• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Profesor GUMedu o "koszeniu studentów". "Nie mają szans"

ws
3 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 11:04 (3 marca 2021)
Prof. Janusz Moryś w latach 2008-2016 był rektorem całego Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Prof. Janusz Moryś w latach 2008-2016 był rektorem całego Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.

- Nie mają szans. Ale ja ich koszę praktycznie - tak o studentach, którzy podchodzą do egzaminów w czasie pandemii, mówił prof. Janusz MoryśGdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Jego rozmowę z wykładowcami Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Bydgoszczy o tym, które metody i sposoby na zaniżanie zdawalności są według nich najskuteczniejsze, nagrali bydgoscy studenci. O komentarz poprosiliśmy władze gdańskiej uczelni.



We wtorek w sieci pojawiło się nagranie rozmowy trzech wykładowców - prof. Janusza Morysia z GUMedu, kierownika wydziału anatomii UMK w Bydgoszczy Michała Szpindy i dziekana wydziału lekarskiego UMK Zbigniewa Włodarczyka.

Wykładowcy opowiadali o tym, jak wyglądają zajęcia ze studentami w czasie pandemii, co sprawia im najwięcej trudności. Zgodnie przyznali, że problemem jest większa zdawalność egzaminów online.

- Coś musimy z tym zrobić - przyznał wprost jeden z wykładowców.

"Fundusz Morysia"



O swoich działaniach opowiedział też prof. Janusz Moryś. Jak przekonywał, co roku egzamin z anatomii, którą prowadzi, powtarza kilkanaście osób, co wiąże się z dodatkowymi środkami dla uczelni. Podczas rozmowy z bydgoskimi wykładowcami chwalił się, że jego metodę na GUMedzie nazywa się nawet tzw. "funduszem Morysia".

- Ja idę online (..). Nie mają szans. Ale ja ich koszę praktycznie - mówił na nagraniu profesor z Gdańska.
Z rozmowy wykładowców wynika, że na uczelniach anatomii nie zdaje od 10 do 50 proc. studentów. W Gdańsku powtarzanie roku wiąże się z wydatkiem 10 600 zł.

Rozmowę wykładowców nagrali bydgoscy studenci. Jak przekonywali, po zakończonych zajęciach nauczyciele akademiccy zapomnieli wyłączyć mikrofon i platformę do zajęć online. We wtorek wieczorem nagranie zostało usunięte z sieci.

Prof. Janusz Moryś w latach 2008-2016 był rektorem całego Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Prof. Janusz Moryś w latach 2008-2016 był rektorem całego Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.

Władze Uczelni podjęły stosowne działania wyjaśniające



O komentarz poprosiliśmy władze Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego:

- W nawiązaniu do doniesień medialnych pragnę poinformować, że prof. Janusz Moryś uczestniczył we wspomnianym spotkaniu jako przewodniczący Uniwersyteckiej Komisji ds. Jakości Kształcenia na Kierunku Lekarskim (UKJKKL). UKJKKL jest organem społeczności akademickich uczelni medycznych, niezależnym od władz państwowych, którego celem jest dbałość o zachowanie jak najwyższej jakości kształcenia z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa polskiego oraz standardów i zaleceń międzynarodowych. Na tym etapie mogę powiedzieć, że władze uczelni podjęły stosowne działania wyjaśniające - poinformowała nas Joanna Śliwińska, rzecznik prasowy uczelni.
W środę po publikacji naszego artykułu uczelnia dodatkowo wystosowała specjalne oświadczenie ws. wypowiedzi prof. Janusza Morysia:

- Władze Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego oświadczają, że poglądy prezentowane przez prof. Janusza Morysia podczas spotkania odbywającego się w Collegium Medicum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Bydgoszczy są jego prywatnymi opiniami i w żaden sposób nie mogą być utożsamiane z oficjalnym stanowiskiem uczelni. Pragniemy podkreślić, że prof. Janusz Moryś uczestniczył w rozmowach nie jako reprezentant GUMed, ale jako przewodniczący Uniwersyteckiej Komisji ds. Jakości Kształcenia na Kierunku Lekarskim, która jest niezależnym od władz państwowych organem społeczności akademickich uczelni medycznych - czytamy w oświadczeniu.
Władze uczelni przekonują, że podejmują działania "na rzecz poprawy jakości kształcenia, a także unowocześnienia i modyfikacji dotychczasowych programów nauczania".

- W naszych decyzjach wielokrotnie kierowaliśmy się wskazówkami zawartymi w ankietach studenckich, które stanowią ważny element oceny jakości procesu kształcenia w uczelni. Dotyczyło to również kwestii odpłatności za powtarzanie przedmiotów, wynikającej z uregulowań ustawowej. Pragniemy przypomnieć, że pobieranie opłat za ponowne przeprowadzenie zajęć z danego przedmiotu dla studentów, którzy nie potwierdzili uzyskania wymaganych minimalnych efektów uczenia się i nie zdali egzaminów, jest regulowane ustawowo, a jednolite zasady obowiązują na wszystkich kierunkach - informuje uczelnia.
Zobacz całe oświadczenie GUMed.

ws

Miejsca

Opinie (412) ponad 10 zablokowanych

  • Czyli finansowania od państwa już nie potrzebują. Może szybkie rozporządzenie ws. finansowania Gumedu ?

    Przecież rozporządzenia ważniejsze ostatnio od konstytucji.

    • 12 4

  • Plemie

    • 5 0

  • (2)

    studia powinny być płatne. skończą za darmo, potem w gabinetach się zamkna bo covid ale prywatnie to takkk przyjmą i za niezła kasę. chore. tak jak za granicą jest płać za studia albo oddaj koszty nauki po studiach.

    • 26 7

    • Platne to nie , bo tu nie zachód , pracy mało a rodzice by nie dali radę finansowo, niektóre kierunki maja zajęcia od rana do nocy, bo trzeba np rysunki robić , podręczniki czytać nie da się pracować i uczyć, chyba ze jakieś lipne kierunki jak marketing czy coś podpbnego

      • 0 0

    • płatne...

      36 tysięcy - tyle kosztuje 1 rok - teraz x 6.
      Czyli 216 tysięcy...

      • 0 0

  • Student (5)

    Studiuję na gumedzie i powiem tak - rozumiem komentujących "a potem będą słabi lekarze". Anatomię trzeba znać świetnie. Sytuacja jednak wygląda tak, że wykładowcy ucinają coraz bardziej czas odpowiedzi na jedno pytanie i dają takie zdjęcia preparatów, że serio trzeba się chwilę zastanowić, na co się patrzy. Co innego, kiedy ma się egzamin stacjonarnie i patrzy się na cały preparat z każdej strony. 30s na zastanowienie się co to jest, strona (np. lewa czy prawa nerka), wpisanie nazwy po polsku i łacinie to bardzo mało czasu.

    • 83 5

    • Student (3)

      Widać że nie studiujesz na Gumedzie. Od lat nie obowiązuje łacina a język angielski. Nieładnie kłamać.

      • 5 3

      • Pozdro dla Mary (1)

        Widać, że ty się nie znasz bo na np. stomatologii jest łacina.

        • 3 0

        • stomatologia to raczej cos innego

          i doprawdy macie tam anatomię?

          taka stopy, tułowia, ręki - oprócz okolic żuchwy?

          • 0 9

      • Nie prawda. Mozesz wybrac czy chcesz pisac po lacinie, czy po angielsku.

        • 5 0

    • Praktyczne

      Zdjęcia preparatów są jednowymiarowe na zaliczeniach online tak ,że zupełnie odbiegają od tych , które można zobaczyć na stacjonarnych zaliczeniach. To powoduje, że nawet jak ktoś świetnie się nauczył i musi rozpoznać z jakiej części ciała to preparat, czy lewa czy prawa strona, opisać jaka to struktura anatomiczna jest zaznaczona, z czym sąsiaduje i zrobić to w j.angielskim mając tylko 45 sek. to jest kolejny aspekt tego egzaminu. Preparaty powinny być pokazane na zaliczeniu online w fotografii trójwymiarowej albo na kilku zdjęciach robionych z różnej perspektywy. Studenci medycyny to w większości pracowici ludzie, którzy systematycznie uczą się i chodzi tu oto, aby byli oceniani na podstawie zdobytej wiedzy a nie być efektem jakiś innych uwarunkowań. To co złego się wydarzyło to nadszarpnięte zaufanie, które niełatwo będzie odbudować. Nie oceniam tutaj wypowiadających się profesorów ale uważam, że główną troską uczących powinno być jak w dobie pandemii zarazić młodych ludzi chęcią poznawania tajników ludzkiego ciała, jak zarazić ich pasją zgłębiania wiedzy . Do tego potrzeba nie tylko odpowiedniej motywacji ale też nauczenia się korzystania np. z profesjonalnych, trójwymiarowych multimedialnych modeli anatomicznych, pomysłowości w ciekawym przeprowadzeniu egzaminu, który nie tylko sprawdza wiedzę ale też motywuje do dalszej nauki. Oceńcie państwo sami czy tego typu tematy poruszano w rozmowie.

      • 5 1

  • Powiedział prawdę o studentach. Niedouczony lekarz, to katastrofa

    A niezdany egzamin oraz konieczność dalszej nauki, to najlepsze, co może pacjentów spotkać

    • 22 25

  • Jakość (2)

    Opisywał po prosty rzeczywistość. Nie wiem, czy chodzi o problemy z nauczaniem zdalnym, czy o "nieuctwo" studentów, czy może jeszcze inny czynnik, ale przyszły lekarz nie może zdać bo wykładowca był łaskawy. Ja nie chciał bym się leczyć u takiego lekarza, a wy?

    • 19 13

    • Nie do konca (1)

      Chciałbyś żeby za budowę dróg był odpowiedzialny inżynier, któremu zaśmiecone mózg wzorami chemicznymi asfaltu czy zaprawy murarskiej i tego wymagano w najmniejszych szczegółach, ale już kiedy jaka stosować nie nauczono? Tak wyglądają studia na gumedzie. Można to porównać do programu nauczania historii w szkole - starożytność i średniowiecze drobiazgowo, zaś na II wojnę światową i czasy powojenne czasu w programie nie starczylo

      • 3 3

      • "Nie do końca"

        Widać że żadnych studiów nigdy nie skończyłeś. Drobiazgowo oznacza "bardzo szczegółowo" a nie "po łebkach". Zamiast "przynajmniej" też pewnie mówisz "bynajmniej" nie mając zielonego pojęcia co to znaczy.

        • 2 1

  • Komuna wiecznie zywa! (2)

    • 18 1

    • (1)

      Za komuny powtórki nie były płatne, za nic się nie płaciło poza akademikiem no i podręcznikami niektórymi jak nie zdążyłeś wypożyczyć

      • 0 0

      • Mentalnosc gleboko zakorzeniona

        • 0 0

  • Ten sam problem na wszystkich uczelniach i kierunkach. Budowanie budżetu na warunkach. Dziady na przedemerytalnym sobie robią co chcą i zwykły student nie ma szans udowodnić że został obalony za krzywą kropkę na końcu zdania, lub bo mogę i co Pan zrobi albo wykładowca sobie kostką rzucał które nr z listy zaliczy. Uczelnie bronią wykładowcy w takich sytuacjach a z studenta robi się wariata.

    • 27 3

  • Czas odejść

    Starzy wyjadacze, wielcy profesorowie niszczą młodych.

    • 36 6

  • wykosic tych bufonow

    i**ota nie powinien byc nauczycielem akademickim.

    • 31 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

Science cafe. Metabolizm a odchudzanie

10 - 20 zł
wykład, sesja naukowa, warsztaty

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Ptaki, które od razu zdolne są do samodzielnego życia to:

 

Najczęściej czytane