- 1 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (115 opinii)
- 2 Matura 2024 z polskiego. Czego się spodziewać? (21 opinii)
- 3 Matura 2024: Co będzie na egzaminie z angielskiego? (12 opinii)
- 4 Matura 2024 z matematyki. Zadania, arkusze - jak zdać? (17 opinii)
- 5 Egzamin z matematyki nie dla wszystkich? (173 opinie)
- 6 Atak hakerski na Gdańskie Centrum Informatyczne. Nie działa platforma edukacyjna (61 opinii)
Sztuczna inteligencja z Gdyni zachęci do uśmiechu urzędników
Sensory analizują mimikę i liczą pojawiające się na twarzy uśmiechy - sztuczna inteligencja z Gdyni ma w ten sposób zachęcać do dzielenia się uśmiechem. Technologia została zaprojektowana przez startup Quantum CX z Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia. Urządzenia pojawiły się już w Urzędzie Miasta Sopotu oraz w wybranych placówkach jednego z banków w całym kraju.
- Chodzi o to, żeby głównie dawać wartość pracownikom. Jest on dla nich, ma im pomagać - przekonuje Bartosz Rychlicki, CEO Quantum CX i zapewnia, że korzyści jest wiele.
Pracownicy za uśmiech w kontakcie z klientem zyskują punkty, które wymieniają na vouchery do sklepów online. Za uśmiechy klienta zbierane są także drobne kwoty na cele charytatywne, które pracownik sobie ustalił.
- Czyli dana placówka zbiera np. na schronisko dla bezdomnych zwierząt, które jest obok. Dzięki temu pracownicy realizują potrzebę altruistyczną pomagania innym - wyjaśnia.
Kolejny benefit to poprawa atmosfery w miejscu pracy.
- Jeżeli więcej się uśmiechamy, jeżeli więcej się do nas uśmiechają, to jesteśmy dla siebie życzliwsi, pomagamy, wspieramy siebie bardziej. To w efekcie powoduje przyjaźniejsze miejsce pracy. Po czwarte i może nawet najważniejsze, długoterminowo pracownik lub nasz użytkownik zyskuje niesamowicie przydatny w życiu nawyk uśmiechania się. To jest potężne narzędzie, które pozwala poprawić sobie nastrój, lepiej funkcjonować między ludźmi; jesteśmy postrzegani jako bardziej kompetentni, bardziej przyjaźni, nawet atrakcyjniejsi w oczach innej osoby - ocenia Rychlicki.
Sensor poprawi relacje urzędników z mieszkańcami?
Jako pierwszy w Trójmieście nowe urządzenie będzie testował Urząd Miasta w Sopocie, który zainstalowanie sensorów tłumaczy chęcią budowania dobrych relacji między urzędnikami oraz mieszkańcami. Projekt potrwa minimum trzy miesiące.
Jak podkreślają twórcy rozwiązania, system nie operuje na danych osobowych, a jedynie na danych wywnioskowanych i zanonimizowanych. Sensor z wykorzystaniem specjalnego algorytmu bada zestaw cech, które mogą na ten uśmiech wskazywać. Urządzenia Quantum CX nie rejestrują ani dźwięku, ani obrazu, nie są przetwarzane także dane osobowe.
Technologia sprawdzona w USA
Pierwsze sensory Quantum CX zostały zainstalowane w 2016 w Stanach Zjednoczonych w sieci restauracji Costa Vida.
- To tam zauważyliśmy, że taka idea ma potencjał podnieść jakość obsługi. Zależy nam na tym, aby z produktu byli zadowoleni wszyscy, goście, pracownicy i nasi klienci. Docelowo, widzimy się w każdym miejscu, które skorzystałoby z milszej i sympatyczniejszej atmosfery - podsumowuje Bartosz Rychlicki.
Opinie (44) 2 zablokowane
-
2019-10-10 12:07
Smutny
Kraj smutnych , zakompleksionych ludzi , zero empatii, ludzie lubcie się bardziej , upadlanie innego człowieka to zamknięte koło
- 2 7
-
2019-10-10 12:04
W sumie niegłupie. W tym kraju same ponure gęby, człowiek wyjedzie do cywilizowanych krajów i nawet pani w kasie na dworcu gdzies na zad*piu z uśmiechem sprzeda ci bilet.
- 4 5
-
2019-10-10 12:01
Śmiech Gdyni zachęca sztucznycy urzędników do inteligencji
- 3 1
-
2019-10-10 11:49
Może jeszcze beda mówić kiedy nam wolni do toalety? Jakas masakra. Totalne nieporozumienie
- 10 3
-
2019-10-10 11:49
Totalna, totalitarna patologia rodem z Orwella.
To brutalna ingerencja w wolność osobistą. To obrzydliwe jak próbują to sprzedać!
- 25 2
-
2019-10-10 11:30
Brrr, przerażające
- 20 2
-
2019-10-10 10:47
super będzie jak w USA (1)
nieustannie przyklejony uśmiech do twarzy. Nawet jest taki fajny kawał, że przychodzi klient do McD, zamawia BM, a do uśmiechniętej od ucha do ucha pani sprzedawczyni mówi przekornie, że jest głupia, a ona na to z nieustannym uśmiechem czy z sosem czosnkowym czy ketchupem
- 5 6
-
2019-10-10 11:23
Faktycznie, kawał super.
- 9 0
-
2019-10-10 10:47
podejrzany uśmiech...
Jesteśmy społeczeństwem, w którym uśmiechanie się do kogoś bez powodu, może być uznane za podejrzane!
- 19 1
-
2019-10-10 10:39
poczekajmy na analizę mimiczną i śledzenia obywateli na wzór chiński w życiu powszednim. wtedy będzie nam do śmiechu....
- 24 1
-
2019-10-10 10:29
Niesamowite jak to pięknie jest sprzedane
Chodzi o to, żeby głównie dawać wartość pracownikom. Jest on dla nich, ma im pomagać - przekonuje Bartosz Rychlicki. Bez komentarza
- 25 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.