- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (46 opinii)
- 2 Rusza rekrutacja do szkoły średniej 2024/25. Jak zapisać się i wybrać klasę? (18 opinii)
- 3 Zwyciężyli w Odysei Umysłów w Polsce. Czeka ich finał w USA (16 opinii)
- 4 Egzamin ósmoklasisty 2024. Mamy arkusze z angielskiego (9 opinii)
- 5 Egzamin ósmoklasisty 2024. Arkusz z matematyki (27 opinii)
- 6 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (120 opinii)
Interpretacja i geometria słabością szóstoklasistów. Są wyniki sprawdzianu
70 proc. z języka angielskiego, 69 z języka polskiego, i 52 proc. z matematyki - to średnie wyniki, jakie na tegorocznym sprawdzianie szóstoklasisty osiągnęli uczniowie szkół podstawowych w woj. pomorskim. Trudnością okazała się interpretacja utworu literackiego, zadanie z geometrii przestrzennej i rozumienie tekstów pisanych w języku obcym.
Kłopotliwa geometria przestrzenna
Średni wynik uczniów z woj. pomorskiego uzyskany z matematyki wynosił 52 proc. To o 2 proc. niżej niż średnia krajowa, która w tym roku wyniosła 54 proc.
Jak wynika ze statystyk, najtrudniejsze dla uczniów okazało się zadanie z geometrii przestrzennej, w którym trzeba było obliczyć wysokość prostopadłościanu i objętość bryły przedstawionej na rysunku (w tym celu zdający musieli wykazać się umiejętnością przeprowadzania prostego rozumowania matematycznego i użycia właściwej strategii). Wielu uczniów nie poradziło sobie z tymi obliczeniami.
Szóstoklasiści wykazali się natomiast umiejętnością wykonywania obliczeń praktycznych, a w szczególności obliczeń zegarowych.
Słabo z interpretacją utworów literackich
Średnia z pisemnego egzaminu z języka polskiego wyniosła w naszym województwie 69 proc. (wynik krajowy to 71 proc.) Trudność sprawiło uczniom zadanie wymagające analizy i interpretacji utworu poetyckiego. Szóstoklasiści, spośród podanych zdań, dotyczących postaci mówiącej i ogólnego sensu utworu, musieli wybrać to, które nie znajduje odzwierciedlenia w wierszu. Często nie udawało się tego zrobić poprawnie.
Uczniowie doskonale poradzili sobie za to z zadaniami z języka polskiego, które wymagały wyszukania w tekście informacji wyrażonych wprost i pośrednio (ukrytych) oraz identyfikowania wypowiedzi jako tekstu informacyjnego.
Brak rozumienia tekstów w języku obcym
Język angielski wypadł najlepiej, a uczniowie z Pomorza uzyskali tylko o jeden proc. słabszy wynik (w porównaniu z ogólnokrajową średnią). Zdobyli bowiem 70 proc. Z wstępnego zestawienia wynika, że ogólną słabość (niezależnie od języka) uczniowie mają z rozumieniem tekstów, które sami czytają.
Z kolei uczniowie, którzy przystąpili do sprawdzianu z języka angielskiego oraz francuskiego najlepiej poradzili sobie z rozwiązaniem zadań sprawdzających znajomość środków językowych. W przypadku języka niemieckiego, hiszpańskiego i rosyjskiego uczniowie uzyskali najwyższe wyniki za zadania sprawdzające umiejętność rozumienia ze słuchu.
Miejsca
Opinie (25)
-
2016-05-24 14:47
uczniowie mają z rozumieniem tekstów, które sami czytają.
tragedia- 7 1
-
2016-05-24 14:26
w tym wieku powinni juz pracowac na budowie !
przeciez i tak wszyscy skoncza na budowie kiedys wiec lepiej wczesniej zaczac pracowac na budowie to i geometrii szybciej sie naucza. 6 lat to juz spokojnie mozna worki z cementem nosic i betoniareczke obslugiwac a nie siedziec w nudnych szkolach. Oj przewraca sie mlodziezy w glowie !
- 12 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.