- 1 Egzamin ósmoklasisty 2024. Zobacz arkusze (38 opinii)
- 2 Egzamin ósmoklasisty 2024. To trzeba wiedzieć (8 opinii)
- 3 Rekrutacja do szkoły średniej 2024/25. Jakie zasady? (25 opinii)
- 4 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (120 opinii)
- 5 Ze złamaną ręką maturę podyktujemy nauczycielowi (4 opinie)
- 6 Matura 2024 z polskiego. Czego się spodziewać? (25 opinii)
Sprawdzian szóstoklasistów wypadł słabo
Znane są już wstępne wyniki sprawdzianu szóstoklasistów. Na 40 punktów, które można było zdobyć, średnia punktów uzyskanych przez uczniów z woj. pomorskiego wyniosła 23,69. To niewiele mniej niż średnia krajowa równa 24,03 pkt.
Sprawdź szczegółowe wyniki sprawdzianu szóstoklasistów 2013 r.
Ze sprawdzianu można było otrzymać maksymalnie 40 punktów. Średnia krajowa wyniosła jednak dużo mniej bo jedynie 24,03 pkt, a średnia województwa pomorskiego 23,69 pkt.
W Trójmieście egzamin szóstoklasistów najlepiej wypadł w Gdyni, w której przystąpiło do niego 1913 uczniów. Wynik średni miasta to 27,51 pkt. Na drugim miejscu, ze średnią 26,91, uplasował się Sopot, w którym do egzaminu przystąpiło jedynie 192 uczniów. W Gdańsku sprawdzian pisało 3240 uczniów, a średni uzyskany przez nich wynik wyniósł 26,38 pkt.
Standardowy arkusz egzaminacyjny zawierał 26 zadań sprawdzających poziom opanowania umiejętności czytania, pisania, rozumowania, korzystania z informacji i wykorzystywania wiedzy w praktyce. Ze wstępnych informacji o wynikach sprawdzianu 2013 roku wynika, że szóstoklasiści uzyskali najwyższe wyniki za rozwiązanie zadań sprawdzających umiejętność czytania. Dość dobrze poradzili sobie też z pisaniem i korzystaniem z informacji. Najsłabiej poszło im z zadaniami wymagającymi rozumowania i wykorzystywania wiedzy w praktyce.
Podobne wrażenia mają dyrektorzy trójmiejskich szkół.
- W naszej szkole egzamin zdawała tylko jedna klasa i przyznam, że wypadł on nieco gorzej niż rok temu - mówi Lilianna Płoszaj, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 57 w Gdańsku. - Rzeczywiście kuleje u uczniów wykorzystywanie wiedzy w praktyce, rozumowanie i analiza, jednak aby tego uniknąć w przyszłości, szkoły powinny moim zdaniem postawić na inny model nauczania, na pracę w grupach - dodaje.
- U nas skala rozłożyła się różnie, choć wykorzystywanie wiedzy w praktyce i czytanie ze zrozumieniem od lat było problemem - twierdzi z kolei Marek Prusak, dyrektor Sportowej Szkoły Podstawowej nr 14, mieszczącej się w Zespole Sportowych Szkół Ogólnokształcących w Gdyni. - Nasza szkoła wypadła bardzo dobrze, nasz średni wynik to 31,38 pkt. i jesteśmy z niego zadowoleni - dodaje.
Czytanie ze zrozumieniem sprawdzano za pomocą dziesięciu zadań, za wykonanie których można było otrzymać maksymalnie 10 punktów. Średni wynik uzyskany przez szóstoklasistów z Pomorza wyniósł 7,2 (wynik krajowy to 7,30 pkt.).
Z dwóch zadań pisemnych (jedno polegało na napisaniu listu zachęcającego koleżankę/kolegę do przeczytania ciekawej książki, a drugie na uzasadnieniu, dlaczego należy poprawnie mówić i pisać) uczeń mógł otrzymać również 10 punktów. Średni wynik w naszym województwie wyniósł 6,6 pkt. i był nieco wyższy od krajowego - 6,34 pkt.
Rozumowanie szóstoklasistów sprawdzano sześcioma zadaniami. Uczeń mógł uzyskać za ich rozwiązanie maksymalnie 8 punktów. Średni wynik w tym obszarze wyniósł 4,0 w woj. pomorskim, a 4,16 pkt. to średnia krajowa.
Korzystanie z informacji sprawdzano natomiast za pomocą czterech zadań, za rozwiązanie których można było otrzymać 4 pkt. Średni uzyskany wynik za tę umiejętność w woj. pomorskim to 2,49, nieco wyżej niż średnia krajowa, która wyniosła 2,48 pkt.
Uczniowie mieli też szansę wykazać się umiejętnością wykorzystywania wiedzy w praktyce, którą podczas sprawdzianu weryfikowano czterema zadaniami. Można było uzyskać za nie maksymalnie 8 pkt.
Średni wynik za rozwiązanie zadań z tego obszaru wyniósł w skali kraju 3,75 pkt., w skali naszego województwa nieco mniej, 3,49 pkt.
Najtrudniejsze dla szóstoklasistów okazały się zadania wymagające rozumowania i wykorzystywania wiedzy w praktyce. To jednak cenna wskazówka dla nauczycieli, którzy będą mogli dołożyć wszelkich starań, by kolejne roczniki wypadły lepiej.
- Wyciągnęliśmy wnioski i, jak już wspomniałam, chcemy od następnego roku skupić się bardziej na pracy zespołowej. Do tego czasu stworzymy potrzebną do tego bazę i warunki - mówi Lilianna Płoszaj z SP nr 57 w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (90) 3 zablokowane
-
2013-08-17 14:31
Posiadam sprawdziany do szkoły podstawowej
Mam sprawdziany do szkoły podstawowej
Kontakt: e-mail: sprawdziany24gim@op.pl
1.Do dzieła 4-6 (testy, odpowiedzi, karty pracy ucznia)
2.I gra muzyka 4-6 (testy, odpowiedzi, książka nauczyciela)
3.Lekcja muzyki 4-6 (karty pracy, scenariusze lekcji)
4.Jak to działa 4-6 (scenariusze lekcji, pomoce dydaktyczne)
5.Matematyka z kluczem 4 (testy, odpowiedzi)
6.Matematyka z kluczem 5 (testy, odpowiedzi)
7.Matematyka z kluczem 6 (testy, odpowiedzi)
8.Matematyka z kluczem 4-6 GENERATOR testów
9.Matematyka z plusem 1 (sprawdziany)
10.Matematyka z plusem 2 (sprawdziany)
11.Matematyka z plusem 3 (sprawdziany 3 wersje)
12.Matematyka z plusem 4 (sprawdziany)
13.Matematyka z plusem 5 (sprawdziany)
14.Matematyka krok po kroku 5 (sprawdziany, odpowiedzi)
15.Na tropach przyrody 4 (sprawdziany, odpowiedzi)
16.Na tropach przyrody 4 odpowiedzi do ćwiczeń
17.Na tropach przyrody 5 (sprawdziany, odpowiedzi)
18.Tajemnice przyrody 4 (sprawdziany, odpowiedzi)
19.Tajemnice przyrody 4 odpowiedzi do ćwiczeń
20.Tajemnice przyrody 5 (sprawdziany, odpowiedzi)
21.Słowa na start 4 (testy, odpowiedzi, karty pracy)
22.Teraz Polski 4 (sprawdziany, odpowiedzi)
23.Wczoraj i dziś 4 (sprawdziany, odpowiedzi)
24.Wczoraj i dziś 5 (sprawdziany, odpowiedzi)
25.Look 1 (sprawdziany, odpowiedzi)
26.Look 2 (sprawdziany, odpowiedzi)- 0 0
-
2013-05-30 20:51
sp 9 Sopot (1)
Cale szczescie w swietnej szkole sopockiej 9 nie ma stresu bo nikt nie powiedzial rodzicom/dzieciom ze juz sa wyniki!!!
- 0 1
-
2013-06-10 23:21
chodziłem tam kiedyś, po latach mówię, że g*wniana szkoła
- 0 0
-
2013-06-03 09:48
Re: Sprawdzian szóstoklasistów wypadł przeciętnie
Są jednak szkoły, które radzą sobie z przygotowaniem do sprawdzianu klas VI - w Gdyni co roku jest wysoka średnia, ze wszystkich szkół. Prym jednak wiodą szkoły niepubliczne / społeczne : https://www.facebook.com/photo.php?fbid=660007154015433&set=a.187989207883899.52765.142578349091652&type=1&theater
- 0 1
-
2013-05-29 10:46
proszę poczekać (1)
proszę poczekać na wyniki tegorocznych matur. to bedzie absolutny hit kolejki!
- 45 0
-
2013-06-01 00:11
matura
Niby dlaczego? Co masz do tegorocznych matur?
Matura w tym roku nie była trudna, kto się uczył i przysiadł w 3 klasie, to dobrze napisał, jak zawsze. Nie ma się nad czym rozczulać. Powiem wprost. Wnerwiają postkomunistyczni ludzi żyjący jeszcze młodością w czasach PRL. Co było to było, Was uczyli że Ruski Polakom pomogli. Pewnie, NKWD wymordowało 16. Jeżeli w ogóle wiesz o czym mówię.
Ja zdawałam maturę z 5 przedmiotów, każdy zdałam. Sprawdzając wyniki, każdy mam powyżej 80%, prócz matematyki bo tu mam 62%, bo niestety ale mieliśmy zmienianego nauczyciela, który w ogóle nie miał do nas podejścia. Wiedzę po latach może ma, ale przekazać nam jej nie umiał. Mam dość bronienia ciągle nauczycieli, że uczniowie nic się nie uczą i są najgorsi. Może przyjrzycie się w końcu metodom nauczania matematyki w szkołach średnich zamiast najeżdżać na uczniów? Przychylam się do ostrej kontroli II LO w Sopocie, tam nie dopuścili Z JEDNEJ KLASY 11 uczniów do matury, by nie popsuli wyniku szkoły. Radzę się przyjrzeć metodom tej szkoły i nauczanej matematyce. Pozdrawiam.- 0 0
-
2013-05-29 13:12
tegoroczna maturzystka (2)
zapytala sie mnie przed chwila, ile jest kontynentow na Ziemi.
z tabliczka mnozenia tez nie jest u niej dobrze.
co z tymi nauczycielami, ktorzy przepuszczali do nastepnej klasy???- 6 1
-
2013-05-29 14:24
A co z rodzicami, którzy o takich rzeczach dowiadują się na wywiadówkach, (1)
ale głaskają tylko dziecko po głowie, bo przecież to wina nauczyciela, że dziecko się w domu nie uczy.
- 4 0
-
2013-05-30 08:32
Oczywiscie, to jest rowniez wina rodzicow, ale co ten glab robi w maturalnej klasie?
Nauczyciele najwyrazniej ida tak samo na latwizne jak dzisiejsza mlodziez. Po co trzymac klopot w szkole, lepiej go szybko ze szkoly wypuscic...- 0 0
-
2013-05-29 12:36
wina nauczycieli (3)
A kto uczy nasze dzieci?????
Nauczyciele sami są niedouczeniu. Pokończyli byle jakie studia zaoczne gdzie wystarczy obecność aby zaliczyć przedmniot. Sami maturę zdali na bardzo niskim poziomie i to teraz właśnie sami niedouczeni udają, że uczą nasze dzieci.
Kto by pomyślał kiedyś o korepetycjach przed maturą. Teraz żeby zdać ją dobrze i dostać się na naprawdę dobre studia, trzeba przez cały okres szkoły średniej wysyłac młodego człowieka na dodatkowe lekcje.
Jaką mamy kadrę pedagogiczną, taką mamy niedokształconą młodzież.- 9 6
-
2013-05-29 22:14
żaby się nauczyć trzeba się uczyć
nikt na siłę oleju do głowy nie wleje
- 0 0
-
2013-05-29 13:07
Być może w części masz rację, ale bardzo dużo winy jest w samej młodzieży, która zamiast uważać na lekcjach woli się bawić iPhonem a zamiast uczyć się w domu woli siedzieć na Facebooku. Poza tym młode osoby naoglądają się telewizji i uważają, że wystarczy potańczyć albo zrobić z siebie durnia i to wystarczy do godnego życia. Kto w takiej sytuacji by się uczył, hahaha. A potem mamy hordy głupich bezrobotnych, którzy do niczego się nie nadają, bo jedyne co potrafią to obsłużyć swój telefon komórkowy.
- 4 1
-
2013-05-29 13:05
I nie tylko
kadrę nauczycielską. Tak samo wykształceni są lekarze - aby zaliczyć na trójczynach a potem zbierać kasę od sponsorów.
- 0 0
-
2013-05-29 21:16
im lepsze ajfony tym gorsze wyniki. dziwna prawidłowość.
- 2 0
-
2013-05-29 17:52
OBUT- wyścig (1)
Od małego męczą dzieci testami . Moej dziecko w klasie trzeciej napisało 2 testy kompetencji, po co ? Nie wiem. OBUT wyszedł ponoć masakrycznie nisko :((((((((((
- 1 0
-
2013-05-29 20:44
testy OBUT
układał jakiś kompletny ignorant. Co rok są do nich bardzo poważne zastrzeżenia, a nikt jakoś nie wylatuje za to na zbity pysk
- 1 0
-
2013-05-29 09:48
niestety będzie coraz gorzej (6)
w programie nauczania wycofano całkowicie gramatykę języka polskiego, -podobno była zbyt trudno przyswajalna
nie ma czytania lektur-tylko skrypty-nauczyciele też nie czytają!
nie ma pisania wypracowań, recenzji, na maturze tylko testy i przygotowane wcześniej jakieś "spektakle", z matematyki nikt już nie uczy przebiegu zmienności funkcji, a test dla 6 klasy to poziom dla 3 klasistów ( dawniej),
ale czego oczekiwać skoro jest tylko wikipedia przepisywana bezmyślnie, zero zainteresowania ze strony rodziców, pozycja roszczeniowa wobec szkoły
no i hit edukacyjny- zdana matura =30% całości z możliwych do zdobycia punktów i jedna ocena niedostateczna.
albo ktoś w ME zacznie myśleć i cofną proces wtórnego analfabetyzmu albo...
no cóż mało rozumiejącym społeczeństwem lepiej i łatwiej się rządzi...i o to chyba im chodzi...
w normalnym kraju Wiatr, Hall, Wałęsa ( za przyczynienie się do likwidacji szkół zawodowych) i im podobni stanęli by przed trybunałem sprawiedliwości za szkody wyrządzone społeczeństwu. Na Powrót do dawnego, mocnego szkolnictwa potrzeba jakieś 20 lat i dawnych nauczycieli
Trzeba nauczyć dzieciaki szacunku dla nauczyciela i trzymać rodziców ( roszczeniowych i pretensjonalnych) z dala od nauczycieli. Jak mają problem to do Dyrekcji a i ta musi mieć twardy tyłek, jak nie da sobie na niego wchodzić to stworzą dobra szkołę, z zasadami, do której dzieciaki będą zapisywane w gigantycznych kolejkach,
niestety tylko dyscyplina i szacunek mogą spowodować że nie wyląduje kosz ze śmieciami na głowie nauczyciela, ale to zależy życzę- 124 1
-
2013-05-29 19:04
ktoś musi kopać rowy
szyc, prać, naprawiać, piec itd.
- 1 0
-
2013-05-29 12:54
(1)
przed Trybunałem Stanu jak już.
- 0 0
-
2013-05-29 14:34
przepraszam, jasne że przez Trybunałem Stanu-moja wina
- 1 0
-
2013-05-29 12:10
Zgadzam się ze wszystkim poza jednym: ten problem nie dotyczy wyłącznie Polski. Powszechny system szkolnictwa kuleje również w wielu krajach uznawanych za rozwinięte.
Problem będzie się pogłębiał dopóki o edukacji będą decydować biurokraci. Testy wprowadzono po to, żeby wszystkich równo oceniać według ścisłego regulaminu. Nikt nie liczył się z tym, że może i równo, ale sprawdzają wyłącznie umiejętność rozwiązywania testów a nie konkretną wiedzę czy zdolności uczniów - wyniki są tym samym bezużyteczne, ale dają się umieścić w ładnych tabelkach.
Tak samo obniżanie wymagań na maturze na papierze wygląda świetnie - praktycznie wszyscy zdają! Co z tego, jeśli potem na drugim roku studiów technicznych 20% osób nie potrafi się posługiwać ułamkami i z powodu podobnej mentalności ci ludzie będą inżynierami i magistrami.
Do tego dochodzi bezsensowny program nauczania, ale tu wystarczy zajrzeć do dowolnego podręcznika np. fizyki, żeby zrozumieć, dlaczego nikt tego przedmiotu nie rozumie.- 4 0
-
2013-05-29 11:33
Niezłe lemingi chowamy. Ktoś zap.... musi. Moje dziecko uczy się prywanie. Czesne + wszystkie zajęcia to ok 2tys miesiecznie i nie ma tych zajeść wcale za dużo jak na 12 latka. Po 6h dziennie od 8 do 14 szkola, potem jezyk i trening to co aktualnie lubi albo to co chce poznać. Szkoly państwowe to już nie to samo, kształcą niewolników i lemingi.
- 6 3
-
2013-05-29 09:51
ocięło mi wypowiedź-przepraszam
- 5 0
-
2013-05-29 13:06
Najwyższy wynik (2)
Szkoła Podstawowa NR 18 w Gdyni kolejny raz jest liderem.Wynik szkoły -średni 31,78.
- 1 0
-
2013-05-29 14:21
Lider - puk puk (1)
Też mi lider jak w naszej podstawówce jest ponad 37 ... hahahah
- 1 0
-
2013-05-29 16:43
sprawdzian
Chyba 37 uczniów,coś pomyliłeś.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.