• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Michael O'Leary: Za pięć lat opanujemy polskie niebo

Robert Kiewlicz
27 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Michael O'Leary, dyrektor linii Ryanair, który przeleciał do Trójmiasta na Europejskie Forum Nowych Idei, w rozmowie z Robertem Kiewliczem. Michael O'Leary, dyrektor linii Ryanair, który przeleciał do Trójmiasta na Europejskie Forum Nowych Idei, w rozmowie z Robertem Kiewliczem.

Ryanair ogłosił, że od wiosny będzie latał między polskimi miastami, w tym z Rębiechowa do Modlina. O planach irlandzkiej linii lotniczej na podbój polskiego nieba rozmawiamy z jej dyrektorem i współwłaścicielem Michaelem O'Learym, który przyjechał do Trójmiasta na Europejskie Forum Nowych Idei.



Jakimi liniami lotniczymi latasz najczęściej?

Jaka jest pana opinia na temat lotniska w Rębiechowie? Wyróżnia się jakoś na tle innych portów lotniczych w Polsce?

Michael O'Leary: - To lotnisko ma duży potencjał rozwojowy, ale jego przyszłość zależy od zarządzającej nim spółką. Współpracujemy z portem lotniczym w Gdańsku od wielu lat i muszę powiedzieć, że cały czas niektóre koszty przez nas ponoszenie są wysokie, nawet jak na warunki polskie. Im niższe będą koszty ponoszone przez linie lotnicze, tym szybszy będzie rozwój lotniska.

W czwartek ogłosiliśmy uruchomienie naszej pierwszej trasy krajowej z Gdańska do Modlina. Loty ruszą od marca. Gdańsk ma ogromne możliwości, jeśli chodzi właśnie o trasy krajowe. Nie tylko w okolice Warszawy, ale też do innych polskich miast jak Kraków, Wrocław. Do tego potrzebna jest nam jednak stała baza w Gdańsku i liczne bazy w innych miastach Polski.

Skąd decyzja o wejściu na rynek lotów krajowych w naszym kraju?

- O lotach krajowych w Polsce myśleliśmy już od trzech lat. Teraz skupiamy się na tworzeniu dużej liczby baz w Polsce, które umożliwią nam powiększenie siatki połączeń lokalnych. Pierwsza z tych baz powstanie właśnie w Modlinie, kolejna na pewno w Gdańsku.

Zwiększy się także liczba połączeń międzynarodowych?

- Rozmawiamy na ten temat.

Jak pan ocenia polski rynek transportu lotniczego?

- Wasz rynek jest jeszcze nadal dosyć mało rozwinięty. Irlandia ma populację liczącą 4 mln ludzi, Polska natomiast ok. 40 mln. Choć Irlandia jest dziesięciokrotnie mniejsza od Polski to ma 24 mln pasażerów podróżujących samolotami, czyli tyle samo ile Polska. Polski rynek lotniczy ma potencjał aby podwoić, czy nawet potroić liczbę pasażerów w najbliższych 5 - 10 latach. Ryanair będzie na pewno liderem tego wzrostu. Mamy bardzo poważne plany co do polskiego rynku. W ubiegłym roku przewieźliśmy 6 mln pasażerów w Polsce. To o 50 proc. więcej niż LOT i Wizz Air w tym samym okresie. Mamy jednak zamiar przewozić ok. 10 mln pasażerów w ciągu najbliższych pięciu lat.

Dlaczego rynek przewozów lotniczych w Polsce rozwijał się tak słabo?

- Powodem były restrykcje i utrudniony dostęp przewoźników do portów lotniczych. Mieliśmy problemy z portem Okęcie, z którego latały nasze samoloty. Musieliśmy jednak z tego zrezygnować ponieważ złamano pewne nasze wcześniej zawarte umowy.

Ryanair jest znany z niekonwencjonalnego podejścia do reklamy. Czy możemy się spodziewać ciekawych akcji reklamowych w związku z rozwojem działalności w Polsce?

- Niekonwencjonalne podejście do marketingu na rynku Polskim jest dla nas dosyć trudne. Po pierwsze nie znamy waszego języka. Pod drugie niekonwencjonalne podejście wymaga zrozumienia przez odbiorcę kontekstu. W Polsce nie jesteśmy tak blisko polityki, czy życia gwiazd. W waszym kraju skupimy się na bardziej tradycyjnym podejściu i przedstawianiu faktów. Będą nimi na pewno oferowane przez nas niskie ceny w porównaniu do tych oferowanych przez LOT.

Jak pan postrzega potencjalną konkurencję w Polsce? Tacy przewoźnicy jak LOT i Eurolot są dłużej związane z rynkiem lokalnym.

- Niewiele wiem o Eurolocie, natomiast LOT to bardzo dobre linie lotnicze. Mają jednak bardzo wysokie stawki i zmagają się z problemami finansowymi. Tak jak wielu innych europejskich przewoźników oferuje bardzo wysokie ceny, podczas gdy rynek i klienci oczekują niskich. Myślę, że LOT przetrwa na rynku, jednak będzie mu coraz trudniej. Przewoźnicy, tacy jak LOT, będą skupiali się coraz bardziej na długich trasach, a coraz mniej na krótkich, lokalnych.

Przyszłość Ryanaira w Polsce to...

- Za pięć lat będziemy liderem na polskim niebie, nie mam wątpliwości.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (223) ponad 10 zablokowanych

  • ... (2)

    Kurczę. Taki wywiad to chyba wydarzenie roku w naszym regionalnym portaliku. Pewnie stąd to zdjęcie i koniecznie podpis, że redaktór Kiewlicz się załapał na takie europejskie wydarzenie.

    • 3 3

    • Hohoho, (1)

      ile jadu w zawziętym polakowym ciałku!
      Ulżyło Ci, o Najmędrszy?

      • 3 1

      • ...

        Tak. Teraz jak czytam Twój komentarz to w zasadzie muszę powiedzieć, że ulżyło.

        A tak na poważnie - tu nie ma jadu. Wystarczy poczytać regularnie nasz za przeproszeniem portal. W zestawieniu z codziennym poziomem tekstów - wstawianie zdjęcia z takim podpisem jest trochę śmieszne.

        • 0 0

  • Józef Bąk pomoże?

    Ciekawe czy Józef Bąk - Tusk pomoże Ryanairowi tak jak OLT?

    • 2 0

  • RYAINAR - strategia biznesowa (1)

    już niedługo warunkiem wykonania usługi oczywiście oprócz zakupu biletu będzie konieczność wynajęcia fotela. Wypożyczalnia foteli będzie w hali odlotów jeszcze przed odprawą aby dokonać dodatkowej opłaty za wagę fotela. Warunkiem wypożyczenia będzie dokonanie opłaty zwrotnej za transport fotela z miejsca przylotu na miejsce wylotu.

    • 4 2

    • Wystarczy zrozumieć, że ważna jest jedynie cena ostateczna,

      którą zostanie obciążony pasażer

      • 0 0

  • Polakow okolo 40 milionow? (4)

    moze kiedys, teraz okolo 35 i tendecja jest ciagle spadkowa.

    • 59 3

    • błąd (2)

      jest 35e6 w Polsce. a oLeary liczy też tych w UK i Irlandii, w Rajchu i US. Różnie to się szacuje, ale do aż 1/3 Polaków nie mieszka w Polsce

      a jak włączyć Żydów, którzy się czasem przez kilka pokoleń przewinęli przez Polskę, niekiedy mówią po Polsku w domu, to pewnie jeszcze więcej

      Czeka nas w kraju pojedynek Irlandczyków ze Szkotami ;-) Polski Biust vs Rejon

      • 3 4

      • Według ostatniego spisu było nas 38,3 mln

        Nie wiadomo dokładnie ile z tego czasowo przebywało na emigracji, bo przecież zameldowani u mamusi byli.
        Osób przyznajacych sie do polskiego pochodzenia lub obywatelstwa jest wg różnych szacunków ok, 10 mln na całym świecie

        • 0 0

      • hmm

        to napawa mnie optymizmem i radoscia ze az 1/3 polakow jest na tyle inteligentna zw nie mieszka w tym poradzieckiej demokracji.

        • 3 2

    • Pol(Rob)aczki to conajwyżej będą latać podcierać d*py starym niemcom, jak im Merkel i przydupas donald rozkażą

      • 4 5

  • ale jaja

    no to jest szansa,że wypitolą wybitnego specjalistę od lotnictwa Michasia Puska

    • 1 2

  • (2)

    Po co tanie linie, jeżeli drogie parkingi?

    • 3 2

    • Autobusy też drogie? (1)

      • 4 0

      • Za to arogancja gratis

        • 2 1

  • W zeszłym roku aż trzy maszyny popularnych nie tylko wśród Polaków nisko kosztowych linii Ryanair musiały awaryjnie lądować z (3)

    W zeszłym roku aż trzy maszyny popularnych nie tylko wśród Polaków nisko kosztowych linii Ryanair musiały awaryjnie lądować z powodu niewystarczającej ilości paliwa - dzisiaj z WP

    • 8 3

    • Lot kontratakuje ;P (1)

      Czarny PR w hiszpanskim stylu...
      Wyliczmy lepiej lotowe potkniecia i do ilosci lotow przeprowadzonych jaki jest procent..
      Ryanair byl skontrolowany i nie bylo zadnych watpliwosci ze wszystkie procedury sa zachowane, takze co do ilosci paliwa.

      • 2 1

      • WP należy do LOTu?

        WP należy do LOTu?

        • 0 1

    • Żaden samolot nie może w nieskończoność wisieć w powietrzu

      Skoro się nieplanowo odsyła maszynę z lotniska na lotnisko, to chyba jasne jest, że w pewnym momencie ilość paliwa spadnie poniżej dopuszczalnego limitu, i żadnej winy przewoźnika w tym nie ma!

      • 1 0

  • Dziwi mnie tylko jedno (1)

    Jak zagranicznej firmie się to opłaca a polskiej nie. Jak to możliwe

    • 4 1

    • Jeszcze nie wiadomo, czy się opłaca

      Polska to nie Hiszpania ani Włochy żeby liczyć na dziesiątki milionów pasażerów wyłącznie na trasach krajowych!

      • 1 1

  • mógł to (2)

    zrobić OLT Ekspres tylko miał za słabe lobby ?

    • 2 2

    • MOL rozwija konsekwentnie swoją firmę od lat, a loty w Polsce zaczyna oferować po dość długim namyśle

      Założyciel OLT Express w ciągu kilku tygodni zakupił kilka samolotów i ułożył naprędce absurdalną siatkę połączeń oferując loty krajowe w równie absurdalnych cenach. Niech nikt nie mówi, iż nie dostrzega faktu, że był to zwykły wałek!

      • 1 1

    • To się nie nazywa 'słabe lobby', tylko upadek piramidy finansowej

      No ale jak ktoś wierzy w zamach smoleński to może wierzyć też w spisek anty-ambergoldowy

      • 3 2

  • Za 5 lat nikt nie będzie pamiętał tego bełkotu. (8)

    Przyleciał jakiś Michael O z Rynaira w garniturze, a wracał będzie na gaciach, kuszetką z torbami, do tego bez posady jak się okaże że interes nie wypalił.

    • 9 5

    • MOL jest szefem firmy, która swoimi 300 samolotami wykonuje tysiące lotów dziennie (4)

      Uwierz, nawet gdyby polskie połączenia krajowe miałby nie wypalić to gość nawet by tego nie zauważył

      • 4 3

      • (3)

        Masz problem z najprostszą arytmetyką? Żeby wykonywać tysiące lotów dziennie, to przy optymistycznym założeniuu niech będą to chociaż 2 tys., więc każdy samolot musiałby wykonywać około 7 lotów dziennie. Nierealne.

        • 3 3

        • Nie każ mi tracić czasu na wyszukiwanie precyzyjnych danych, bo tu chodzi o fakt, (2)

          że kilka potencjalnie deficytowych tras niczego w finansach firmy nie zmienia.

          A 1200 lotów dziennie FR wykonywał pod koniec 2009 roku z flotą nieco ponad 200 maszyn...
          Poza tym, co dziwnego jest w 7 i więcej lotach dziennie? Samoloty rozpoczynają dzień zwykle około 6 rano, a kończą około północy; średnia europejska trasa plus 30 minut postoju nie przekracza 2.5 godziny - resztę wylicz sobie sam.

          Przypominam, że nie mówimy o LOT, ani innych przewoźnikach, którzy potrafią zostawić na płycie postojowej bezczynny samolot na pół dnia, bo łatwiej wyciągnąć łapę po kolejną dotację z budżetu niż zoptymalizować siatkę...

          • 3 2

          • (1)

            Fakt jest taki, że Ryan wykonuje między 1450 a 1500 lotów dziennie, to nie są tysiące jak to nazwałeś.

            • 3 0

            • Grochem o ścianę

              Wykonuje ich ponad 1600 (info ze strony przewoźnika).

              Teraz, kiedy poznaliśmy już liczbę tych lotów, czujesz się lepiej? Widzisz już meritum, czy dalej będziesz brnął w subtelności matematyczne?

              • 3 0

    • A i wiedz gościu że facet ma taką posiadłość (2)

      Że B-747 swobodnie by na niej wylądował.

      • 5 1

      • Tylko kultury kupić nie można.

        • 4 0

      • I gdzie ta sprawiedliwość? Pielęgniarki walczą o podwyższenie wynagrodzenia o 200zl a Ci wyżej o nic nie muszą się martwić.

        • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

Piknik "Rodzina, Zdrowie, Nauka = Merito"

w plenerze, warsztaty, kiermasz, zajęcia rekreacyjne

Festiwal Dobrego Porodu VI

15 zł
warsztaty, spotkanie, konferencja, targi

I Ogólnopolska Konferencja Ginekologii, Położnictwa i Chorób Piersi MEDFEM

konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Zając szarak, który licznie występuje w trójmiejskich lasach, jest:

 

Najczęściej czytane