• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekrutacja 2022/23. Ile trzeba było mieć punktów, by dostać się do szkoły?

Wioleta Stolarska
26 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Informacja o wolnych miejscach w szkołach pojawi się 1 sierpnia 2022 r. na stronie kuratorium oświaty. Informacja o wolnych miejscach w szkołach pojawi się 1 sierpnia 2022 r. na stronie kuratorium oświaty.

Absolwenci szkół podstawowych do czwartku 28 lipca do godz. 15 mają czas, by potwierdzić chęć podjęcia nauki w szkole, do której zostali zakwalifikowani. W piątek 29 lipca 2022 r. szkoły średnie opublikują listy przyjętych i nieprzyjętych uczniów do danej szkoły. Informacja o wolnych miejscach w szkołach pojawi się 1 sierpnia 2022 r. na stronie kuratorium oświaty.



Szkoły średnie w Trójmieście - publiczne i prywatne


W rekrutacji do szkół średnich 2022/2023 zostałeś(aś):

21 lipca opublikowane zostały listy zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych uczniów w rekrutacji do liceów ogólnokształcących, techników i szkół branżowych I stopnia.

Rekrutacja 2022/2023. Listy zakwalifikowanych uczniów i progi punktowe



Ile miejsc w szkołach średnich przygotowano w rekrutacji?



Szkoły ponadpodstawowe w Trójmieście przygotowały w tym roku 321 oddziałów, w których planowo ma zostać przyjętych 8918 uczniów. Czy to wystarczy? W porównaniu do ubiegłorocznej rekrutacji placówki planują przyjąć o 1122 uczniów więcej, przygotowano też 42 oddziały więcej niż podczas rekrutacji w roku 2021/2022.

Tylko w Gdańsku w tym roku w rekrutacji do szkół średnich zgłosiło się łącznie ponad 6800 osób, z czego 34 proc. to młodzież spoza Gdańska, a 104 to dzieci uchodźców z Ukrainy, które przystąpiły do egzaminu 8-klasisty.

"Progi z kosmosu i jak w Harvardzie", wielu uczniów nie dostało się



O tym, czy dziecko dostanie się do wybranej szkoły ponadpodstawowej i klasy, decyduje liczba zgromadzonych punktów. Próg punktowy to ilość punktów, które uzyskała ostatnia osoba na liście przyjętych (minimalna liczba punktów do zakwalifikowania się na listę).

Na podstawie zebranych danych z większości szkół przeanalizowaliśmy, jak wyglądała rekrutacja:

  • Liczbę klas, z których zebraliśmy progi punktowe porównaliśmy z osiągnięciami kandydatów.
Rodzice i uczniowie przyznają, że rekrutacja w tym roku jest trudna a konkurencja duża, również dlatego, że do szkół średnich od września powinno pójść aż 1,5 rocznika.

Z list zakwalifikowanych uczniów i progów punktowych, które zebraliśmy (180 oddziałów) widać, że liczba klas, gdzie próg punktowy zaczynał się od 150 pkt. jest bardzo duża. To aż 72 proc. wszystkich klas.

Przykładowo uczeń, który osiągnął wynik 150 pkt. lub większy mógł zostać przyjęty do ponad 130 ze 180 przeanalizowanych przez nas klas. Osoba, która uzyskała wynik 130 pkt. i więcej mogła liczyć na zakwalifikowanie się do 10 oddziałów więcej.

W sumie absolwent szkoły podstawowej mógł zebrać aż 200 punktów. Za trzy egzaminy można dostać w sumie 100 punktów. Pozostałe 100 punktów to suma punktów za: wybrane oceny ze świadectwa, za średnią ocen powyżej 4,75 i bardzo dobre zachowanie, za działanie w wolontariacie i za szczególne osiągnięcia. Łącznie za udział w konkursach i turniejach można otrzymać maksymalną liczbę 18 punktów. Z kolei 3 punkty otrzymują osoby angażujące się w działania wolontariatu szkolnego. Jak widać, nawet 1-3 punkty mogły zaważyć na możliwości ubiegania się o miejsce w poszczególnych szkołach.

Ranking szkół średnich Trójmiasto.pl. Najlepsze licea i technika 2022



Rekrutacja uzupełniająca 2022/2023. Kiedy rusza?



Młodzież, która nie została zakwalifikowana do żadnej ze szkół średnich, będzie mogła wziąć udział w rekrutacji uzupełniającej.

Informacja o wolnych miejscach ma pojawić się na stronie internetowej naboru już od piątku, 29 lipca od godziny 14. Do 1 sierpnia 2022 r. szkoły mają obowiązek informowania o wolnych miejscach kuratorium oświaty, które opublikuje listę wolnych miejsc w poniedziałek.

Od wtorku, 2 sierpnia do czwartku, 4 sierpnia będzie można złożyć wniosek o przyjęcie do szkoły na wolne miejsca. Rekrutacja uzupełniająca nie jest prowadzona w systemie elektronicznym. Kandydaci powinni napisać podanie - wniosek i dostarczyć go do szkoły dysponującej wolnymi miejscami.

Ostateczna lista osób przyjętych w ramach rekrutacji uzupełniającej zostanie ogłoszona przez każdą ze szkół 23 sierpnia.

Progi punktowe w szkołach średnich w Trójmieście w rekrutacja 2022/2023:



Progi z kolejnych szkół w Trójmieście będą uzupełniane.

III Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A1 - geogr-mat - 176.95 pkt.
1A2 - inf-mat - 173.6 pkt.
1B - biol-chem - 175.72 pkt.
1C - hist-pol-ang - 165.55 pkt.
1D - mat-fiz - 170.9 pkt.
1PreIB - pol - 179.16 pkt.

VIII Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A_gr.1 - lingwistyczny z j. angielskim i francuskim - 169.5 pkt.
1A_gr.2 - lingwistyczny z j. angielskim i niemieckim - 167.5 pkt.
1B - matematyczno-geograficzny - 171.2 pkt.
1C - biologiczno-chemiczny - 168.6 pkt.
1D - matematyczno-fizyczny - 169.0 pkt.
1E - matematyczno-informatyczny - 169.15 pkt.

Zespół Szkół Łączności w Gdańsku:
1abc - Technik informatyk - 156.50 pkt.
1d - Technik programista - 167.85 pkt.
1e - Technik automatyk - 155.00 pkt.
1f - Technik elektronik - 153.40 pkt.
1g - Technik robotyk - 157.20 pkt.
1hi - Technik teleinformatyk - 143.10 pkt.

V Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A - medyczna - 180,15 pkt.
1B - politechniczna - 178,00 pkt.
1C - politechniczno-językowa - 176,4 pkt.
1D-biol. - dwujęzyczna biomedyczna - 181,44 pkt.
1D-geo. - dwujęzyczna biznesowa - 178,65 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1 politechniczna (mat.) - 175,7 pkt.
1 politechniczna (fiz.) - 173,65 pkt.
1 humanistyczna - 166,3 pkt.
1 medyczna - 172,9 pkt.
1 przyrodnicza - 171,8 pkt.
1 menedżerska - 173,4 pkt.
1 biznesowa - 167 pkt.

I Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1a humanistyczna - 165,9 pkt.
1b Akademicka matematyczno-fizyczna - 170,15 pkt.
1c Politechniczna matematyczno-fizyczna - 169 pkt.
1d Ekonomiczna matematyczno-geograficzna - 168,8 pkt.
1e Medyczna biologiczno-chemiczna - 169,7 pkt.

V Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A1 matematyczno-geograficzna - 141,75 pkt.
1A2 matematyczno-informatyczna - 139,55 pkt.
1B humanistyczna - 139,1 pkt.
1C biologiczno-chemiczna (ratownicza) - 134,45 pkt.
1D policyjna - 132,2 pkt.

Technikum Chłodnicze w Gdyni (zakres punktów uczniów najniższy i najwyższy wynik):
technik elektronik - 111,3 - 167,05 pkt.
technik chłodnictwa i klimatyzacji - 105,4 - 152,5 pkt.
technik elektryk - 111,5 - 169,9 pkt.
technik mechatronik - 140,3 - 174,1 pkt.
technik informatyk - 137,3 - 169,05 pkt.
technik programista - 154,1 - 175,35 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
0W wstępna z językiem francuskim - 161,15 pkt.
1C matematyczno-fizyczna - 168,05 pkt.
1A dyplomatyczna - 163,15 pkt.
1D matematyczno-geograficzna - 169,3 pkt.
1B prawnicza - 167,25 pkt.
1E biologiczno-chemiczna - 172,1 pkt.
1I matematyczno-informatyczna - 165,65 pkt.

X Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A politechniczna matematyczno-fizyczno-informatyczna - 169,25 pkt.
1B biologiczno-chemiczna - 170,15 pkt.
1C humanistyczna - 167,4 pkt.
1D matematyczno-geograficzna - 170,4 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące w Sopocie:
1A(ang) humanistyczno-społeczna - 171,95 pkt.
1A(geo) humanistyczno-społeczna - 166,95 pkt.
1B(fiz) matematyczna - 175,7 pkt.
1B(geo) matematyczna - 178,85 pkt.
1C biologiczno-chemiczna - 172,45 pkt.
1D humanistyczno-filmowo-teatralna - 164,55 pkt.

I Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Sopocie:
1a politechniczno-ekonomiczna (mat., inf/ang/fiz/ge) - 152,25 pkt.
1b prawna (j.pol, his, j.ang) - 144,9 pkt.
1c medyczno-psychologiczna (biol., chem./ j. pol.) - 151,25 pkt.
1d koszykarska mistrzostwa sportowego - decyduje egzamin
1e architektoniczna (historia sztuki, j. pol./mat.) - 148,25 pkt.

XIX Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A ekonomiczna - 168,3 pkt.
1Bmuz. artystyczna gr. muzyczna - 158,25 pkt.
1Bplast. artystyczna gr. plastyczna - 169,5 pkt.
1C społeczno-prawna - 164 pkt.
1D biomedyczna - 165,9 pkt.
1E matematyczno-biologiczna - 167,2 pkt.

XV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdańsku:
0h Klasa wstępna do klasy dwujęzycznej z j. hisz - 153,13 pkt.
1a Politechniczna - 158,75 pkt.
1b Humanistyczna z edukacją filmową - 155,65 pkt.
1c Medialna - 153,2 pkt.
1d Geograficzno-matematyczna z turystyką reg. - 160,65 pkt.
1e Europejska - 157,05 pkt.
1f Biologiczno-chemiczna z zaj. laboratoryjnymi - 157,9 pkt.

X Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1a politechniczny - 165,87 pkt.
1b biomedyczny - 165,36 pkt.
1c biznesowy drugi język obcy: j. hiszpański - 165,02 pkt.
1d lingwistyczno-prawny - 160,40 pkt.
1e humanistyczny - 162,64 pkt.
1f biznesowy drugi język obcy: j. niemiecki - 161,50 pkt.

VI Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A_f mat-fiz-ang (ang-fra) - 174.35 pkt.
1A_n mat-fiz-ang (ang-niem) - 175.4 pkt.
1B_h mat-geogr-ang (ang-hisz) - 174.4 pkt.
1B_n mat-geogr-ang (ang-niem) - 172.35 pkt.
1C fiz-inf-mat (ang-niem) - 171.95 pkt.
1D_h hist-pol-wos (ang-hisz) - 167.75 pkt.
1D_h_m pol-mat-wos (ang-hisz) - 171.85 pkt.
1D_n hist-pol-wos (ang-niem) - 164.9 pkt.
1D_n_m pol-mat-wos (ang-niem) - 169.9 pkt.
1E_f biol-chem (ang-fra) - 175.65 pkt.
1E_n biol-chem (ang-niem) - 177 pkt.

IX Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A humanistyczna (kierunki prawne i dziennikarskie) - 157,55 pkt.
1B biologiczno-chemiczna (kierunki biomedyczne) - 164,05 pkt.
1C matematyczno-fizyczna (kierunki politechniczne) - 160,10 pkt.
1D matematyczno-geograficzna (kierunki ekonomiczne) - 160,40 pkt.
1E humanistyczna (kierunki teatralne i filmowe) - 156,95 pkt.
1F matematyczno-geograficzna - 157,20 pkt.

Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące im. Pawła Adamowicza:
1A matematyka i fizyka - 161 pkt.
1B biologia i chemia - 167 pkt.
1C historia i język polski - 160 pkt.
1D matematyka i geografia - 160 pkt.
1E matematyka i informatyka - 164 pkt.

IV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Gdańsku:
1A Straży Granicznej (biol-chem) - 115,65 pkt.
1B Policyjna (hist-pol) - 104,2 pkt.
1C Wojskowa (geo-ang) - 101,35 pkt.
1D Mediacyjno-prawna (wos-pol) - 129,1 pkt.
1E Mistrzostwa Sportowego (biol-ang) - w oddziałach sportowych podstawą przyjęcia jest liczba pkt. uzyskanych za próbę sprawności fizycznej.
1F Celno-administracyjna (wos-pol) - 107,2 pkt.
1G Językowa (ang-ros) - 99,5 pkt.
1H Ratownictwa Medycznego (biol-chem) - 122,1 pkt.
1I Medialna (wos-pol) - 116,2 pkt.

XX Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdańsku:

1A medyczna dwujęzyczna - 166,2 pkt.
1B autorska dwujęzyczna z mat i fiz albo info - 170,69 pkt.
1B-nieobliczalna autorska dwujęzyczna "mat/fiz nieobliczalna" - 171,46 pkt.
1C-mat-biol interdyscyplinarna dwujęzyczna - 171,5 pkt.
1C-mat-chem interdyscyplinarna dwujęzyczna - 165,56 pkt.
1D dwujęzyczna matematyczno-geograficzna - 168,89 pkt.
1E autorska dwujęzyczna z mat i fiz albo info - 167,7 pkt.
1E-nieobliczalna autorska dwujęzyczna "mat/fiz nieobliczalna" - 166,94 pkt.
1F humanistyczna autorska - 163,7 pkt.

I Akademickie Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1a matematyczno-fizyczno-informatyczna 155,10 pkt.
1b biologiczno-chemiczno-matematyczna z j. angielskim 162,60 pkt.
1c polonistyczno-historyczno-angielska 154,00 pkt.
1d matematyczno-informatyczno-angielska 158,05 pkt.
1e matematyczno-geograficzno-angielska 158,95 pkt.

III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
humanistyczna 176,50 pkt.
humanistyczna dwujęzyczna 192,95 pkt.
matematyczno-fizyczna 192,65 pkt.
matematyczno-informatyczna 191,55 pkt.
matematyczno-geograficzna 179,70 pkt.
matematyczno-geograficzna dwujęzyczna 197,45 pkt.
matematyczno-polonistyczna 197,00 pkt.
biologiczno-chemiczna 193,55 pkt.

VII Sportowe Liceum Ogólnokształcące:
geograficzno-angielsko-matematyczna (angielski i niemiecki) 93,85 pkt.
historyczno-angielsko-polonistyczna (angielski i niemiecki) 115,50 pkt.

XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
lingwistyczno-humanistyczna 158,00 pkt.
dwujęzyczna 155,85 pkt.
humanistyczna 155,40 pkt.
politechniczna 162,55 pkt.
biomedyczna 158,55 pkt.
lingwistyczno-ekonomiczna 159,15 pkt.
przyrodnicza 156,25 pkt.

XVII Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
matematyczno-geograficzna (angielski, francuski i niemiecki) 159,50 pkt.
biologiczno-chemiczna (angielski, francuski i niemiecki) 160,75 pkt.
matematyczno-informatyczna (angielski, francuski i niemiecki) 161,80 pkt.
humanistyczna (angielski, francuski i niemiecki) 152,85 pkt.

Technikum Budowlane (CKZiU nr 2):
Technik robót wykończeniowych w budownictwie 78,90 pkt.

Technikum Budowy Okrętów (CKZiU nr 1):
technik eksploatacji portów i terminali 93,40 pkt.
technik budowy jednostek pływających 71,05 pkt.
technik mechanik lotniczy 62,90 pkt.

Technikum ekonomiczne z oddziałami dwujęzycznymi:
technik ekonomista (dwujęzyczna) 95,70 pkt.
technik rachunkowości (angielski i niemiecki) 98,20 pkt.
technik reklamy (angielski i niemiecki) 136,70 pkt.
technik grafiki i poligrafii (angielski i rosyjski) 140,85 pkt.
technik ekonomista (angielski i niemiecki) 124,15 pkt.
technik rachunkowości (angielski i niemiecki) 88.30 pkt.

Technikum gastronomiczne (ZSH-G Gdynia):
technik żywienia i usług gastronomicznych 90,05 pkt.

Technikum hotelarskie (ZSH-G Gdynia):
technik hotelarstwa 105,25 pkt.
technik organizacji turystyki 128,15 pkt.

Technikum Transportowe (ZSE-T Gdynia):
technik logistyk (angielski i niemiecki) 128,60 pkt.
technik spedytor (angielski i niemiecki) 122,50 pkt.
technik architektury krajobrazu (angielski i rosyjski) 115,30 pkt.
technik urządzeń systemów energii odnawialnej (angielski i rosyjski) 139,95 pkt.
technik transportu kolejowego (angielski i niemiecki) 96,80 pkt.
technik automatyk sterowania ruchem kolejowym (angielski i niemiecki) 101,40 pkt.

Technikum mechaniczne (CKZiU nr 1):
technik pojazdów samochodowych 65,40 pkt.
technik mechanik 70,20 pkt.

Technikum nr 3 w Gdyni:
technik usług fryzjerskich (angielski i niemiecki) 67,55 pkt.
technik przemysłu mody (angielski i niemiecki) 92,85 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 1 (CKZiU nr 1)
mechanik pojazdów samochodowych - 79,45 pkt.
blacharz samochodowy - 53,35 pkt.
elektromechanik pojazdów - 71,35 pkt.
kierowca mechanik - 69,30 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 2 (CKZiU nr 2)
wielozawodowa z niemieckim 43,60 pkt.
wielozawodowa z angielskim 83,75 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 3 (CKZiU nr 1)
elektryk 70.45 pkt.
monter kadłubów jednostek pływających 45,60 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 5 (ZSH-G Gdynia)
kucharz 55,70 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 6 (CKZiU nr 2)
sprzedawca 24,35 pkt.
fryzjer 53,70 pkt.

Miejsca

Opinie (172) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Motto rekrutacji powinno brzmieć: mierz siły na swoje możliwości, a nie na wydumane marzenia (17)

    • 98 64

    • Co za brednie

      Dlaczego, ktoś komu zabrakło 1 lub 3 punkty, to ma wydumane marzenia....Hmmmm

      • 4 0

    • nie tu leży problem (7)

      Ktoś kto za całą sytuację obwinia uczniów, którzy w jego ocenie nie są w stanie ocenić swoich możliwości, naprawdę nie zdaje sobie sprawy z jaką sytuacją w tym roku mamy do czynienia i czepia się ofiar systemu. Przecież to oczywiste, że problem wynika przede wszystkim z nieprzystosowania liczby oddziałów do tegorocznej liczby uczniów, gdy moja córka zdawała do liceum kilka lat temu (wtedy system punktacji był dokładnie taki sam) wszędzie progi były zdecydowanie niższe, z resztą wystarczy porównać z zeszłorocznymi progami... a uczniom w tej sytuacji można jedynie współczuć.

      • 21 3

      • (4)

        Syn startował do LO trzy lata temu. Podwójny rocznik - gimnazjum i ósmoklasiści. Progi były wyższe.

        • 4 7

        • Magda (1)

          Ale klas było dwa razy więcej

          • 3 2

          • nieprawda

            Skąd ta informacja, że DWA razy więcej?

            • 0 1

        • Mój też...

          wtedy startował i niestety nie były wyższe...

          • 4 0

        • Nie były, można sprawdzić

          • 9 0

      • (1)

        Egzamin w tym roku był łatwiejszy, więc więcej dzieci ma dużo punktów, a to można było przewidzieć śledząc wyniki egzaminów i widząc egzamin z tego roku i ubiegłych lat.

        • 8 7

        • Gdyby było tak jak mówisz, osób które nie dostały się nigdzie byłoby porównywalnie tyle co w poprzednich rocznikach bo to uczniowie wyznaczają progi i w tym roku byłyby po prostu wyższe, jednak osob które nie dostały się nigdzie jest w tym roku zdecydowanie więcej, także nie tu leży problem.

          • 11 3

    • Xxx (2)

      Cwaniaku , w zeszłym roku do przecientnego technikum było 50 punktów w tym roku 110. Także nie mów nic o mierzeniu sił na swoje możliwości.
      Ktoś znowu dał ciała a cierpią na tym dzieciaki.

      • 11 5

      • Ktoś = rodzice (1)

        A jeśli chcesz słać dzieciaka z wynikiem 50 punktów rekrutacyjnych do szkoły średniej kończącej się maturą, to może się zastanów najpierw, czy aby nie za wysoko mierzysz...

        • 4 3

        • No ale 160 to już chyba można chcieć żeby dziecko chodziło do średniej, to jest 80% możliwie uzyskanych punktów z 200

          • 5 0

    • Taaaa... (4)

      Marzenia są po to żeby je spełniać !!!

      • 13 8

      • To się trzeba uczyć. Nic prostrzego. (2)

        • 9 4

        • (1)

          Oj chyba nie takie to proste. *prostszego ...

          • 5 0

          • dla takich co nauka jest trudna, są szkoły branżowe

            • 0 1

      • Ale nad tym trzeba pracować, a nie tego wymagać od innych,

        • 13 4

  • Opinia wyróżniona

    Brak kompetentnych ludzi w UM (22)

    Urząd Miasta mógł wiosną powiadomić: ile jest miejsc w ogólnikach, ile w technikach i ile w zawodowych a ilu chętnych w stosunku do zeszłego roku.
    Każdy mógłby sobie oszacować szanse swojego dziecka. Dlaczego to była tajemnica? Dopiero po zatwierdzeniu w Vulcanie wyborów policzeniu wszystkich miejsc w ogólniakach ( nieprywatnych) i ilości dzieci wniosków na 1 wybór można było wyliczyć, że na 3000 tys miejsc w ogólniakach jest ok. 4500 zgłoszeń.
    Dlaczego to nie zostało uczciwie przedstawione zainteresowanym.
    Czy dzieci z biało-czerwonym paskiem mają iść do szkół zawodowych, zawrócić się 8 klasy podstawowej i jeszcze raz sobie ją zaliczyć? Technika Gdańska w 80% mają ofert kierunków typowo dla chłopców! Dla dziewczynek prawie nic!!

    M.

    • 104 30

    • Kompetencja.... (4)

      Człowieku - liczysz punkty z przewidywanego świadectwa i egzaminu, porównujesz z limitami z zeszłego roku. Ot, cała filozofia. A ty innych od niekompetentnych...

      • 13 5

      • (3)

        Punktacja została podniesiona.

        • 8 2

        • Dzieci było więcej - 1,5 rocznika, więc nic dziwnego, że punktacja się podniosła!

          • 0 0

        • ta sławna punktacja nie została podniesiona - ktoś ją podniósł jakimś dekretem?
          Po prostu dzieci zdobyły więcej punktów niż rok temu

          • 2 0

        • Noe wiem, co "zostalo podnoesione"

          Bo patrząc na tegoroczne limity są one w granicach +/-5% różnicy od ubiegłorocznych. Ale nawet gdyby cały system obliczania punktów się zmienił, to przecież można policzyć wg. starego, potem nowego i porównać. No ale skoro rodzice mają problem nawet z tym?

          • 3 3

    • Świadectwo z paskiem powinien dostawać uczeń, ze średnią ocen powyżej 5,00 (6)

      Dawniej świadectwo z biało-czerwonym paskiem dostawał uczeń ze średnią 4,75 przy najwyżej ocenie 5. Obecnie przy średniej 4,75 uczeń też dostaje świadectwo z paskiem z tym, że po reformie maksymalna ocena wynosi 6. Nie podniesiono progu uzyskania świadectwa z paskiem, a to wprowadza w błąd zarówno dzieci jaki ich rodziców.

      • 27 3

      • Dawniej pasek był za średnią 4,5 przy najwyższej ocenie 5, a nie za 4,75

        Po wprowadzeniu ocen 6, średnia została podwyższona do 4,75.

        • 0 0

      • W jaki błąd? Do publicznej wiadomości jest podana średnia, od której uzyskuje się świadectwo z wyróżnieniem...
        Ludzie, jak ktoś sobie średniej ocen nie umie policzyć, to co taka osoba chce robić w liceum?

        • 3 0

      • x (3)

        Przy skali ocen 2-5 limitem do czerwonego paska była średnia ocen 4,5.

        • 9 3

        • (2)

          Teraz powinno być 5.5. W klasie syna 23 świadectwa z paskiem na 27 osób. Pasek miały nawet osoby, które w ostatecznym rozliczeniu uzyskały niewiele ponad 100 punktów do rekrutacji. Owszem był potrzebny, bo to aż 7 dodatkowych punktów, ale wyróżnienie żadne.

          • 8 1

          • Ta sprawiedliwość, u mojej córki 6 osób z paskiem na 24

            • 4 0

          • Najlepsze jest to,ze mozna bylo miec 3je na swiadectwie i otrzymac pasek...

            Wyglada na to, ze za duzo ich nadrukowali i daja wszystkim..

            • 5 0

    • Taki jest skutek reformy, jest więcej miejsc w szkołach branżowych. (3)

      Co do kierunków w technikach ,to prawda. Dziewczyny nie mają tam czego szukać.
      Nie da się oszacować szans dziecka, wszystko zależy od wyników egzaminu.

      • 4 0

      • Po to są m.in. próbne egzaminy, (2)

        żeby móc oszacować finalny wynik.

        • 2 3

        • Nie prawda (1)

          próbne są dla samych dzieci, żeby wiedziały ile potrafią i lepiej się przygotować od głównego egzaminu. W naszym przypadku próbne wypadły słabo, a główne znakomicie. Średnio 20p.p. więcej z każdego przedmiotu

          • 3 0

          • Czymajcie mje..

            Celów próbnych egzaminów jest kilka i jeden nie wyklucza drugiego. A gdyby było tak, że "wszyscy średnio zdobyli +20p", to nie byłoby żadnego problemu. Problemem są rodzice, którzy pomimo możliwości wyboru pięciu szkół nie zostawili miejsca na wynik gorszy, niż oczekiwany i obudzili się, breja w nocniku (i bąbelkiem w zawodówce, zamiast piątki).

            • 1 1

    • Ile jest miejsc było zawsze jawne

      od lutego przynajmniej

      • 1 0

    • A skąd mial ci ktoś wziąć liczbę chętnych

      przed zamknięciem zgłoszeń, geniuszu? Co by ci dała taka liczba, jeśli nie wiesz w którym miejscu wśród kandydatów jest twój babelek?

      • 3 0

    • 3000 tys. = 3 miliony

      • 2 0

    • Nic nie było tajemnicą, ilość chętnych z 1 preferencji, ilość chętnych do danej klasy , wszystko było podane.

      • 7 2

    • Ilość

      Dzieci to nie cukier, należy pisać i mówić: "liczba dzieci".

      • 12 0

    • Popieram opinie w 100 %!!!!!

      • 1 3

  • Opinia wyróżniona

    Pierszeństwo naboru (31)

    Pierwszeństwo naboru, poza punktami powinni mieć uczniowie zamieszkali w gminie miejscowej gdzie szkoła się znajduje, ponieważ 34 % uczniów startujących z innych miejscowości niż Gdańsk to spory procent. Oni mają w swoich gminach swoje szkoły i to gminy mają zapewnić edukację w szkołach do 18 roku życia. i

    • 173 124

    • Gminy wiejskie

      Nie wszystkie gminy dysponują szkołami średnimi. Proszę wziąć pod uwagę gminy wiejskie i zdolnych uczniów, którzy w nich zamieszkują.

      • 0 0

    • serio ? (4)

      Na uczelnie wyższą tak samo ? Gmina ma zapewnić studnia ? Zakaz wyjazdu poza gminę, powiat ?

      • 23 7

      • Studia są nieobowiązkowe (2)

        Nauka do 18 rż tak

        • 11 3

        • Lo (1)

          Szkoła średnia tez nie jest obowiązkowa. Można uczyć się w szkole zawodowej, technikum lub liceum.

          • 7 5

          • Errrr

            Wymieniłeś rodzaje szkół średnich:)

            • 2 0

      • Do 18 roku życia edukację zapewnia gmina i to teraz Miasto Gdańsk będzie się martwiło gdzie ulokować uczniów z Gdańska

        • 17 10

    • Mało jest szkół i nie każda jest w gminie, teraz dużo rodzin przeprowadziło się na wieś, często rodzice pracują z domu, a dzieci do szkoły musza iść , podstawówki zgadzam się

      • 1 1

    • (2)

      Ciekawy wniosek ? Gdzie znajdziemy w Kolbudach liceum publiczne??

      • 1 0

      • (1)

        Jeśli to powiat gdański to w Gdańsku jeśli kościerski to w Kościerzynie

        • 0 3

        • powiat gdański to Pruszcz i okolice a sam Gdańsk to nie powiat gdański tylko miasto na prawach powiatu (powiat grodzki)

          • 4 0

    • Opinia wyróżniona

      (1)

      A co mają zrobić uczniowie, jeśli w ich miejscowościach nie ma szkół, które oferują dane profile? Ma iść do technikum weterynaryjnego, gdy chce do klasy humanistycznej z rozszerzonym WOSem?

      • 17 3

      • przynajmniej czegoś pożytecznego

        się nauczy ;)

        A serio - szkoła średnia nie derminuje przyszłości - nich po prostu idzie i się uczy, zda maturę i potem realizuje marzenia na studiach (ale humanę to za własne pieniądze)

        • 0 0

    • A nawet w danej dzielnicy:)) 5 LO wyłącznie dla mieszkańców Oliwy:)

      • 2 2

    • w niektórych gminach nie ma szkół srednich (1)

      co ty bajdurzysz za populizm dla ćwierćinteligentów..

      • 3 1

      • W powiatach znajdziesz

        • 4 1

    • A wiesz, ze samorządy dostają sporą część kasy z budżetu centralnego

      Czyli pośrednio od podatników z gmin i powiatów nie mieszkających w nich?

      • 4 1

    • Hahahaha! (2)

      I pracować też tylko mieszkańcy. I mieszkać też! No, i niech działa to też w drugą stronę - mieszkając na Kowalach (gmina Kolbudy), albo w Sopocie, ma być zakaz uczenia się i pracy, a także przeprowadzki do Gdańska. Do "trójki" w Gdyni mogą chodzić tylko Gdynianie, w magazynach LPP pracować tylko Pruszczanie, a w Trąbkach mieszkać tylko Trąbkinianie. Proste rozwiązania dla prostych ludzi.

      • 34 9

      • proszę tu nie porównywać (1)

        dostępu do edukacji dzieci z wyborem miejsca pracy dla osoby dorosłej.
        Skoro gmina ma zapewnić miejsca to dzieci z Gdańska powinny chodzić do szkoły w gdańsku, a dzieci z Kolbud do gminnej szkoły w Kolbudach. Za miejsce pracy dorosłego odpowiedzialny jest on sam i jak mu pasuje dojeżdżać 35km do pracy z Rumi do Gdańska czy odwrotnie to jest jego wybór.

        • 21 14

        • patrze patrze i nie widzę tam żadnej gminnej..

          • 3 0

    • Skoro samorzady odpowiadaja za szkoly srednie

      i je finansuja, to chyba tak powinno byc. Gdansk zapewnia szkoly srednie dla mieszkancow Gdanska. A powiat Kartuski dla mieszkancow powiatu Kartuskiego. Ja tu wyraznie widze niezadowolenie bylych mieszkancow Gdanska i Gdyni, ktorzy wyprowadzili sie do powiatu Kartuskiego, albo do powiatu ze stolica w Pruszczu Gdanskim (pow. gdanskiego), albo do powiatu Puckiego czy tez Wejherowskiego czasem. Ale dawno mi sie wydawalo juz, ze te korki na "wlotach" to nie tylko pracownicy, ale wlasnie uczniowie podwozeni. Bo w ferie ani w wakacje takich korkow nie ma.

      • 11 4

    • wypowiedz w stylu "Polska dla Polakow"

      chyba zal d.... ściska, ze się dziecko nie dostało. Dla mnie uczeń może być nawet z Afryki i jeżeli na takich samych warunkach jak mieszkańcy Gdańska czy Kraśnika uzyska odpowiednia ilość punktów to nie widzę powodu dla którego adres zamieszkania miałby decydować o przyjęciu do danej szkoły.

      • 12 4

    • Może dobrym zamiejscowym odejmować punkty żeby gorsi miejscowi mieli większe szanse ?

      • 9 0

    • Komuna w główce buzuje

      • 7 2

    • Typowo po polsku czyli zrównać w dół

      żeby tylko słabsi też się załapali do dobrej szkoły, a potem wrzeszczeć, że nauczyciele nie potrafią nauczyć i słabsi uczniowie odstają od tych lepszych i uczących się.

      • 14 0

    • Szkoły ponadpodstawowe (1)

      Takie szkoły prowadzi powiat nie gmina.

      • 7 0

      • No to w powiatach pierwszeństwo naboru, w powiecie Gdańsk dzieci z tego powiatu z pierwszeństwem

        • 8 7

    • Opinia wyróżniona

      Nie ma rejonizacji w naborze do szkół średnich. (1)

      Chyba nigdy nie było. szkołę i studia zakończyłem ponad 20 lat temu, wtedy też takich bzdurnych pomysłów nie było. Mieszkam w Sopocie, chodziłem do 3LO w Gdyni. O przyjęciu decydował wynik egzaminu wstępnego, a nie rejon.

      • 24 7

      • była rejonizacja przed długie lata

        ale w czasach PRLu

        • 0 0

    • I może jeszcze punkty za pochodzenie tak jak to było w komunie (1)

      • 40 8

      • I jeszcze glejt od "chsiędza chroboszcza"

        • 8 9

    • Przynajmniej te gminy miejskie.

      • 4 3

  • Ojciec

    Teraz niech Czarnek kombinuje... co zrobić z tym bajzlem. Nie ma miejsc i co ? Gdzie syn pójdzie ? Obowiazek nauki do 18 lat a miejsc brak. Synowi zabrakło kilku punktów (4pkt, aby mieć 150) aby dostać się do ogólniaka a do tzw. "branżówki" nie chce iść. Nie stać mnie na internaty i naukę poza Gdańskiem. Pytam: Panie Czarnek, co dalej ?

    • 3 0

  • Pytam serio, bo to dziwnie wygląda - nagle wszyscy jakby geniusze (16)

    skąd tyle dzieci z punktami z przedziału 165-170? Do 100 pkt za egzaminy, reszta za świadectwo itd... to te egzaminy tak genialnie pisali? Niech 90 ma z egzaminów, to wciąż 80 musi z reszty... o co tu chodzi?

    • 43 10

    • dziwne to pytanie: "skąd tyle dzieci z punktami z przedziału 165-170"? (6)

      no moje dziecko napisało genialnie (skoro tak to określasz) matma 100%, pol / ang po 98% + świadectwo z wyróżnieniem, osiągniecia, wolontariat = 178 pkt. skąd to zdziwienie?

      • 8 10

      • Nie można być super z matmy i z polaka jednocześnie (3)

        coś tu kręcisz. Dodasz osiągnięcia i wolontariat to byś miał ponad 190pkt.

        • 0 3

        • Na poziomie ósmej klasy można :)

          Moja córka miała 180,6 pkt., same 6 na świadectwie, pasek, wolontariat, egzamin z polskiego na 96%, matma i angielski na 100%. Dostała się do wymarzonej szkoły bez problemu.

          • 0 0

        • Doprawdy?

          • 0 0

        • Skoro wynik ponad 90% to super

          To jak najbardziej można. Przynajmniej na poziomie czegoś tak banalnego jak egzamin ósmoklasisty. Za moich czasów to był jeszcze egzamin gimnazjalny i żeby napisać wszystko oprócz polskiego i historii (oba na ponad 90%) na 100% nawet nie musiałam się uczyć.

          • 3 0

      • Ale standard statystyczny powinien być taki:

        trochę słabych, trochę geniuszy, sporo średnich... a tu te wykresy się mają nijak do standardów. Poza tym echh znowu patrzenie na czubek nosa... Wielki CH... mnie obchodzi twoje dziecko. Ja mówię o statystyce, o tym, jaka jest sytuacja przekrojowa.

        • 16 1

      • Uczyło się. Napisało dobrze egzamin i dostało się do wymarzonej szkoły. Tylko gratulować !

        • 13 0

    • Niektórzy Uczniowie napisali egzaminy na 100%, do tego bycie laureatem, punkty za wolontariat. Co tu się dziwić?

      • 1 0

    • Egzamin z matematyki w tym roku był za prosty.

      Dużo dzieci , które nawet były średnie z matematyki napisały go na 100 %.

      • 8 2

    • (5)

      egzaminy w tym roku były po prostu bardzo łatwe, wyniki rzędu 85+85+95 zdobywali całkiem średni uczniowie.
      Oceny końcowe jak to w ósmej klasie raczej podciągnięte.

      I po prostu w tym roku 160 to jest całkiem przeciętny wynik, podczas gdy były lata gdzie to był bardzo dobry wynik.
      Ot cała filozofia.

      • 26 2

      • Ale to powoduje, że np. lepsze dziecko mające trudniejszą szkołę (4)

        może przegrać o te 3-4 punkty ze słabym dzieckiem ze słabej szkoły.

        • 17 1

        • (3)

          Dokładnie tak jest. Dlatego tylko wyniki powinien decydować o rekrutacji do szkoły plus ewentualnie ocena z przedmiotu kierunkowego.

          • 12 0

          • (2)

            Chociaż nawet nie w jednej szkole 3 np. z fizyki będzie super oceną, a w innej postawią 5 za nic. Tak było w klasie mojego dziecka, uczeń naprawdę musiał się namęczyć, żeby zejść poniżej 4. Żenada

            • 12 0

            • (1)

              A u mnie się namęczyć żeby wejść powyżej 4

              • 9 0

              • No właśnie i takie to są absurdy. Kto miałby większą szansę na profil mat fiz, zakładając zbliżone wyniki z pozostałych przedmiotów

                • 7 0

    • Poczytaj ze zrozumieniem zasady rekrutacji, za co i ile można uzyskać punktów to będziesz wiedział

      • 5 1

  • VI lo w Gdańsku

    Czy ktoś zna progi punkowe w tym roku do VI LO w Gdańsku do klas niesportowych?

    • 0 0

  • Autor artykułu zapomniał, że dzieci mogły wybrać tylko 5 szkół

    Autor artykułu zapomniał, że dzieci mogły wybrać tylko 5 szkół .
    Może w 6 szkole dostało by się bez problemu, a w tych wybranych zabrakło 2-3 pkt....
    90% średnia z egzaminów
    Dziecko z Gdańska, świetnie rysujące, marzące o architekturze.
    Co teraz?
    Ma składać dokumenty na cukiernika albo blacharza czy może jeździć codziennie z Gdańska do Malborka ?

    • 8 0

  • Liczby nie kłamią

    W Gdańsku w tym roku w rekrutacji do szkół średnich zgłosiło się łącznie ponad 6800 osób - z kolei przed rozpoczęciem rekrutacji zaplanowano przyjęcie 5745 uczniów. Te liczby mówią same za siebie. Czarno na białym widać więc, kto zawinił i wypowiedzi typu "trzeba było iść do technikum jak komuś źle testy poszły", tracą kompletnie na znaczeniu skoro z liczby zaplanowanych miejsc w szkołach średnich w gdańsku wynika, że ponad 1000 osób nigdzie nie miało się dostać (do żadnego technikum, liceum).

    • 7 2

  • Brak nauczycieli =brak miejsc w szkołach.

    To jest głównie przyczyna, że tylu nie dostała się do wybranych szkół.
    Zrozumcie rodzice jedno, że nie ma nauczycieli =nie ma klasy. I nic tu nie pomogą "przeliczanie" punktów, wybieranie kilku szkół, kombinacje matematyczne,... Po prostu brakuje nauczycieli, no chyba, że sobie dyrektor wszystkich uczniów weźmie na łeb. Wreszcie nauczyciele specjaliści od przedmiotów ścisłych i zawodowych powiedzieli - żegnaj szkoło, ciao bordello!!!! Za jałmużnę robić nie będziemy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 4 3

  • (1)

    Jeżeli powiększa liczbę miejsc lub dołożą klasy to religie trzeba przenieść gdzieś indziej, bo zrobi się szkoła na 3 zmiany, a jeszcze wf , nowe przedmioty itd

    • 0 3

    • A może by tak zwiększyć ilość dzieci w klasie? Jestem z wyżu rocznik 80 i za moich czasów w klasie było 30-40 osób. I nie było problemu bo uczył sie kto chciał. Wf ?? Często 2-3 klasy w tym samym czasie na jednym boisku czy sali maja.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

Gdynia ScienceSlam

sesja naukowa

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Chmury zbudowane są z:

 

Najczęściej czytane