• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Śmiertelny wypadek w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym

Patsz
17 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
aktualizacja: godz. 10:03 (17 października 2017)
Mimo podjętej akcji ratunkowej, znajdujący się w ciężarówce 55-letni mężczyzna zmarł. Mimo podjętej akcji ratunkowej, znajdujący się w ciężarówce 55-letni mężczyzna zmarł.

55-letni mężczyzna został w poniedziałek wieczorem przygnieciony przez kontener po tym, jak na stojącą ciężarówkę z ładunkiem najechała portowa suwnica, przewracając pojazd. Do wypadku doszło w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym zobacz na mapie Gdyni w Gdyni.





Aktualizacja, godz. 10 Prokuratura wszczyna śledztwo w sprawie wypadku. Już teraz wiadomo, że ciężarówka uderzona przez suwnicę stała w nieprzeznaczonym do tego miejscu.




Do tragicznego wypadku doszło ok. godz. 19.30. Jak informują policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni suwnica najechała na stojącą ciężarówkę z ładunkiem, przewracając ją.

Próbujący się wydostać z pojazdu 55-letni kierowca został częściowo przygnieciony.

Mimo podjętej reanimacji nie udało się go uratować.

- Według wstępnych ustaleń ciężarówka była nieprawidłowo zaparkowana. Wiadomo, że suwnicowy w momencie wypadku był trzeźwy. Na miejscu był prokurator, Państwowa Inspekcja Pracy i przedstawiciele zakładu - informuje Jarosław Biały z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.

Akcja ratownicza po wypadku w BTC

Patsz

Miejsca

Opinie (186) 10 zablokowanych

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wypadek w terminalu BCT

    jagrab

    To niech sie tera da przykład innym aby nie zasuwali jak swiete krowy .

    • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wypadek w terminalu BCT

    Szkoda chłopa. To jest dobra lekcja dla nas wszystkich a w szczegolnosci dla tych ujadaczy co twierdza ze praca w porcie nalezy do lekki latwych i przyjemnych.

    • 1 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wypadek w terminalu BCT

    Masakra... szkoda, wielka szkoda..

    • 1 0

  • o BHP w portach nie było na "kaczce"! (18)

    • 69 20

    • z tego co wiem, to kierowcy ciężarówek na kaczkę nie są zapraszani (3)

      chciałeś zabłysnać ale trochę nie wyszło ignorancie.

      • 13 14

      • trollu widac, że nie byłeś, uświadomię cię więc, było wielu przedstawicieli firm transportowych. (2)

        • 10 5

        • Aha (1)

          i to ci przedstawiciele jeżdżą TIRami? no patrzcie państwo...

          • 3 5

          • Ale wyjątkowy czereśniak z ciebie.

            • 5 0

    • (7)

      Ku*vał ludzie!!!!! Zginął człowiek a Wy dyskutujecie co było na 'kaczce'?? Powaliło was do reszty poku*vieni ignoranci?!?!?!?!?!?!?

      • 26 11

      • chodzi o to, że bawili się, pili, klepali po plecach a nie było o konieczności poprawy bezpieczeństaw w porcie żeby uniknąc (6)

        rozumiesz teraz???

        • 21 4

        • Aha, mieli myśleć za kierowcę i pchać jego TIRa by poprawić bezpieczeństwo. (1)

          Zaraz, zaraz ale kierowca zaparkował w niedozwolonym miejscu - czy nie rozumiesz tej historii?

          • 15 9

          • a to winny jest kierowca a nie terminal? to każdy może wjechać na terminal stanąć gdzie "popadnie"? super gdyńskie problemy z parkingami już rozwiązane!

            • 9 2

        • (1)

          a już rozumiem, przepraszam

          • 2 2

          • W d*pe się ugryź trollu śmierdzący

            • 0 1

        • (1)

          A co ma wspólnego impreza SPEDYTORÓW z organizacją ruchu i bezpieczeństwa w porcie?? To była IMPREZA rozumiesz? Nie spotkanie strategiczne, sympozjum, szkolenie tylko IMPREZA. Dotarło?? A klepali to Ciebie chyba rodzice zbyt mocno albo zbyt głęboko. Nie byłeś na tej imprezie więc stul mordę i nie komentuj.

          • 0 1

          • A kij ci w OkO.

            • 1 0

    • co oznacza "kaczka" w terminologii portowej czy w kwestii BHP. Bedę wdzieczna za informacje (3)

      • 8 4

      • imprezę branżową (2)

        bardziej dla białych kołnierzyków niż niższego szczebla

        • 11 3

        • a ty myślałeś że co? że jeszcze lata 70-80... to juz jest kapitalizm (1)

          robotnik jest od roboty....i tylko od tego..

          • 2 7

          • Prezesie, zapomniał się pan podpisać (ale oczywiście jak zawsze, ma pan rację).

            • 12 1

    • BHP kierowców ciężarówek... (1)

      Na drodze wszystko im wolnow. Niestety beztroska się kończy przy spotkaniu z "większym"

      • 20 8

      • Sam się krawaciku kochasz im pod koła

        TO nie stękaj

        • 2 6

  • Kto wezmie za to odpowiedzialnosc? (21)

    Nic sie u nas w Gdyni nie dzieje, nie dosc ze totalny zastoj inwestycji to jescze takie tragedie...

    • 27 95

    • .... (3)

      Odpowiedzialność ustali postepowanie prokuratorskie, to olbrzymia tragedia dla rodziny kierowcy i tragedia dla operatora rtega a ty biadolisz o zastoju inwestycji. Nie te okoliczności kolego.

      • 48 0

      • przecież to pewnie kolega Horały, albo on sam (2)

        w każdym poście jaka to Gdynia w ruinie...

        • 27 3

        • czy checie mieć takiego Horałe (1)

          Za prezydenta co nawet w obliczu takiej tragedii szczuje ludzi przeciwko szczurkowi

          • 8 4

          • A ja właśnie .... też nie chcę.

            • 3 0

    • umiesz czytać? (10)

      kierowca źle zaparkował!. nie ma to nic wspólnego z Gdynią, potem czy samym BTC.

      • 27 5

      • (9)

        Prawdopodobnie źle , taka mała roznica

        • 8 4

        • pracuje w porcie kolego, widze na zdjeciu gdzie stoi ciężarówka (8)

          i gdzie jest suwnica. Źle stanął i niestety źle sie to skończyło.

          • 14 3

          • Ale ani ty, ani reszta nie wie na te chwilę, dlaczego "żle zaparkował" ! (4)

            Może ciągnik odmówił posłuszeństwa, może gościowi słabo się zrobiło, może to a może tamto.
            Takie pitolenie ale jednak mimo wszystko nie zapominajcie (oczywiście ci, co robią lub robili w BCT), że tam jest takie ciśnienie na czas, że niejednemu już gwizdek z czajnika spadł! Ale co tam - niektórzy operatorzy (już z litości i dla powagi sytuacji nie będę ich wymieniał po imieniu) - mają w nosie rozsądek i BHP. Lecą z robotą byle wynik podwindować, byle prezes po plecach poklepał i premię w kopertce wręczył!!! I co, zaprzeczycie?

            • 14 3

            • (3)

              Przestań pier**ć ;-).

              Jak, mu ciągnik odmówił posłuszeństwa, wystarczy to zasygnalizowaćć i tutaj masz wiele opcji do wyboru:
              1) Stanąć na przejeździe między nogami RTG'a i zasygnalizować
              2) Wcisnać grzyba awaryjnego
              3) Z tego co widać, pod magazynem były manipulacje, więc ciągniki terminalowa się kręciły i można było ściągnąc je i dać znać przez radio.
              4) Na kanale CB, można była też dać znać
              5) Jeżeli by zemdlał, któryś z ciągników by to zauważył, bo by stał od jakiegoś czasu
              6) Jak by zemdlał, nie gadałby przez telefon

              Można, można. Nie wymyślaj, historii nie stworzonych.

              P.S. Co do imion - oszczędź sobie, bo odwaga w internecie, to nie odwaga.

              • 13 5

              • Nie mądraluj się tutaj i nie pokrzykuj cwaniaczku z miodem w uszach.. (2)

                Twoja nerwowa, arogancka odpowiedź świadczy jedynie, że mam rację. I na tym zakończmy, bo się kompromitujesz.
                I w kwestii odwagi - nie myl jej z odważnikiem.

                • 3 11

              • (1)

                Przepraszam - myję się, więc miodu w uszach nie mam.

                Kto się skompromitował, ten się skompromitował. Przykro mi.

                Przestań być takim odważnym w internecie, bo zaraz się spompujesz niepotrzebnie.

                • 9 2

              • Cichaj już synyś, cichaj.

                Ale to dobrze, że się myjesz - postawa godna pochwały.
                A tak na poważnie - nie dociera do ciebie, że dopiero się okaże dlaczego ciężarówka stała akurat tam a ja dla przykładu podałem dwie z bardzo wielu możliwości?
                Ale to przecież klasyka - w BCT znają już winnego zanim zdarzy się wypadek - i zawsze według was winny jest kto inny niż BCT.
                To taka ideologia przewodniej siły - Zarządu (i większości przedstawicieli kadry kierowniczej) - ideologia "jedynie słuszna i prawdziwa". Później, jak BCT dostaje po tyłku, to już mądrale (i cwaniaczki z miodem w uszach) już nie pokrzykują.
                I taka jest rzeczywistość i choćbyś synuś się tutaj zapluł po pas, to jej nie zmienisz.

                • 3 4

          • to, że źle stanął (2)

            Nie upoważnia nikogo do tego, żeby na niego najechać i go zabić!!! Jeżeli ty pracujesz w porcie i uważasz, że sprawa załatwiona, bo "źle stał" to powinni wywalić cię na zbity pysk za brak rozumu!!! Praca w porcie to wiele sytuacji, które zmuszają do postoju w miejscu niewyznaczonym!

            • 5 5

            • (1)

              Ty naprawdę uważasz, że suwnicowy z premedytacją i na złość najechał na tego TIRa?

              • 7 3

              • Nikt tak nie twierdzi, więc nie koloruj komentarzy.

                • 2 5

    • tak, tak wypadek na terminalu to wina miasta ... niektórzy juz dawno pożegnali się z rozumem.

      • 24 4

    • zdaje się że nadajesz z Nowych Ogrodów

      a to chyba nie Gdynia

      • 7 1

    • wystarczy ze ty robisz inwestycje malenki czlowieczku

      • 5 0

    • Gdynia to wieś a we wsi nie ma inwestycji

      • 5 9

    • Bo nie chcecie inwestycji - Kazda proba zrobienia czegokolwiek jest komentowana wyrzucaniem pieniedzy w bloto, a jak nic sie nie dzieje to zas zle. Zdecydujcie sie wreszcie.

      PS. Inwestycje sa robione. Chocby PKM w Gdyni to juz inwestycja.

      • 4 1

    • cóż, port w Gdyni czeka upadek, może ktoś to kupi?>?

      • 2 0

  • Straszne (4)

    Szkoda człowieka, stracił życie w pracy, nie tak miało być

    • 167 2

    • 75 % czasu dnia ludzie spedzaja w pracy (3)

      • 6 6

      • Na szczęście nie wszyscy (2)

        • 8 3

        • a Ty ile spedzasz ? (1)

          • 5 1

          • On jest stałym klientem pośredniaka - tak się cwany gapa urządził w życiu.

            • 7 0

  • (3)

    Niech rodzina nie da się wykiwać. Od razu dobry adwokat i jazda z pracodawcą o odszkodowanie. Bo tylko tyle można ugrać. Życia nikt nie zwróci. Uważać na inspektora BHP. To są wyjątkowe mendy.

    • 53 46

    • pracodawcą jest firma przewozowa. (1)

      powinni jeszcze zabulić za zniszczenia w BTC które ten kierowca spowodował źle parkując.

      • 13 11

      • Wszyscy powinniśmy dostać odszkodowania za to że jesteś i piszesz.

        • 7 8

    • Pracodawcą jest firma przewozowa, wiec pracodawca nie jest tu winien.

      Nasz Inspektor BHP jest cool, tylko za często sprawdza jak jesteśmy zabezpieczeni na budowie , i na dodatek zdjęcia robi, bo nam niewygodnie w uprzęży pracować po zewnętrznej stronie rusztowania,
      no i bada trzeźwość...- ostatnio kierownik dostał mandat 1000 zł.

      • 8 1

  • Opis wypadku strasznie lakoniczny (4)

    Skoro został przygnieciony podczas próby wydostania się z auta, to oznaczałoby że suwnica co najmniej dwukrotnie uderzyła w auto. Pierwszy raz przewracając je, a drugi przesuwając.

    • 32 28

    • Niekoniecznie (3)

      Może widział, że suwnica się zbliża, wiedział już, że autem nie ucieknie, więc próbował opuścić kabinę i w tym momencie suwnica uderzyła w ciągnik?

      • 28 0

      • Gdyby byl w fotelu i zapial pasy to moze by przezyl.

        • 7 6

      • Czyli może auta nie mógł uruchomić?

        • 4 0

      • Na innym portalu czytałam, ze zginął już po wystkoczeniu z ciągnika.

        • 2 0

  • Straszne

    • 33 1

  • Mimo rozpaczy, niech rodzina stara się o bardzo wysokie zadośćuczynienie z OC Portu (9)

    • 42 13

    • (1)

      No niech się stara, ale jeżeli stał na przejeździe, to ciekawe, kto rodzinie da to odszkodowanie :)

      • 17 4

      • No tak, trzeba ustalić po czyjej stronie leży wina.

        • 3 0

    • (6)

      "Według wstępnych ustaleń ciężarówka była nieprawidłowo zaparkowana."

      • 5 2

      • To nie powód (3)

        Nieprawidłowe zaparkowanie nie daje nikomu legitymacji do tego, żeby mógł bezkarnie ciebie najechać i zabić.

        • 8 4

        • (2)

          Taka suwnica waży 120 ton i mimo, że jedzie 6km/h, to jej droga do pełnego zatrzymania to ponad 5-10 m. Poza tym dochodzi jeszcze ograniczona widoczność z kabiny. Dlatego to suwnica zawsze ma pierwszeństwo. Niestety święte krowy na tirach i tak mają te szkolenia w d... i są takimi samymi ignorantami na drogach publicznych.

          • 9 4

          • Takimi mniej więcej ignorantami, jak w wielu przypadkach operatorzy rtg i innego ustrojstwa.

            • 3 1

          • nie kłam kłamczuchu

            suwnica nie potrzebuje do zatrzymania 5 - 10 metrów bezczelny kłamco. BEDZIECIE PŁACILI KASĘ GRUBĄ !!!

            • 3 1

      • (1)

        Zaparkuj w nocy na środku autostrady i wyłącz wszystkie światła w pojeździe...
        Zobaczysz czyją winę uznają jak pierwsza ciężarówka rozniesie cię na 50-ciu metrach...

        • 3 3

        • Ale po co na autostradzie? Chyba ci bajki przeskoczyły.

          • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Jakie drzewa i krzewy rosnące w lasach mają największe znaczenie dla zwierząt?

 

Najczęściej czytane