• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Studenci: chcemy zainteresować dzieci chemią i fizyką

emi
19 sierpnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Aplikacja studentów UG prezentowana była m.in. podczas EduPikniku organizowanego przez Gdański Park Naukowo-Technologiczny. Aplikacja studentów UG prezentowana była m.in. podczas EduPikniku organizowanego przez Gdański Park Naukowo-Technologiczny.

Czworo studentów UG stworzyło zupełnie darmową aplikację skierowaną do dzieci z klas I-III szkół podstawowych. Ma ona pomóc w łatwy sposób przyswoić tematy z zakresu podstawowych zagadnień fizycznych i chemicznych.



Czy za czasów szkolnych lubiłeś(łaś) fizykę i chemię?

Zgłosili się do ogólnopolskiego konkursu matematycznego "Mat2Tab", w ramach którego stworzyli aplikację na system Windows z zakresu podstawowych zagadnień fizycznych i chemicznych. Ich projekt zajął drugie miejsce, otrzymał szereg wyróżnień, a jego twórcy możliwość odbycia stażu w firmie Microsoft. Teraz swój pomysł chcą przenieść na grunt trójmiejskich szkół podstawowych.

Mowa o czworgu studentów fizyki i matematyki Uniwersytetu Gdańskiego z drużyny Hawks, Mateuszu Badziongu, Adzie Abramowicz, Sebastianie Czarneckim oraz Patryku Acewiczu, którzy postanowili poprzez zabawę zainteresować dzieci zagadnieniami z zakresu fizyki i chemii, kształtować ich umiejętności obserwowania, spostrzegania, a także uczyć rozumienia i samodzielnego wnioskowania.

- Dzieci w okresie wczesnoszkolnym wykazują zainteresowanie światem realnym i chętnie zajmują się jego odkrywaniem. Ponadto są otwarte na zabawę, będącą dobrą alternatywą standardowego sposobu nauczania - mówią studenci. - Postanowiliśmy więc stworzyć aplikację, która umożliwiłaby uczniom klas I-III szkoły podstawowej poznawanie i zrozumienie zjawisk oraz obiektów z naszego otoczenia jednocześnie ich przy tym bawiąc.

Aplikacja "Chi-Chi i kraina przygód" wspierać ma pracę na tablicy interaktywnej, wzbogacając naukę w klasach I-III szkół podstawowych z zakresu fizyki i chemii. Podczas jej użytkowania aktywowane są trzy zmysły: wzrok (wszystkie komunikaty są wyświetlane na ekranie), słuch (treści zadań są czytane przez małpkę-przewodnika) oraz dotyk (podczas korzystania z tablicy interaktywnej). Zadania skonstruowane są tak, by podtrzymać ciekawość poznawczą dziecka oraz koncentrować jego uwagę. Główny ekran zrealizowany jest w formie bajkowej scenerii, w której wykonuje się szereg zadań. Jednym z nich jest zadanie pt. "Zepsuta latarka", które polega na stworzeniu prostego obwodu elektrycznego, złożonego z trzech przewodów, żarówki, baterii i wyłącznika. Dzięki temu użytkownicy poznają budowę obwodu elektrycznego oraz konsekwencje wytwarzania energii elektrycznej. Po zrobieniu wszystkich zadań otrzymuje się dyplom, będący nagrodą za osiągnięty sukces.

Chociaż aplikacja jest w pełni gotowa do użytkowania, studenci nie chcą spocząć na laurach, dlatego planują zaczerpnąć opinii nauczycieli i rozszerzyć ją o nowe zagadki oraz doświadczenia. Następnie, ulepszoną i rozbudowaną wersję aplikacji, zamierzają rozpropagować wśród trójmiejskich szkół podstawowych.
emi

Opinie (14) 1 zablokowana

  • cyfryzacja (1)

    Myślę, że fajniej z dzieciakami naprawdę naprawić latarkę bądź stworzyć prosty układ elektryczny. Jest to niedrogie i łatwe, a lepiej zobrazuje zasadę działania obwodu niż łączenie kabelków wirtualnie.

    • 0 0

    • Każda inicjatywa jest fajna i pożyteczna

      pod warunkiem, ze pani nauczycielka nie dyktuje suuchych notaktek z własnego zeszytu, bez tłumaczenia, do wykucia na blachę.

      • 0 0

  • (2)

    Atrakcyjna chemia w szkole? Buhahahaha!!! Do zobaczenia w rzeczywistości.

    • 6 1

    • Zależy dla kogo i w jakiej szkole. Dla mnie w gim chemia byla zawsze atrakcyjna i teraz w technikum chemicznym też. To wszystko zależy od nastawienia ucznia i nauczyciela.

      • 0 0

    • Rzecz nauczyciela

      Tak jak ktoś napisał wyżej, jak się nie trafiło na dobrego nauczyciela, to można nie wiedzieć, jak to jest ;)

      • 0 0

  • Super pomysł, wykorzystam to na swoich zajęciach. :)

    • 6 0

  • (2)

    tylko jak dzieci podrosną i zaczną zadawać kłopotliwe pytania to ciężko będzie im potem wytłumaczyć czemu polski inżynier zarabia 3 razy mniej niż niemiecki dozorca

    • 13 1

    • Można się wówczas podeprzeć stwierdzeniem, że każdy ma prawo wyboru - możesz jechać do Niemiec pracować jako dozorca za więcej lub w Polsce jako inżynier za mniej. Część branży zapewnia mimo wszystko inżynierom możliwość zarabiania przyzwoitych pieniędzy.

      • 1 0

    • Polska

      Żyjemy w Polsce, trzeba się dostosować ;)

      • 0 1

  • Taaa... A nad ranem wpadnie oddzial antyterrorystyczny, zarekwiruje odczynniki i aresztuje mlodego chemika oskarzajac o przygotowania do wysadzenia Sejmu, prezydenta i premiera czterema tonami materialow wybuchowych.

    • 3 1

  • Fajnie tylko co może zaoferować im nasza rzepaczano-montażowo-usługowa gospodarka??????

    • 7 0

  • ... fajna inicjatywa, choć moim zdaniem i tak najważniejsze jest to na jakiego nauczyciela się trafi z danego przedmiotu...

    • 16 0

  • Dzieci teraz interesuje jak zrobić amfe albo z fizyki jak dobrze rzucić nożem :p

    • 5 8

  • Chemia, proszki taka sytuacja.

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

Piknik "Rodzina, Zdrowie, Nauka = Merito"

w plenerze, warsztaty, kiermasz, zajęcia rekreacyjne

Festiwal Dobrego Porodu VI

15 zł
warsztaty, spotkanie, konferencja, targi

Trójmiejski Dzień Zielonych Budynków

123 zł
konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Jakie zwierzęta spotkasz w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym?

 

Najczęściej czytane