- 1 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (77 opinii)
- 2 Matura 2024 z matematyki. Zadania, arkusze - jak zdać? (16 opinii)
- 3 Matura 2024 z polskiego. Czego się spodziewać? (21 opinii)
- 4 Matura 2024: Co będzie na egzaminie z angielskiego? (3 opinie)
- 5 Egzamin z matematyki nie dla wszystkich? (171 opinii)
- 6 Studia na prywatnej uczelni. Nowe kierunki w rekrutacji 2024 (23 opinie)
Początek nowego roku szkolnego to dobra okazja, by naszym pociechom znaleźć twórcze zajęcie. Jeśli twoje dziecko lubi i potrafi obsługiwać tablet czy laptopa, wie co to np. Minecraft, jest kreatywne i lubi pracować w grupie - wyślij je na zajęcia do For Akademii Programowania.
For Akademię Programowania założyło małżeństwo - rodzice trójki dzieci: 3-letniego Maksymiliana, 6-letniej Urszuli i 9-letniej Eli. Jak mówi ich mama Magdalena Pawłowska, to właśnie dzieci stały się motywacją do zmian, pracy nad sobą i rozwoju. W efekcie czego powstała For Akademia Programowania.
- Jesteśmy parą z dwudziestoletnim stażem i po prostu bardzo lubimy dzieci i mamy do nich niemałą cierpliwość - przyznaje pani Magdalena. - Rafał jest trenerem programowania i jednocześnie zawodowym programistą. Ja z kolei pracowałam w korporacjach, zarządzając projektami i programami. Połączyliśmy nasze umiejętności oraz radość pracy z dziećmi i stworzyliśmy akademię programowania właśnie dla nich. Mamy też świadomość, jak istotną nauką jest nauka programowania w dzisiejszych czasach.
For Akademia Programowania prowadzi zajęcia dla 5-6 letnich przedszkolaków oraz dla dzieci ze szkoły podstawowej i średniej. Programowanie dla najmłodszych odbywa się poprzez zabawę oraz praktyczne działania np. dzieci układają różne sekwencje w ruchu, następnie swoje fizyczne doświadczenia przekładają na tablet, pracując na intuicyjnym, dostosowanym do ich możliwości programie np. Scratch Junior. Zajęcia doskonale przygotowują dzieci do nauki matematyki w szkole oraz dają podstawy programowania.
- Dzieci w szkole podstawowej zachęcamy do nauki programowania z popularnym Minecraftem - mówi pani Magdalena. - Udział w tych zajęciach jest dla dzieci dobrym startem do zrozumienia struktury i logiki programowania. Rozwija kluczowe umiejętności niezbędne do nauki matematyki, szeroko pojętej informatyki, kreatywność oraz uczy pracy w grupie. Poprzez połączenie nauki programowania z uwielbianym przez dzieci Minecraftem, nauka trudnych zagadnień staje się przyjemnością oraz daje motywację do zdobywania wiedzy.
Jak przyznaje, w dzisiejszych czasach trudno dzieciom dawkować gry komputerowe, portale społecznościowe czy korzystanie z internetu. O sobie mówi, że "długo była matką "analogową" ograniczającą w znacznym stopniu dzieciom dostęp do gier i internetu", w obawie przed uzależnieniem i przyzwyczajeniem do jednej formy rozrywki np. kosztem gier planszowych.
- Wszystko jest dla ludzi, trzeba pamiętać tylko o umiarze, jak w życiu. Jednak na pewno nie możemy doprowadzić dzieci do cyfrowego analfabetyzmu i tu z pomocą przychodzi właśnie programowanie. Bo dzięki programowaniu dzieci uczą się logicznego myślenia, analitycznego podejścia do problemów a także dokładności. Programowanie jest zarówno dla chłopców jak i dziewczynek. Nasze dwie córki też będą uczęszczały od września do akademii. Dla starszych dzieci i młodzieży mamy w ofercie zajęcia z popularnych języków programowania Python, C# a także kurs z tworzenia stron internetowych - dodaje pani Magda.
Dostępność zajęć z nauki programowania jest obecnie mocno ograniczona, głównie pod względem lokalizacji. Jak pokazał raport Ministerstwa Cyfryzacji lokalizacja jest podstawowym problem w dostępie do nauki programowania, a synchronizacja zajęć ze szkołą i innymi zajęciami pozalekcyjnymi oraz pracą rodziców hamują podejmowanie takiej nauki przez dzieci.
Wychodząc temu naprzeciw, twórcy akademii organizują zajęcia dla przedszkolaków na terenie przedszkoli, a zajęcia dla starszych dzieci w wynajętych salkach w szkołach np. w Metropolitalnej Szkole Podstawowej w Kowalach na ul. Apollina 7 oraz dodatkowo w Gdańskim Parku Naukowo Technologicznym na ul. Trzy Lipy 3 w Gdańsku i Inkubatorze Starter na ul. Lęborskiej 3b w Gdańsku.
- Przede wszystkim jesteśmy dla dzieci. Nie jesteśmy korporacją, możemy elastycznie dostosowywać się do potrzeb dziecka i grupy. Ważnym elementem tego projektu oprócz dobrego scenariusza zajęć jest dobry, uważny, słuchający dzieci trener, który potrafi zdobyć również ich sympatię, ale i szacunek, bo zajęcia muszą mieć też pewien porządek, aby była przestrzeń na skupienie się i "pokombinowanie". Nie może być też zbyt poważnie, dzieci muszą lubić te zajęcia, bo mamy je zachęcić do tej dziedziny a nie zmusić, bo tak trzeba.
Semestr zajęć (90 minut raz w tygodniu) to koszt 960 zł (kwotę można rozbić na mniejsze raty po 192 zł). Jednorazowe zajęcia trwające 90 minut - 60 zł. Dla chętnych możliwość wzięcia udziału w lekcji pokazowej.
Grupy liczą od 5 do 10 osób. Sprzęt komputerowy (tablety dla najmłodszych, laptopy dla starszych dzieci) zapewnia Akademia. Minimalny wiek dziecka, które można zapisać na zajęcia wynosi 5-6 lat.
* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł
Miejsca
Opinie (33) 4 zablokowane
-
2019-08-30 19:15
Skoro dziecko w wieku 5 lat operuje tabletem lub komputerem i to jest jego "zainteresowanie" to ile musialo wczesniej bawic sie tymi gadzetami zeby to "polubic"? Normalny rozwoj dziecka w tym wieku to nie "klanianie" sie przed tabletem, telefonem czy "garbienie" przed telewizorem tylko rozwijanie relacji rowiesniczych i dalsze ksztaltowanie motoryki!! Rozumiem ze nie mozna wykluczyc z zycia dziecka poznawania ale to za mlody wiek na siedzenie przed kompem!
- 8 3
-
2019-08-30 09:32
Super pomysł! (2)
W dzisiejszych czasach fajnie jest zachęcać dzieci do rozwijania różnych umiejętności, nie tylko tych popularnych, jak zajęcia plastyczne, sportowe, czy muzyczne.
Obecnie wiadomo, że dzieci ciągnie do internetu, gier, telefonów itd, więc jeśli wykazują tym zainteresowanie to lepiej wysłać je na takie zajęcia, niż jak mają siedzieć i bezmyślnie stukać w ekran.
Moim zdaniem jest to strzał w dziesiątkę, tym bardziej, że chyba nie ma dużo takich szkółek w Trójmieście.- 19 24
-
2019-08-30 14:52
lepiej uczyć języków i manipulacji motłochem (1)
- 3 4
-
2019-08-30 19:15
Amen
alleluja i do przodu
- 0 4
-
2019-08-30 18:33
Super pomysł
Brawo Rafał i Magda za świetny pomysł i dawanie szans rozwoju dla najmłodszych. Jest to na pewno lepsza perspektywa rozwoju niż sama podstawowa edukacja
- 14 8
-
2019-08-30 14:23
Zainteresowania dzieci są różne i cały czas ewoulują. Stało u nas pianinko elektryczne, najstarsza córka przysiadała sobie i grała jakieś piosenki na podstawie instrukcji z internetu. Zaproponowaliśmy, ze może pochodzić pouczyć się z nauczycielem - chciała i chodzi od kilku lat, pomaga jej to i relaksuje sie przy tym graniu. Żadnego przymusu, tyle ile chce. Najmłodszy synek (7 lat) złapał za ukulele, a widząc, że starsza siostra wychodzi sie uczyć grać na pianinku, tez poprosił, że chce chodzić uczyć się grać na ukulele - przez ostani rok chodził, zadowolony z zajęć i czerpał z tego radość, ale głównie z kontaktu z nauczycielem, metodyki nauki takiej gry, nowych rzeczy, które przy okazji zobaczył. A równolegle było wiele różnych spraw, które dzieci sie angażowały i takie skakanie z temetu na temat wydaje się, że jest bardzo dobre. Ważne aby miały mozliwość się realizować. I możliwość uczęszczania na takie zajęcia jest jak najbardziej potrzebna. Temat zajęć nie ma wiekszego znaczenia: może być programowanie, rysowanie, gry planszowe, zabawy - aby dziecko chciało w nich uczestniczyć.
- 12 3
-
2019-08-30 12:33
Boje się to czytać
Korpo chce zabrać dzieciom dzieciństwo żeby je wytresowac na klikaczy i robic na nich kase dopóki nie przesniesie się do Chin czy Indii
- 18 17
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.