• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sztuczna inteligencja z Gdyni zachęci do uśmiechu urzędników

ws
10 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Pracownicy za uśmiech w kontakcie z klientem zyskują punkty, które wymieniają na vouchery do sklepów online. Za uśmiechy klienta zbierane są także drobne kwoty na cele charytatywne, które pracownik sobie ustalił. Pracownicy za uśmiech w kontakcie z klientem zyskują punkty, które wymieniają na vouchery do sklepów online. Za uśmiechy klienta zbierane są także drobne kwoty na cele charytatywne, które pracownik sobie ustalił.

Sensory analizują mimikę i liczą pojawiające się na twarzy uśmiechy - sztuczna inteligencja z Gdyni ma w ten sposób zachęcać do dzielenia się uśmiechem. Technologia została zaprojektowana przez startup Quantum CX z Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia. Urządzenia pojawiły się już w Urzędzie Miasta Sopotu oraz w wybranych placówkach jednego z banków w całym kraju.



Zdarza ci się uśmiechnąć do obcej osoby?

Nowoczesny system dzięki wykorzystaniu specjalnego algorytmu motywuje do uśmiechów urzędnika lub pracownika obsługi klienta podczas rozmowy z petentem.

- Chodzi o to, żeby głównie dawać wartość pracownikom. Jest on dla nich, ma im pomagać - przekonuje Bartosz Rychlicki, CEO Quantum CX i zapewnia, że korzyści jest wiele.
Pracownicy za uśmiech w kontakcie z klientem zyskują punkty, które wymieniają na vouchery do sklepów online. Za uśmiechy klienta zbierane są także drobne kwoty na cele charytatywne, które pracownik sobie ustalił.

- Czyli dana placówka zbiera np. na schronisko dla bezdomnych zwierząt, które jest obok. Dzięki temu pracownicy realizują potrzebę altruistyczną pomagania innym - wyjaśnia.
Kolejny benefit to poprawa atmosfery w miejscu pracy.

- Jeżeli więcej się uśmiechamy, jeżeli więcej się do nas uśmiechają, to jesteśmy dla siebie życzliwsi, pomagamy, wspieramy siebie bardziej. To w efekcie powoduje przyjaźniejsze miejsce pracy. Po czwarte i może nawet najważniejsze, długoterminowo pracownik lub nasz użytkownik zyskuje niesamowicie przydatny w życiu nawyk uśmiechania się. To jest potężne narzędzie, które pozwala poprawić sobie nastrój, lepiej funkcjonować między ludźmi; jesteśmy postrzegani jako bardziej kompetentni, bardziej przyjaźni, nawet atrakcyjniejsi w oczach innej osoby - ocenia Rychlicki.

Sensor poprawi relacje urzędników z mieszkańcami?



Jako pierwszy w Trójmieście nowe urządzenie będzie testował Urząd Miasta w Sopocie, który zainstalowanie sensorów tłumaczy chęcią budowania dobrych relacji między urzędnikami oraz mieszkańcami. Projekt potrwa minimum trzy miesiące.

Jak podkreślają twórcy rozwiązania, system nie operuje na danych osobowych, a jedynie na danych wywnioskowanych i zanonimizowanych. Sensor z wykorzystaniem specjalnego algorytmu bada zestaw cech, które mogą na ten uśmiech wskazywać. Urządzenia Quantum CX nie rejestrują ani dźwięku, ani obrazu, nie są przetwarzane także dane osobowe.

Technologia sprawdzona w USA



Pierwsze sensory Quantum CX zostały zainstalowane w 2016 w Stanach Zjednoczonych w sieci restauracji Costa Vida.

- To tam zauważyliśmy, że taka idea ma potencjał podnieść jakość obsługi. Zależy nam na tym, aby z produktu byli zadowoleni wszyscy, goście, pracownicy i nasi klienci. Docelowo, widzimy się w każdym miejscu, które skorzystałoby z milszej i sympatyczniejszej atmosfery - podsumowuje Bartosz Rychlicki.
ws

Opinie (44) 2 zablokowane

  • Polecam urzędy w Stężycy, Kartuzach (1)

    Urzędnicy bardzo pomocni
    Pomogą,
    Mili, sympatyczni
    Aż chce się załatwiać sprawy w takich urzędach
    To tylko dwa przykłady , tak na szybko. :)

    • 5 0

    • Przyjezdnym może pomogą, ale mieszkaniec musi się długie miesiące nachodzić, żeby załatwili jego sprawę.

      • 1 0

  • Uprościć prawo i procedury. Nagradzać urzędników za szybką i sprawną obsługę. A nie wymuszać głupie uśmiechy.

    • 4 1

  • dawać wartość pracownikom (2)

    ??? Czy Pan Bartosz jest zdrowy?
    Rozumiem rynsztokową nowomowę PR, ale mógł wymyśleć coś mądrzejszego, albo zamilknąć.

    • 10 1

    • arogancie jeden! (1)

      Nie doceniasz szlachetnego daru p. Bartka dla świata!

      • 0 0

      • :D

        • 0 0

  • Nowy wspaniały świat... sami tworzymy dystopię. (4)

    Rozumiem analizę jakości świadczonych usług przez urzędnika czy innego pracownika, ale wymuszanie uśmiechu to jakiś nieśmieszny żart. Krok w stronę warunkowania psychologicznego społeczeństwa, nigdy bym się nie zgodził na pracę w takich warunkach.

    • 87 4

    • Mimika

      W modzie będą plastry pociągające skórę.

      • 6 0

    • Dokładnie

      Zwariowali do końca. A gdzie dobra atmosfera? Zaufanie? Maszyny mają mierzyć czy ja się dobrze uśmiecham? Wariactwo

      • 11 1

    • To coś ma kamerę, nagrywa obraz i go przetwarza. Jeśli ten obraz to czyjś wizerunek to mamy do czynienia z przetwarzaniem danych osobowych.

      Ktoś może wie w których oddziałach pko to uruchomili? Ja bym poszedł rozmienić pieniądze, a potem się ich o kilka rzeczy zapytał.

      • 9 0

    • Kwestia kulturowa

      W USA zawsze się uśmiechają i wiadomo, że te nic nie znaczy. W GB zawsze pytają jak się masz i też wiadomo, że mają to gdzieś jak się masz i jest to tylko zwrot grzecznościowy. Drugą sprawą jest to, że gdy widzisz uśmiech to sam się uśmiechasz, a z czasem ten sztuczny wymuszony uśmiech stanie się naturalny. A już na pewno powinno to mieć miejsce w obsłudze klienta.

      • 6 4

  • Naljepszy urzędnik, to były urzędnik - czyli zwolniony, bo szkoda na nich kasy

    I wtedy niech się uśmiecha ten wolny człowiek.

    • 5 1

  • :)

    A ta pani ze zdjęcia gdzie urzęduje?

    • 1 0

  • 3 miesiace beda sie usniechali w sopocie

    potem rzeczywistosc haha

    • 8 0

  • No tak, tym kraju trzeba namawiać i płacić ludziom za uśmiech. W końcu to wciąż Polska mimo, że na Wiejskiej Korea Północna.

    • 4 1

  • Tak się świat zaczyna kończyć. Niby wolni, a tak bardzo uwięzieni....

    • 6 1

  • To jest skandal. I nie można tego nazwać w żaden inny sposób.

    > Chodzi o to, żeby głównie dawać wartość pracownikom.

    Tak, na pewno. Takie rzeczy może napisać tylko PR. W praktyce będzie kary za zbyt małą ilość uśmiechów.

    • 15 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

V Ogólnopolska Studencka Konferencja Neurologiczna

konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Które miasto nie leży w województwie pomorskim?

 

Najczęściej czytane