• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ranking szkół średnich w Trójmieście. Najlepsze licea i technika 2022

Wioleta Stolarska
5 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Na podstawie wyników egzaminów maturalnych z ubiegłych lat wyłoniliśmy te licea i technika, w których uczniowie wypadli najlepiej. Na podstawie wyników egzaminów maturalnych z ubiegłych lat wyłoniliśmy te licea i technika, w których uczniowie wypadli najlepiej.

Wielkimi krokami zbliżają się egzamin ósmoklasisty 2022 i rekrutacja do szkół średnich. Uczniowie będą musieli zdecydować o wyborze placówki, ale jak dostać się do dobrej szkoły? Po raz kolejny stworzyliśmy ranking szkół średnich w Trójmieście, który może ułatwić podjęcie decyzji. Na podstawie wyników egzaminów maturalnych z ubiegłych lat wyłoniliśmy te licea i technika, w których uczniowie wypadli najlepiej podczas egzaminów końcowych.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Nowy ranking szkół średnich 2023 w Trójmieście Nowy ranking szkół średnich 2023 w Trójmieście

Wszystkie szkoły średnie w Trójmieście - prywatne i publiczne


Czym najbardziej kierowałe(a)ś się przy wyborze szkoły średniej?

Jak będzie wyglądała rekrutacja do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2022/2023? Ilu kandydatów będzie ubiegać się o jedno miejsce w najlepszych placówkach?

Tegoroczny nabór rozpocznie się 16 maja, a zakończy się na początku sierpnia. O tym, do jakiej szkoły aplikować, ósmoklasiści myślą jednak zdecydowanie wcześniej. Dokumenty muszą dostarczyć bowiem jeszcze przed poznaniem wyników egzaminów ósmoklasisty.

Czym uczniowie kierują się przy wyborze szkoły?



Wybór szkoły średniej to jedna z pierwszych dorosłych decyzji każdego młodego człowieka. Czym kierują się przy jej podejmowaniu?

Na pewno najważniejszym kryterium jest to, jakie profile klas i języki obce oferuje szkoła, ale też koła zainteresowań, możliwości dodatkowego rozwoju czy liczebność klas. Bardzo ważne dla kandydatów są też progi punktowe, czyli to, ile punktów trzeba było mieć w poprzednich latach, by dostać się do szkoły, do danej klasy (różnice między klasami w danej szkole mogą być dość istotne).

Coraz częściej już wybór szkoły średniej determinuje kolejne etapy edukacji. Szkoła uczy, wychowuje, ale też przygotowuje młodzież do wejścia na rynek pracy i tym kierują się młodzi ludzie.

  • III Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marynarki Wojennej RP.
  • VI Liceum Ogólnokształcące im. Wacława Sierpińskiego w Gdyni.
  • V Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Gdańsku.
  • I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika.

Ranking a wybór szkoły



Czy przy wyborze szkoły warto patrzeć na rankingi? Oczywiście nie powinien być to jedyny wyznacznik, ale tego typu zestawienia biorą pod uwagę efektywność nauczania i wyniki egzaminów. Nasz ranking przygotowaliśmy w oparciu o dane Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej dotyczące wyników z egzaminów maturalnych z ostatnich trzech lat.

Pod uwagę wzięliśmy wyniki z przedmiotów obowiązkowych, a więc tych, z którymi zmierzyć się musi każdy uczeń. Biorąc pod uwagę, że szkoły różnią się od siebie liczbą uczniów, którzy przystępowali do egzaminów, pozycje w rankingu wyznaczyliśmy na podstawie średniej ważonej.

W naszym rankingu znajdziecie dwie ważne informacje: o tym jakie wyniki szkoły uzyskały w 2021 roku, co zdecydowało o pozycji w rankingu, ale też porównanie wyników z dwóch ostatnich lat, które pokazują jak w tym czasie zmieniał się poziom w danej szkole.

Jak w zestawieniu wypadły szkoły średnie w Trójmieście?



Na pierwszym miejscu rankingu kolejny raz znalazło się III Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marynarki Wojennej RP w Gdyni, które w 2021 roku osiągnęło najwyższą średnią ze wszystkich przedmiotów podstawowych na egzaminie - 87,91 proc. Zaraz za nim na drugim miejscu znalazło się V Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Gdańsku z wynikiem 86,56 proc. Na trzecim miejscu uplasowało się I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Gdańsku z wynikiem 86 proc.

Czwarta pozycja należy do VI Liceum Ogólnokształcącego im. Wacława Sierpińskiego w Gdyni ze średnią - 85,87 proc. Na piątym miejscu jest X Liceum Ogólnokształcące im. Gdyńskich Nauczycieli Bohaterów II Wojny Światowej w Gdyni (84,33 proc.). Szósta pozycja to III Liceum Ogólnokształcące im. Bohaterów Westerplatte w Gdańsku (84,29 proc.). Na siódmym miejscu znalazło się II Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku (84,13 proc.). Ósma pozycja to Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. św. Jana Pawła II w Gdyni (84,00 proc.). Dziewiąta lokata należy do XX Liceum Ogólnokształcącego im. Zbigniewa Herberta w Gdańsku (81,96 proc.). Pierwszą dziesiątkę zamyka Gdańskie Liceum Autonomiczne (81,91 proc.).

ZOBACZ RANKING SZKÓŁ ŚREDNICH W TRÓJMIEŚCIE - pełna lista szkół

Druga dziesiątka to: sopockie II Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego (81,21 proc.) na 11. pozycji, na miejscu 12. II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni (81,18 proc.), 13. pozycja należy do Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 - IX Liceum Ogólnokształcącego, na 14. miejscu znalazło się VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku, 15. lokata to XXIV Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Banacha.

Na 16. miejscu uplasowało się Ogólnokształcące Liceum Jezuitów z Oddziałami Dwujęzycznymi im. św. Stanisława Kostki w Gdyni, 17. pozycja należy do XIV Liceum Ogólnokształcącego w Gdyni, 18. miejsce to XIX Liceum Ogólnokształcące im. Mariana Mokwy w Gdańsku, 19. lokata to I Akademickie Liceum Ogólnokształcące im. Zasłużonych Ludzi Morza, a drugą dziesiątkę zamyka III Liceum Ogólnokształcące im. Agnieszki Osieckiej w Sopocie.

Progi punktowe



W Trójmieście to zwykle licea są najczęściej wybierane przez kandydatów. Co roku podczas rekrutacji system ustala tzw. próg punktowy. Tylko nieliczne szkoły przed ogłoszeniem list zakwalifikowanych kandydatów decydują się na podanie limitu punktowego.

Jak wyglądały progi punktowe w poszczególnych liceach ogólnokształcących w Trójmieście, obowiązujące podczas rekrutacji w ubiegłym roku? Ile trzeba było mieć punktów, żeby dostać się do danej klasy? Informacje na ten temat znajdziecie tutaj .

Rekrutacja do szkół średnich 2022 - etapy



Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych odbywa się w kilku etapach.

  • od 16 maja 2022 r. do 20 czerwca 2022 r. do godz. 15. - składanie wniosków o przyjęcie do szkół;
  • od 16 maja do 31 maja 2022 r. do godz. 15. - składanie wniosków o przyjęcie do szkół i oddziałów dwujęzycznych, oddziałów międzynarodowych, oddziałów klas wstępnych, oddziałów przygotowania wojskowego, szkół i oddziałów prowadzących szkolenie sportowe;
  • od 24 czerwca do 12 lipca 2022 r.- możliwość dokonania zmiany przez kandydatów wniosków o przyjęcie, polegającej na zamianie szkół, do których będą kandydować, w tym możliwość złożenia zupełnie nowego wniosku;
  • od 24 czerwca do 13 lipca 2022 r. do godz. 15. - uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i o zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty oraz złożenie nowego wniosku, w tym zmiana przez kandydata wniosku o przyjęcie, z uwagi na zamianę szkół, do których kandyduje;
  • 21 lipca 2022 r. - opublikowanie przez komisje rekrutacyjne list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do przyjęcia do szkół;
  • od 22 lipca 2022 r. do 28 lipca 2022 r. do godz. 15. - potwierdzenie woli przyjęcia do szkoły;
  • 29 lipca 2022 r. do godz. 14. - ogłoszenie list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkół.

Do 1 sierpnia 2022 r. kurator oświaty poinformuje o liczbie wolnych miejsc w szkołach ponadpodstawowych. Od 2 sierpnia 2022 r. do 5 sierpnia 2022 r. można będzie składać wnioski w rekrutacji uzupełniającej.

Quiz Nauka w Trójmieście. Sprawdź swoją wiedzę! Średni wynik 62%

Nauka w Trójmieście. Sprawdź swoją wiedzę!

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (179) ponad 10 zablokowanych

  • Kiepski ten ranking (1)

    Niestety ranking jest krzywdzacy dla techników. Wiadomo że wyniki na egzaminach maturalnych nie są wyznacznikiem jakości kształcenia. W szkołach technicznych należy sie nastawiać na nauke zwiazana z zawodem a nie zdobywaniem wynikow na maturze z jezyka polskiego. Poprosze o ranking na podstawie wyników egzaminu zawodowego .... ups.. wszystkie licea wypadną z rankingu. Wiadomo bo nie mają takich egzaminów. Wielu uczniów z szkół technicznych mature też traktuje jakby jej nie było. Dlatego wiele swietnych technikow nie ma niestety w takich rankingach. Nadal w modzie jest myslenie rodem z prl - matura to podstawa, a po studiach to bedziesz szychą. No niestety dzisiaj swiat wyglada inaczej, podstawa to umiejetnosci a nie papier. Jesli szkola potrafi dac umiejetnosci i pozwala rozwijac talenty to jest to dobra szkola nawet jesli jej uczniowienie nie maja rewelacyjnych wynikow egzaminow maturalnych.
    Nie patrzcie na rankingi. Patrzcie na życie absolwentów i ich prace - to jest jedyny miarodajny pomiar jakości nauki.
    Powodzenia młodzierzy.

    • 9 2

    • Niestety uczyłam się w technikum, przedmiotów zawodowych mnóstwo, zreszta ciekawych, ale malo języka polskiego było, bojkotowany angielski, matematyki tez za malo było żeby dostać się na Politechnikę. Matura zdana średnio, niestety jak ktoś celuje w studia bo jest zdolny to niech wybiera liceum i profile ogólne żeby dobrze zdać rzedmioty maturalne które dają wstęp na studia!!! Matma polski język!!! No i przedmiot dodatkowy

      • 3 0

  • Po "nr" nie stawiamy kropki.

    Jeśli ktoś chce się uczyć, będzie się uczył niezależnie od pozycji szkoły w rankingu.

    • 6 2

  • Powojenny (1)

    Za moich czasów to było tak: Szkoła Podstawa zakończona wydaniem świadectwa ukończenia, potem egzamin wstępny do szkoły średniej - zdawany w wybranej szkole. Nie zdałeś egzaminu, czekałeś do następnego naboru za rok lub lądowałeś w Zasadniczej Szkole Zawodowej. Po maturze zdawanej z pięciu przedmiotów /jeden był do wyboru tj, fizyka, chemia ,biologia, geografia, drugi język obcy/.Na studia obowiązkowe egzaminy. Odpadałeś, nie studiowałeś - miałeś rok na dokształcenie. Zdawałem na studia techniczne i dostałem się bez żadnych wcześniejszych korków. Takie to było solidne kształcenie. Poziom dzisiejszego kształcenia, to parodia.

    • 12 0

    • Czasy się zmieniły.

      Też tak miałem, lata 80-te. Egzamin wstępny do LO, potem matura i wstępne na studia. Tylko po co 2 egzaminy zamiast 1? Pracuję na uczelni wyższej, badawczej zresztą i stwierdzam, że matura na odpowiednim poziomie wystarczy. Jak zdawałem na studia, to było tak, że inne wymagania były na maturze, a inne na egzaminach wstępnych. To było bez sensu, i te skrócone wakacje. Szkoda czasu, lepiej żeby dzieciaki odpoczęły. Poza tym egzaminy wstępne kosztowały. Osoby spoza województwa musiały wynajmować stancje, akademiki na tydzień, strata pieniędzy.

      • 2 0

  • 70% tzw nauczycieli powinno być wyp.na zbity p y sk (2)

    Żenada - dno i 1 metry mułu. Mobbing, brak przygotowani, niechęć so dzieci, psychozy i coś niw tak z głowa. Wole już, zwby dzieci uczyły się online oglądając jakiegoś androidA mówiącego o lekcji

    • 8 10

    • No to sam ucz:) Skoro prawie trzy czwarte kadry się nie nadaje.

      • 4 1

    • Istnieje coś takiego jak edukacja domowa, można korzystać śmiało! Nikt nikogo nie zmusza do uczęszczania do kiepskiej szkoły.

      • 6 1

  • W moich czasach było inaczej. To był 1976 rok.

    Decydowała średnia ocen z siódmej i ósmej klasy podstawówki. Skala ocen to maksimum 5.
    Szóstek wtedy nie było. Aby dostać się do dobrego pięcioletniego technikum lub liceum trzeba było mieć średnią 4,8. Mnie się udało. Zostałem uczniem TME . Technikum mieściło się w budynku Gimnazjum Polskiego z czasów Wolnego Miasta Gdańska.

    • 3 1

  • Takie rankingi bardzo wykrzywiają obraz rzeczywistości

    Słabsi uczniowie najlepszych liceów, czyli tacy którzy dostali się i tak z super wynikami, nie są dopuszczani do matury. Wiadomo. Liceum to okres burz i naporow, a w tych rankingach wygrywają szkoły które walcem przemagluja dzieciaki, nie licząc się z ich predyspozycjami i nie wspierając w rozwoju emocjonalnym. Nauczyciel nie uczy, bo jak ma uczyć skoro miał tylko kiepski kurs pedagogiczny na studiach, a nie studium pedagogiczne, dzieciaki są przeorane walcem dla dobrej pozycji szkoły w świętym rankingu

    • 5 1

  • Za dużo tego materiału w szkołach, najpierw 8 lat w podstawówce a potem apiat w szkole średniej, powinno się pewne przedmioty zaliczać np 2 lub 3 lata a potem następne, a nie w koło Macieju, np geografia czy historia czy biologia, religia powinny się kończyć na podstawówce. Teraz dzieci już wszystko wiedza bo jest internet telewizja to nie lata 60-te czy 70- te

    • 4 0

  • Tylko calkowity powrót egzaminów wstępnych (3)

    do liceów oczyści atmosferę. Inaczej będzie tylko gorzej. Oraz dobre dofinansowanie z samorządów szkół publicznych.

    • 5 3

    • W czym egzamin wstępny jest lepszy od istniejącego teraz egzaminu ósmoklasisty? (2)

      Wiele, rzeczy można jeszcze poprawić lub dopracować, choćby zmniejszyć w rekrutacji udział punktów za niemiarodajne elementy jak oceny na świadectwie czy inne wolontariaty ale sama koncepcja jednego egzaminu pisanego na koniec szkoły jest dobra.

      W mojej ocenie, jedyną istotną wadą obecnego egzaminu jest presja w niektórych szkołach/u niektórych nauczycieli na wyniki a nie na przekazywanie wiedzy (dzięki której uczeń i tak uzyskałby dobry wynik). To jednak też można poprawić.

      • 3 2

      • teraz masz punkty za świadectwa, wolontariat . Wiedza za tym nie idzie. Egzamin pokaże prawdę (1)

        • 3 1

        • Nie pokaże, nie pokaże.

          Egzamin ósmoklasisty sprawdzany zewnętrznie uniemożliwia część kombinacji, szkoły nie mogą pokombinować dla znajomych. Poza tym, dziecko może złożyć świadectwo do kilku szkół, a kiedyś tylko do jednej jedynej, w razie porażki wtopa totalna.

          • 1 0

  • Szkoła powinna być bezpłatna tylko do podstawówki (1)

    Licea i studia bezpłatne tylko dla małego procenta wybitnych jednostek i to na zasadzie kredytu który zostanie spłacony przez Państwo tylko gdy dana osoba przez 10-15 lat po szkole będzie pracować w kraju, nie ma sensu kształcić ludzi którzy i tak wyjadą, po zatym jaki sens jest mieć wykształconych kierowców,magazynierów, pracowników około produkcyjnych... nie mamy wystarczająco dużo etatów dla pracowników z średnim czy wyższym wykształceniem, jest to po prostu wyrzucanie publicznych pieniędzy które powinny trafiać na inwestycje i tworzenie nowych miejsc pracy.

    • 4 5

    • To trzeba stworzyć te etaty bo większość starszych wykształciła się za komuny i dzieki nimi mamy lekarzy architektów, budowlańców. Ale jyz odchodzą na emeryturę na wieczny odpoczynek. Tylko u nad mlodziez się garnie do szkoły i jest najzdolniejsza, i tania bo inni z zachodu na takich wynagrodzeniach by nie pracowali. Poza tym kształcenie to w większości koszt rodziców!!! Którzy już za wszystko prawie płaca .

      • 1 0

  • Miło, że mój dawny ogólniak się załapał. :)

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Czy pomnik przyrody jest prawnie chroniony?

 

Najczęściej czytane