• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańska uczelnia niepubliczna doceniona

mak
21 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
WSTiH w Gdańsku zajęła I miejsce w rankingu branżowego pisma. WSTiH w Gdańsku zajęła I miejsce w rankingu branżowego pisma.

Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku zdobyła pierwsze miejsce w rankingu branżowego pisma o tematyce turystycznej. Co przeważyło o takim sukcesie? - Rozbudowana oferta specjalizacji i wysoka jakość nauki języków obcych na wszystkich poziomach - czytamy w uzasadnieniu.



Czy szkoły niepubliczne kształcą na takim samym poziomie jak publiczne?

Według rankingu przygotowanego przez pismo Wiadomości Turystyczne, to właśnie WSTiH z Gdańska najlepiej wypadła na tle pozostałych uczelni turystycznych w kraju. Na 100 możliwych punktów otrzymała 79,5. Doceniono nie tylko jakość nauczania, ale przede wszystkim przykładanie dużej wagi do nauki języków obcych na wszystkich poziomach. Poza tym, szkoła daje możliwość poświadczenia jego znajomości międzynarodowym certyfikatem, uznawanym w Europie.

Zobacz ranking uczelni.

Oprócz tego, sporo punktów uczelnia otrzymała za szeroką ofertę praktyk krajowych i zagranicznych, wysoko wykwalifikowaną kadrę dydaktyczną i sporą ilość kursów z zakresu turystyki i rekreacji.

Drugą lokatę zajęła Wyższa Szkoła Gospodarki z Bydgoszczy, a trzecią - Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu.
mak

Miejsca

  • WSTiH Gdańsk, ks. Leona Miszewskiego 12/13

Opinie (155) 7 zablokowanych

  • (2)

    "Ci co tam studiują są zupełnie bez ambicji" .

    Hahaha, nie słyszałam w życiu śmieszniejszego żartu !
    Ludzie studiujący tam mają swoje ambicje i cele. Między innymi jest to znajomość języków, praktyki studenckie za granicą, podróże, wycieczki, pilotaż, animacja.
    Ale co Ty możesz wiedzieć :) ?
    Twoim doświadczeniem w tych sprawach jest pewnie odwiedzanie przydrożnych zajazdów, zero pojęcia o gastronomii, hotelach, zero odbytych wycieczek. Ma.sa.kra !

    • 9 5

    • a to nie ma bardziej prestiżowej uczelni do spełniania swoich ambicji??

      • 2 0

    • ejjj no rzeczywiście tylko ta "uczelnia" oferuje praktyki studenckie za granicą, podróże wycieczki... to mega "+" za to he he he

      • 2 0

  • ...

    Czytając poniższe wypowiedzi mam wrażenie, iż większość z Was skończyła ledwie zawodówkę. Osoby na poziomie powinny wiedzieć, iż AM w Gdyni, PG czy UG nie kształcą żadnych hotelarzy czy też osób nadających się do pracy w SPA. Kursy specjalistyczne są na dobrym poziomie. Z nauczaniem jest tak samo jak na każdej innej uczelni. Jedyną różnicą jest to, iż studenci płacą za studia.

    • 6 5

  • "Jedyną różnicą jest to, iż studenci płacą za studia." (1)

    nie jedyną, podstawową różnicą jest to, że większość "studentów" WSTiH nie podołałaby na innych uczelniach trójmiejskich. O UW i UJ nie wspomnę ponieważ porównanie byłoby żenujące.

    • 7 4

    • skąd taka pewność? może porównamy wyniki z matur?;]

      • 2 3

  • A kto im tę (1)

    obrzydliwą reklamę pozwolił powiesić na oknach.
    BTW - uważam że należy inwestować w INFRASTRUKTURĘ kształcenia ZAWODOWEGO, ani w "wyższe szkoły turystyki". Co mam na myśli?
    Otóż zawodówka bratanka mojej żony ostatnio dokonała znaczących inwestycji w sprzęt - uczniowie zamiast na silniku do malucha zaczęli uczyć się na silniku do znacznie nowocześniejszego samochodu marki polonez.

    • 3 1

    • w silnikach jakiejs mega rewolucji ostatnimi czasy nie bylo

      tlokowy silnik spalinowy dziala na tej samej zasadzie od lat i wszystkie jego podzespoly zasadniczo sie nie zmieniaja sa jedynie w jakis tam sposob ulepszane. no wyjatkiem moze jest common rail czy inne rewolucje w ukladach zasilajacych.
      do czego daze, lepiej na praktykach rozbeirac silnik od wozu marki polonez bo nie jest on tak naszpikowany elektronika a wszystko mozna spokojnie na jego przykladzie poznac

      • 1 0

  • wymierna ocene kazdej z uczelni wyzszych powinno stanowic to jaki odsetek jej absolwentow jest zatrudniana w zawodzie w czasie

    zalozmy roku po ukonczeniu szkoly bujdy na temat jezykow praktyk i innych pierdutow mozna sobie w kieszen wsadzic

    • 2 1

  • Banda idiotów i kretynów wypowiada się w tym temacie w przeważającej mierze, brawo!

    Powinniście się wstydzić!
    Polska mentalność- pleść co ślina na język przyniesie;] Gdyby przynajmniej jedna z tych osób, która 'siada' na WSTiH posiadała jakąkolwiek wiedzę na temat uczelni hot/tur/gastr w Polsce, to nie pisałaby takich głupot!
    Tak się składa moi drodzy, że w naszym cudnym kraju NIE MA PUBLICZNYCH UCZELNI KSZTAŁCĄCYCH W KIERUNKU HOTELARSKIM.
    I nie Wam oceniać, kto będzie miał pracę po studiach takich czy owakich, a kto nie. Pilnujcie swojej (o ile macie) :)
    dziękuję za uwagę, ogarnijcie się, bo żal czytać.
    wesolutkich:)

    • 5 2

  • Moje obserwacje

    Ja natomiast mogę na swoim przykładzie powiedzieć ze, licencjat robiłam w szkole niepublicznej ( w której przeważający skład pochodził z UG)
    magisterkę natomiast właśnie na UG ( która chyba za szkole publiczna można uważać).
    Sadze ze poziom kształcenia jest przybliżony, a nawet więcej nauki miałam w szkole niepublicznej)

    pozdrawiam wszystkich i życzę spokojnych świat, bez nerwów - bo przecież w dzisiejszych czasach studia i tak nie gwarantują lepszego bytu

    • 12 0

  • dyplom to nie wszystko (1)

    Ludzie za dużo oczekujecie od studiów !!! Myślicie ze odrazu po studiach czeka na Was ciepla posadka z wysoką pensją. Dzisiaj wszyscy mają problem z pracą. Mniejszy lub większy. I to kierunków humanistycznych jak i technicznych. Liczy się znajomość języków, komputera, doświadczenie. Dodatkowe kwaifikacje zdobyte na studiach podyplomowych, kursach. Dyplomy są przewartościowane.

    • 7 0

    • Dyplomy nie są przewartościowane. Stanowią jednak w większości tylko pierwszy warunek, który otwiera listę wymagań...
      W obecnej rzeczywistości magisterka traktowana jest jak kiedyś matura.

      • 2 0

  • Wiele zadań wykonywanych w programie Excel, takich jak wprowadzanie danych o sprzedaży w danym dniu czy dodawanie formuły do arkusza (arkusz: Podstawowy dokument programu Excel używany do przechowywania danych i pracy z danymi. Nazywany jest również arkuszem kalkulacyjnym. Arkusz składa się z komórek, które są zorganizowane w kolumny i wiersze. Arkusz jest zawsze przechowywany w skoroszycie.), wykonuje się jednorazowo. Inne zadania, takie jak zmiana formatu zakresu komórek, są często powtarzane, ale mogą być wykonywane szybko dzięki narzędziom programu Excel. Nieraz jednak zdarzają się zadania, które muszą być wykonywane wielokrotnie, a które składają się z wielu elementarnych czynności.

    Może to być na przykład wyróżnienie kilku ważnych komórek w arkuszu przed każdym przedstawieniem raportu. Zamiast przechodzić długie procedury ręcznie wykonywanych operacji, można utworzyć makro, czyli ciąg zarejestrowanych działań, które będzie realizować procedurę automatycznie. Osoby znające język programowania Microsoft Visual Basic® for Applications (VBA) mogą napisać własne makro od podstaw. W obu przypadkach po utworzeniu makra istnieje możliwość uruchamiania go, edytowania oraz usunięcia.

    Niniejszy artykuł stanowi wprowadzenie do programowania obiektowego i Edytora Visual Basic, środowiska przeznaczonego do pisania własnych makr programu Excel. Aby spróbować swych sił w pisaniu własnego makra, zobacz napisany przez Franka Rice'a artykuł Niezwykle prosty podręcznik modelu obiektowego programu Microsoft Office Excel 2003 (w języku angielskim) przedstawiający dokładnie cały proces.

    Korzystanie z Edytora Visual Basic
    Edytor Visual Basic to zaawansowane narzędzie, dzięki któremu użytkownik dysponuje większymi możliwościami i większą wszechstronnością niż w przypadku makr rejestrowanych. Aby je otworzyć, wskaż polecenie Makro w menu Narzędzia, a następnie kliknij polecenie Edytor Visual Basic (albo naciśnij klawisze ALT+F11).

    Aby otworzyć konkretne makro, wskaż polecenie Makro w menu Narzędzia, a następnie kliknij polecenie Makra (lub naciśnij klawisze ALT+F8). W oknie dialogowym Makro zaznacz makro, które chcesz edytować lub przeglądać, a następnie kliknij przycisk Edycja, aby otworzyć Edytor Visual Basic.

    Programowanie obiektowe w Edytorze Visual Basic
    W Edytorze Visual Basic można tworzyć własne programy, stosując programowanie obiektowe. Program to nic innego jak zbiór instrukcji uruchamianych na komputerze we wskazanej kolejności.

    W obiektowym języku programowania każdy aspekt kodu opiera się na elementach środowiska. Te „elementy” są nazywane (jak sama nazwa wskazuje) obiektami. To właśnie w tych obiektach znajdują się (są hermetyzowane) wszystkie akcje i dane. W programie Excel obiektami są skoroszyty, arkusze, zakresy komórek i pliki zewnętrzne.

    Ogólnie są cztery aspekty obiektów używanych do budowy programu: właściwości, metody, zdarzenia i kolekcje.

    Właściwości
    W skrócie właściwości to zmienne opisujące jakieś aspekty obiektu, do którego należą. Powszechną właściwością obiektu w programie Excel jest Name (Nazwa), która zawiera wartość identyfikującą przypisywaną przez użytkownika lub program do skoroszytu, arkusza, zakresu komórek lub innego obiektu. Na przykład zmiana nazwy skoroszytu (realizowana przy użyciu kodu VBA lub przez kliknięcie prawym przyciskiem myszy karty arkusza) polega właśnie na zmianie wartości przechowywanej we właściwości Name.

    Niektórym właściwościom arkusza (na przykład Name) można nadawać wartości bezpośrednio w kodzie VBA. W przypadku innych właściwości arkusza do zmiany właściwości może być konieczne zarejestrowanie pewnych działań w programie Excel (na przykład czynności wykonywanych przy włączaniu ochrony zakresu komórek) albo skorzystanie z metody (zobacz opis w następnej sekcji).

    W kodzie VBA do właściwości można się odwoływać przy użyciu notacji kropkowej, tzn. nazwa obiektu, kropka, nazwa właściwości. Na przykład w celu zmiany nazwy arkusza należy użyć właściwości Worksheet.Name.

    Metody
    Metoda to akcja, którą obiekt „wie”, jak wykonać. Wiadomo na przykład, że arkusz wyświetlony w oknie programu Excel na pierwszym planie jest nazywany arkuszem aktywnym. W kodzie VBA programu Excel można uaktywnić arkusz, na którym mają być wykonywane jakieś operacje, wywołując jego metodę Activate (Uaktywnij). Po uruchomieniu metody Activate arkusz, z którym metoda ta jest związana, przenosi się na wierzch wszystkich arkuszy w oknie programu Excel i staje się dostępny do edycji.

    Dostęp do metod, podobnie jak do właściwości, można uzyskać za pośrednictwem notacji kropkowej. Chcąc na przykład ponownie przeliczyć wszystkie formuły danego arkusza, można wywołać metodę Worksheet.Calculate.

    Zdarzenia
    Właściwość to wymierny atrybut obiektu, metoda to akcja, którą obiekt może wykonać, zdarzenie jest natomiast akcją, której wystąpienie obiekt „rozpoznaje”. Na przykład program Excel 2003 rozpoznaje następujące zdarzenia (między innymi):

    otwarcie lub zamknięcie skoroszytu,
    uaktywnienie lub zdezaktywowanie arkusza,
    zapisanie skoroszytu,
    kliknięcie wykresu,
    naciśnięcie klawisza (lub kombinacji klawiszy),
    wpisanie danych w komórce,
    ponowne obliczenie formuł w arkuszu,
    użycie hiperłącza.
    W programie Excel funkcjonuje kilka procedur obsługi zdarzeń, które są związane z określonymi akcjami. Gdy dana akcja wystąpi, a użytkownik zdefiniował czynności do wykonania w takich okolicznościach, program Excel uruchamia kod z procedury obsługi zdarzenia. Na przykład po utworzeniu nowego skoroszytu można zażyczyć sobie, aby wszystkie otwarte skoroszyty zostały wyświetlone w postaci kaskady okien, tworząc następującą procedurę obsługi zdarzenia:

    Private Sub App_NewWorkbook(ByVal Wb As Workbook)
    Application.Windows.Arrange xlArrangeStyleCascade
    End Sub
    Nie martw się, jeśli nie wiesz, do czego służą poszczególne elementy tej procedury. Na razie skoncentruj się na środkowym wierszu kodu, który zleca programowi kaskadowe ułożenie okien. Ten sam efekt można uzyskać, używając poleceń programu Excel (menu Okno, polecenie Rozmieść, opcja Kaskadowo). Jeśli jednak dana akcja ma być wykonywana po każdym wystąpieniu danego zdarzenia, można ją zautomatyzować za pomocą kodu VBA — i zaoszczędzić sobie kłopotów.

    Kolekcje
    Ostatnim elementem języków programowania obiektowego, który warto znać, jest kolekcja. Jak podpowiada nazwa, kolekcja to grupa obiektów tego samego typu zawartych w innym obiekcie. Na przykład skoroszyt zawiera co najmniej jednoelementową kolekcję arkuszy. Chcąc wprowadzić tę samą zmianę w każdym arkuszu skoroszytu, można przejrzeć każdy arkusz kolekcji i wprowadzić zmianę programowo.

    Każdy, kto pisał już jakieś programy, zetknął się prawdopodobnie z pętlą For…Next, która umożliwia wielokrotne powtarzanie zestawu instrukcji przez zastosowanie sekwencji podobnej do następującej (przedstawiony w tym przykładzie kod dodaje ścieżkę aktywnego skoroszytu do prawej części stopki na pierwszych trzech arkuszach).

    For i = 1 to 3
    Worksheets(i).PageSetup.RightFooter = Path
    Next i
    Problem z zapisywaniem na stałe w kodzie programu górnego ograniczenia tej pętli For…Next polega na tym, że po każdym dodaniu lub usunięciu arkusza konieczne jest modyfikowanie kodu. To niewielka niedogodność, jeśli trzeba zmianę wprowadzić raz czy dwa, ale w przypadku zarządzania większą ilością kodu może się zdarzyć, że zapomnisz o niektórych zmianach. Powstaną więc błędy, które trzeba będzie usunąć. Co gorsza, te błędy mogą umknąć na przykład do czasu, aż osoba sprawdzająca odkryje, że pierwszych 500 wydrukowanych egzemplarzy sprawozdania rocznego jest źle sformatowanych (a Ty wyłączysz telefon komórkowy, odpoczywając na plaży).

    Można wprawdzie wykryć liczbę arkuszy w skoroszycie, stosując odpowiednio przygotowany kod, istnieje jednak prostszy sposób: wystarczy użyć pętli For Each…Next. Pętla For Each…Next sama określa liczbę obiektów kolekcji, na przykład arkuszy w skoroszycie, i odwiedza każdy element kolekcji. Przy zastosowaniu tej techniki powyższy kod można zapisać następująco:

    For Each arkusz in Worksheets
    arkusz.PageSetup.RightFooter = Path
    Next arkusz

    Zamiast zwiększać wartość licznika w standardowej pętli For…Next można zastosować pętlę For Each…Next, która w prosty sposób wyznacza kolejne składniki kolekcji Worksheets i zatrzymuje działanie, gdy wszystkie się wyczerpią.

    Edytor Visual Basic i jego okna
    W Edytorze Visual Basic różne informacje są wyświetlane w różnych oknach. Rozpoczynając pisanie makr, warto znać następujące okna: Project Explorer (Eksplorator projektów), Properties (Właściwości) i Code (Kod).

    Project Explorer (Eksplorator projektów), okno
    Po bezpośrednim otwarciu Edytora Visual Basic za pomocą okna Project Explorer (Eksplorator projektów) można wybrać makro do edycji. Okno Project Explorer (Eksplorator projektów) przedstawia wszystkie projekty (grupy kodu) i zawarte w nich makra w widoku drzewa, który przypomina widok drzewa folderów w Eksploratorze Windows®. Obiekty główne lub podstawowe w strukturze drzewa tworzą bieżący skoroszyt wraz z wszelkimi innymi otwartymi skoroszytami i dodatkami.

    Główne elementy używane przez projekty VBA są przechowywane w osobnym folderze w danym projekcie. Elementami tymi są:

    obiekty (opisane we wcześniejszej części tego artykułu);
    moduły, zawierające kod makra skojarzony z arkuszem;
    moduły klas, które są definicjami obiektów zdefiniowanych przez użytkownika dla danego skoroszytu;
    formularze użytkownika, zapewniające powierzchnię, na której można umieszczać formanty graficzne, takie jak przyciski, obrazy i obszary tekstu.
    W poniższym przykładzie bieżący skoroszyt nosi nazwę VBAProject. Trzy arkusze zawarte w skoroszycie (Arkusz1, Arkusz2 i Arkusz3), razem z całym skoroszytem (ThisWorkbook) są widoczne w folderze Microsoft Office Excel Objects (Obiekty programu Microsoft Office Excel). Wszelkie zarejestrowane i napisane w VBA makra znajdują się w folderze Modules (Moduły). Wszystkie moduły klas i formularze użytkownika są rozlokowane odpowiednio w folderach Class Modules (Moduły klas) i Forms (Formularze).

    • 2 5

  • Chyba podpłacony ten ranking, hahahahaaaa, poza tym jest tam tragiczne zarządzanie i fatalni właściciele. PSYCHOLE!!!!! Co to za beznadzieja ta cała "szkoła"??? Żeby coś kumać, trzeba skończyć państwową uczelnię a nie jakąś szkółkę niedzielną.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

Festiwal Dobrego Porodu VI

15 zł
warsztaty, spotkanie, konferencja, targi

Trójmiejski Dzień Zielonych Budynków

123 zł
konferencja

Piknik "Rodzina, Zdrowie, Nauka = Merito"

w plenerze, warsztaty, kiermasz, zajęcia rekreacyjne

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Rukwiel nadmorska to:

 

Najczęściej czytane