- 1 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (115 opinii)
- 2 Matura 2024 z polskiego. Czego się spodziewać? (21 opinii)
- 3 Matura 2024: Co będzie na egzaminie z angielskiego? (12 opinii)
- 4 Matura 2024 z matematyki. Zadania, arkusze - jak zdać? (17 opinii)
- 5 Egzamin z matematyki nie dla wszystkich? (173 opinie)
- 6 Atak hakerski na Gdańskie Centrum Informatyczne. Nie działa platforma edukacyjna (61 opinii)
MSC Gülsün - wielki kontenerowiec w DCT Gdańsk
Do gdańskiego terminala DCT zawinął MSC Gülsün, czyli największy obecnie na świecie kontenerowiec. Statek cumuje przy nabrzeżu T2. Pozostanie w Gdańsku do poniedziałku. Prawdopodobnie opuści port o godz. 10, ale ta godzina może ulec zmianie.
Kontenerowiec MSC Gülsün ma 400 m długości, czyli tyle ile łącznie 4 boiska piłkarskie, 61,5 m szerokości, 33,2 m wysokości. Może załadować na pokład 23 756 kontenerów dwudziestostopowych i pod względem ładowności jest obecnie największą jednostką tego typu na świecie. A teraz kilka liczb obrazujących jak duże możliwości ma ten statek. Może on jednorazowo zabrać na pokład 386 mln par butów, 223 mln bananów, 2,94 mln pralek, 2,37 mln opon samochodowych albo 47 512 aut. Wyliczono, że aby przewieźć 23 756 TEU trzeba użyć 1 358 samolotów, 44 składy pociągów lub 14 072 ciężarówki.
Dziewiczy rejs MSC Gülsün
To pierwszy z serii sześciu kontenerowców zamówionych w kwietniu 2015 roku za kwotę 950 mln dolarów. Statek zbudowała w tym roku koreańska stocznia Samsung Heavy Industries, a jego armatorem jest Mediterranean Shipping Company. To jego pierwsza podróż, w którą wyruszył 8 lipca z portu Xingang, w ramach serwisu Silk/AE10. Po drodze był w Malezji, a w Europie odwiedził już Hiszpanię i niemiecki port Bremerhaven. Następnym przystankiem jest właśnie terminal DCT Gdańsk.
Branża morska w Trójmieście
Podczas postoju w Gdańsku na MSC Gulsun zostanie przeładowanych 11 000 kontenerów (18 000 TEU). To największa regularna wymiana kontenerów w Europie.
- W DCT Gdańsk nieustannie inwestujemy w przyszłość, więc kiedy ona nadejdzie - podobnie jak w przypadku nowej klasy statków - jesteśmy na to gotowi. Chcielibyśmy podziękować naszym klientom za korzystanie z DCT Gdańsk jako bramy do Europy Wschodniej oraz MSC za powierzenie nam ich nowej flagowej klasy statków, przy obsłudze których dążymy do zapewnienia najwyższego poziomu usług i niezawodności - mówi Cameron Thorpe, prezes zarządu DCT Gdańsk.
Gigantyczne kontenerowce w Gdańsku
Dotychczas największym kontenerowcem pod względem ładowności jaki odwiedził Trójmiasto, był OOCL Hong Kong o pojemności 21 413 TEU (kontenerów 20-stopowych) oraz długość blisko 400 m. Statek ma 399,9 m długości i 58,8 m szerokości. Zawinął do DCT w czerwcu 2017 roku. Z kolei w październiku 2017 roku do DCT zawinął gigantyczny kontenerowiec OOCL Germany. To siostrzana jednostka OOCL Hong Kong.
Jak zapewnia armator, MSC Gülsün to jednostka bardzo nowoczesna i ekologiczna. Im więcej kontenerów przewiezionych zostaje jednorazowo, tym mniej jest szkodliwego dla środowiska transportu. Kształt dziobu kontenerowca został zaprojektowany tak, żeby zwiększyć efektywności energetyczną jednostki poprzez zmniejszenie oporu kadłuba. Efektem jest mniejsze zużycie paliwa. Statek jest również wyposażony w hybrydowy system oczyszczania spalin i ma możliwość przejścia na paliwo o niskiej zawartości siarki lub przystosowania w przyszłości napędu do skroplonego gazu ziemnego (LNG). Kontenerowiec gigant jest wyposażony w podwójną ochronę kadłuba wokół silnika, a także specjalny program oceny stanu kadłuba 3D. Zainstalowano na nim nowoczesny "dwuwieżowy" system przeciwpożarowy z pompami o dużej wydajności.
Miejsca
Opinie (111) 5 zablokowanych
-
2019-08-23 20:49
gdyby nie rozszabrowali PLO , a do dziś by istniały - to pewnie i takie sttki by dziś posiadali ! (2)
zobaczcie na gogle ostatnią serie 4 statków typu ro-ro zbudowanych dla PLO { m/s Gdańsk. Wrocław . Poznań . Katowice } , to samo dotyczy serii czterech statków typu con-ro m/s Sikorski ,Pułaski Starzyński, Kościuszko !
- 17 16
-
2019-08-23 22:18
(1)
Racja ludzie nawet nie zdają sobie sprawy jakie statki Polska posiadała. Do dziś wiele z nich pływa pracuje i zarabia. Przykre . Takie statki to ogromne przychodzi dla kraju i .miejsca pracy.
- 7 1
-
2020-01-21 21:39
Ci, co "nie lubia" to albo sie nie znaja albo wlasnie rozkradli PLO
- 0 0
-
2019-08-23 21:34
I tak nikt nie przebije naszego portu w Gdyni. (1)
Jesteśmy wielką metropolią i największym portem!
- 12 21
-
2019-08-24 12:24
Wez bo jeszcze jakiś glupek w to uwierzy
- 6 0
-
2019-08-23 21:39
Ile kontenerów przywiózł z tego wynika ze parę (1)
- 4 1
-
2019-08-24 13:38
Jest zaplanowany na 11599 ruchów
- 2 0
-
2019-08-23 21:44
I znowu depot się zapcha
Jak ostatnio :/
- 7 1
-
2019-08-23 21:46
mechanik (3)
wszystko duze ciezkie do remontu,duzo tego
dla zalogi latwe panele dotykowe relaks dopoki nic sie w morzu nie spierd.....
mysle ze do bodegi zdaza chlopaki- 11 1
-
2019-08-24 09:55
(2)
Plywam w serwisie msc i nie masz pojecia co piszesz.lap sobie tam nikt nie urywa
- 1 1
-
2019-08-24 14:00
Jak są w morzu i mają awarię, to też serwisujesz? (1)
- 0 1
-
2019-08-26 16:00
Tak, tylko w morzu serwisujemy bo w portach nie mozna zrobic nic procz napraw niezbednych do manewrowania z holownikami.
- 1 0
-
2019-08-23 22:09
port DCT?
Myślałem że port gdański, terminal DCT...
- 18 1
-
2019-08-23 22:17
Filmik super!
- 4 1
-
2019-08-23 22:25
gondek
nie ma portu DCT, jest terminal kontenerowy DCT, zanim dziennikarz coś napisze niech się douczy/doczyta
- 17 4
-
2019-08-23 22:41
Pewnie wiezie moje słuchawki :)
Zamówiłem u majfriendów i pewnie gdzieś tam są, w jakimś kontenerze :)
- 9 0
-
2019-08-24 01:28
Widok (2)
Szkoda tylko ze nie mozna poddaj widziwiac takich pięknych statków jak wpływają do portu. Nie ma żadnego miejsca widokowego. Moze miasto cos pomyśli o takiej wierzy widokowej w tej części Gdańska
- 16 4
-
2019-08-24 06:10
Jest na kościele mariackim. (1)
- 1 1
-
2019-08-24 14:03
Na kościele jest wieża.
A poprzednik potrzebuje wierzę.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.