• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Studenci: chcemy zainteresować dzieci chemią i fizyką

emi
19 sierpnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Aplikacja studentów UG prezentowana była m.in. podczas EduPikniku organizowanego przez Gdański Park Naukowo-Technologiczny. Aplikacja studentów UG prezentowana była m.in. podczas EduPikniku organizowanego przez Gdański Park Naukowo-Technologiczny.

Czworo studentów UG stworzyło zupełnie darmową aplikację skierowaną do dzieci z klas I-III szkół podstawowych. Ma ona pomóc w łatwy sposób przyswoić tematy z zakresu podstawowych zagadnień fizycznych i chemicznych.



Czy za czasów szkolnych lubiłeś(łaś) fizykę i chemię?

Zgłosili się do ogólnopolskiego konkursu matematycznego "Mat2Tab", w ramach którego stworzyli aplikację na system Windows z zakresu podstawowych zagadnień fizycznych i chemicznych. Ich projekt zajął drugie miejsce, otrzymał szereg wyróżnień, a jego twórcy możliwość odbycia stażu w firmie Microsoft. Teraz swój pomysł chcą przenieść na grunt trójmiejskich szkół podstawowych.

Mowa o czworgu studentów fizyki i matematyki Uniwersytetu Gdańskiego z drużyny Hawks, Mateuszu Badziongu, Adzie Abramowicz, Sebastianie Czarneckim oraz Patryku Acewiczu, którzy postanowili poprzez zabawę zainteresować dzieci zagadnieniami z zakresu fizyki i chemii, kształtować ich umiejętności obserwowania, spostrzegania, a także uczyć rozumienia i samodzielnego wnioskowania.

- Dzieci w okresie wczesnoszkolnym wykazują zainteresowanie światem realnym i chętnie zajmują się jego odkrywaniem. Ponadto są otwarte na zabawę, będącą dobrą alternatywą standardowego sposobu nauczania - mówią studenci. - Postanowiliśmy więc stworzyć aplikację, która umożliwiłaby uczniom klas I-III szkoły podstawowej poznawanie i zrozumienie zjawisk oraz obiektów z naszego otoczenia jednocześnie ich przy tym bawiąc.

Aplikacja "Chi-Chi i kraina przygód" wspierać ma pracę na tablicy interaktywnej, wzbogacając naukę w klasach I-III szkół podstawowych z zakresu fizyki i chemii. Podczas jej użytkowania aktywowane są trzy zmysły: wzrok (wszystkie komunikaty są wyświetlane na ekranie), słuch (treści zadań są czytane przez małpkę-przewodnika) oraz dotyk (podczas korzystania z tablicy interaktywnej). Zadania skonstruowane są tak, by podtrzymać ciekawość poznawczą dziecka oraz koncentrować jego uwagę. Główny ekran zrealizowany jest w formie bajkowej scenerii, w której wykonuje się szereg zadań. Jednym z nich jest zadanie pt. "Zepsuta latarka", które polega na stworzeniu prostego obwodu elektrycznego, złożonego z trzech przewodów, żarówki, baterii i wyłącznika. Dzięki temu użytkownicy poznają budowę obwodu elektrycznego oraz konsekwencje wytwarzania energii elektrycznej. Po zrobieniu wszystkich zadań otrzymuje się dyplom, będący nagrodą za osiągnięty sukces.

Chociaż aplikacja jest w pełni gotowa do użytkowania, studenci nie chcą spocząć na laurach, dlatego planują zaczerpnąć opinii nauczycieli i rozszerzyć ją o nowe zagadki oraz doświadczenia. Następnie, ulepszoną i rozbudowaną wersję aplikacji, zamierzają rozpropagować wśród trójmiejskich szkół podstawowych.
emi

Opinie (14) 1 zablokowana

  • Chemia, proszki taka sytuacja.

    • 3 2

  • Dzieci teraz interesuje jak zrobić amfe albo z fizyki jak dobrze rzucić nożem :p

    • 5 8

  • ... fajna inicjatywa, choć moim zdaniem i tak najważniejsze jest to na jakiego nauczyciela się trafi z danego przedmiotu...

    • 16 0

  • Fajnie tylko co może zaoferować im nasza rzepaczano-montażowo-usługowa gospodarka??????

    • 7 0

  • (2)

    tylko jak dzieci podrosną i zaczną zadawać kłopotliwe pytania to ciężko będzie im potem wytłumaczyć czemu polski inżynier zarabia 3 razy mniej niż niemiecki dozorca

    • 13 1

    • Polska

      Żyjemy w Polsce, trzeba się dostosować ;)

      • 0 1

    • Można się wówczas podeprzeć stwierdzeniem, że każdy ma prawo wyboru - możesz jechać do Niemiec pracować jako dozorca za więcej lub w Polsce jako inżynier za mniej. Część branży zapewnia mimo wszystko inżynierom możliwość zarabiania przyzwoitych pieniędzy.

      • 1 0

  • Taaa... A nad ranem wpadnie oddzial antyterrorystyczny, zarekwiruje odczynniki i aresztuje mlodego chemika oskarzajac o przygotowania do wysadzenia Sejmu, prezydenta i premiera czterema tonami materialow wybuchowych.

    • 3 1

  • (2)

    Atrakcyjna chemia w szkole? Buhahahaha!!! Do zobaczenia w rzeczywistości.

    • 6 1

    • Rzecz nauczyciela

      Tak jak ktoś napisał wyżej, jak się nie trafiło na dobrego nauczyciela, to można nie wiedzieć, jak to jest ;)

      • 0 0

    • Zależy dla kogo i w jakiej szkole. Dla mnie w gim chemia byla zawsze atrakcyjna i teraz w technikum chemicznym też. To wszystko zależy od nastawienia ucznia i nauczyciela.

      • 0 0

  • cyfryzacja (1)

    Myślę, że fajniej z dzieciakami naprawdę naprawić latarkę bądź stworzyć prosty układ elektryczny. Jest to niedrogie i łatwe, a lepiej zobrazuje zasadę działania obwodu niż łączenie kabelków wirtualnie.

    • 0 0

    • Każda inicjatywa jest fajna i pożyteczna

      pod warunkiem, ze pani nauczycielka nie dyktuje suuchych notaktek z własnego zeszytu, bez tłumaczenia, do wykucia na blachę.

      • 0 0

  • Super pomysł, wykorzystam to na swoich zajęciach. :)

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Gdynia ScienceSlam

sesja naukowa

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Wskaż rośliny uprawiane na olej:

 

Najczęściej czytane