Wiadomości

stat

Uczniowie programowali Minecrafta na wyścigi

Najnowszy artukuł na ten temat

Gdynia: najmłodsi kodowali, ucząc się logicznego myślenia

Uczniowie błyskawicznie opanowali metodę rozwiązania zadań.
Uczniowie błyskawicznie opanowali metodę rozwiązania zadań. fot. Amazon

Nauka informatyki poprzez zabawę i pobudzanie pasji w młodzieży - to główne cele programu Godzina Kodowania. W poniedziałek uczniowie trzech klas Szkoły Podstawowej nr 48 na Zaspie zmierzyli się ze specjalnymi wyzwaniami informatycznymi. Poradzili sobie z nimi śpiewająco. Jak sami stwierdzili: - Było ekstra!



Czy w szkole miałe(a)ś zajęcia z programowania?

tak, regularnie i prowadzone w kompetentny sposób 17%
tak, ale to były nudne zajęcia na niskim poziomie 24%
nie, nie było takich zajęć 59%
zakończona Łącznie głosów: 264
Zadania do rozwiązania oparte były na motywach popularnej gry Minecraft, a także na działaniach matematycznych. W ramach zajęć uczniowie programowali ruchy postaci na ekranie. Szło im tak dobrze, że zrobił się z tego mały wyścig. Tym, którzy skończyli najszybciej, organizatorzy zaproponowali trudniejsze scenariusze, związane z prowadzeniem obliczeń. Wtedy na sali ucichło, mózgi pracowały na najwyższych obrotach.

- Było świetnie! - podsumowała Lena z klasy piątej. - Zadanie z Minecrafta bardzo mi się spodobało. To z matematyką było trudniejsze, ale mam do niego link i rozpracuję je w domu.
Co mogło zaskoczyć, to wiedza informatyczna, którą dysponują młodzi ludzie, i to, z jakim zaangażowaniem brali udział w zajęciach. Niejeden uczeń zaczął pracę jeszcze przed dokładnym wyjaśnieniem zadania.

Każdy młody programista otrzymał potwierdzenie sukcesu na piśmie.
Każdy młody programista otrzymał potwierdzenie sukcesu na piśmie. fot. Amazon

Informatyczne pasje w szkole na co dzień



Za dobrym wynikiem uczniów stoi zapewne działający w tej podstawówce Szkolny Klub Programowania. Opowiedział o nim nauczyciel informatyki, Tomasz Fedak:

- Nasz klub zrzesza około 40 uczniów podzielonych na dwie grupy wiekowe - klasy 4-6 i 7-8. Młodsi uczniowie programują proste łamigłówki i gry w języku Scratch. Z nimi skupiamy się na zabawie informatyką. Starsi, oprócz Scratch'a, poznają też język Python, w którym tworzą własne projekty gier zręcznościowych i logicznych z niewielką tylko pomocą z mojej strony.
Jego zdaniem praca z komputerami przychodzi uczniom bardzo intuicyjnie.

- Jesteśmy w stanie zrealizować program nauczania z dużym wyprzedzeniem i pozostały czas przeznaczyć na rozwijanie zagadnień z zakresu programowania, które są dla uczniów zarówno dobrą zabawą, jak i wyzwaniem.
W gry stworzone przez uczniów zagrać można na stronie Szkolnego Klubu Programowania.

Godzina kodowania dostępna dla każdego



Godzinę Kodowania zorganizowano przy okazji trwającego Tygodnia Edukacji Informatycznej.

- Jak co roku zaangażowaliśmy się w działania w ramach Godziny Kodowania. W tej edycji będziemy z warsztatami w kilkunastu szkołach w 10 miastach, weźmie w nich udział około 2,5 tys. uczniów - mówił Rafał Kukliński, dyrektor Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku.
W całym kraju w przedsięwzięcie zaangażowanych jest 50 wolontariuszy Amazona. Starali się oni w przystępny sposób wprowadzić do świata swojej pracy. Pomagają też młodym w stawianiu pierwszych informatycznych kroków.


Każdego, kto chciałby spróbować swoich sił w kodowaniu, zapraszamy na stronę Godziny Kodowania. Wszystkie gry i łamigłówki dostępne są tam za darmo.

Opinie (28) 1 zablokowana

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Sprawdź się

Wybierz poziom

Nagrzane od podłoża powietrze: