdańsk, tematycznych wizyt studyjnych dla blogerów i ciągłego kontaktu z tą grupą liderów opinii. To w Gdańsku narodził się także nowatorski Hoop Likes Festival - wielki, interaktywny festiwal gwiazd Internetu. Miasto wspiera również tak ważne inicjatywy, jak InfoShare czy Social Media Convent. Takie działania procentują, odświeżają wizerunek Gdańska i zyskują mu coraz szerszą grupę internetowych ambasadorów.
Wydarzenia
Wywiady
Miejsca
Zobacz także
Opinie (70) 4 zablokowane
-
2014-10-24 16:31
Zdejmijcie to zdjęcie z archiwum prywatnego, bo można sie przestraszyć
- 12 1
-
2014-10-24 12:13
Brzmi jak dowcip... "Bloger, vloger i jutuber wchodzą do baru. Nagle złapał ich diabeł..." (2)
- 33 2
-
2014-10-24 12:16
Znałem wersję z e-mailerem i fejsbukerem. (1)
- 10 2
-
2014-10-24 16:00
aha
Nie znam żadnej :(
- 2 0
-
2014-10-24 15:50
niech sobie publikują co chcą na blogach, jutubach i ogólnie w wirtualnym świecie
tylko czemu do diaska ten bezczelny Budyń wywala realne publiczne pieniądze na organizacje takich imprez ?
- 13 1
-
2014-10-24 14:56
najlepsza promocja,reklama i czyms co realnie zwiekszy bogactwo miasta i regionu to obnizenie podatkow dla firm i mieszkancow a nie jakies bzdurne pseudo reklamowanie sie w blogach ktorych 3/4 spoleczenstwa nie czyta ani nawet nie ma o ich istnieniu pojecia.poslodzenie g... cukrem nie sprawi ze przestanie byc ono g... .
- 10 0
-
2014-10-24 14:13
Ola jest piękna (1)
I mądra
- 3 10
-
2014-10-24 14:53
owszem i do tego na 4 lapy kuta aby wkrecac wladzom ze taki bzdet jest komukolwiek poza tymi zassanymi w swiecie www potrzebny i kasa musi plynac w zwiazku z tym szerokim strumieniem.Owszem sa miasta ktore potrzebuja jak tlenu reklamy bo nikt by w swiecie o nich nie uslyszal bez niej ale ponad 1000 letni gdansk? serio? litosci...
- 15 3
-
2014-10-24 14:49
Masło maslane
ble ble ble po co komu jakieś wypociny intrnautów
- 11 0
-
2014-10-24 13:57
.... (2)
bloger, vloger, jutuber, czyli jak zarobić żeby się nie narobić, mieć z tego "fun" i cieszyć się życiem...co za plastik...pokolenie fb....
- 14 2
-
2014-10-24 14:13
zazdrościsz?
ja zazdroszczę.
- 4 4
-
2014-10-24 14:07
khe khe, dobre
Marian to nie imię, to styl bycia
- 6 0
-
2014-10-24 13:46
Pani Olu...
proszę przytrzymać, bo okulary Pani spadną z noska.
- 13 1
-
2014-10-24 12:11
Po Blog Forum
Byłam w 2012 roku. Ciekawe wykłady, sporo można się dowiedzieć, niektóre z nich to strata czasu. Każdy wybiera to co go interesuje:)
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.