• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drugi dzień próbnych egzaminów gimnazjalnych

emi
14 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Próbne egzaminy gimnazjalne przebiegać mają w warunkach jak najbardziej podobnych do tych, w jakich odbywa się egzamin właściwy. Stąd galowy strój i osobne dla każdego ławki. Próbne egzaminy gimnazjalne przebiegać mają w warunkach jak najbardziej podobnych do tych, w jakich odbywa się egzamin właściwy. Stąd galowy strój i osobne dla każdego ławki.

We wtorek, 13 listopada, gimnazjaliści przystąpili do próbnego egzaminu gimnazjalnego. Wszystko po to, by sprawdzić, co już wiedzą, a z czym mają jeszcze problemy. Ma to w konsekwencji lepiej przygotować ich do kwietniowego egzaminu właściwego.



Choć właściwy egzamin gimnazjalny odbędzie się 23-25 kwietnia 2013 r., to już 13 listopada, we wtorek, uczniowie pisali egzaminy próbne.

Egzamin gimnazjalny 2015. Zobacz arkusze i odpowiedzi

Gimnazjaliści zmierzyli się z zadaniami części humanistycznej, czyli z języka polskiego, historii i wiedzy o społeczeństwie. Musieli m.in. napisać rozprawkę i wykazać się wiedzą historyczną z okresu wojny Polski z Rosją i Turcją w XVII w.

Dziś drugi dzień próbnych egzaminów, tym razem z części matematyczno- przyrodniczej. Egzamin podzielony jest na dwa etapy: część przyrodniczą (biologia, chemia, fizyka i geografia) i matematyczną.

W czwartek odbędzie się natomiast próbny egzamin z języka obcego, który będzie można pisać na poziomie podstawowym i rozszerzonym.

Sprawdź listę wszystkich trójmiejskich gimnazjów.
emi

Opinie (10) 1 zablokowana

  • Proponuję pytanie: sytuacja Polski w latach przed rozbiorami oraz II WŚ w odniesieniu do współczesności

    wymień podobieństwa.

    Każdemu polecam przestudiowac taki temat.

    • 8 1

  • To teraz już wiem dlaczego pod klatkami schodowymi zrobiło się tak pusto.

    I nie ma tam takich pajaców jak ten na zdjęciu.

    • 15 2

  • Testomania (4)

    Galowy strój, zielone nakrycie stołu prezydialnego, paprotka, groźne miny nauczycieli. Ogólnie podniosła atmosfera przygotowania do czegoś WIELKIEGO.
    A to tylko test. Siła napędowa systemu edukacji z uczniem się niewiele mająca wspólnego. Siła systemu promującego średniactwo, wystandaryzowane odpowiedzi, bezrefleksyjne powielanie wiadomości...
    ****
    Obrzydlistwo

    • 18 0

    • dałem plusa,

      ale druga sprawa, że te małe blazy nie chcą NIC robić, a później to się niewiele zmienia, a jeszcze później ... jest już za późno ...

      Kiedyś:
      MAMA: - Jasiu czy byłeś dzisiaj dobry dla nauczyciela?

      Dziś:
      MAMA: - Jasiu czy nauczyciel był dzisiaj dla ciebie dobry?

      Matematyka i wystandaryzowane odpowiedzi? Najpierw usuwają to co trudniejsze i gdzie trzeba choć trochę SAMEMU pomyśleć, a potem dziwią się, że 20 lat późnej liczenie rat jest trudne, że do spłacenia jest dwa razy więcej niż się pożyczyło i jak to możliwe ...

      • 8 0

    • Bo niestety problem z sprawdzeniem porządnego egaminu jest taki, że nie nie można przeprowadzić go centralnie. (1)

      Musi być on dość ograniczony, by nie powiedzieć tępy by nie pozostawić sprawdzającym pola do różnych interpretacji. Powody tego są słuszne, ale efekty żenujące. Bo niby mamy równość na egzaminie, każdy jest oceniany tak samo, ale sam egzamin stracił sporo z swojego sensu sprawdzając stopień zakucia klucza a nie umiejętności.

      • 3 0

      • Równość to nie identyczność

        Zgadzam się, że nie da się przeprowadzić dobrego egzaminu centralnego. Tym bardziej w formie testu. To nierealna idea.
        Szczególnie jeżeli podchodzi do niego kilkadziesiąt/kilkaset tysięcy LUDZI. Osób o różnych potrzebach, umiejętnościach, osobowościach, sposobach wyrażania się.
        *****
        Egzamin gimnazjalny jest teoretycznie formatywny - egzaminem, który daje informację zwrotną zarówno uczniom, nauczycielom jak i organom sprawującym kontrolę o jakości nauczania (ale nie uczenia się!). W rzeczywistości licea przyjmują kandydatów po ustaleniu "minimum punktowego". I w rzeczywistości jest to typowa sumatywna forma egzaminowania wartościująca uczniów.

        • 0 1

    • Przecież konsument to średniak a liberalny kapitalizm nie potrzebuje myslących ludzi tylko konsumentów

      • 1 1

  • Wina

    Czyja to wina, że " te małe blazy nie chcą NIC robić"?

    1. Może to właśnie wina systemu opartego na sztucznym podziale: szkoła sobie - życie sobie?
    2. Może wina dorosłych, że nie szanują ich, bo są "młodzi i głupi"?
    3. Może wina nauczycieli, którzy zamiast wymagać obniżają standardy, aby "nie skrzywdzić tych, którzy mogliby sobie nie poradzić"?
    4. Może to wina lenistwa nastolatków i fałszywego zapatrzenia w pop-media?
    ****
    A może nie na winach i oskarżeniach powinniśmy się skupiać a na osiąganiu zamierzonych efektów? Takich jak wspomnianych przez Ciebie: szacunku do innych, szacunku do pracy czy praktycznego i racjonalnego podejścia do życia?
    Ale jak sprawdzić testem takie efekty?

    • 8 1

  • egzaminy

    Tego co wymyślił i wprowadził te gimnazja to na szafot,lub cięzkie roboty w kamieniołomach,z niecierpliwościa czekam na
    to jak może kiedyś znajdzie się jakiś madry człowiek który
    zlikwiduje te pseudo szkoły i powróci normalny system w którym dzieci bedą będą uczone i skończy się ten cyrk z zabieraniem czasu na nikomu niepotrzebne egzaminy

    • 13 0

  • Bez sensu.

    Ogólnie wszystkie te egzaminy, testy, matury są bez sensu i są nie potrzebne, do niczego się nie przydadzą. W pracy patrzą na to przychylnym okiem, nikomu na tym nie zależy, zdasz to zdasz i tak nie obchodzi to takiego delikwenta.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

Gdynia ScienceSlam

sesja naukowa

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Gdańsk to stolica województwa:

 

Najczęściej czytane