- 1 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (24 opinie)
- 2 Matura 2024 z matematyki. Zadania, arkusze - jak zdać? (7 opinii)
- 3 Matura 2024 z polskiego. Czego się spodziewać? (17 opinii)
- 4 Egzamin z matematyki nie dla wszystkich? (171 opinii)
- 5 Atak hakerski na Gdańskie Centrum Informatyczne. Nie działa platforma edukacyjna (61 opinii)
- 6 Studia na prywatnej uczelni. Nowe kierunki w rekrutacji 2024 (23 opinie)
Sztuczna inteligencja z Gdyni zachęci do uśmiechu urzędników
Sensory analizują mimikę i liczą pojawiające się na twarzy uśmiechy - sztuczna inteligencja z Gdyni ma w ten sposób zachęcać do dzielenia się uśmiechem. Technologia została zaprojektowana przez startup Quantum CX z Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia. Urządzenia pojawiły się już w Urzędzie Miasta Sopotu oraz w wybranych placówkach jednego z banków w całym kraju.
- Chodzi o to, żeby głównie dawać wartość pracownikom. Jest on dla nich, ma im pomagać - przekonuje Bartosz Rychlicki, CEO Quantum CX i zapewnia, że korzyści jest wiele.
Pracownicy za uśmiech w kontakcie z klientem zyskują punkty, które wymieniają na vouchery do sklepów online. Za uśmiechy klienta zbierane są także drobne kwoty na cele charytatywne, które pracownik sobie ustalił.
- Czyli dana placówka zbiera np. na schronisko dla bezdomnych zwierząt, które jest obok. Dzięki temu pracownicy realizują potrzebę altruistyczną pomagania innym - wyjaśnia.
Kolejny benefit to poprawa atmosfery w miejscu pracy.
- Jeżeli więcej się uśmiechamy, jeżeli więcej się do nas uśmiechają, to jesteśmy dla siebie życzliwsi, pomagamy, wspieramy siebie bardziej. To w efekcie powoduje przyjaźniejsze miejsce pracy. Po czwarte i może nawet najważniejsze, długoterminowo pracownik lub nasz użytkownik zyskuje niesamowicie przydatny w życiu nawyk uśmiechania się. To jest potężne narzędzie, które pozwala poprawić sobie nastrój, lepiej funkcjonować między ludźmi; jesteśmy postrzegani jako bardziej kompetentni, bardziej przyjaźni, nawet atrakcyjniejsi w oczach innej osoby - ocenia Rychlicki.
Sensor poprawi relacje urzędników z mieszkańcami?
Jako pierwszy w Trójmieście nowe urządzenie będzie testował Urząd Miasta w Sopocie, który zainstalowanie sensorów tłumaczy chęcią budowania dobrych relacji między urzędnikami oraz mieszkańcami. Projekt potrwa minimum trzy miesiące.
Jak podkreślają twórcy rozwiązania, system nie operuje na danych osobowych, a jedynie na danych wywnioskowanych i zanonimizowanych. Sensor z wykorzystaniem specjalnego algorytmu bada zestaw cech, które mogą na ten uśmiech wskazywać. Urządzenia Quantum CX nie rejestrują ani dźwięku, ani obrazu, nie są przetwarzane także dane osobowe.
Technologia sprawdzona w USA
Pierwsze sensory Quantum CX zostały zainstalowane w 2016 w Stanach Zjednoczonych w sieci restauracji Costa Vida.
- To tam zauważyliśmy, że taka idea ma potencjał podnieść jakość obsługi. Zależy nam na tym, aby z produktu byli zadowoleni wszyscy, goście, pracownicy i nasi klienci. Docelowo, widzimy się w każdym miejscu, które skorzystałoby z milszej i sympatyczniejszej atmosfery - podsumowuje Bartosz Rychlicki.
Opinie (44) 2 zablokowane
-
2019-10-10 12:26
Polecam urzędy w Stężycy, Kartuzach (1)
Urzędnicy bardzo pomocni
Pomogą,
Mili, sympatyczni
Aż chce się załatwiać sprawy w takich urzędach
To tylko dwa przykłady , tak na szybko. :)- 5 0
-
2019-10-10 13:27
Przyjezdnym może pomogą, ale mieszkaniec musi się długie miesiące nachodzić, żeby załatwili jego sprawę.
- 1 0
-
2019-10-10 13:26
Uprościć prawo i procedury. Nagradzać urzędników za szybką i sprawną obsługę. A nie wymuszać głupie uśmiechy.
- 4 1
-
2019-10-10 12:47
dawać wartość pracownikom (2)
??? Czy Pan Bartosz jest zdrowy?
Rozumiem rynsztokową nowomowę PR, ale mógł wymyśleć coś mądrzejszego, albo zamilknąć.- 10 1
-
2019-10-10 13:01
arogancie jeden! (1)
Nie doceniasz szlachetnego daru p. Bartka dla świata!
- 0 0
-
2019-10-10 13:15
:D
- 0 0
-
2019-10-10 10:06
Nowy wspaniały świat... sami tworzymy dystopię. (4)
Rozumiem analizę jakości świadczonych usług przez urzędnika czy innego pracownika, ale wymuszanie uśmiechu to jakiś nieśmieszny żart. Krok w stronę warunkowania psychologicznego społeczeństwa, nigdy bym się nie zgodził na pracę w takich warunkach.
- 87 4
-
2019-10-10 12:49
Mimika
W modzie będą plastry pociągające skórę.
- 6 0
-
2019-10-10 12:38
Dokładnie
Zwariowali do końca. A gdzie dobra atmosfera? Zaufanie? Maszyny mają mierzyć czy ja się dobrze uśmiecham? Wariactwo
- 11 1
-
2019-10-10 11:42
To coś ma kamerę, nagrywa obraz i go przetwarza. Jeśli ten obraz to czyjś wizerunek to mamy do czynienia z przetwarzaniem danych osobowych.
Ktoś może wie w których oddziałach pko to uruchomili? Ja bym poszedł rozmienić pieniądze, a potem się ich o kilka rzeczy zapytał.- 9 0
-
2019-10-10 11:20
Kwestia kulturowa
W USA zawsze się uśmiechają i wiadomo, że te nic nie znaczy. W GB zawsze pytają jak się masz i też wiadomo, że mają to gdzieś jak się masz i jest to tylko zwrot grzecznościowy. Drugą sprawą jest to, że gdy widzisz uśmiech to sam się uśmiechasz, a z czasem ten sztuczny wymuszony uśmiech stanie się naturalny. A już na pewno powinno to mieć miejsce w obsłudze klienta.
- 6 4
-
2019-10-10 12:23
Naljepszy urzędnik, to były urzędnik - czyli zwolniony, bo szkoda na nich kasy
I wtedy niech się uśmiecha ten wolny człowiek.
- 5 1
-
2019-10-10 12:20
:)
A ta pani ze zdjęcia gdzie urzęduje?
- 1 0
-
2019-10-10 12:15
3 miesiace beda sie usniechali w sopocie
potem rzeczywistosc haha
- 8 0
-
2019-10-10 12:15
No tak, tym kraju trzeba namawiać i płacić ludziom za uśmiech. W końcu to wciąż Polska mimo, że na Wiejskiej Korea Północna.
- 4 1
-
2019-10-10 12:09
Tak się świat zaczyna kończyć. Niby wolni, a tak bardzo uwięzieni....
- 6 1
-
2019-10-10 12:09
To jest skandal. I nie można tego nazwać w żaden inny sposób.
> Chodzi o to, żeby głównie dawać wartość pracownikom.
Tak, na pewno. Takie rzeczy może napisać tylko PR. W praktyce będzie kary za zbyt małą ilość uśmiechów.- 15 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.