- 1 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (77 opinii)
- 2 Matura 2024 z matematyki. Zadania, arkusze - jak zdać? (16 opinii)
- 3 Matura 2024 z polskiego. Czego się spodziewać? (21 opinii)
- 4 Matura 2024: Co będzie na egzaminie z angielskiego? (3 opinie)
- 5 Egzamin z matematyki nie dla wszystkich? (171 opinii)
- 6 Studia na prywatnej uczelni. Nowe kierunki w rekrutacji 2024 (23 opinie)
"Wizyta w toalecie nie jest jedynym problemem". Rodzice chcą odwołania dyrektor IX LO
Zawieszenie dyrektor IX LO, kompleksowe kontrole w szkołach pod kątem naruszenia praw uczniów czy rozpoczęcie programu prewencji suicydalnej [zapobieganiu prób samobójczych - dop. red.] w szkołach - to główne postulaty rodziców uczniów, które przedstawiono podczas konferencji przed IX Liceum Ogólnokształcącym w Gdańsku. Po tym, jak poinformowaliśmy o kontrowersyjnym rozporządzeniu z IX LO, które reguluje, kiedy licealiści mogą korzystać z toalety, w wielu szkołach średnich uczniowie postanowili również przeanalizować statuty czy rozporządzenia w ich placówkach.
Gdzie szukać pomocy psychologicznej w Trójmieście?
- Do tej szkoły chodzi moja córka, zakazy dotykają ją i jej kolegów. To, że nie mogą w czasie lekcji skorzystać z toalety, to tylko jeden z absurdów. Dochodziło do sytuacji, że kiedy uczeń zgłaszał potrzebę, nauczyciel pytał: "a bardzo ci się chce?" albo do toalety z dziewczyną szła cała klasa i czekała na nią pod drzwiami. Poza tym w szkole zamknięte są wszystkie drzwi ewakuacyjne, poza jednymi, których pilnuje woźna. Co się stanie w sytuacji, kiedy ta pani zemdleje, a będzie np. pożar. Dyrektorka tłumaczyła, że chodzi o to, by dilerzy nie wchodzili do szkoły, ale czy zamykając szkołę i ograniczając prawa uczniów, naprawdę sprawi, że będą bezpieczniejsi? W oknach nie ma klamek po tym, jak na początku roku szkolnego uczeń klasy maturalnej wyskoczył na przerwie z okna na parterze i złamał nogę. Chciał wyjść ze szkoły, ale drzwi były zamknięte na klucz. Konsekwencje poniósł nauczyciel, który nie wiedział, że ma pełnić dyżur w tym czasie, dowiedział się po fakcie - opowiada rodzic jednej z uczennic IX LO w Gdańsku.
Jak przekonywali nauczyciele w liceum, zakaz goni zakaz, a młodzież traktowana jest jak "mentalne przedszkolaki".
Rodzice: trzeba znaleźć inny sposób na zapobieganie próbom samobójczym
Rodzice podczas konferencji poruszyli również problem braku opieki suicydalnej w szkołach [zapobieganiu próbom samobójczym - dop. red.], o której informowała ostatnio Fundacja GrowSPACE. Według jej badań w ubiegłym roku najwięcej prób samobójczych odnotowano w województwie pomorskim (417).
Jednym z postulatów rodziców jest zwołanie Pomorskiej Rady Oświatowej z udziałem przedstawicieli rodziców pomorskich szkół oraz przedstawicieli samorządów uczniowskich, by omówić kroki w celu rozpoczęcia programu prewencji suicydalnej we wszystkich pomorskich szkołach.
- Zamykanie ich czy prowadzanie kolejnych zakazów nie przyniesie żadnych efektów. Nawet za naszych czasów nie było takich absurdów, a uczyłem się w czasie komunizmu, gdzie nie można było nawet wyjechać za granicę "dla naszego dobra" - podkreślał Michał Wojciechowicz, jeden z rodziców.
Najlepsze licea i technika w rankingu "Perspektyw" 2023
Rodzice chcą zwieszenia dyrektor IX LO
Ponadto rodzice kierują postulat do gdańskiego magistratu o "jak najszybsze zawieszenie dyrektor IX LO w obowiązkach".
- Zostanie złożone zawiadomienie do prokuratury o podejrzeniu przestępstwa. Oczekujemy jak najszybszego wszczęcia postępowania dyscyplinarnego wobec dyrektorki - czytamy w oświadczeniu.
Małgorzata Solowska, dyrektor IX LO, również pojawiła się przed szkołą po konferencji rodziców. Przekonywała, że jest szansa, że rozporządzenie ws. toalet będzie jeszcze dopracowywane.
- Proszę rodziców o to, żeby wskazali nam inne możliwości. Szukamy cały czas rozwiązań, jak uniknąć sytuacji w momencie, kiedy działy się bardzo trudne sytuacje, które wymagały natychmiastowej reakcji, żeby je ograniczyć, mieć nad tym kontrolę, ponieważ były to sytuacje naprawdę zagrażające życiu uczniów - powiedziała dyrektor IX LO.
Nie poinformowała jednak o jakich sytuacjach mowa. Przekonywała, że do tej pory nie otrzymała pisemnej skargi, że "jakikolwiek uczeń został odarty z godności".
Jak informuje gdański magistrat, trwa kontrola z Urzędu Miejskiego w zakresie współpracy pomiędzy dyrektorem a organami szkoły.
Dodatkowo rodzice zapowiadają, że zamierzają poprosić Państwową Inspekcję Pracy w Gdańsku o przeprowadzenie kontroli w szkołach w kwestii nadużyć dyrekcji szkół wobec nauczycieli na tle mobbingowym.
Modlą się na przerwach między lekcjami. Dyrektor: mogą, jeśli respektują statut
Młodzież sama powinna budować zasady?
O wsparcie proszą też Młodzieżową Radę Miasta Gdańska, która miałaby zwołać posiedzenie "w celu omówienia działań samorządów uczniowskich, by zapobiegać dalszemu naruszaniu godności uczniów gdańskich szkół".
Jak się dowiedzieliśmy, w niektórych gdańskich liceach samorządy uczniowskie już teraz postanowiły skonsultować z uczniami obowiązujące regulaminy czy zasady działalności powołanych rad w szkole.
Miejsca
Opinie (606) ponad 10 zablokowanych
-
2023-02-08 15:05
Opinia wyróżniona
Jeszcze się taki nie urodził (49)
Który by wszystkim dogodził. Pewnie absurd z ochroniarzem sikaniowym nie wziął się z nikąd i wcześniej była jakaś kiblowa drama po której ten zapis w regulaminie wprowadzono
- 378 57
-
2023-02-08 21:41
No i brawo rodzice
- 3 12
-
2023-02-08 21:40
tytuł bardzo słuszny
Wizyta w toalecie nie jest jedynym problemem, dokładnie! Problemem jest dobre wyprużnienie! Wtedy nie ma takich gupich gufnobusz.
- 5 5
-
2023-02-08 21:24
Zamkniete drzwi ewakuacyjne to jest prokurator!!!
I do tego tępa bezmyślność. To tak jakby na statku koła ratunkowe na kłódki pozamykali.
- 26 1
-
2023-02-08 21:13
Nie było
- 1 0
-
2023-02-08 21:07
nawet jeśli to nie stosuje się odpowiedzialności zbiorowej :D
- 7 1
-
2023-02-08 19:10
Drama (6)
"Drama" była taka że kilka lat temu jakiś uczeń powiesił się w łazience
- 25 1
-
2023-02-10 23:06
najlepiej to zezwolić uczniom na wszystko... niech idą i masowo popełniają samobójstwa, tylko niech wcześniej rodzice podpiszą papiery, że biorą pełną odpowiedzialność za to co ich dziecko robi w toalecie
- 8 3
-
2023-02-08 22:32
Przerwa obiadowa jest tak samo dobra jak środek lekcji
- 7 1
-
2023-02-08 21:14
? (3)
Tak było? Ile lat temu dokładnie.
- 5 3
-
2023-02-09 08:48
A jakie to ma znaczenie ile lat temu? (2)
- 10 0
-
2023-02-09 09:38
(1)
Ano ma. Wprowadzenie takich zasad kilka miesiecy po zdarzeniu jeszcze jakos zrozumiem, ale juz 10 lat po to juz absurd. Moze zablokujmy zachodnia granice, bo w 1939 nas Niemcy zaatakowaly?
- 6 9
-
2023-02-10 23:07
porównanie d.. do oka
- 4 2
-
2023-02-08 15:59
(2)
Nie. to nie drama ale próba ochrony własnej d. na wypadek gdyby kiedyś przypadkiem coś się stało. Dotyczy to też okien i wyjść ewakuacyjnych, oczywiście ze skutkiem odwrotnym do zamierzonego (w przypadku pożaru te decyzje zagrażają życiu uczniów).
- 41 2
-
2023-02-11 05:51
Matka ucznia
A jeśli nawet jest to ochrona własnej d. to co? Może nauczyciel nie ma do tego prawa? Tylko młodzież ma prawo do nieograniczonej wolności, czy wręcz swawoli, do nieustannego grania w kotka i myszkę z regulaminami? Skoro rodzice domagają się dla swoich dzieci prawa do zachowań ryzykownych, to może zasadnym jest dać nauczycielom prawo do ochrony
A jeśli nawet jest to ochrona własnej d. to co? Może nauczyciel nie ma do tego prawa? Tylko młodzież ma prawo do nieograniczonej wolności, czy wręcz swawoli, do nieustannego grania w kotka i myszkę z regulaminami? Skoro rodzice domagają się dla swoich dzieci prawa do zachowań ryzykownych, to może zasadnym jest dać nauczycielom prawo do ochrony własnego bezpieczeństwa? Albo pozbawić nauczycieli obowiązku odpowiedzialności za bezpieczeństwo dzieci. Ale ci krzyczący pod szkołą rodzice chcą dla swoich dzieci prawa: Róbta co chceta!, a dla nauczycieli obowiązku: Pilnujta, bo pójdzieta siedzieć! Na tym również polega istota tego problemu.
- 14 0
-
2023-02-10 23:04
gdyby gościu na przerwie nie wyskoczył przez okno
to pewnie nie byłoby tych restrykcji... one nie wzięły się z niczego ;)
- 5 1
-
2023-02-08 15:46
nawet jakaś kiblowa drama nie moze być powodem do wprowadzania takich zasad (33)
wychodzenie w celu załatwienia potrzeby fizjologicznej w asyście jest uwłaczające i to dla obydwu uczestników tej procedury. Liceum to nie są małe dzieci a żeby wprowadzać zasady rodem z jakichś łagrów lub obozów koncentracyjnych to treba naprawdę nie mieć wyczucia. Nie wiem jakim cudem osoba o takiej postawie została dyrektorem szkoły albo co się takiego stało, że się tak kompromitująco zaczęła zachowywać wydając te zarządzenia
- 62 27
-
2023-02-13 13:42
Porównanie do łagrów i obozów koncentracyjnych jest tutaj nie na miejscu
Może by tak Rodzice skupili się na wychowywaniu swoich pociech w duchu wolności, szacunku do innych ludzi, mam też na myśli szacunku do cudzego mienia, nie sięgania po używki i do po prostu "normalnego" życia. Czego ci rodzice uczą dzieci? Że zamiast najpierw porozmawiać z dyrektorką, pobiegli do mediów. W dodatku dołączyli do tego politycy z KO.
Może by tak Rodzice skupili się na wychowywaniu swoich pociech w duchu wolności, szacunku do innych ludzi, mam też na myśli szacunku do cudzego mienia, nie sięgania po używki i do po prostu "normalnego" życia. Czego ci rodzice uczą dzieci? Że zamiast najpierw porozmawiać z dyrektorką, pobiegli do mediów. W dodatku dołączyli do tego politycy z KO. Ten kraj nigdy nie wyjdzie na prostą, a z młodych ludzi powyrystają kaleki życiowe. Chcę, to od razu to mam. Myślę, że sprawa z toaletą ma inne dno i tyle. Współczuje dyrektorce szkoły, ze zamiast skupiać się na nauce, musi walczyć z bandą dzieciaków (bo tak właśnie zachowują się rozwydrzone dzieciary. Dorośli ludzie sprawy załatwiają zupełnie inaczej).
- 5 0
-
2023-02-10 22:56
gdyby Twoje dziecko wyskoczyło (podczas wyjścia do toalety) przez okno
i zginęło na miejscu, na kogo w pierwszej kolejności pisałabyś skargę ?
Zajmijcie się odpowiednim wychowaniem dzieci, a nie liczeniem, że ktoś to zrobi za Was to nie trzeba będzie wymyślać tych wszystkich ograniczeń ;)- 13 0
-
2023-02-10 14:58
dzieciaki podcinają sobie kiblu żyły, wieszają sie , trują. Przepis nie wział się z księzyca. (1)
widać że mało Pan/Pan wie co robi mlodzież w kiblu. Zakaz nie, pomysłu innego nie ma ale jak tragedia to wszyscy winni poza rodzicami.
- 17 0
-
2023-02-10 23:03
dokładnie...
to, ze rodzic nie zauważył problemu dziecka to nie jego wina... wina wszystkich dookoła
- 14 0
-
2023-02-09 15:18
To zachowania dzieci a potem pretensje rodziców tworzą takie głupie przepisy. (1)
Jak dziecko podczas lekcji wyjdzie do toalety i tam sobie poderżnie żyły to winny jest nauczyciel. Jak pójdzie z nim do toalety a jakiś i**ota wyskoczy w klasie przez okno to nauczyciel też jest winny.
- 20 1
-
2023-02-10 11:03
Kto nie pracował w szkole to tego nie zrozumie
- 13 0
-
2023-02-09 13:04
Serio?
Nie da się wytrzymać 45 minut bez siku?
W liceum?
Wszyscy są już chorzy?- 24 4
-
2023-02-08 21:19
wc w szkole (4)
Jeżeli uczeń czy uczennica idzie na lekcji do toalety tylko na siusiu to nie ma problemu. Jednak pomysłowość uczniowska niemalże nie zna granic. Stąd zapewne takie obostrzenia. Ci rodzice co są tak oburzeni niech przedstawią dyrekcji i radzie pedagogicznej idealne rozwiązania problemu i imiennie tam się podpiszą. Zobaczycie jaki będzie odzew wśród rodziców uczniów. Bo oskarżać jest łatwo gorzej z myśleniem i doradztwem
- 54 15
-
2023-02-10 23:01
prościej zrzucić wszystko na dyrektora i jeszcze mieć pretensje...
najlepiej, żeby jeszcze im dyrektor odbierał i odwoził dzieciaki z domów...
w d... się poprzewracało- 7 0
-
2023-02-10 12:27
nie o WC chodzi
Sprawa kręci się wokół WC, ale to byłoby zbyt proste gdyby chodziło o wyjście do toalety. Ludki, przecież to nie chodzi o wychodzenie do WC, tu trzeba szukać innych problemów. Oczywiście, że uczeń może wytrzymać, ale skoro chce wyjść z lekcji ( a najłatwiej powiedzieć, że się idzie do WC) to znaczy, że coś jest nie tak ! Żadne zakazy nie rozwiążą
Sprawa kręci się wokół WC, ale to byłoby zbyt proste gdyby chodziło o wyjście do toalety. Ludki, przecież to nie chodzi o wychodzenie do WC, tu trzeba szukać innych problemów. Oczywiście, że uczeń może wytrzymać, ale skoro chce wyjść z lekcji ( a najłatwiej powiedzieć, że się idzie do WC) to znaczy, że coś jest nie tak ! Żadne zakazy nie rozwiążą problemu i niech nikt nie mydli oczu, że to chodzi o wychodzenie dzieciaków podczas lekcji . Posłuchajcie co mówią uczniowie. Znaleźli sposób, żeby wszyscy się zainteresowali szkołą, a teraz trzeba z nimi porozmawiać na poważnie, a nie kręcić się wokół toalety !
- 9 0
-
2023-02-08 21:42
(1)
pomysłowość uczniowska niestety zna granice... młodzi ludzie (podobnie jak starzy) są MEGA przewidywalni i GIGA schematyczni.
- 8 7
-
2023-02-09 11:38
i TERA odpowiedzialni oraz PETA zaradni
- 6 0
-
2023-02-08 19:16
Nie przesadzajmy! (20)
Jestem przekonana, że ludzie w tym wieku są w stanie pójść na przerwie to toalety, żeby załatwić potrzebę fizjologiczną i nie muszą tego robić na lekcji, która trwa tylko 45 minut.
- 74 30
-
2023-02-08 22:31
To, że w januszexie każą ci nosić pampersa (1)
Nie jest normą
- 8 14
-
2023-02-10 11:02
Zmień Janusza
- 2 1
-
2023-02-08 22:28
W pracy też czekasz na przyzwolenie na pójście (11)
do toalety czy zrobienie kawy?
Nie, wychodzisz kiedy musisz.- 22 24
-
2023-02-10 22:58
nie słyszałam o sytuacji by ktoś podczas pracy (1)
wyskoczył z okna ;) chce popełnić samobójstwo to robi to w domu, a nie w pracy
- 7 1
-
2023-02-13 13:46
No widzisz
a tutaj uczeń chciał się targnąć na życie w szkole. Dom nie był odpowiednim miejscem, bo tam nikt nie zwróciłby na niego uwagi, a w szkole już tak
- 2 2
-
2023-02-10 20:29
w UM chyba tak...
- 0 1
-
2023-02-10 14:59
w pracy, wszyscy zakładają, że jesteś poczytalny i odpowiedzialny
- 6 0
-
2023-02-09 13:06
Ziooom
Głupie porównanie. Liceum to nie praca.
Ziom. Ile dostawałeś za chodzenie do liceum? Czy tam gimnazjum (wnoszę po poziomie). Średnią krajową? Minimalną?- 3 5
-
2023-02-09 08:11
Ale w pracy (2)
Ale w pracy nie ma przerw po każdych 45 minutach pracy!
- 17 11
-
2023-02-10 11:02
A kto dyżuruje na przerwach żeby pilnować dzieci, może krasnoludki ?
- 9 1
-
2023-02-09 17:46
Ale w innej pracy możesz iść do toalety
w miarę możliwości kiedy musisz.
Nauczyciel nieraz może iść nie wtedy gdy bardzo musi ale 2 godziny później. Szczególnie nauczyciel młodszych dzieci. W liceum nie ma tego problemu.- 10 1
-
2023-02-09 06:25
Ja muszę czekać również w pracy (1)
Nauczyciele również nie mogą skorzystać z toalety w pracy kiedy chcą. Dotyczy nauczycieli klas 1-3, ale też innych, ponieważ po lekcji mają dyżury, a po dyżurach kolejne lekcje.
Pewnie są jeszcze inne zawody, które korzystają z toalety, kiedy mogą, a nie kiedy potrzebują.- 40 1
-
2023-02-10 22:59
jak lekarze podczas pandemi
kiedy musieli chodzić w kombinezonach i nie było możliwości zdejmowania ich co chwilę
- 9 0
-
2023-02-08 22:38
Nauczyciel nie może dziuniu pójść na kawę kiedy chce
- 39 8
-
2023-02-08 21:41
tu chodzi o odwieczne prawo nietrzymania się żadnych reguł i robienia z siebie dzieciaka
- 47 5
-
2023-02-08 19:51
Tu nie chodzi o trzymanie moczu (4)
tylko o prawo do skorzystania z toalety.
- 28 37
-
2023-02-10 11:00
(3)
A inny uczeń w trakcie mrozów będzie chciał otworzyć okna w klasie w trakcie zajęć, bo mu ciepło. Też jego prawo!
- 7 3
-
2023-02-11 05:35
(2)
A innemu w tej samej klasie będzie zimno. I co, czyje prawo jest ważniejsze?
- 9 0
-
2023-02-13 00:34
(1)
Prawo silniejszego
- 1 0
-
2023-02-13 13:44
Gdzie pracujesz?
W stoczni i koledzy cię młotkiem traktują. Prawo silniejszego.
- 0 2
-
2023-02-08 15:00
Opinia wyróżniona
IX LO było kiedyś całkiem przyzwoita szkołą z bardzo kompetentną kadrą. (33)
Jestem wysoce zgorszony jako absolwent tym, że doprowadzono do upadku tej niegdyś świetnej placówki.
Zachowanie Dyrektor świadczy o tym, że taka osoba nie powinna być dopuszczona do pracy związanej z zarządzaniem. Zarówno ze względu na kompetencje jak i charakter, bądź raczej jego brak.
Rodzice, nagłaśniajcie sprawę.
Pozdrawiam,
Absolwent- 217 229
-
2023-02-15 10:36
P.s.
Cofam to o uczniach i zamieniam na roszczeniowych rodziców.
- 0 0
-
2023-02-15 10:28
Upadek.
Upadek placówki bo ogranicza się w niej zakłócające zajęcia wyjścia z lekcji, czy nieodpowiedzialne zachowania coraz bardziej infantylnych i rozpieszczonych uczniów?
Upadła już dawno, jeśli został pan w niej wyedukowany i tak radykalnie szafuje opiniami bez znajomości pełnego obrazu sytuacji.- 1 0
-
2023-02-12 13:24
Ha,ha
Szczególnie w czasach, gdy w 9 rządziła żona sbeka.!
- 0 1
-
2023-02-12 12:20
I kadra jest nadal bardzo kompetentna, tyle, że uczniowie dołują.
- 0 0
-
2023-02-10 23:08
puknij się w łep
- 0 2
-
2023-02-10 10:54
Też jestem absolwentem IX LO w Gdańsku (1)
Z tego co dobrze pamiętam w czasie lekcji nie można było w ogóle korzystać z toalety.
- 7 0
-
2023-02-10 23:12
i dało się ?
najwidoczniej dało skoro dalej funkcjonujesz
- 1 1
-
2023-02-09 09:31
Absolwent to taka wódka, a propos ...
w naszej "świetnej dziewiątce" zostaliśmy zmuszeni(dawno temu) do wylania wódki pod okiem wychowawczyni do umywalki - bez afer i groźnych rodziców z plakatami "wszyscy licealiści piją alkohol". Problemem dla szkół są popaprani, roszczeniowi rodzice. i**otyczne przepisy i znerwicowani nauczyciele, to wynik tego, że szkoła pozwoliła wtrącać się im
w naszej "świetnej dziewiątce" zostaliśmy zmuszeni(dawno temu) do wylania wódki pod okiem wychowawczyni do umywalki - bez afer i groźnych rodziców z plakatami "wszyscy licealiści piją alkohol". Problemem dla szkół są popaprani, roszczeniowi rodzice. i**otyczne przepisy i znerwicowani nauczyciele, to wynik tego, że szkoła pozwoliła wtrącać się im do wszystkiego (spróbujcie zrobić w firmie, w której pracujecie to co w szkole). Kiedyś była krótka piłka: jeżeli uczeń nie stosował się notorycznie do zasad panujących w placówce - wylatywał z niej ...
- 25 2
-
2023-02-09 08:53
Nie udawaj byłego ucznia!! Widać że chcesz dowalić dyrektorce!!Szczególnie jeden niby rodzic się wyróżnia!! Nic mu się nie podoba!! To dęta afera!! A te co ją nadał to też ma za pazurami !! Typowa tępa dzida!!!!!!
- 11 8
-
2023-02-09 07:07
kiedyś... (2)
Dawno temu IX LO miało świetną opinię, ale moim zdaniem dobrą szkołą, szanującą uczniów nie było już wtedy. Skończyłam szkołę blisko 40 lat temu, a do dzisiaj jak przejeżdżam w pobliżu odwracam wzrok w drugą stronę...
To były czasy słynnej dyrektorki Perełki...- 6 3
-
2023-02-09 09:36
(1)
... i Tetera. Wszystko się da przeżyć ... ja tam nie odwracam wzroku :)
- 4 2
-
2023-02-10 12:29
xxx
Ja też nie - 45 lat temu ;)
- 0 1
-
2023-02-09 00:44
Matka ucznia (10)
I nadal jest dobrą placówką! Mój syn uczęszcza do tej szkoły. W tym roku zdaje maturę i twierdzi, że gdyby jeszcze raz miał wybierać szkołę, to na pewno wybrałby dziewiątkę. Właśnie tę dziewiątkę ze wszystkimi jej nakazami i zakazami. Mój syn jest myślącym człowiekiem, który wie, że wolność nie polega na bezkrytycznym domaganiu się wszelkich
I nadal jest dobrą placówką! Mój syn uczęszcza do tej szkoły. W tym roku zdaje maturę i twierdzi, że gdyby jeszcze raz miał wybierać szkołę, to na pewno wybrałby dziewiątkę. Właśnie tę dziewiątkę ze wszystkimi jej nakazami i zakazami. Mój syn jest myślącym człowiekiem, który wie, że wolność nie polega na bezkrytycznym domaganiu się wszelkich swobód. Wie, że prawdziwa wolność to świadoma rezygnacja z niektórych przywilejów na rzecz wyższego dobra. Bezpieczeństwo i ochrona jest podstawowym prawem każdego ucznia. A ograniczenia zostały wprowadzone ze względu na bezpieczeństwo i ochronę uczniów. Między innymi przed dilerami. I jeśli ktoś to kwestionuje, to albo ma złą wolę, albo robi na tym interes.
- 33 26
-
2023-02-10 12:48
otoz to
jako matka dziecka z tej szkoły podpisuję się obiema rękoma. SPrawdziny - zle rodzice robia afery, siku co 15 min - rodzice robia afery.. Nauczyciel wymaga -tez zle. Ludzie, czego uczymy nasze dzieci. Pozniej jak Wy bedziecie chcieli egzekwowac obowiazki w domu to dzieciak was pozwie i doniesie do rzecznika? Dobrze, ze jest kontrola jestem za i podpiszę to w szkole.
- 10 3
-
2023-02-09 12:53
Czy wy jesteście normalni z tymi dilerami? (1)
Obcy gość, którego nikt nie zna, pchałby się z kieszeniami wypchanymi towarem na teren szkoły. :D Stanąłby przed sklepikiem szkolnym i zagadywał do wszystkich: "Komuś jaranie?", "Nosy mam dobre!", "Chcesz mieć w szkole same piątki, przyjdź po białe do dziewiątki!" :D Jak z lodami na plaży. Ludzie, litości... Tak to jest, jak ktoś się bierze za
Obcy gość, którego nikt nie zna, pchałby się z kieszeniami wypchanymi towarem na teren szkoły. :D Stanąłby przed sklepikiem szkolnym i zagadywał do wszystkich: "Komuś jaranie?", "Nosy mam dobre!", "Chcesz mieć w szkole same piątki, przyjdź po białe do dziewiątki!" :D Jak z lodami na plaży. Ludzie, litości... Tak to jest, jak ktoś się bierze za walkę z czymś, o czym nie ma zielonego pojęcia. :/ Proponuję większy nacisk położyć na komunikację z uczniami. Komunikację, podkreślam. Nie spytki. Zbudowanie wspólnego zaufania, żeby uczniowie ufali dyrekcji, nauczycielom. Oczywiście nie wszyscy, ale większość. Wtedy najprawdopodobniej ciężko będzie się ukryć nawet uczniowi, który sam jest dilerem. Bo prędzej, czy później ktoś go wsypie. Tylko jak można ufać komuś, kto nie pozwala ci skorzystać z kibla? A jak ktoś będzie chciał kupić towar, to i tak kupi, w dowolnym miejscu w mieście. Zrozumcie, że potrzeba/inicjatywa transakcji tego typu nie wychodzi od dilera, tylko od klienta. To nie diler nagabuje na zakupy, tylko z nim, z własnej inicjatywy, kontaktują się ci, którzy chcą coś kupić.
- 21 3
-
2023-02-11 15:34
A co z tzw. presją rówieśniczą?
- 0 0
-
2023-02-09 12:19
(1)
dilerzy wchodzący do szkoły drzwiami ewakuacyjnymi xD większej bzdury w życiu nie słyszałem. Do drzwi awaryjnych montuje się specjalny alarm i kamery. A po 2. diluje zawsze któryś z uczniów i nikt obcy nie musi się wbijać do szkoły :)
- 16 1
-
2023-02-11 16:26
Chodziłem do tej szkoły ok. 20 lat temu.
Zamknęli już wtedy wszystkie wejścia i wyjścia i zostawili jedno, przez szatnię, zgodnie z ideą "bezpieczeństwa" żeby obcy nie wchodzili. I tak samo jak teraz, nigdy nie było problemów z "obcymi".
- 5 0
-
2023-02-09 11:03
Matko ucznia
Z iloma dilerami miał do czynienia Pani syn do tej pory?
- 8 7
-
2023-02-09 11:06
syn to chyba ślepy i głuchy (1)
- 10 10
-
2023-02-09 20:36
Matka ucznia
Otóż i mamy doskonały przykład komentującego, który swoje racje potrafi przedstawiać wyłącznie obrażaniem innych komentujących. I to właśnie tacy rozpętali tę aferę tak naprawdę o nic. Ludzie! Czy naprawdę wasze dzieci nie mają ważniejszych spraw do załatwienia?! Tyle prawdziwych dramatów rozgrywa się wokół, a tu siku-burza!
- 13 3
-
2023-02-09 08:36
Dilerem może być również uczeń tej szkoły. (1)
- 25 0
-
2023-02-09 12:41
I najprawdopodobniej jest.
- 14 0
-
2023-02-08 22:20
Absolwencie IX LO zostań dyrektorem tej szkoły i pokaż co potrafisz. Wymądrzać się to nie sztuka. Pozdrawiam (3)
- 24 14
-
2023-02-11 16:23
Jak chcesz pisać komentarze...
...to zostań najpierw pisarzem, albo stwórz swój serwis. Jak chcesz krytykować film, to nakręć własny. Jak nie podoba ci się jakaś muzyka, to nagraj lepszą. d**ilny komentarz na poziomie przedszkola. Wymądrzać się to nie sztuka.
- 2 0
-
2023-02-09 10:16
Zostań dziś dyrektorem szkoły bez pleców i układów ...
- 8 3
-
2023-02-08 23:32
Przecież ta szkoła ma dyrektorkę
Kto zna, to wie, jaka to persona
- 14 3
-
2023-02-08 21:38
(1)
Była przyzwoitą szkołą, a prawie dorośli uczniowie nie mieli problemu z toaletą! Teraz są tacy uczniowie, że mają z tym problem, więc szkoła zeszła na psy.
- 25 3
-
2023-02-10 10:56
Teraz uczniowie jak mają zapowiedzianą klasówkę to mają problem razem ze swoimi rodzicami
- 12 0
-
2023-02-08 17:06
Rodzice jak zwykle oczekuja, by szkola rozwiazala problemy, ktore ich samych przerastaja. (2)
A do upadku to doprowadzono caly system, bo w tzw. zachodniej demokracji jest zapotrzebowanie na ograniczonych intelektualnie wyborcow. Ironia losu jest to, ze w trakcie okresu PRL, ktory niektorzy nazywaja nawet okupacja, w narodzie chlopow z czworakow praktycznie zlikwidowano analfabetyzm, a kilka dekad pozniej przecietny Polak bez trudu byl w stanie zrozumiec przekazana miedzy wierszami drwine z systemu tam, gdzie nie potrafila sie jej doszukac cenzura.
- 48 13
-
2023-02-08 22:14
Kłmiesz. Analfabetyzm w Polsce zlikwidowano do sierpnia 1939 - wśród młodych, chodzących do szkoły
A jeśli ktoś był analfabetą urodzonym w 1895, w 1945 miał 50 lat, to uważasz, że przez kolejne 10 lat go w Polsce stalinowskiej wyprowadzono z analfabetyzmu? Ha, ha. Może jako robotnika w dużym mieście, cztery klasy zaliczył.
- 3 8
-
2023-02-08 18:57
Taki system zaczęto tworzyć w latach 90
- 8 0
-
2023-02-08 15:57
haha
Z tą świetną placówką to już nie przesadzaj.. dobra może tak, ale do świetnej zawsze jej było daleko
- 46 20
-
2023-02-08 14:58
(20)
jak jest woźna i pilnuje to niedobrze bo może zasłabnąć lub umrzeć i co wtedy. jak dilerzy by sprzedawali narkotyki uczniom to niedobrze, bo powinien być stróż, który pilnuje porządku w szkole, a w ogóle to wszystko jest niedobrze, a nawet jak jest dobrze, to to na pewno jest niedobrze, bo nie może być za dobrze.. Swoją drogą nie wiem co te
jak jest woźna i pilnuje to niedobrze bo może zasłabnąć lub umrzeć i co wtedy. jak dilerzy by sprzedawali narkotyki uczniom to niedobrze, bo powinien być stróż, który pilnuje porządku w szkole, a w ogóle to wszystko jest niedobrze, a nawet jak jest dobrze, to to na pewno jest niedobrze, bo nie może być za dobrze.. Swoją drogą nie wiem co te dzieciaki robią na WF skoro łamie sobie taki nogę skacząc z okna parteru. Ja w latach 90 skoczyłem z okna w podobnej sytuacji ( zamknęli mnie w sali przypadkowo ) z 1 pietra na nogi i nawet mną nie zachwiało na nogach, a ten od razu sobie je połamał arcymistrz
- 41 13
-
2023-02-08 15:57
Opinia wyróżniona
Jak diler nie bedzie mógł sprzedawać w szkole, to sprzeda pod szkołą (14)
Albo w jakimkolwiek innym miejscu.
Moze trzeba sie skupić na tym, zeby mlodzi nie chcieli kupować i brać, zeby nie mieli takiej potrzeby. Tylko do tego potrzeba nieco innych dzialań niż zamkniecie drzwi czy zakaz wyjscia do toalety.- 255 47
-
2023-02-14 14:34
Dilerzy zapewne codziennie są w szkole
Siedzą grzecznie w ławkach na lekcjach. Serio ktos myśli, że coś się zmieniło w tej kwestii? Nie musi obcy wchodzić do szkoły, bo go nie wpuszczą. Dilują uczniowie, a woźna nie ma prawa sprawdzać uczniom plecaka.
- 0 0
-
2023-02-09 07:20
(2)
Przede wszystkim za dużo zajęć z przedmiotów nieistotnych do wykształcenia przyszłego specjalisty 8-9 godzin to zgroza, a ile tych bzdurnych lektur dołożyli. Nie zachęca do czytania książek a już potem po szkole mało kto biegnie do biblioteki, które świecą pustkami, bez wykształcenia naród nie przetrwa . Tak jak dyrektor szkoły jeżeli nic nie może.
Przede wszystkim za dużo zajęć z przedmiotów nieistotnych do wykształcenia przyszłego specjalisty 8-9 godzin to zgroza, a ile tych bzdurnych lektur dołożyli. Nie zachęca do czytania książek a już potem po szkole mało kto biegnie do biblioteki, które świecą pustkami, bez wykształcenia naród nie przetrwa . Tak jak dyrektor szkoły jeżeli nic nie może. Nauka w liceum nie powinna być obligatoryjna, jest za darmo, jeżeli uczeń się nie uczy niech mama i tata go zabierają i kształcą prywatnie. Nie dla hooliganstwa za nasze podatki !!!
- 7 5
-
2023-02-18 13:24
Nie, jest wręcz odwrotnie. to liceum ogólnokształcące.
Problemem jest profilowanie klas i ograniczanie treści przekazywanych z innych przedmiotów. 20 lat temu dzieciaki często przed maturą nie wiedziały, co chcą w życiu robić, a teraz wymaga się od nich, by podjęły tą decyzję w 8 klasie podstawówki. w momencie, gdy przychodzą do liceum, już uczą się pod kątem czegoś, co prawdopodobnie już za 2-3 lata
Problemem jest profilowanie klas i ograniczanie treści przekazywanych z innych przedmiotów. 20 lat temu dzieciaki często przed maturą nie wiedziały, co chcą w życiu robić, a teraz wymaga się od nich, by podjęły tą decyzję w 8 klasie podstawówki. w momencie, gdy przychodzą do liceum, już uczą się pod kątem czegoś, co prawdopodobnie już za 2-3 lata przestanie być dla nich interesujące. zero czasu na świadomą decyzję. nazwijmy to od razu liceum profilowane lub technikum- bo tym się stają ogólniaki. i do tego matury o zaniżanym stopniu trudności zamiast egzaminów wstępnych...w efekcie na studia idą ludzie przeciętni (bo wyniki łatwych matur nie pomagają odróżnić ich ot tych dobrych), wypaleni (bo całe liceum już katowali temat) i niemający pojęcia o czymkolwiek poza dziedziną w której się kształcili (bo inne przedmioty mieli okrojone). i najgorsze: nie są tego świadomi, bo przecież skończyli liceum ogólnokształcące...
- 0 0
-
2023-02-09 10:50
nauka w liceum nie jest obligatoryjna
Po 18 roku życia, nie ma przymusu edukacyjnego
- 9 0
-
2023-02-08 21:16
Diler (5)
Jeśli jakiś diler będzie chciał wejść do szkoły to to zrobi. Nie ma żadnych kontroli osób wchodzących, tylko wychodzących. Może dyrektorka ma plan zamknac dilerów w szkole żeby potem ich aresztować?
- 7 5
-
2023-02-08 22:17
A ten uczeń to co tak "przypilony" ze szkoły aż przez okno wychodził, co? Po "energetyka" do pobliskiej Żabki? (4)
Czy raczej jednego "browara" zakładając, że miał skończone 18 lat ??
- 14 1
-
2023-02-10 10:10
nie miał
...
- 1 0
-
2023-02-09 06:18
Nie jest istotne (1)
po co uczeń wychodził ze szkoły. Nie ma prawa być takiej sytuacji, że uniemożliwiono mu to wyjście. A jeśli jest człowiekiem pełnoletnim, to w ogóle ma to znamiona przestępstwa.
- 5 11
-
2023-03-07 10:19
Oczywiście że dyrekcja ma prawo nie wypuszczać ucznia ze szkoły w czasie, w którym powinien być na lekcjach. Co innego przetrzymywanie ucznia po godzinach lub przed lekcjami, w dni wolne od zajęć itp. (moja córka była w takiej sytuacji, w której szatniarka nie pozwoliła jej opuścić szkoły pomimo tego, że nie miała mieć wtedy lekcji na terenie
Oczywiście że dyrekcja ma prawo nie wypuszczać ucznia ze szkoły w czasie, w którym powinien być na lekcjach. Co innego przetrzymywanie ucznia po godzinach lub przed lekcjami, w dni wolne od zajęć itp. (moja córka była w takiej sytuacji, w której szatniarka nie pozwoliła jej opuścić szkoły pomimo tego, że nie miała mieć wtedy lekcji na terenie szkoły - pomyliła się i poszła do szkoły zamiast na halę sportową...). Tylko pełnoletniemu uczniowi nie wolno zabronić wychodzenia poza teren szkoły podczas planowych lekcji. Być może ten uczeń faktycznie był pełnoletni, chociaż ta historia wygląda mi na naciąganą. Tak czy siak nawet pełnoletni uczeń nie może sobie wyskakiwać przez okno. Jeśli tak było, jak opisują ci rodzice, na jego miejscu po prostu nagłośniłabym sprawę już wtedy. Poza tym pełnoletni uczeń za samowolne skakanie z okna szkoły i łamanie sobie przy tym kończyn odpowiada również samodzielnie. Szkoła nie ponosi za to żadnej odpowiedzialności. To, że dyrekcja próbuje w ogóle jakoś temu przeciwdziałać, świadczy akurat na jej korzyść.
- 0 0
-
2023-02-08 23:16
Dilerzy wchodzą do każdej szkoły, bo się w nich uczą. Nie czychają gdzieś za rogiem pod szkołą, tylko siedzą w ławce na lekcji i rzucają temat ziomeczkom :)
- 21 1
-
2023-02-08 20:40
(3)
nie ma i nigdy nie było żadnych dilerów pod szkołą wy bajkopisarze
- 6 12
-
2023-02-08 22:02
Nie bądź taki dosłowny. (2)
Wiadomo o co chodzi: żaden diler nie będzie wchodził do szkoły, bo i po co. Faktycznie jednak - dyrektorka zatrzymała się w czasach bajek z lat 90., kiedy to rzekomo na każdym kroku czyhał diler nachalnie wciskający każdemu uczniowi substancje, a "pierwsza działka była za darmo". Szanowna pani dyrektor, o narkotykach uczniowie dowiadują się z
Wiadomo o co chodzi: żaden diler nie będzie wchodził do szkoły, bo i po co. Faktycznie jednak - dyrektorka zatrzymała się w czasach bajek z lat 90., kiedy to rzekomo na każdym kroku czyhał diler nachalnie wciskający każdemu uczniowi substancje, a "pierwsza działka była za darmo". Szanowna pani dyrektor, o narkotykach uczniowie dowiadują się z internetu i od innych uczniów, a z dilerami umawiają środkami komunikacji zdalnej w miejscu dogodnym dla obu stron transakcji. Tak jest od przynajmniej jakichś dwóch dekad.
- 22 4
-
2023-02-09 13:19
Dilerzy pod szkołą dający prochy za darmo... (1)
Gdzie mogę takich znaleźć?
- 5 0
-
2023-02-20 14:14
No pod szkołą
Przecież jest napisane!
- 0 0
-
2023-02-09 10:09
Znajoma zeszła z motocykla i zerwała więzadła
Do tego miała pękniętą rzepkę także można
- 1 0
-
2023-02-08 21:46
to trzeba w szkole dać im pomieszczenia i zalegalizować handel
- 4 3
-
2023-02-08 21:10
Skąd wiesz, że "od razu"? Na jeden przypadek, o którym wiemy bo chłopak się połamał, przypada pewnie wiele udanych ucieczek, o których nikt nie widzi potrzeby informować :).
- 9 2
-
2023-02-08 18:32
hm, a może trzeba wreszcie zacząć łapać dilerów? (1)
tak proste rozwiązanie nikomu nie przyszło do głowy?
- 27 2
-
2023-02-09 13:18
Łapią od 40 lat
złapiesz jednego, przychodzi dwóch kolejnych
- 6 0
Wszystkie opinie
-
2023-06-02 11:09
Odczepcie się od dyrektorki. Chciała dobrze. A samobójstwa są związane z narkotykami. A czemu młodzież bierze prochy? Bo rodzice nie wychowują.
- 0 0
-
2023-03-07 19:50
ZSAKiHU Gdańsk
Może warto zainteresować się również technikum nr. 7 (ZSAKiHU) w Gdańsku. Zakaz wychodzenia do toalety na lekcji, wprowadzony przez pocięcie się uczniów w toaletach. Sytuacja miała miejsce już conajmniej 2 razy. Klamek także nie ma w niektórych oknach, zdarzały się zamknięte drzwi ewakuacyjne. Obowiązkowe odkładanie telefonów na ławkę z numerkami z dziennika w sali.
- 2 0
-
2023-02-08 14:58
(20)
jak jest woźna i pilnuje to niedobrze bo może zasłabnąć lub umrzeć i co wtedy. jak dilerzy by sprzedawali narkotyki uczniom to niedobrze, bo powinien być stróż, który pilnuje porządku w szkole, a w ogóle to wszystko jest niedobrze, a nawet jak jest dobrze, to to na pewno jest niedobrze, bo nie może być za dobrze.. Swoją drogą nie wiem co te dzieciaki robią na WF skoro łamie sobie taki nogę skacząc z okna parteru. Ja w latach 90 skoczyłem z okna w podobnej sytuacji ( zamknęli mnie w sali przypadkowo ) z 1 pietra na nogi i nawet mną nie zachwiało na nogach, a ten od razu sobie je połamał arcymistrz
- 41 13
-
2023-02-08 15:57
Opinia wyróżniona
Jak diler nie bedzie mógł sprzedawać w szkole, to sprzeda pod szkołą (14)
Albo w jakimkolwiek innym miejscu.
Moze trzeba sie skupić na tym, zeby mlodzi nie chcieli kupować i brać, zeby nie mieli takiej potrzeby. Tylko do tego potrzeba nieco innych dzialań niż zamkniecie drzwi czy zakaz wyjscia do toalety.- 255 47
-
2023-02-08 21:16
Diler (5)
Jeśli jakiś diler będzie chciał wejść do szkoły to to zrobi. Nie ma żadnych kontroli osób wchodzących, tylko wychodzących. Może dyrektorka ma plan zamknac dilerów w szkole żeby potem ich aresztować?
- 7 5
-
2023-02-08 22:17
A ten uczeń to co tak "przypilony" ze szkoły aż przez okno wychodził, co? Po "energetyka" do pobliskiej Żabki? (4)
Czy raczej jednego "browara" zakładając, że miał skończone 18 lat ??
- 14 1
-
2023-02-09 06:18
Nie jest istotne (1)
po co uczeń wychodził ze szkoły. Nie ma prawa być takiej sytuacji, że uniemożliwiono mu to wyjście. A jeśli jest człowiekiem pełnoletnim, to w ogóle ma to znamiona przestępstwa.
- 5 11
-
2023-03-07 10:19
Oczywiście że dyrekcja ma prawo nie wypuszczać ucznia ze szkoły w czasie, w którym powinien być na lekcjach. Co innego przetrzymywanie ucznia po godzinach lub przed lekcjami, w dni wolne od zajęć itp. (moja córka była w takiej sytuacji, w której szatniarka nie pozwoliła jej opuścić szkoły pomimo tego, że nie miała mieć wtedy lekcji na terenie szkoły - pomyliła się i poszła do szkoły zamiast na halę sportową...). Tylko pełnoletniemu uczniowi nie wolno zabronić wychodzenia poza teren szkoły podczas planowych lekcji. Być może ten uczeń faktycznie był pełnoletni, chociaż ta historia wygląda mi na naciąganą. Tak czy siak nawet pełnoletni uczeń nie może sobie wyskakiwać przez okno. Jeśli tak było, jak opisują ci rodzice, na jego miejscu po prostu nagłośniłabym sprawę już wtedy. Poza tym pełnoletni uczeń za samowolne skakanie z okna szkoły i łamanie sobie przy tym kończyn odpowiada również samodzielnie. Szkoła nie ponosi za to żadnej odpowiedzialności. To, że dyrekcja próbuje w ogóle jakoś temu przeciwdziałać, świadczy akurat na jej korzyść.
- 0 0
-
2023-02-10 10:10
nie miał
...
- 1 0
-
2023-02-08 23:16
Dilerzy wchodzą do każdej szkoły, bo się w nich uczą. Nie czychają gdzieś za rogiem pod szkołą, tylko siedzą w ławce na lekcji i rzucają temat ziomeczkom :)
- 21 1
-
2023-02-08 20:40
(3)
nie ma i nigdy nie było żadnych dilerów pod szkołą wy bajkopisarze
- 6 12
-
2023-02-08 22:02
Nie bądź taki dosłowny. (2)
Wiadomo o co chodzi: żaden diler nie będzie wchodził do szkoły, bo i po co. Faktycznie jednak - dyrektorka zatrzymała się w czasach bajek z lat 90., kiedy to rzekomo na każdym kroku czyhał diler nachalnie wciskający każdemu uczniowi substancje, a "pierwsza działka była za darmo". Szanowna pani dyrektor, o narkotykach uczniowie dowiadują się z internetu i od innych uczniów, a z dilerami umawiają środkami komunikacji zdalnej w miejscu dogodnym dla obu stron transakcji. Tak jest od przynajmniej jakichś dwóch dekad.
- 22 4
-
2023-02-09 13:19
Dilerzy pod szkołą dający prochy za darmo... (1)
Gdzie mogę takich znaleźć?
- 5 0
-
2023-02-20 14:14
No pod szkołą
Przecież jest napisane!
- 0 0
-
2023-02-09 07:20
(2)
Przede wszystkim za dużo zajęć z przedmiotów nieistotnych do wykształcenia przyszłego specjalisty 8-9 godzin to zgroza, a ile tych bzdurnych lektur dołożyli. Nie zachęca do czytania książek a już potem po szkole mało kto biegnie do biblioteki, które świecą pustkami, bez wykształcenia naród nie przetrwa . Tak jak dyrektor szkoły jeżeli nic nie może. Nauka w liceum nie powinna być obligatoryjna, jest za darmo, jeżeli uczeń się nie uczy niech mama i tata go zabierają i kształcą prywatnie. Nie dla hooliganstwa za nasze podatki !!!
- 7 5
-
2023-02-18 13:24
Nie, jest wręcz odwrotnie. to liceum ogólnokształcące.
Problemem jest profilowanie klas i ograniczanie treści przekazywanych z innych przedmiotów. 20 lat temu dzieciaki często przed maturą nie wiedziały, co chcą w życiu robić, a teraz wymaga się od nich, by podjęły tą decyzję w 8 klasie podstawówki. w momencie, gdy przychodzą do liceum, już uczą się pod kątem czegoś, co prawdopodobnie już za 2-3 lata przestanie być dla nich interesujące. zero czasu na świadomą decyzję. nazwijmy to od razu liceum profilowane lub technikum- bo tym się stają ogólniaki. i do tego matury o zaniżanym stopniu trudności zamiast egzaminów wstępnych...w efekcie na studia idą ludzie przeciętni (bo wyniki łatwych matur nie pomagają odróżnić ich ot tych dobrych), wypaleni (bo całe liceum już katowali temat) i niemający pojęcia o czymkolwiek poza dziedziną w której się kształcili (bo inne przedmioty mieli okrojone). i najgorsze: nie są tego świadomi, bo przecież skończyli liceum ogólnokształcące...
- 0 0
-
2023-02-09 10:50
nauka w liceum nie jest obligatoryjna
Po 18 roku życia, nie ma przymusu edukacyjnego
- 9 0
-
2023-02-14 14:34
Dilerzy zapewne codziennie są w szkole
Siedzą grzecznie w ławkach na lekcjach. Serio ktos myśli, że coś się zmieniło w tej kwestii? Nie musi obcy wchodzić do szkoły, bo go nie wpuszczą. Dilują uczniowie, a woźna nie ma prawa sprawdzać uczniom plecaka.
- 0 0
-
2023-02-08 18:32
hm, a może trzeba wreszcie zacząć łapać dilerów? (1)
tak proste rozwiązanie nikomu nie przyszło do głowy?
- 27 2
-
2023-02-09 13:18
Łapią od 40 lat
złapiesz jednego, przychodzi dwóch kolejnych
- 6 0
-
2023-02-09 10:09
Znajoma zeszła z motocykla i zerwała więzadła
Do tego miała pękniętą rzepkę także można
- 1 0
-
2023-02-08 21:46
to trzeba w szkole dać im pomieszczenia i zalegalizować handel
- 4 3
-
2023-02-08 21:10
Skąd wiesz, że "od razu"? Na jeden przypadek, o którym wiemy bo chłopak się połamał, przypada pewnie wiele udanych ucieczek, o których nikt nie widzi potrzeby informować :).
- 9 2
-
2023-03-07 09:44
.
Zaraz IX LO będzie miało taką samą opinię jak gimnazjum nr1 które kiedyś tam było
- 0 0
-
2023-02-08 18:21
Dyrektorka tej szkoły nie odpowiada na maile. (2)
Czasem one do niej nie dochodzą. W naszej klasie po okresie pandemii zwolniła wychowawczynię klasy, chociaż uczniowie panią wręcz pokochali. Rodzice prosili, by nauczycielka została, ale dyrektorka się nie zgodziła. Klasie zmienili się nauczyciele z większości przedmiotów. Są uczniowie, którzy po pandemii bardzo źle znieśli te dodatkowe zmiany.
- 26 10
-
2023-02-21 14:13
ojejku, nie odpowiada na maile... Żałosny jesteś. Ma dużo innych spraw na głowie, niż twoje durne maile. To idź na spotkanie rady rodziców i niech rada się umówi na spotkanie z Dyrektorem. Co to za forma komunikacji, maile... Te wszystkie problemy to wynikają z waszej rodzicielskiej nieudolności i roszczeń.
- 0 0
-
2023-02-09 22:30
To wynik miękkiego wychowania przez słabych rodziców.
- 1 2
-
2023-02-08 16:10
Za mało kar a za dużo wolności!! (16)
Młodziez jest okropna, bezczelna, niezdyscyplinowana! Współczujemy zarówno p. Dyrektor jak i nauczycielom! Za takie psie pieniądze niech rodzice zajmują się tym modelami! Niech ich wychowują i się nimi interesują a nie zwalają tego na nauczycieli! I tak pracować z takimi leniami to jest dopiero wyzwanie! Trzymajcie się nauczyciele i P. Dyrektor,nikt za waszą ciężką pracę niech nie krytykuje i poniża wszystkich nauczycieli! Za Komuny o której ktoś wspominał, to nawet za krytykę nauczyciela w domu dostawaliśmy od rodziców porządną reprymendę a czasem i po głowie. A wszyscy rodzice dziękujcie nauczycielom za to że zajmują się waszymi dzieciakami bo to nie ich rola. Oni mają tylko uczyć!!
- 99 33
-
2023-02-21 14:10
Młodzież jest jaka jest za sprawą swoich roszczeniowych, wyszczekanych rodziców
- 0 0
-
2023-02-09 16:05
. (2)
Uważaj, bo pękniesz. Moja depresja nie zaczęła się w domu, tylko w szkole. Nauczycielom mogę podziękować za niszczenie życia, nie za opiekę. A to dzięki rodzinie jeszcze żyję.
- 2 2
-
2023-02-12 00:08
Nie wszyscy muszą skończyć liceum.
- 0 0
-
2023-02-09 19:11
To trzeba było startować do zawodówki, a nie pchać się do liceum, w którym nie daje się rady!
- 3 4
-
2023-02-08 16:19
Obowiazkiem szkoły jest również wychowywać. (10)
- 4 25
-
2023-02-08 17:44
(8)
Jak widać chęć wychowania dzieci kończy się nagonką rodziców, którzy swoje pociechy jedynie chowają. Są to z reguły ludzie, którzy dziecko mają, niczym zabawkę, na pokaz/ bo rodzina nalegała albo mają za dużo czasu/ zero obowiązków, a mimo to nie raczą swoich dzieci wychowywać. W regulaminie jasno napisali, że wystarczy zaświadczenie od lekarza. Do zwolnienia z WF też obecnie (odgórnie/ ministerialnie) wymaga się zaświadczeń medycznych, więc w czym problem? Może problemem jest fakt, że należałoby się w końcu zająć swoim dzieciakiem i zabrać go na konsultacje medyczne? Może wtedy by się okazało, że problem "z pęcherzem" to tak na prawdę problem psychiczny, zwany nerwicą, a rodzic to ignorował? Jeśli rodzicom tak zależy na otwieraniu okien, wystarczy zamontować klamki pozwalające jedynie rozszczelnić okno. są takie, choćby do tzw lufcików. Kraty, chroniące przed skakaniem, były złe, więc coś trzeba było zrobić! Problem z toaletą? Co drugi rodzić załatwia bombelkowi papiery dys..., by miało więcej czasu na egzaminach, więc i papier na problemy z pęcherzem załatwi! A jak załatwi papierek od psychologa czy tam psychiatry to wbrew pozorom nauczyciel nie będzie się mógł czepić nawet, gdy uczeń go zbluzga, bo przecież "jest chory". Zamiast robić aferę, wystarczyło to odwrócić na swoją korzyść i wszystko samo by do poprzedniego stanu wróciło. Obecni rodzice nie potrafią własnym życiem kierować, to próbują nadrabiać sterując placówką oświatową. Cóż, skoro według nich placówka publiczna jest taka zła, co za problem przenieść swojego geniusza do prywatnej? Jak zdolny, to stypendium wyrwie. Jak nie... zostaje nauka indywidualna, niech rodzic sam swojego "dorosłego odpowiedzialnego geniusza" w domu uczy. Skoro wie jak to robić i jak zarządzać młodym dorosłym, poradzi sobie bez problemów. A, nie, chwilka, najprościej krytykować kadrę pedagogiczną, a samemu jak w wielu przypadkach w czasie przymusowych zamknięć w czasie pandemii narzekać, że nie daje się rady materiału ogarniać.
- 26 5
-
2023-02-08 18:55
Ale pani popłynęła... mnóstwo generalizowania, mnóstwo subiektywnych opinii (1)
I mnóstwo negatywnych emocji do innych, jak pani w ogóle nie lubi uczniów i rodziców to po co dalej w tym siedzieć?
- 6 14
-
2023-02-12 00:05
To rodzice mają wiecznie pretensje do nauczycieli.
Żadnego dobrego słowa, ciągły hejt.
- 2 0
-
2023-02-12 00:03
W samo sedno!
- 0 0
-
2023-02-08 23:34
(4)
"Rodzicom zależy na otwieraniu okien..." Być zmuszanym do siedzenia godzinami w jakimś miejscu, którego nie można przewietrzyć, gdzie o wyjście do toalety trzeba zawalczyć to musi być niezła tortura. I do tego przedstawianie sprawy jakby potrzeba świeżego powietrza to był kaprys rodziców. Może jakiś urlop, wizyta u fryzjera, w SPA, przejażdżka rowerem po lesie by się przydała, żeby odzyskać trochę empatii i szacunku do bliźniego?
- 3 6
-
2023-02-09 19:10
Ale jaranie bombelka za rogiem już nie przeszkadza, prawda?
- 3 0
-
2023-02-09 00:04
(2)
Kto wierzy w bzdury o nie wietrzonych salach lekcyjnych, braku higieny i braku klamek w oknach? Litości!!!
- 7 4
-
2023-02-09 16:10
Wierzę, bo chodziłam do takiej śmierdzącej szkoły. Dziwnym trafem wiecznie pół szkoły chorowało na sr*czki. Ciekawe dlaczego... Aż obrzydzenie bierze na samo wspomnienie. Nauczycielki nie widziały problemu ;-)
- 2 1
-
2023-02-09 11:08
nie ma klamek w oknach, ba są nawet kraty...wygląda to jak więzienie
- 3 0
-
2023-02-09 18:16
Wychowywać ma rodzic
- 3 0
-
2023-02-08 16:20
Z takim nastawieniem do młodzieży powinna mieć Pani dożywotni zakaza zbliżania się do niej
- 12 13
-
2023-02-08 15:35
Niepotrzebny ferment (13)
Nie rozumiem tego zamieszania, jestem rodzicem dziecka z tej szkoły, młodzież nie robi z tego większego problemu, rodzicie rozdmuchują temat do granic absurdu i to dopiero nakręca wśród młodzieży jakieś niepokoje wokół tematu.
Rozmowy z Dyrektorem w mojej ocenie to wystarczające narzędzie do wyprostowania sprawy.
Nic się nie dzieje bez przyczyny...- 95 20
-
2023-02-08 18:39
Z p. Dyrektor nie ma niestety rozmowy (1)
W tym problem, że p. Solowska nie chce rozmawiać, tylko narzuca swoje zdanie, wymaga od uczniów, ale nie od siebie, nie odpowiada na maile od rodziców, ignoruje zwyczajnie innych zdanie albo jawnie dyskredytuje
- 10 4
-
2023-02-21 14:08
Rodzic, no jasne, bo Dyrektor pewnie nie ma tysiąca innych rzeczy do zrobienia, tylko odpisywanie na wasze maile. Jesteście tak roszczeniowi, że się wymiotować chce. Mam nadzieję, że wszyscy nauczyciele pójdą w długą i sami będziecie się zajmować waszymi kochanymi ''bombelkami'', aż wam bokiem wyjdą. Co to za forma komunikacji, do Dyrektora szkoły wysrywać maile!!!
- 0 0
-
2023-02-09 08:46
Rodzic (1)
Z Panią Dyrektor nie da się rozmawiać.
- 8 2
-
2023-02-13 21:36
Nie dogadasz się z klawiszem
- 0 1
-
2023-02-13 21:35
Żal mi Twojego dziecka
- 0 0
-
2023-02-08 21:26
(1)
Gadacie o pozarze, a pytanie brzmi czy 15 latka musi zglaszac chec pojscia do kibla i isc do niego z nauczycielem? Przeciez to jakis zart...
- 12 5
-
2023-02-11 23:58
Nie jest, póki nauczyciel odpowiada za nią prawnie.
- 4 0
-
2023-02-08 16:05
(5)
Jeśli będzie pożar i Twoje dziecko straci zdrowie albo nie daj Boże życie przez zamknięte wyjścia ewakuacyjne to do kogo będziesz mieć pretensje? Chyba do siebie.
- 11 10
-
2023-02-08 19:47
(4)
W szkołach podstawowych też są pozamykane drzwi. Tylko jedne są otwierane. W razie pożaru jest plan. W razie alarmu panie z obsługi mają pootwierać wszystkie drzwi ewakuacyjne a nauczyciele wyprowadzić uczniów.
- 16 5
-
2023-02-10 20:16
Pomyśl najpierw zanim coś napiszesz. Jak pożar odetnie możliwość dojścia do drzwi ewakuacyjnych to jak je otworzą? Poza tym jest to niezgodne z przepisami.
- 1 2
-
2023-02-08 21:08
nikt nie wie jak się zachowa w sytuacji kryzysowej (2)
plan jest, ale co szanowna pani zrobi jak panie woźne uciekną i tych wyjść ewakuacyjnych nie otworzą. Będziemy mieli koleją tragedię, bo my się po prostu nie uczymy na błędach. Nie zamyka się i nie blokuje potencjalnych wyjść ewakuacyjnych. Koniec i kropka! Nie można oczekiwać od kogoś bohaterstwa, natomiast można oczekiwać, że każdy będący w pobliżu drzwi lub okien będzie mógł je otworzyć i ułatwić ewakuację sobie i innym w pobliżu tego wyjścia. Przepychanie się woźnej pod prąd uciekającego w popłochu tłumu...kto tworzy taki plan? Wystarczy odrobina wyobraźni. W bodajże Moskwie ludzie zatratowali się na śmierć, bo spadł deszcz i wszyscy chcieli schronić się pod dachem. Psychologia tłumu...mówi to coś komu....
- 9 7
-
2023-02-09 18:59
Po to systematycznie przeprowadza się próbne alarmy przeciwpożarowe, aby każdy, i pracownik i uczeń wiedział co ma w takiej chwili robić. Komentarz powyżej świadczy, że autor albo nie ma pojęcia jak funkcjonuje szkoła, albo ma złą wolę.
- 3 0
-
2023-02-08 21:20
PSP
To trzeba wezwać Straż Pożarną na kontrolę chyba a nie otwierać drzwi ewakuacyjne. Od tego są przepisy a nie mdlejące woźne. Argument wydumany.
- 7 0
-
2023-02-19 16:09
Wychowywać, a nie zakazywać.
Tyle że zacząć należy już w wieku żłobkowym, bo w liceum - to pozamiatane.
- 0 0
-
2023-02-10 10:08
inne zdanie (3)
i wlasnie dlatego, ze sa proby samobojcze ja nie chce zmiany dyrektora... w d...sie gowniarzom przerwocilo a rodzice im jeszcze tym pomagaja. Dyrektorka kontroluje bo gowniarze głupie pomysly maja, jako matka uczennicy ciesze sie, ze mooje dziecko jest bezpieczne. niech kontrolują bo oddajemy im swoje skarby. i chce wiedziec,ze nic im nie grozi. Tam jest watek inny, podobno nauczycielom nie podoba sie polityka dyrektorki i stad cale afery.
- 6 4
-
2023-02-19 11:28
Jezeli
dziecko ma myśli samobójcze to potrzebuje leczenia, pomocy specjalisty. Kontrola to za mało. Nie zrobi w szkole zrobi gdzieś indziej.
- 0 0
-
2023-02-10 10:40
Czy o swojej córce też mówi pani "gowniara"?
- 3 3
-
2023-02-10 10:22
Czy Pani uważa, że bezprawny zakaz korzystania z toalety w trakcie lekcji rozwiąże problem samobójstw czy narkotyków w tej szkole?
- 5 2
-
2023-02-09 17:10
Kamyczek do ogródka (4)
Jestem rodzicem ucznia IX LO i nie mogę przejść obojętnie wobec hejtu jaki przeczytałam. Wiem, że nas rodziców reprezentują rodzice, którzy zgłosili się z początkiem roku szkolnego do pełnienia tej funkcji - szanuję ich zapał i zaangażowanie, ale chcę powiedzieć, że nie mówią głosem wszystkich. Absolutnie nie zgadzam się z tym co przeczytałam -jako rodzic ucznia z tejże szkoły.
Osobiście uważam, że gdyby każdy pełnił swoje obowiązki jak należy, dziś nie byłoby tej dyskusji. Dzieci nie zabijają się bo dostały w szkole 1 czy nie mogły pójść siku na lekcji. Dzieci zabijają się ,bo zabrakło rodziców. nawet narkotyki nie byłyby dziś takim problemem, gdyby rodzice rozmawiali o tym z dziećmi i byli przy nich jak tego potrzebują, Mmamy takę tendencję, że gdy zawalamy ,szukamy winnych wokoło. Dzieci w czasie trwania lekcji są pod opieka dyrektora i nauczycieli. Cokolwiek dzieje się w tym czasie obarcza ich odpowiedzialnością, więc łatwo ich zlinczować, bo nagle są winni, że nasze dzieci zachowują się jak przedszkolaki muszące siusiu -teraz.!Gdyby chirurg zechciał siusiu teraz nie dokończył by operacji, czy osoba na produkcji - stanęłoby wszystko. Dyskutujemy o tym, że nastolatek nie może wytrzymać 45 min bez siusiu - żenada. Czepiamy się dyrekcji iż próbuje zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci w trakcie zajęć lekcyjnych. Może robi to nieudolnie ale co ma zrobić, gdy widzi że nasze dzieci są zagrożone - jakieś propozycje? Nie wolno nam tak krytykować kogoś kto próbuje ratować sytuację. Mamy taki dar, że jak ktoś rzuca kamieniem, też chętnie dołożymy swój, ale czy zastanawiamy się czy słusznie? Nie wiem co takiego chcą osiągnąć rodzice odwołując dyrektora dzisiaj, gdy w oświacie jest tak krucho ale może lepiej po prostu z kulturą dojść do kompromisu dla naszych dzieci.
i jeszcze jedno - o całej sytuacji dowiedziałam się na zebraniu rodziców, bo mój syn jakoś wytrzymuje 45 min i nie wspomniał że to jakiś problem, a chłopiec który skoczył z okna chciał uciec z lekcji w-f XD.- 27 12
-
2023-02-19 11:22
Zgadzam się po czesci
Co do powodów prób samobójczych całkowicie się zgadzam. Powód nigdy nie jest jeden. Co do tego, że człowiek zazwyczaj wytrzymuje 45 min bez wychodzenia do toalety - tez. Jednak zdarzają się sytuację nagle - biegunka, którą trudno kontrolować lub miesiaczka u dziewczynek (w tym wieku potrafi być loterią).
- 0 0
-
2023-02-09 19:16
Nie chodzi tylko o 45 minut bez siku.
Piękny pean, ale znacznie więcej jest w skargach składanych od wielu miesięcy w kuratorium, na które nie było odpowiedzi.
- 3 0
-
2023-02-09 18:35
Może odniesiesz się do pozostałych zarzutów!!!???
A nie tylko nieszczęsnego kibelka? Do tego, że są zgłoszone sprawy mobbingu nauczycieli, że nie odbywały się zajęcia z takich przedmiotów jak matematyka czy fizyka, że rotacja nauczycieli jest taka, jak w żadnym innym trójmiejskim liceum, że pani dyrektor nie doprowadziła przez lata do ani jednej lekcji w ramach akademii ETI - mimo, że inne szkoły z niej korzystały, że uczniowie którzy uzyskiwali awans do etapów wojewódzkich z konkursów reprezentując szkołę - nie jechali na te etapy bo nie, że celowo blokowano - uniemożliwiano dzieciom wyjazd na wycieczki szkolne MIMO zdecydowanej woli nauczycieli, którzy chcieli z dzieciakami wyjechać. I pewnie jeszcze cała masa innych zachowań o których mi, jako rodzicowi niefunkcyjnemu pewnie nie wiadomo. to nie jest tylko kwestia toalety. to nie jest tylko kwestia samobójstw na które dyrekcja może ma, może nie ma wpływu. Bunt wynika z tego, na co dyrekcja ma wpływ! I jaki wzorzec przekazuje młodym ludziom - wzorzec aroganta, który po osiągnięciu tytułu dyrektora szkoły nie liczy się w żaden sposób z prawami i przywilejami osób którymi zarządza. Aroganta, który kiedy jest rozliczany ze sposobu rządzenia po prostu ucieka ze spotkań, nie odpowiada na pisma czy maile.
- 8 2
-
2023-02-09 18:04
Tiaaa....
I ile jeszcze tych samych opinii zamiescisz "rodzicu"? Ciekawe, czy to jeden z sygnatariuszy listu do rodzicow, czy jakas znajoma dyrektorki. Doczytaj sobie pani rodziic, to moze zrozumiesz, w czym tkwi sedno sporu.
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.