• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Studenci zaprojektowali wyjątkowy rower

Michał Jelionek
3 czerwca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Przestrzenna rama wykonana z aluminium wykorzystywanego przy produkcji Boeingów, chromowane felgi, naturalna skóra, a nawet alarm - dwójka studentów Sopockiej Szkoły Wyższej zaprojektowała luksusowy model roweru. Młodzi projektanci poszukują środków pozwalających rozpoczęcie produkcji designerskiego jednośladu.



Studenci Sopockiej Szkoły Wyższej - 20-letni Piotr Frączkowski i 19-letni Daniel Rybiński - pracę nad projektem "Luksusowy Rower" rozpoczęli na początku tego roku. Fundusze, które zebrali młodzi projektanci wystarczyły jedynie na zbudowanie stalowego prototypu nietuzinkowego jednośladu oraz opatentowanie wzorów.

Do realizacji projektu niezbędna jest finansowa pomoc.

- Chcemy pokazać światu, że model przysłowiowego składaka może być dziełem sztuki i obiektem westchnień wielu obserwatorów. Niestety nasze skromne środki studenckie wystarczyły tylko na stalowy prototyp oraz patent - tłumaczy Piotr Frączkowski, współtwórca projektu.

Konstrukcja designerskiego roweru będzie oparta na ramie wyprodukowanej ze specjalnego stopu aluminium wykorzystywanego przy budowie samolotów. Wrażenie robią masywne gabaryty modelu - długość sięgająca 2 metrów i aż 13 kilogramów wagi. A to wszystko na 24-calowych kołach (grubość opony wynosi 4 cale) wyposażonych w dwa rodzaje felg: chromowane lub pozłacane. Jak zapewniają młodzi projektanci, wielkość roweru będzie "skrajana na miarę" klienta, czyli dopasowywana pod indywidualne wymiary klienta. Elegancji i szyku nadadzą skórzane wykończenia górnej i dolnej części ramy czy chwytów.

Co myślisz o luksusowym rowerze?

- Aktualnie jesteśmy na etapie promocji projektu oraz pozyskiwania środków na wykonanie modelu z wysokiej jakości materiałów. Inspiracje czerpaliśmy z luksusowych samochodów, takich jak: Lamborghini czy Ferrari. Chcieliśmy stworzyć coś, co będzie postrzegane jako luksus w branży rowerowej - zdradza Daniel Rybiński.

Innowacyjny model nazwany "Czarnym jastrzębiem" wyposażony zostanie w niespotykane gadżety, m.in.: hydrauliczne hamulce, 12-biegowe przerzutki, schowek na parasol czy alarm sterowany na pilota. Projektanci planują stworzenie opcjonalnej jednostki napędzanej silnikiem elektrycznym z funkcjonalnym systemem KERS (hamowanie elektrodynamiczne z odzyskiem energii), wykorzystywanym w Formule 1.

- Swoją ofertę kierujemy do wszystkich, którzy cenią sobie design oraz wysokie standardy. W przyszłości planujemy produkcję około 150 egzemplarzy rocznie, a w limitowanych edycjach do 50 sztuk danego modelu - wyjaśnia Frączkowski.

Zainteresowani kupnem luksusowego roweru będą musieli słono zapłacić. Ceny w zależności od wyposażenia będą zaczynać się od 8 tys. zł, a kończyć na nawet 20 tys. zł. Twórcy projektu poszukują potencjalnych sponsorów, którzy pozwolą na stworzenie premierowego egzemplarza.

- Potrzebujemy minimum 8 tys. zł. Taka kwota pozwoli nam zakupić materiały w postaci specjalnego stopu aluminium, a dodatkowo opłacimy obróbki laserowe. Połowę środków przeznaczymy na zakup podzespołów, które zostaną wykonane dla nas przez firmy z całego świata - dodaje Rybiński.

Kandydatura prestiżowego jednośladu została zgłoszona do serwisu PolakPotrafi.pl. Osobom, którym pomysł nowoczesnego jednośladu przypadnie do gustu - za pośrednictwem wspomnianego portalu mogą finansowo wesprzeć sopockich studentów.

POMÓŻ MŁODYM PROJEKTANTOM W REALIZACJI PROJEKTU

- Wydaje nam się że polski rynek nie jest do końca gotowy na nasz produkt. Na pewno są osoby, które będą nim zainteresowane, tak jak są osoby, które posiadają w Polsce lamborghini. Nie chcemy uruchamiać masowej produkcji, jest to produkt luksusowy wychodzący w limitowanych edycjach różnych modeli - podsumowuje student.

Inne nieszablonowe konstrukcje rowerów

Miejsca

  • SANS Sopot, Rzemieślnicza 5

Opinie (79)

  • proponuję zjechanie TYM z większego krawężnika

    jak pięknie się zawiesi na tych durnych kolcach ...
    gleby nie będzie, bo można się nogami podeprzeć gdyż pupa jest jakies 0.5m od ziemi.

    • 1 1

  • to nie jest luksusowy rower , co najwyzej narzedzie do samookaleczenia sie (2)

    proponuje panom pomysłodawcom pokombinować dalej , przestudiowac aktualnie konstrukcje .
    zastanowić sie dlaczego w rowerach ( napędzanych sila mięśni ) najszersze opony to 1,99 cala (szersze tylko do zjazdu ) , czemu wszystkie konstrukcje samowia zamknięta bryle , a nie połączone ze sobą blachy i dlaczego unika sie blachy ???
    proponuje przestudiować ergonomie jazdy , pogłębić wiedze jak konstrukcja wpływa na technikę i komfort jazdy ,pomyśleć o bezpieczeństwie

    NARAZIE TO MOŻE BYĆ GADŻET DO REKLAMY bo jazda na tym grozi kalectwem lub śmiercią

    • 8 1

    • jak piszesz to pisz z sensem (1)

      ja mam 2.2 cala w mtb xc i 2.25 w fullu
      obydwoma jezdze w góre dół i po płaskim

      • 0 1

      • koles napisal z sensem

        no chyba, ze Ty rzeczywiscie uwazaz swoje dwa pojazdy za ¨rower luksusowy¨.

        • 0 0

  • Pewnie jeździć się tym welocypedem da, ale...

    tylko po suchym. W innym przypadku można będzie się poczuć luksusowo olanym. Nie wspomnę o wygodzie. Co mi po skórzanych dekoracjach skoro kręgosłup nie pozwoli na dłuższe wypady. No i zamiast schowka na parasol ( paranoja - bo jazda z jedną ręką na kierownicy jest niebezpieczna i niedozwolona ), powinni raczej schowek na pelerynę przeciwdeszczową uwzględnić. Co do wyglądu się nie wypowiadam, albowiem degustibus non disputandum.

    • 0 1

  • Rower powinien być przede wszystkim ergonomiczny i łatwy w eksploatacji

    Tu takich zalet nie widzę.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Które zwierzęta oddychają tlenem rozpuszczonym w wodzie?

 

Najczęściej czytane