• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza budowa wyjątkowego laboratorium na PG

mak
1 lipca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Startuje budowa Centrum Ekoinnowacji PG
Nowoczesne laboratorium na PG ma stanąć już w marcu 2013 r. Nowoczesne laboratorium na PG ma stanąć już w marcu 2013 r.

Naszpikowane nowoczesną technologią Laboratorium Innowacyjnych Technologii Elektroenergetycznych i Integracji Odnawialnych Źródeł Energii powstanie na Politechnice Gdańskiej w ciągu dwóch lat. Służyć będzie studentom i naukowcom z całej Polski i zagranicy.



Tak od środka będzie wyglądać laboratorium. Tak od środka będzie wyglądać laboratorium.
W piątek uczelnia podpisała umowę z gdyńską firmą Marbud na budowę, która ma się zakończyć w marcu 2013 r.

Czytaj także: Poitechnika będzie miała własną elektrownię.

Czy nowoczesne laboratorium na PG wpłynie na podwyższenie prestiżu uczeni?

- W laboratorium prowadzone będą badania ukierunkowane na uzyskanie patentów przemysłowych i ich wdrożenie z zakresu nowoczesnej elektroenergetyki - mówi dr inż. Andrzej Augusiak, koordynator projektu LINTE^2. - Będziemy otwarci na badania realizowane wspólnie z partnerami z otoczenia gospodarczego oraz z innych jednostek naukowych.

Laboratorium ma stanowić wspólną przestrzeń badawczą dla specjalistów elektroenergetyki, w tym specjalistów w dziedzinie systemów elektroenergetycznych, automatyki elektroenergetycznej, energoelektroniki, automatyki napędu i innych obszarów elektrotechniki, a także przedstawicieli innych dyscyplin naukowych.

Ma to być też wspólna platforma wymiany informacji i doświadczeń dla specjalistów nie tylko z PG, ale i innych uczelni.

Dwukondygnacyjny budynek o łącznej powierzchni ok. 2 tys. m kw. pomieści sporo m.in. wysoką na 8 metrów halę badawczą z kilkoma rodzajami sterowni. Poza tym, znajdą się tu także generatory wiatrowe, ogniwa słoneczne, węzeł wytwórczy z generatorami synchronicznymi (dający możliwość symulacji pracy elektrowni konwencjonalnej lub jądrowej), mikroturbina gazowa, modele linii przesyłowych średniego i wysokiego napięcia, transformatory rozdzielcze i blokowe, układy FACTS, systemy magazynowania energii (akumulatory elektrochemiczne, superkondensatory, koła zamachowe), regulowane odbiorniki energii i wiele innych. Dzięki takiemu sprzętowi laboratorium umożliwi odwzorowywanie przyszłościowych systemów elektroenergetycznych w odpowiednio zmniejszonej skali.

Wybudowanie laboratorium pochłonie ok. 10 mln zł, ale łączny koszt laboratorium wraz z wyposażeniem wyniesie prawie 44 mln zł. 85 proc. tej kwoty będzie pochodzić z Europejskiego Fundusz Rozwoju Regionalnego, a pozostałe 15 proc. z budżetu państwa.
mak

Miejsca

Opinie (50) 2 zablokowane

  • W końcu (6)

    Dobrze, że PG zaczyna coś robić, bo UG pod względem inwestycji ciągle jest "na prowadzeniu".

    Mam jednak nadzieję, że nowy budynek nie będzie tylko pretekstem, żeby rektor K. i prorektor K. był w mediach, a studenci naprawdę zyskają na tym.

    Trzymam kciuki!

    • 49 4

    • (1)

      i co jak UG jest przeinwestowanym bankrutem ... niektóre firmy już nie obsługują uniwerku bo nie płaci.

      • 6 7

      • To to pikuś

        bo kształci przyszłych bezrobotnych nieprzystosowanych do potrzeb rynku pracy.

        • 3 2

    • (1)

      Wara od Kamrata naprawde spoko gościu i akurat Kamrat dba o studentów

      • 2 7

      • o swoj interes dba

        o swoj interes dba, zblizaja sie wybory, he, he

        • 5 1

    • UG jest na prowadzeniu

      bo DOI OSTRO na studentach zaocznych
      Niżej podpisana

      • 2 1

    • Budowa raczej balagan

      PG od miasta otrzymala nowe tereny ciekawe jak dlugo beda straszyly swoim wygladem i ile jeszcze wybuchnie pozarow.Narazie jest to miejsce gdzie podjerzdzaja samochody i wyrzucaja smieci.

      • 0 0

  • Aaaaaa ! (1)

    Źle ! Nie dobrze ! Jak oni mogą ? Dlaczego tak późno ?!
    A po co to ? Niech drogi i przedszkola budują !

    A tak w ogóle to wszystko przez budynia :D

    ... bo trochę ironi na weekend nie zaszkodzi :)

    • 38 9

    • jeszcze tylko brakuje sledzi ze swoimi tekstami.

      • 3 2

  • Zapomniano dodac ze obok ADAMOWICZ postawil MONAR !!!! (3)

    CO ZA PO-pie....... KRAJ ..................... PO -GNO !

    • 7 31

    • no i co z tego?jak na studenta masz wyjatkowo maly zasob slow i argumentow:) (1)

      chociaz,z drugiej strony,jak was studentow sie nie raz poslucha w skm-ce,to niczym sie nie roznicie od dresow ...

      • 9 5

      • takich jak ty co maja zasob slow zatrudniam

        studentem nie jestem juz dawno ! ale za to ty masz zasob i place ci 2000brutto, zebys mi LUTOWAL UKLADY - leszczu :)

        • 2 2

    • A nie mówiłem...

      Patrz jeden post wyżej :|

      • 9 1

  • w Polsce to nawet Chińczycy nei potrafiąwybudowac szybko drogi

    a i laboratorium jak pwostanie ot nie przyniesie efektów takich jak w krajach niesocjalistycznych

    • 12 3

  • Wreszcie coś, co masz szansę realnie

    przełożyć się na współpracę z przemysłem, a nie księżycowa nanotechnologia czy biotechnologia.

    • 18 7

  • wszystko fajnie (6)

    ale do tego trzeba zmienić program nauczania. Odejść od skostniałej siatki programowej - zamiast wytyczać sztywne godziny zajęć - uczyć podstaw i wymagać dobierania rozszerzeń. Podstawy powinny być skomasowane na początku semestru, tak, by nie przeszkadzały w samodzielnej pracy badawczej. Że się nie da? Da się, nowa Ustawa PoSzW na to pozwala. Inżynier, a później mgr inż. i dr inż. mają być jednostkami zdolnymi do samodzielnego myślenia, wybierania ścieżki projektowej, a nie wykonywania wyłącznie narzuconych oraz oklepanych zadań. Mamy szanse stać się "pomorskim MIT" - ale to wymaga pracy nie od studentów - bo oni zawsze robią to, czego chcą od nich prowadzący, a od osób odpowiedzialnych za nauczanie.

    • 31 1

    • "pomorskim MIT" chyba że wyrzucisz 90% studentów. (5)

      jakieś 10% ma szansę wykazać się wiedzą na świetnym poziomie

      • 3 0

      • jakbyś zaczął prowadzić normalne zajęcia (2)

        to nagle te 90% też by coś przedstawiało. Nie jest ich winą, że licea nauczyły schematycznego myślenia. Tym bardziej powinna być promowana forma seminaryjna jako podstawa wymiany wiedzy - wykłady tylko dla podstaw. Do każdego da się dotrzeć, ale po co się męczyć, jak mozna wziąć slajdy sprzed 40 lat, zeskanować do PDF-a i uważać, że wszystko jest w porządku?

        • 7 1

        • Jakiego pdf-a?
          Rzutnik lampowy i folie poplamione ketchupem i jazda:D

          • 5 0

        • I to byłoby piękne.

          Akurat miałem szczęście do do specjalności, że podobnie spora część zajęć była realizowana w ten sposób, a zajęcia typowo wykładowe były dość ciekawe, ale jest jeden problem.W tej chwili zgania się duże grupy studentów na sale wykładowe gdzie jeden wykładowca w krótkim czasie obrabia cały rok, w wypadku seminariów potrzeba mniejszych grup, czyli więcej wykładowców lub mniej studentów. więcej kompetentnych wykładowców problem jest zdobyć, więc skończyło by się prowadząc zajęcia przez osoby do tego się nie nadające, a na mniej studentów nikt się zgodzić nie chce, bo kasa, bo studenci chcą, bo brakuje inżynierów. Tak więc pomysły masz dobre, tylko do ich realizacji nie wystarczy zmienić program studiów, a potrzeba dużo szerzej zakrojonych działań.

          • 0 0

      • no i było by rewelacyjnie jak by 10
        5 kończyłokiedyś tak było chociaz na niektórych wydziałąch dalej nie wiele osób kończy w terminie bynajmniej

        • 0 0

      • niestety

        ten fakt coraz bardziej boli ....
        Wróciłem na studia po 5 letniej przerwie, żeby zrobić sobie kolejne literki przed nazwiskiem i już na pierwszym semestrze byłęm w szoku jak poziom wiedzy studentów spada .... coraz mniej myślą samodzielnie. Królują gotowce, skrypty, podkładki, itp. .... nawet najprostsze rzeczy sprawiają studentom problem. Ale to niestety też wina wykładowców (!!) .... coraz więcej jest młodych "doktorków", którzy wykład prezentują na rzutnikach z laptopa (pokazują kilkadziesiąt slajdów i po problemie) ... student jak wie, że potem może ściągnąć ten wykład z serwerów PG to nie koncentruje się na tym, co aktualnie jest na wykładzie, a wykładowca także po macoszemu traktuje wykład, gdyż wychodzi z założenia, że student sobie to ściągnie i w domu przeglądnie dokładniej jeszcze raz. I tu zatacza się błędne koło. NIESTETY :(

        Ostatnio miałem w pracy styczność z osobą świeżo po studiach, które ja kończyłem i porozmawialiśmy sobie o problemach, z którymi się stykamy .... jak coś się pytałem, to tylko słyszałem "tego nie było", "a to było dawno temu" itp. ..... normalnie zdziw człowieka bierze, jak taki STUDENT skończył studia na uczelni technicznej ???

        • 0 0

  • dla dr i profesorów (4)

    Studenci to zawitają tam raz w tygodniu na laborkach, samodzielne badania czy pomoc w badaniach, koła naukowe, śmieszni chyba jesteście odpowiedź nie ma czasu ani pieniędzy bo kasa idzie wiadomo na co a czas zajmują przedmioty które wpajają studentowi wiedzę sprzed 40-50 lat pod hasłem ''podstawy musicie mieć'' takiej wiedzy to ja się mogę z książek sam nauczyć ale papierka to bez ''zaliczenia przedmiotu'' się nie dostanie

    • 26 4

    • Widać PG oglądasz wyłącznie z daleka (2)

      Jako absolwent PG mogę Cię uspokoić - wiedza sprzed 40 lat nadal jest aktualna ()prawa Kirchhoffa mają ponad 100 lat?), a na laborkach uczy się tez nowoczesnych technologii. A w przypadku energetyki, nigdy niewiesz czy trafisz do obsługi supernowoczesnego generatora z przetwornicą impulsową czy starej elektrowni wodnej z XIX wieku. Elektrownie exploatuje się co najmniej 50 lat...

      • 11 1

      • studia maja uczyc myslenia w konkretnych kategoriach (1)

        kreatywnosci, rozwijania swoich umiejetnosci w interesujacych nas kierunkach, a nie podawac gotowe rozwiazania na talerzu, co do podstaw - mocne podstawy pozwalaja sie na czyms oprzec w samodzielnej praktyce zawodowej, pozwalaja w samodzielny sposob odnajdywac swoje wlasne rozwiazania technicznych problemow i glupi jest ten co mysli ze na polibudzie go naucza go jak pracowac w firmie A obslugujac linie produkcyjna najnowszej generacji... na polibudzie naucza jak sie samemu nauczyc ja obslugiwac

        • 6 0

        • zmyślasz, na polibudzie niczego nie uczą

          no chyba, że jak się nie wychylać
          i że jesteś nikim

          • 1 0

    • Kończyłem PG ponad 40 lat temu i nie mieliśmy takich laboratoriów ze szkła i stali, tylko dokonywaliśmy eksperymentów w starych murach, ale za to uczyliśmy się! teraz stawia się na jakies fajerwerki, eksperymenty i nie wiadomo co, podczas gdy nasi koledzy na PG Warszawskiej sami dokonywali rozszczepienia atomów i to amatorsko, siedząc po nocy w małej salce piwnicznej w budynku, no ale oni mieli podstawy teoretyczne ku temu, a nie jak dzisiaj.

      • 1 1

  • bedzie nowy pomnik dla K.

    • 3 6

  • pisze i mówi się " w Politechnice" a nie "na Politechnice" (2)

    pisze i mówi się " w Politechnice" a nie "na Politechnice"

    • 4 17

    • Mówi się na politechnice :P

      i niedługo już taką wersję spece od języka zaakceptują, bo język ewoluuje. Natomiast jak tak już chcesz poprawnie pisać, to pisz z małej "politechnice" jeżeli nie piszesz o nazwie konkretnej uczelni np. Politechnice Gdańskiej.

      • 3 0

    • nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu

      "Tradycyjnym wyrażeniem jest "na politechnice", jeśli chodzi o instytucję i "w
      politechnice", jeśli chodzi o miejsce (budynek lub zespół budynków). Powiemy
      więc "studiować na politechnice", "pracować, wykładać na politechnice" i "umówić się w politechnice". Określenia "studiować w politechnice", "pracować, wykładać w politechnice" są spotykane, ale nieco rażą, jako urzędowe i niezgodne z tradycją."

      • 1 0

  • Komercjalizacja nauki..

    W laboratorium prowadzone będą badania ukierunkowane na uzyskanie patentów przemysłowych i ich wdrożenie z zakresu nowoczesnej elektroenergetyki - mówi dr inż. Andrzej Augusiak, koordynator projektu LINTE^2. - Będziemy otwarci na badania realizowane wspólnie z partnerami z otoczenia gospodarczego oraz z innych jednostek naukowych.
    ******
    Taki projekt powinien istnieć już dawno, ale lepiej późno, niż wcale,
    w kontekście budowy EA/J przez PGE oraz Eko projektów w grupie Energa.
    A najlepiej byłoby, gdyby powyższe holdingi energetyczne, oraz Gr.Lotos,
    a nawet Kulczyk Holding - inwestor elektrowni w Pelplinie, podpisały list intencyjny o współpracy.
    Komercjalizacja badań naukowych, czy inicjowanie projektów
    naukowo - gospodarczych, to standart w cywilizowanych społeczeństach,
    opartych na nowczesnej naucę.
    Tak swoją potęge budowali i budują NAJwięksi. Np. USA czy Finlandia.

    • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

V Ogólnopolska Studencka Konferencja Neurologiczna

konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Które z wymienionych poniżej miast ma największą powierzchnię?

 

Najczęściej czytane