• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Motywują pracowników do uśmiechu

Robert Kiewlicz
24 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Quantum CX mierzy uśmiech i motywuje ludzi pracujących w obszarze obsługi klienta. Quantum CX mierzy uśmiech i motywuje ludzi pracujących w obszarze obsługi klienta.

Trójmiejska firma postawiła na uśmiech jako środek do lepszej obsługi klientów a co za tym idzie - zwiększenia sprzedaży. Quantum CX mierzy i motywuje do uśmiechu pracowników działających w obszarze obsługi klienta (banki, hotele, sklepy czy biura obsługi klienta). Kiedy pracownik uśmiecha się do klienta, dostaje co miesiąc nagrody w formie voucherów. Projekt działa już w niektórych placówkach bankowych czy w call center. Quantum CX prowadzi rozmowy nad wdrożeniem programu z firmami IKEA, Jaguar, Subway czy Urzędem Miasta Sopotu.


Jak ważny jest dla ciebie uśmiech w codziennym życiu?


Detekcja i rozpoznawanie ludzkich reakcji emocjonalnych oraz ich analiza to wciąż młody rynek. Quantum CX pracuje nad tym problemem od kilku lat. Pierwszym klientem firmy została w 2016 roku sieć fast food ze Stanów Zjednoczonych - Costa Vida.

W oparciu o wyniki analiz behawioralnych klientów i obsługi w lokalach sieci menedżerowie postanowili przeszkolić swoich sprzedawców. Poprzez modyfikacje zachowań osób przyjmujących zamówienia - takich jak uśmiech czy mowa ciała - poprawiono satysfakcję klientów, a co za tym idzie - podniesiono przychód w badanych restauracjach.

- Wtedy jeszcze badaliśmy cały zakres ludzkich emocji. Także tych złych. Jednak po pewnym czasie zauważyliśmy, że trudno interpretować negatywne emocje. Tak naprawdę trudno wywnioskować coś z tego, że ktoś wydaje się być zły. Postanowiliśmy więc uprościć zadanie i postawiliśmy na uśmiech i motywowanie do niego pracowników - mówi Bartosz Rychlicki, prezes Quantum CX.


Uśmiech jest nagradzany, nie ma kary za jego brak



Jak to działa? Kiedy pracownik uśmiecha się do klienta, dostaje nagrody. Kiedy klient uśmiecha się do pracownika, wpłacane są środki na cele charytatywne, z każdym kolejnym uśmiechem. System składa się z dwóch sensorów: liczącego uśmiechy klienta i uśmiechy pracownika oraz platformy online dla pracowników, dostępnej na komputery i telefony.

Co ważne, aplikacja w ogóle nie przetwarza danych osobowych. Jej wykorzystywanie nie pozwala na fizyczne zidentyfikowanie osoby. Dlaczego? Nie zapisuje ona obrazu i nie jest w stanie umożliwić administratorowi wskazania fizycznie określonej osoby, niezależnie od tego, jakie środki zostałyby przedsięwzięte.

- Nikogo nie zmuszamy do korzystania z systemu. Wszystko odbywa się na zasadzie dobrowolności i może zostać wyłączone w każdej chwili przez pracownika. Nasze pilotowe wdrożenia pokazują, ze pracownicy sami chcą dołączać do programu i nikogo nie trzeba specjalnie namawiać. Trzeba też pamiętać, że Quantum CX nie może służyć kontroli i wyznaczaniu "targetów" - tłumaczy Rychlicki. - Dzięki uśmiechom pracownicy dostają vouchery do wielu sklepów. Od 50 do 100 zł na każdy miesiąc w zależności od tego, jak często pracownik się uśmiecha. Klient uśmiechając się przekazuje pieniądze na cele charytatywne (1 gr za osiem sekund uśmiechu). Są to cele określone przez samych pracowników, a nie wpłaty na często bliżej nieznane nam fundacje.

Pogodny pracownik to lepsze wyniki



Quantum CX działa od stycznia 2019 roku w kilku placówkach bankowych w całej Polsce, w tym dwóch w Trójmieście.

- Jesteśmy też w trakcie pilotażu w dwóch bankach i w trakcie rozmów o wdrożeniu z IKEA, Jaguarem, siecią Subway, Urzędem Miasta Sopotu i innymi. Fundacja Marka Kamińskiego chce zabrać nasz sensor uśmiechu w podróż dookoła świata, aby mierzyć uśmiech ludzi na całym świecie i za każdym uśmiechem sadzić drzewa celem redukcji CO2 - dodaje Rychlicki.
Jak twierdzi Rychlicki, Quantum CX to bardziej misja niż biznes.

- Misja szerzenia uśmiechu na świecie, a przy okazji taki uśmiech podnosi jakość obsługi, pozytywnie nastawia klienta do firmy i jej pracowników a co za tym idzie - zwiększa sprzedaż - dodaje Rychlicki.

Opinie (78) 5 zablokowanych

  • Np w biedronce przed świetami, albo majówka!

    Podziwiam pracowników! Myśle ze pod koniec zmiany nawet sztucznie się nie uśmiechną ;) te sztuczne uśmiechy przyszły z zachodu i są kierowane do korpo, gdzie maja na celu integracje pracowników. Trzeba być sobą! Ja to szanuje;)

    • 7 1

  • To ciekawe, bo im bardziej uśmiecha się minister edukacji tym mniej usatysfakcjonowani są nauczyciele :)

    Mnie można obsługiwać z naburmuszoną miną. Jakość usługi ma dla mnie decydujące znaczenie w odróżnieniu od stanu emocjonalnego świadczącego usługę. Emocje przede wszystkim powinny być szczere a nie wymuszone. Ludzie, świetni pracownicy bywają smutni, melancholijni, przygnębieni i to jest OK ! Nie wprowadzajmy terroru powszechnej szczęśliwości bo to się obróci przeciwko ludziom.

    • 5 4

  • Za g*wniana pensję się nie usmiecham.

    Dlaczego mamy robić z siebie małpy na stanowiskach pracy? Wolę naturalną postawę .Pracując w linii pierwszego strzału i tak musimy znosić głupotę i chamstwo .

    • 16 3

  • Przyklejanie sobie uśmiechu do twarzy nawet gdy nie jesteśmy zadowoleni jest nieszczere i sztuczne.

    Ja chcę obcować z prawdziwymi ludźmi a nie z automatami z przyklejonym do twarzy sztucznym uśmiechem. To już chyba wolę żeby pani w mięsnym czasem jednak rzuciła "mięsem".

    • 21 1

  • Opinia wyróżniona

    To powinno też dotyczyć samych klientów (4)

    Też powinni się więcej uśmiechać i pamiętać o podstawach kultury. Z tym u klientów bywa różnie....

    I nie chrzanić, że klient nasz pan i trzeba klienta po nogach całować, to nie początek lat 90-tych...

    • 92 9

    • Bravo!!!

      Polsza taka zacofana

      • 0 6

    • Trzeba dać napis, żeby wpuszczać tylko w krawatach. Klient w krawacie jest mniej awanturujący się.

      ;)

      • 11 0

    • wtedy nie trzeba było nikomu się kłaniać, każda firma miał full klientów---byle co sprzedawała (1)

      największe fortuny powstały w latach 90-tych XX w.
      Teraz rynek jest dużo trudniejszy.
      Branże tak ,,pewne" jak banki, ubezpieczenia, sklepy spożywcze, lekarze prywatni--- zarabiają coraz mniej.

      • 6 0

      • to znajdź dobrą ekipę budowlaną

        albo dobrego kontrahenta do turystyki, mocno się zadziwisz.

        Wielu klientów nie potrafi podstaw ogarnąć, kultury, elementarnego myślenia itd... Potem zdziwienie, ze zostają z niczym...

        • 7 0

  • ludzie z przuklejonym sztucznym usmiechem mają bardzo widoczne głebokie zmarszczki (1)

    • 47 3

    • to sa byc moze bruzdy po in vitro, jeden ksiadz ci to potwierdzi.

      • 2 6

  • Dobrze, że podajcie firmy które to wprowadzają.

    Nie będę robić zakupów tam gdzie pracownicy na glodowych stawkach są zmuszani by się uśmiechać

    • 29 1

  • Prosze co za koszmar usmiech za kasę,ciekawe co bedzie nastepne,ale dlaczego niema tego w marketach?

    Niech zamontują przy kasjerkach :)

    • 5 2

  • Opinia wyróżniona

    Satysfakcja klientów? Do tego nie jest potrzebny uśmiech (2)

    Nie róbcie ludzi w konia, nie sprzedawajcie trefnych towarów, nie nawijajcie makaronu na uszy, informujcie jasno o dodatkowych opłatach, nie utrudniajcie reklamacji.

    Tyle i aż tyle i będziemy zadowoleni.

    • 121 6

    • ciekawe jakby ludzie zareagowali jakby dostawca towaru ... tak z uśmiechem

      -. No pańskie ręcznie robione weneckie kryształy przyszły, ale kolega przejechał je jakoś tak, przypadkowo sztaplarką, a że przyoszczędziliśmy na ubezpieczeniu to marne szanse by pan te swoje pieniądze odzyskał ... i uśmiech od ucha do ucha

      • 12 1

    • Ale to by wymagało wysiłku zarządu/właściciela

      Dużo lepiej zrzucić wszystko na szeregowego pracownika i umyć rączki...

      • 24 0

  • Uśmiech w call center? (1)

    No chyba, że podczas video-rozmów...

    • 20 2

    • zalezy jakie call center......

      w firmie gdzie celem jest jakosc uslugi nie ma mowy o usmiechu i innych bzdurach, zasada jest prosta "pomagam rozwiazac problem"........tam gdzie sa braki i sie nie pomaga klietowi sa usmiechy i marnowanie czasu bez rozwiazania problemu

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Gdynia ScienceSlam

sesja naukowa

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Drzewa użytkowe to?

 

Najczęściej czytane