• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot wprowadzi mediacje w szkołach

as
31 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Celem mediacji rówieśniczych jest m.in. wzmocnienie poczucia bezpieczeństwa oraz obniżenie poczucia stresu związanego z konfliktem wśród dzieci i młodzieży. Celem mediacji rówieśniczych jest m.in. wzmocnienie poczucia bezpieczeństwa oraz obniżenie poczucia stresu związanego z konfliktem wśród dzieci i młodzieży.

Jak walczyć z problemem a nie z drugą osobą - tego sopoccy uczniowie mają nauczyć się dzięki specjalnemu projektowi mediacji rówieśniczych. Polskie Centrum Mediacji chce przeszkolić zarówno nauczycieli, jak i uczniów, by potrafili reagować w sytuacjach kryzysowych, ale też pomagać w budowaniu relacji czy podejmowaniu ważnych decyzji.



Czy według ciebie dzieci potrafią między sobą rozwiązywać konflikty?

Od 3 lutego 2020 r. w sopockich szkołach rozpocznie się projekt dotyczący mediacji rówieśniczych.

- Założeniem projektu jest m.in. rozwijanie kultury dialogu, budowania relacji, kształtowanie postaw prowadzących do unikania przemocy w konflikcie, nauka decydowania o swoim życiu i dokonywania wyborów akceptowanych dla obu stron sporu, wzmocnienie poczucia bezpieczeństwa oraz obniżenie poczucia stresu związanego z konfliktem - mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, wiceprezydent Sopotu. - Mediacje bowiem pozwalają walczyć z problemem, a nie z drugą osobą. Spieramy się, ale wzajemnie się szanujemy - tego bardzo brakuje obecnie w relacjach społecznych, dlatego cieszę się, że taki projekt obejmie sopockich uczniów.
Do końca roku przeszkoleni zostaną dyrektorzy, rady pedagogiczne, kandydaci na koordynatorów szkolnych oraz kandydaci na mediatorów rówieśniczych (uczniowie). Szkolenia przeprowadzi Polskie Centrum Mediacji, a od przyszłego roku zarówno nauczyciele, jak i uczniowie będą już sami wykorzystywać wiedzę w praktyce.

Koordynatorami projektu są Agnieszka Krzemianowska-Ozga, Polskie Centrum Mediacji Oddział Trójmiasto, Justyna Rozbicka-Stanisławska, Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych UM Sopot, oraz Jakub Pilarski, Wydział Oświaty UM Sopot.
as

Miejsca

Opinie (24) 1 zablokowana

  • Dumal i wydumal!

    Az takiego problemu w ty zakresie mie widze w szkolach.problemem jest to ze malo rozmawiaja ze soba. Nie robmy z nauczycieli bezradnych wobec takich problemow. Zdaje sie ze szkuja sie szkolenia za mala oplata!!

    • 2 2

  • Z domu (1)

    Kulturę rozmowy wynosi się z domu

    • 7 1

    • Owszem, aczkolwiek nie każdy pochodzi z kulturalnej rodziny. Wiec każdy sposób będący przyczynkiem do poprawy komunikacji jest dobrym pomyslem

      • 2 0

  • Nas uczyl pas na du... (1)

    Albo kreda rzucona z 3m tudziez gabka namoczona. Raz a dobrze! I uczy na reszte zycia.
    Wychowanie bezstresowe i smartfony nie zastapia zasad ze str rodzica i nauczyciela.

    • 9 2

    • Czego ciebie ta mokra gąbka nauczyła ?

      • 0 1

  • bidulki dzieciaczki malutkie (3)

    jakim cudem te wszystkie poprzednie pokolenia dały radę

    • 22 6

    • Owszem bidulki - połowa z nich w wieku dorosłym korzysta z terapii. Druga połowa stosuje wyparcie ;)

      • 0 0

    • Przezylem podstawowke, ale nie moge powiedziec bym wspominal ja milo, wiec zmiany mnie ciesza.

      • 6 2

    • Dokładnie

      Powinni jeszcze wprowadzić obowiązkowe ochraniacze (np. jak w hokeju), żeby przypadkiem sobie krzywdy nie zrobiły

      • 3 3

  • (3)

    Mediacje? Już widzę jak stare panie z sopockich szkół poddają się procesowi mediacyjnemu. One wiedzą najlepiej i są najmądrzejsze. Co z tego, że ich metody są rodem z XIX wieku a styl bycia przypomina obrażoną księżniczkę. Siedzą w szkołach podstawowych i zwyczajnie niszczą uczniów.

    • 15 16

    • (1)

      Lepsi roszczeniowa rodzice, którzy podejmują złe decyzje i niszczą życie swoich dzieci. A potem tylko pretensje i żądania.

      • 0 2

      • Kij ma dwa końce . Jak widzę brak elementarnych wiadomości dotyczących wiedzy na temat rozwoju dziecka i nijakie pojęcie z zakresu podstaw psychologii u wychowawczyni mojego syna ( 5kl sz.p) i konstruktywne rozmowy nie przynoszą rezultatu, to co pozostaje?

        • 0 1

    • Nie takie stare te panie ;)

      • 3 2

  • (1)

    Czy na studiach pedagogicznych nie ma tego w programie? Myślałem, że każdy, kto chce pracować z młodzieżą musi to umieć.

    • 20 6

    • Niestety nie ma. Poza tym nie każdy nauczyciel kończył pedagogikę . Większość nauczycieli to osoby które kończyły studia profilowane : matematykę, polonistykę itp i tu dopiero zaczyna się dramat, bo te kierunki miały po dwa semestry : dydaktyki, metodologii, psychologii i pedagogiki wiec na dobra sprawę maja nikłe pojęcie choćby na temat rozwoju dziecka. Wiec wszelkie formy zmierzające ku nauce mediacji, komunikacji są na plus .

      • 2 0

  • (1)

    Mediacje? W "konfliktach rówieśniczych" jeśli nie ogarniają sami, wkracza nauczyciel. A jeśli z uczniem jest problem - psycholog szkolny. To powinno wystarczyć.

    • 16 15

    • A jeśli problem jest z nauczycielem?

      To zamiata się pod dywan?

      • 3 1

  • W jakich szkołach?

    W podstawowych? W średnich? Na uczelniach wyższych? Czy wszystkich wszystkich.

    • 5 0

  • W moim technikum to by się mediacje z dyrekcją

    Przydały bo już gorzej być nie może :(.

    • 8 1

  • Teoria tłumaczy,praktyka partaczy

    Już kiedyś uczono,jak poznać,że uczeń bierze narkotyki.Dyrektorzy ukrywali ten problem,aby wybielić szkołę.Teraz będzie ukrywana przemoc.

    • 7 3

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

Gdynia ScienceSlam

sesja naukowa

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Nagrzane od podłoża powietrze:

 

Najczęściej czytane