• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tablety zamiast podręczników

mak
8 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
W Gdyni cyfrowe szkoły już funkcjonują. Czas na Sopot.  Gimnazjum nr 2 oraz Zespół Szkół nr 3 w Sopocie to kolejne szkoły, które rezygnują z tradycyjnych podręczników. W Gdyni cyfrowe szkoły już funkcjonują. Czas na Sopot.  Gimnazjum nr 2 oraz Zespół Szkół nr 3 w Sopocie to kolejne szkoły, które rezygnują z tradycyjnych podręczników.

Tradycyjne podręczniki powoli wędrują do lamusa, zamiast nich na szkolnych ławkach w trójmiejskich szkołach pojawiają się tablety. Cyfrowe klasy ma już Gdynia i Sopot.



Interaktywne tablice, tablety i wiele innych cyfrowych udogodnień mają pomóc uczniom w nauce. Interaktywne tablice, tablety i wiele innych cyfrowych udogodnień mają pomóc uczniom w nauce.
Gimnazjum nr 2 oraz Zespół Szkół nr 3 w Sopocie są kolejnymi w Trójmieście szkołami cyfrowymi, w których uczniowie zamiast tradycyjnych podręczników i zeszytów używać będą tabletów. Wszystko to dzięki projektowi, w jakim bierze udział miasto Sopot i firmy Samsung Electronics Polska oraz Impex.

Każda z sopockich cyfrowych klas jest przystosowana do 25 uczniów i będzie wykorzystywana do prowadzenia zajęć dydaktycznych z informatyki, geografii, biologii i historii.

Czy według ciebie tablety zamiast podręczników pomogą uczniom w nauce?

- Otwarcie klasy cyfrowej to kolejne po e-dziennikach i sopockiej platformie e-learningowej przedsięwzięcie służące wprowadzeniu nowoczesnych metod nauczania i kształcenia w sopockich szkołach samorządowych - mówi Joanna Cichocka-Gula, wiceprezydent Sopotu.

Cyfrowa klasa to nowoczesne rozwiązanie edukacyjne polegające na wyposażeniu sal w połączone bezprzewodową siecią inteligentne urządzania, przede wszystkim elektroniczną tablicę, komputer nauczyciela oraz tablety dla uczniów. W zależności od potrzeb i przebiegu lekcji, nauczyciel może wyświetlać treść ze swojego monitora zarówno na tablicy, jak i na ekranach tabletów poszczególnych uczniów.

Jednocześnie system daje nauczycielowi możliwość podglądu ich pracy, przeprowadzania elektronicznych testów oraz zarządzania lekcją, np. wydzielania zespołów do pracy grupowej.

Oprogramowanie cyfrowej klasy pozwala też udostępniać materiały z publicznych platform edukacyjnych, takich jak Samsung Learning Hub, która zawiera około 6 tys. podręczników i filmów dostarczanych przez 30 głównych krajowych i zagranicznych dostawców usług edukacyjnych.

- Funkcjonowanie klasy cyfrowej umożliwi nauczycielom prowadzenie zajęć lekcyjnych z różnych przedmiotów w niekonwencjonalnej, nowatorskiej formule, która jednocześnie będzie ciekawa i atrakcyjna dla ucznia - dodaje wiceprezydent. - Jest to kolejne działanie w ramach sopockiego systemu oświaty, którego efektem będzie wzrost jakości kształcenia w naszych szkołach.

Na zakupione zestawy Samsung Smart School składają się: elektroniczna 65-calowa tablica z ekranem dotykowym, notebook dla nauczyciela oraz po 25 tabletów Galaxy wraz z klawiaturami dla uczniów. Każda z klas jest również wyposażona w kolorowe laserowe urządzenie wielofunkcyjne Samsung, punkt dostępu Wi-Fi oraz zbiorczą stację ładującą do wszystkich urządzeń.

- Realizacja tego typu pomysłów daje nam nie tylko możliwość poprawienia efektywności nauczania, ale także pozwala ograniczyć ilość podręczników, co wzmacnia zarówno kondycję domowych budżetów, jak i zdrowie fizyczne dzieci przez zmniejszenie obciążenia plecaków - mówi Bogusław Baliński, Dyrektor Generalny firmy Impex, która do sopockich cyfrowych klas dostarczyła urządzenia wraz z oprogramowaniem.

Cyfrowe klasy powstały jako pierwsze w Gdyni w Zespole Szkół nr 14 na Dąbrowie, w ramach ministerialnego projektu Cyfrowa Szkoła. W tym samym projekcie brało udział kilkanaście szkół z Gdańska, żadna jednak nie została wylosowana. W Sopocie natomiast cyfrowe klasy powstały w projekcie prowadzonym we współpracy z firmą Samsung Electronics Polska oraz Impex.
mak

Miejsca

Opinie (50) 1 zablokowana

  • fajowo

    moja szkoła ;d - szkoda że na razie tylko jedna klasa ma takie wyposażenie ;p

    • 0 1

  • Rzeczywistość edukacji

    wspaniała technika, a na ekranie głupawy rysunek pana Marka

    • 6 2

  • Cyfrowe szkoły to już chyba ostatni krok do analfabetyzmu

    Korea południowa, która chyba pierwsza wprowadziła cyfrowe szkoły, wycofuje się z tego. Rzutniki i inne cudeńka są wspaniałe ale jako wsparcie, bez książki, ćwiczeń zeszytu nie ma nauki.
    Czy to nie jest tak, że władze boją się o posądzenie o wstecznictwo, chcą się pokazać jacy co są nowocześni.
    Wprowadzenie oceny miernej + streszczenia lektur + testy + 20% lub 30% na maturze by zdać + szkoły cyfrowe = czyste bicie piany, brak rzetelnej nauki, stracone lata w szkole.

    • 9 4

  • jeszcze...

    więcej elektroniki i ludzie odejdą do lamusa, tylko komu to będzie wtedy potrzebne, robotom?

    • 3 4

  • armagedon

    Czeka nas era analfabetyzmu jeszcze chwila i dzieciaki nie będą się umiały podpisać a klikanie prowadzi tylko do ułomności, tablet może być urządzeniem uzupełniającym do takich rzeczy jak książka i zeszyt ,ale chyba w dzisiejszym świecie chodzi o ''wyprodukowanie'' ludzi którzy wykonują posłusznie polecenia a nie myślenia ,kreatywność będzie w cenie .

    • 6 7

  • XIX w.

    Z tego wieku mamy metody nauczania w Polsce plus 30 uczniów w jednej klasie, znerwicowany nauczyciel oraz zero elastyczności dla ucznia. Zachód od lat wprowadza e-learning na studiach i w szkołach średnich i nie ma wątpliwości, że to jest efektywniejsze bo zapewnia interaktywność i indywidualność. Pozbawiajcie przyszłych żaków i przedsiębiorców nowoczesnych narzędzi to zobaczycie efekty bardzo szybko. No, ale lepiej stać nad dzieciakiem z linijką i naparzać go po łapach bo pisze lewą ręką.

    • 3 1

  • a może jednak podręczniki

    Wystarczy że wejdziesz na stronę: http://www.podreczniki.dom-ksiazki.pl
    wybierzesz swoje miasto, szkołę , klasę i znajdziesz gotowy wykaz bowiązujący w twojej klasie
    otrzymasz wysokie rabaty

    od 10% do 12% do 15 sierpnia

    • 5 2

  • kśiążki prędzej czy później znikną

    Idąc dalej tokiem myślenia przedstawionym w niektórych komentarzach powinniśmy pisać na glinianych tabliczkach (starożytny Babilon) albo rysować piktogramy.
    Teraz jesteśmy w trakcie takiego samego przełomu jak stworzenie pierwszych drukarni.
    Interaktywne urządzenia pozwalają na nowy wymiar nauki przedmiotów. W tradycyjnym modelu nauczania, nie ma miejsca na wizualizacje, symulację, stopuje kreatywność uczniów.

    • 2 0

  • Zapraszam,

    do przeczytania mojego artykułu, odnośnie wprowadzenia tabletów do szkół:
    Pozdrawiam.

    • 0 0

  • tablety zamiast podręcznikow

    ja nie mam nic przeciwko takiemu rozwiązaniu. Może dzięki temu dzieciaki przestaną dźwigać ciężkie plecaki, poza tym też bardziej będą zainteresowane tym co się na lekcjach dzieje. Wszystko się zmienia, jest coraz więcej nowości technicznych to czemu by tego nie wykorzystać w szkołach? Poza tym jakiś czas temu bardziej zagłębiałam się w temat i szukałam jakie wyposażenie jest w szkołach trafiłam na tą stronę przyznajcie, że wyposażenie do szkoł robi wrażenie. Nie tak jak za naszych czasów było.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Kolor kwiatów pachnącego groszku zależy od:

 

Najczęściej czytane