- 1 Matura 2024 z polskiego. Czego się spodziewać? (14 opinii)
- 2 Gdyńska szkoła z certyfikatem Cambridge International School (12 opinii)
- 3 Egzamin z matematyki nie dla wszystkich? (171 opinii)
- 4 Studia na prywatnej uczelni. Nowe kierunki w rekrutacji 2024 (23 opinie)
- 5 Mikroplastik w pokarmie dla niemowląt (63 opinie)
- 6 Atak hakerski na Gdańskie Centrum Informatyczne. Nie działa platforma edukacyjna (61 opinii)
Gdyńska "trójka" uczy najefektywniej. Licea w rankingu EWD
Które liceum najlepiej i najefektywniej uczy w Trójmieście? Gdzie uczniowie robią największe postępy w nauce? Po raz kolejny według wskaźnika EWD na czele rankingu znalazło się III LO w Gdyni, zaraz za nim uplasowało się I Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku, a na trzeciej pozycji V LO w Gdańsku. Dane dotyczące wskaźnika przyrostu wiedzy w ogólniakach, czyli tzw. Edukacyjnej Wartości Dodanej, w latach 2020-2022 opublikowała Centralna Komisja Egzaminacyjna.
Wynik to efekt porównania wyników egzaminu maturalnego - czyli wyniku "na wyjściu" ze szkoły - z wynikami z egzaminu gimnazjalnego - czyli wynikami "na wejściu" do szkoły. Wskaźniki EWD służą do porównywania pracy dydaktycznej szkół.
Do publicznej wiadomości podaje się trzyletnie wskaźniki ze względu na większą rzetelność ich oszacowań zależną w dużej mierze od liczby danych. Poza tym wieloletnie wskaźniki egzaminacyjne są mniej narażone na losowe wahania niż jednoroczne i dzięki temu są bardziej rzetelną miarą wyników i efektywności nauczania poszczególnych szkół. Wskaźniki EWD z uwagi na sposób ich obliczania służą do porównywania pracy dydaktycznej szkół.
Co istotne, z powodu likwidacji gimnazjów w 2019 roku tegoroczne wyniki EWD są ostatnimi z serii tych, które porównywały wyniki matury krajowej z wynikami egzaminu gimnazjalnego. Jeśli w kolejnych latach analizy EWD nadal będą prowadzone, dotyczyć będą porównania wyników egzaminu ósmoklasisty w szkole podstawowej z maturą kończącą szkołę średnią.
Ranking szkół średnich w Trójmieście. Najlepsze licea i technika 2022
Gdzie najlepiej i najefektywniej uczą licea w Trójmieście?
Po raz kolejny okazało się, że najbardziej efektywnie i najlepiej na Pomorzu uczą nauczyciele w III Liceum Ogólnokształcącym im. Marynarki Wojennej RP w Gdyni.
- Łącznie w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych oraz humanistycznych gdyńska "trójka" osiągnęła najwyższe wskaźniki EWD w Trójmieście i na Pomorzu, a także znalazła się w wąskim gronie kilku liceów o najwyższej wartości wskaźnika EWD w Polsce - mówi Wiesław Kosakowski, dyrektor III LO w Gdyni. - Bez wątpienia wskaźnik EWD dla III LO w Gdyni byłby jeszcze wyższy, gdyby w obliczeniach uwzględniano wyniki maturalne z języka angielskiego oraz innych języków obcych (w III LO nauczane są poza językiem angielskim także języki: francuski, hiszpański, niemiecki i rosyjski), a przede wszystkim gdyby uwzględniano wyniki matury międzynarodowej, do której przystępuje i znakomicie zdaje 25 proc. wszystkich absolwentów gdyńskiej "trójki" z danego rocznika. W 2022 r. III LO w Gdyni ukończyło 203 absolwentów, którzy osiągnęli znakomite wyniki na maturze krajowej (163) organizowanej przez CKE - Centralną Komisję Egzaminacyjną w Warszawie (poprzez OKE-Okręgową Komisję Egzaminacyjną w Gdańsku) oraz na maturze międzynarodowej (40) organizowanej przez IBO - International Baccalaureate Organization - podkreśla.
Licea w Trójmieście z najwyższym wskaźnikiem EWD (okres 2020-2022):
- III Liceum Ogólnokształcące - Gdynia 11
- I Liceum Ogólnokształcące - Gdańsk 7,6
- V Liceum Ogólnokształcące - Gdańsk 6,6
- I Liceum Ogólnokształcące - Sopot 5,7
- II Liceum Ogólnokształcące - Sopot 5,4
- Gdańskie Liceum Autonomiczne 5,3
- II Liceum Ogólnokształcące - Gdańsk 4,5
- III Liceum Ogólnokształcące - Gdańsk 3,9
- ex aequo: VIII Liceum Ogólnokształcące - Gdańsk, XX Liceum Ogólnokształcące - Gdańsk 3,8
Licea i technika z Trójmiasta w rankingu "Perspektyw". Która szkoła jest najlepsza?
Licea (wybrane) o najwyższym wskaźniku EWD w Polsce - łącznie w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych oraz humanistycznych:
- V Liceum Ogólnokształcące im. Augusta Witkowskiego - Kraków 13,6
- XXVII Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Czackiego - Warszawa 12,9
- XIII Liceum Ogólnokształcące - Szczecin 11,8
- VIII Liceum Ogólnokształcące im. Władysława IV - Warszawa 11,1
- III Liceum Ogólnokształcące - Gdynia 11
- Akademickie Liceum Ogólnokształcące Politechniki Wrocławskiej - Wrocław 10,6
- XIV LO im. Stanisława Staszica w Warszawie, 2 SLO im. Pawła Jasienicy oddział Solec, II Liceum Ogólnokształcące w Białymstoku 10,4
- V Liceum Ogólnokształcące im. Księcia Józefa Poniatowskiego w Warszawie 10,2
- XVIII LO im. Jana Zamoyskiego, Warszawa 10
- XXXIII LO Dwujęzyczne im. Mikołaja Kopernika w Warszawie, VII LO im. Juliusza Słowackiego w Warszawie, XVII LO im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Warszawie 9,5
- V Liceum Ogólnokształcące w Bielsku-Białej 9,3
- XIV Liceum Ogólnokształcące im. Polonii Belgijskiej we Wrocławiu, Liceum Ogólnokształcące im. św. Jadwigi Królowej Kielce 9
- Bednarska Szkoła Realna, VI Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Reytana w Warszawie 8,9
- III LO im. A. Mickiewicza w Katowicach 8,7
- I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Lublinie 8,6
- LXVII Liceum Ogólnokształcące im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Warszawie 8,3
- XLI Liceum Ogólnokształcące im. Joachima Lelewela w Warszawie 8,2
- Liceum Ogólnokształcące nr III im. Adama Mickiewicza we Wrocławiu 8
- II Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza, Słupsk 7,8
W skali kraju wskaźnik EWD ma z definicji wartość równą zeru. Wartość dodatnia EWD wskazuje na ponadprzeciętną w skali kraju efektywność nauczania, wartość ujemna na niższą niż przeciętna efektywność.
Miejsca
Opinie (148) 6 zablokowanych
-
2022-10-31 12:48
Opinia wyróżniona
Wyścig szczurów zaczyna się już w podstawówce (13)
Napędzanie dzieci na to aby dostały się do jak najlepszego liceum, bo to zapewni im lepszą przyszłość jest bzdurą. Kończyłem mat-fiz w viii lo gdzie poziom matematyki był mega wysoki. Okazało się że nie mam predyspozycji do bycia umysłem ścisłym i i tak na PG nie dałem sobie rady. Lepiej odkrywajcie w swoich dzieciach konkretne umiejętności i
Napędzanie dzieci na to aby dostały się do jak najlepszego liceum, bo to zapewni im lepszą przyszłość jest bzdurą. Kończyłem mat-fiz w viii lo gdzie poziom matematyki był mega wysoki. Okazało się że nie mam predyspozycji do bycia umysłem ścisłym i i tak na PG nie dałem sobie rady. Lepiej odkrywajcie w swoich dzieciach konkretne umiejętności i talenty (dyscyplina sportowa, zdolności manualne, informatyka, elektronika itd.) i stawiajcie na rozwój i zainteresowania w jednej, konkretnej dziedzinie. Dziecko w przyszłości nie będzie pracować jako "matematyk" czy "humanista", tylko będzie miało pracę albo działalność związana z konkretną branżą i wąską specjalizacją. Można zarabiać duże pieniądze ze średnim wykształceniem po technikum, wystarczy być dobrym w jednej wąskiej dziedzinie.
LO nie zapewnia zawodu, daje dużo gorszy start w dorosłość dla dzieci które nie są wybitnie uzdolnione w przedmiotach ścisłych. Po klasie humanistycznej w LO perspektywy na rynku pracy są naprawdę marne... Nie napędzajcie swoich dzieci na szczurzy kołowrotek, nie wywierajcie na nich ciągłej presji i oczekiwań aby były ciągle najlepsze, nie ciśnijcie na siłę na masę zajęć dodatkowych, szkoły muzyczne itd. To bardzo źle odbija się na ludzkiej psychice i to wychodzi po wielu latach. Lepiej pozwolić dziecku na więcej wolności i samodzielności wspierając w tym czym naprawdę się interesuje i co mu wychodzi.- 220 13
-
2022-11-03 10:47
przykro mi ze nie dałeś rady,
- 0 0
-
2022-11-02 01:14
Ale to wynik ułomności Twoich starych.
- 1 0
-
2022-11-01 16:41
I kropka.
Pięknie napisane, nie trzeba być super ze wszystkiego, bądź najlepszy w jednej dziedzinie i to rozwijaj.
- 7 0
-
2022-11-01 14:54
masz rację (1)
Zostałem lekarzem, mam 40 lat, ale dzis widzę ,ze byłbym lepszym aktorem filmów dla dorosłych. Co zrobic , w czasie sie już nie cofnę.
- 8 1
-
2022-11-01 20:35
Kocham Cię ;)
Jakiś namiar na pana doktorka, będę uczęszczać i nawet zapłacę te 200 za wizytę ;)
Ja w budżetówce, ale aktorka byłaby prima sort!
Juz nie będzie...
Ech- 6 1
-
2022-10-31 16:21
(3)
Z pierwszą częścią komentarza się jak najbardziej zgadzam, ale z drugą częścią już nie. To właśnie zajęcia dodatkowe rozwijają najbardziej zainteresowania, poprawiają umiejętności językowe, a szkoła muzyczna rozwija nie tylko umiejętności czysto muzyczne, ale także rozwija umysł i ogólne możliwości intelektualne.
- 12 8
-
2022-10-31 17:42
Mi 12 lat szkoły muzycznej podarowało depresję, przeładowanie informacjami, brak czasu na rozwój emocjonalny (2)
Spędzanie kilkunastu godzin dziennie w ławce (szkoła+ szkoła muzyczna) to zbyt duże obciążenie dla dziecka. To więcej niż dorosły człowiek spędza w pracy. Nieraz wracałem do domu po 21 - do lekcji i spać. A gdzie czas na moje zainteresowania, relacje z rówieśnikami, zabawę? Zabieranie dziecku dzieciństwa i okresu dojrzewania w imię "rozwoju umysłu
Spędzanie kilkunastu godzin dziennie w ławce (szkoła+ szkoła muzyczna) to zbyt duże obciążenie dla dziecka. To więcej niż dorosły człowiek spędza w pracy. Nieraz wracałem do domu po 21 - do lekcji i spać. A gdzie czas na moje zainteresowania, relacje z rówieśnikami, zabawę? Zabieranie dziecku dzieciństwa i okresu dojrzewania w imię "rozwoju umysłu i możliwości intelektualnych" jest chore. Dzieci przeładowane zajęciami dodatkowymi nie mają czasu wolnego, nie mają kiedy nauczyć się nawiązywac relacji z płcią przeciwną, są na straconej pozycji w świecie dorosłych. Całe to obciążenie wychodzi potem w życiu dorosłym pod postacią depresji, niskiego poczucia własnej wartości i innych problemów psychologicznych. A wszystko to w imię rozwoju intelektualnego... Zastanówcie się ludzie co jest dla was ważniejsze, szczęście dziecka czy spełnianie własnych ambicji. Bo w większości przypadków to niestety jest ze sobą sprzeczne i kończy się tragicznie. Większość moich znajomych ze szkoły muzycznej nie chciało tam chodzić, tylko matki ich zmuszały, tak jak mnie...
- 30 5
-
2022-11-07 11:35
edukacja muzyczna
A kto powiedział, że muzycznie można się rozwijać tylko w szkole muzycznej ? Jasne, że trzeba chodzić do normalnej szkoły, a na zajęcia muzyczne można się zapisać, raz w tygodniu pobawić się muzyką, a jeśli się spodoba, to później dziecko może zdecydować, czy to będzie jego kierunek zainteresowań.
- 1 1
-
2022-11-02 01:25
Szkoła muzyczna i rozwój intelektu.... Jakoś tego nie widzę.
- 3 2
-
2022-10-31 12:54
popieram (3)
Dokładnie tak. Bardzo trafna wypowiedź. Dzieci szczęśliwe to nie te, które pędzą , żeby uszczęśliwić rodzica. Rozmawiajcie z nimi, pytajcie i doradzajcie, a nie kierujcie według swoich niespełnionych marzeń.
- 35 1
-
2022-10-31 20:16
A co zrobić jeśli dziecko samo sobie wybierze takie liceum? (1)
To się zdarza, ja wiele lat temu wybrałem 3LO w Gdyni i sam się uczyłem do egzaminu, to był mój wybór nie rodziców. Mama tylko popytała nauczycieli, nigdy nie pokazała, że się martwi, że coś mi się nie uda. Wtedy można było wybrać tylko jedną szkołę, a potem jeden kierunek studiów.
- 19 0
-
2022-11-02 01:22
Zawsze wspierać. Nigdy nie opowiadać głupot, że się bankowo uda. I jeszcze jedno. Trzeba swoje dziecko znać. A bez poświęcania jemu czasu to niemożliwe do osiągnięcia.
- 7 0
-
2022-10-31 15:33
Popieram również
Rozsądek ponad wszystko.
Najbardziej psują edukację politycy i ....rodzice z przerostem ambicji. A potem problemy, psycholog, psychiatra,próby samobójcze.
Rozmawiajcie z dziećmi- 31 0
-
2022-10-31 10:22
Opinia wyróżniona
(6)
W teorii obiektywny wskaźnik, w praktyce cierpi na to samo co zwykłe patrzenie na wyniki.
Uczniowie z ambicjami są nadreprezentowani w szkołach, o których jest opinia, że dobrze uczą, co sprawia że osiągane wyniki są lepsze.
Z drugiej strony jeśli jesteś uczniem z ambicjami/rodzicem to jakie lepsze kryterium.- 72 3
-
2022-10-31 13:36
W praktyce też obiektywny. Może go nie zrozumiałeś... (4)
Np. II i XX LO z Gdańska mają prawie identyczne wyniki z matur z matmy (ok 112% średniej). Ale jeśli chodzi o EWD to II jest na 0, a XX na +5 - co znaczy, że uczniowie tej drugiej znacząco podnieśli swój poziom w stosunku do średniej z punktu startowego jakim był egz. 8 klasisty. Innymi słowy do XX trafili uczniowie obiektywnie gorsi z matmy, ale po 4 latach dorównali do tych z II.
- 15 2
-
2022-10-31 16:23
(3)
Dokładnie tak - do 2 liceum trafili uczniowie, którzy już są zdolni ze sprawdzanych przedmiotów, którzy już mają dobre wyniki w nauce i chcę to kontynuować. A do XX trafili uczniowie z gorszymi wynikami w szkole podstawowej, a nauczycielom udało się podciągnąć poziom.
- 5 0
-
2022-10-31 16:28
(2)
I byłoby to prawdziwie, gdyby nie fakt, że wg artykułu II liceum ma wskaźnik +4,5, a XX ma wskaźnik +3,8
- 2 0
-
2022-10-31 19:49
To chyba usredniony wynik. (1)
Na stronie cke można sprawdzić wyniki dla poszczególnych przedmiotów.
- 4 1
-
2022-10-31 22:24
I znalazłem.W tm roku rozszerzona matma w 20 lo znacznie gorzej niż w 8 lo, nabór maja lepszy.
- 0 0
-
2022-10-31 12:31
technikum
- 4 3
-
2022-10-31 10:09
Bzdura (27)
Rekrutują najlepszych i wydalają najlepszych wartość dodana zero. Mając takich uczniów nawet nie trzeba uczyć bo to ambitny , zdolny i pracowity uczeń sam to zrobi.
- 71 10
-
2022-10-31 13:58
Powinieneś być ministrem (3)
Czyli wg ciebie słabsze w rankingach szkoły uczą lepiej tylko uczniom nie wychodzi na maturze? Problem jest trochę bardziej złożony niż ci się wydaje. Ale miałeś prawo dołożyć swoje trzy grosze -niewiele to warte, ale zawsze masz swoje zdanie
- 4 3
-
2022-10-31 15:05
słabsze (2)
Co znaczy słabsze ? Szkoła w której jest kilku bezpaskowych uczniów , a raczej bezkonkursowych ma niższy ranking, ale są tam też uczniowie, którzy biorą udział w wielu konkursach i zdaja na studia . Po prostu nie cisną ze wszystkich przedmiotów, a mają konkretne zainteresowania, dlatego dostają się na SWÓJ kierunek studiów, bo mają szeroką wiedzę
Co znaczy słabsze ? Szkoła w której jest kilku bezpaskowych uczniów , a raczej bezkonkursowych ma niższy ranking, ale są tam też uczniowie, którzy biorą udział w wielu konkursach i zdaja na studia . Po prostu nie cisną ze wszystkich przedmiotów, a mają konkretne zainteresowania, dlatego dostają się na SWÓJ kierunek studiów, bo mają szeroką wiedzę na ten temat. Po co informatykowi celujący, czy bardzo dobry z biologii ? z geografii ? Po co człowiekowi, który jest językowy i kocha obce języki ... fizyka, chemia na poziomie TOP ! Na tym polega mądrość szkół z bardzo dobrą średnią, ale nie TOP , porozmawiaj z sąsiadami to się sprawdza ! Mam wielu znajomych, którzy już są po etapie liceum i niestety nie przekonali mnie do TOP LO, mało tego młodzież też ma swoje zdanie, też słucha i wie co się dzieje w TOP i ... jakoś nie garną się , a ci którzy tam są to właśnie ci za których decydowali rodzice. Smutne ale na dzień dzisiejszy prawdziwe.
- 6 1
-
2022-10-31 16:31
(1)
Ten ranking nie sprawdza takich uczniów, bo nikt nie zdaje matury z biologii czy z fizyki, jeżeli jest uzdolniony językowo i na odwrót, uczniowie zainteresowani biologią czy chemią nie będą zdawać matury z historii. A ten ranking porównuje wyniki matur.
- 5 0
-
2022-11-02 07:52
Z tym językami to pudło.
Uzdolnione językowe dzieciaki uczą się w klasach z maturą międzynarodową, zdają często egzaminy z innych przedmiotów.
- 0 0
-
2022-10-31 12:49
korki (5)
Nie wiem na czym to polega, ale mnie zraziła do tych TOP LO informacja, że dzieciaki z tych liceów potrzebują korków ! O co tu chodzi ? Rozmawiam z rodzicami, których dzieciaki poszły do opisywanych LO i okazuje się, że od pierwszej klasy płacą za korepetycje ? To straszne ! Nie tyle przeraża mnie, że dzieci chcą korepetycji, ale jaka musi być
Nie wiem na czym to polega, ale mnie zraziła do tych TOP LO informacja, że dzieciaki z tych liceów potrzebują korków ! O co tu chodzi ? Rozmawiam z rodzicami, których dzieciaki poszły do opisywanych LO i okazuje się, że od pierwszej klasy płacą za korepetycje ? To straszne ! Nie tyle przeraża mnie, że dzieci chcą korepetycji, ale jaka musi być atmosfera w szkole, skoro wszyscy od rana do wieczora "kują" ! Poza tym jest jeszcze jedna sprawa, która mnie nie przekonała do tych szkół, znam niejednego ucznia, który skończył TOP LO i niestety nie wie co ze sobą zrobić ! Według mnie , jeśli do matury nie miał możliwości rozwijania swoich zdolności, zainteresowań (bo nie miał czasu) to w wieku 19 lat nie bardzo wie co dalej ! Takie jest moje zdanie, poparte doświadczeniem. Mam trójkę nastolatków, ostatni z nich w tym roku rozpoczął liceum (dodam, że wybrał sobie sam i dostał się do pierwszego wyboru, a nie jest to TOP , chociaż faktycznie jest w czołówce liceów). Wszyscy mają jakieś swoje hobby poza szkołą i są w tym dobrzy. Każdy z nich ma pasję, dzięki temu bez problemu przetrwali pandemię. I nie chodzą na żadne korki, po prostu trzymają swój poziom i jakoś to im wychodzi. Są ukierunkowani, a resztą się nie przejmują. Czy trzeba coś więcej ? TO działa. Najstarszy jest na informatyce, więc wcale nie musiał wydziwiać ze szkołą średnią, ważne są prawdziwe zainteresowania , bo wówczas dziecko samo się uczy i to uczy się tego co lubi. Oczywiście rodzice muszą nadążyć za rozwojem dziecka i zapisać je na zajęcia o które prosi w wieku 7, 10, czy 14 lat, wówczas wszystko idzie sprawnie jeśli jest zgodne z zainteresowaniami młodego człowieka. Krótko mówiąc , jeśli czegoś nie lubi to nie wpychajcie go rodzice do tego pociągu ! To i tak nie ma sensu, a sukcesem będzie jeśli w dniu matury będzie wiedziało "co dalej" i tego Wam rodzice życzę.
- 21 5
-
2022-11-01 20:31
potrzebują korków i psychologa - bo biorą udział w wyścigu szczurów (najpierw w szkole, potem w pracy)
- 0 1
-
2022-11-01 10:43
to prawda , nie wiedza na jakie studia iśc
- 1 0
-
2022-11-01 10:42
nie tylko korków ale tez korzystakja z antydepresantów ale nie wiem na ile to prawda
- 1 3
-
2022-10-31 20:27
A co jeśli dziecko ma zainteresowania, które można zrealizować w takiej lepszej szkole? Tak też bywa. (1)
Skończenie dobrej szkoły niczego nie gwarantuje, trzeba jeszcze wiedzieć co dalej. Pracuję na uczelni i wiem, że zagubieni bywają studenci po różnych szkołach, tych lepszych i tych gorszych. Zresztą to normalna kolej rzeczy, nie każdy wie co by chciał robić, niektórzy zmieniają wybór po roku studiów, niektórzy po kilku latach. Niektórzy robią
Skończenie dobrej szkoły niczego nie gwarantuje, trzeba jeszcze wiedzieć co dalej. Pracuję na uczelni i wiem, że zagubieni bywają studenci po różnych szkołach, tych lepszych i tych gorszych. Zresztą to normalna kolej rzeczy, nie każdy wie co by chciał robić, niektórzy zmieniają wybór po roku studiów, niektórzy po kilku latach. Niektórzy robią przerwę miedzy pierwszym a drugim stopniem, a po niej zmieniają kierunek. Nie zawsze człowiek wie co chce robić, bywa, że ktoś rzuca wszystko po 10 latach pracy i wyjeżdża na południe Europy rozkręcić biznes nie związany z wcześniejszymi zainteresowaniami. A bywa, że ktoś z tytułem mgr inż uczy języka obcego w szkole Hiszpanii, a w wolnych chwilach kończy doktorat z dawnego kierunku studiów.
- 4 0
-
2022-11-01 10:47
tez prawda, dużo młodzieży chce sie zmierzyć z innymi to sie nazywa wspolzawodnictwo, dlatego ściślejsza specjalizacja kierunkow powinna byc dopiero po 1 roku nauczania , żeby dziecko sie zorientowalo czy nadąża czy jednak chce sie przenieśc do innej szkoły
- 0 0
-
2022-10-31 12:50
Inczej sie uczy w szkole gdzie uczen jest zmotywowany
a gdzie indziej gdzie jest niewolnikiem. Jak w pracy...
- 11 0
-
2022-10-31 10:38
(10)
Dokładnie.. nie sztuką jest uczyć olimpijczyka. Spróbuj taki wynik wykręcić mając przeciętnie lub mniej zdolne dzieci, z orzeczeniami, dysleksjami itp.
- 43 5
-
2022-10-31 12:32
Opinia wyróżniona
Wskaźnik EWD czyli czytanie ze zrozumieniem (5)
Wynik egzaminu maturalnego jest lepszy od wyniku egzaminu gimnazjalnego, a to oznacza, że nauka w tej szkole jest efektywna.
- 29 6
-
2022-11-01 10:40
jak wogole mozna porownywac wyniki egzaminu gimnazjalnego z maturalnym 8 +4 ? Bzdura totalna . Dopiero porownanie rownorzednych szkol czyli 8 +4 da moze wyniki porownywalne
- 1 3
-
2022-10-31 20:22
ciekawe i bardzo niewiarygodne (2)
Sęk w tym, że większość uczniów i uczennic, którzy dostają się do Gdyńskiej "trójki" ma 100% z egzaminu (teraz ósmoklasisty) w przynajmniej jednego przedmiotu. Jakim więc sposobem mogą uzyskać 11 % EWD?
- 7 4
-
2022-11-02 12:03
na biol-chem do 3 lo trzeba mieć ok 220 punktów
- 1 0
-
2022-11-01 20:30
no właśnie, racja
- 0 2
-
2022-10-31 13:45
Otóż to wcale z tego nie wynika.
- 4 2
-
2022-10-31 20:21
Uczenie olimpijczyka to też więcej roboty, takie dzieciaki mają większą wiedzę, wymagania i trzeba ich przygotować do (1)
Z tym słabymi człowiek rzeźbi w koło to samo, a dla zdolnych trzeba posiedzieć i przygotować coś ekstra.
- 5 1
-
2022-11-02 12:03
i daletgo dla reszty zwykłych uczniów nie ma czasu. Chodzą grupkami na korki
- 0 0
-
2022-10-31 19:33
no właśnie jest wielką sztuką być nauczycielem takiego Olimpijczyka...
- 4 0
-
2022-10-31 16:49
A kto zabrania innym publicznym szkołom przyjmować i uczyć olimpijczyków ?
- 6 2
-
2022-10-31 10:19
Na tym właśnie polega elitarność tej placówki (4)
- 10 5
-
2022-10-31 11:36
polega na tym,ze jak się dziecko tam nie dostanie to idzie tatuś z mamusią, dowiedza sie co szkle akutat potrzeba i juz (3)
masz dzieciaka w 3 LO. Tylko małe grono to olimpijczycy którzy ciągną szkołe w rankingach, reszta zasuwa a korki. Dla nich nie ma czasu czy opieki nauczyciela, tylko o tym sie nie mówi
- 26 15
-
2022-10-31 20:20
Bez przesady, korkanci są wszędzie, w każdym lo.
Byłem w trójce 3LO w Gdyni, bez korków poza 4 lekcjami przygotowującymi do egzaminu wstępnego na studia. To były czasy kiedy matura sobie a egzamin był sobie. A czasami dzieciaki chodzą na korki żeby przygotować się do dodatkowego egzaminu z języka, którego nie ma w szkole, albo też żeby nauczyć się czegoś nowego.
- 2 1
-
2022-10-31 16:58
(1)
Post typowego frustrata, którego dziecko nie dostało się do tzw. dobrego liceum i teraz wylewa swoją żółć na forum.
- 7 19
-
2022-11-02 12:02
ukończył z bdb lokatą i z matura międzynarodową. Zabolało??
- 1 1
Wszystkie opinie
-
2022-11-01 14:20
Z perspektywy rodzica studenta :) (4)
Gdyńska III przereklamowana wytwarza młodzież z problemami socjalnymi deficytem społecznym .Słabe perspektywy kariery .
- 14 3
-
2024-01-06 10:42
prawda
tylko kiedy ta prawda o 3 lo przebije sie do publiki. chyba niegdyś. Ze liceum jest przereklamowane to jakby nic nie powiedziec.
- 0 0
-
2022-11-02 12:13
po 3 lo są tacy , którzy siedza na wysokich stanowiskach i tacy, którzy są już na ..cmentarzu. (1)
- 0 0
-
2022-11-03 08:40
Jak po kazdej szkole
- 0 0
-
2022-11-02 08:00
Dziecko ma kłopoty w szkole?
Deficyty maja dzieciaki w każdej szkole, lub po każdej szkole. Perspektywy kariery nie są takie złe, wszyscy moi znajomi dobrze sobie radzą, ja w miarę też.
- 2 0
-
2022-10-31 15:18
(4)
w skrocie najlepiej ucza sie dzieci, ktore maja bogatych rodzicow i stac je na indywidualne zajecia poza publiczna szkola, dzieki czemu lepiej sobie radza
- 9 12
-
2022-11-01 11:14
(1)
może bardziej im zalezy na wykształceniu, może są bardziej przypilnowane przez rodziców , którzy rozumieją, że tylko z duża wiedzą mają szanse w tym kapitaliźmie, i rozwijaja u dzieci róznorodne zainteresowania? Może poświecaja im więcej czasu, mimo, ze są zapracowani? Teraz cala wiedza jest w internecie, lekcje wyrównawcze też są z roznych przedmiotów, trzeba dużo czytać. Przypatrzmy się rozkladowi zajęc naszych dzieci, niekiedy trzeba z czegoś zezygnować , bo inaczej dziecko nie da rady ze wszyskim!!!
- 3 2
-
2022-11-07 11:39
nadopiekuńczość
I to, aż za bardzo sobie przypilnowane. Nie radzą sobie w życiu, bo od urodzenia rodzic ustawia im każdy dzień, każdą lekcję i każdy krok. Potem tragedia, że taki nie wie co ze sobą zrobić, a był geniuszem :) ! Popatrzcie na dzieciaki z prywatnych, one nic nie mogą, mają ścieżkę wytyczoną i nie ma szans na swoje życie.
- 0 0
-
2022-11-02 12:13
ci z bogatych domów sa najcześciej na odtruciach ...
- 0 0
-
2022-11-02 07:54
Raczej dzieci ludzi po studiach.
- 2 0
-
2022-10-31 12:48
Opinia wyróżniona
Wyścig szczurów zaczyna się już w podstawówce (13)
Napędzanie dzieci na to aby dostały się do jak najlepszego liceum, bo to zapewni im lepszą przyszłość jest bzdurą. Kończyłem mat-fiz w viii lo gdzie poziom matematyki był mega wysoki. Okazało się że nie mam predyspozycji do bycia umysłem ścisłym i i tak na PG nie dałem sobie rady. Lepiej odkrywajcie w swoich dzieciach konkretne umiejętności i talenty (dyscyplina sportowa, zdolności manualne, informatyka, elektronika itd.) i stawiajcie na rozwój i zainteresowania w jednej, konkretnej dziedzinie. Dziecko w przyszłości nie będzie pracować jako "matematyk" czy "humanista", tylko będzie miało pracę albo działalność związana z konkretną branżą i wąską specjalizacją. Można zarabiać duże pieniądze ze średnim wykształceniem po technikum, wystarczy być dobrym w jednej wąskiej dziedzinie.
LO nie zapewnia zawodu, daje dużo gorszy start w dorosłość dla dzieci które nie są wybitnie uzdolnione w przedmiotach ścisłych. Po klasie humanistycznej w LO perspektywy na rynku pracy są naprawdę marne... Nie napędzajcie swoich dzieci na szczurzy kołowrotek, nie wywierajcie na nich ciągłej presji i oczekiwań aby były ciągle najlepsze, nie ciśnijcie na siłę na masę zajęć dodatkowych, szkoły muzyczne itd. To bardzo źle odbija się na ludzkiej psychice i to wychodzi po wielu latach. Lepiej pozwolić dziecku na więcej wolności i samodzielności wspierając w tym czym naprawdę się interesuje i co mu wychodzi.- 220 13
-
2022-10-31 16:21
(3)
Z pierwszą częścią komentarza się jak najbardziej zgadzam, ale z drugą częścią już nie. To właśnie zajęcia dodatkowe rozwijają najbardziej zainteresowania, poprawiają umiejętności językowe, a szkoła muzyczna rozwija nie tylko umiejętności czysto muzyczne, ale także rozwija umysł i ogólne możliwości intelektualne.
- 12 8
-
2022-10-31 17:42
Mi 12 lat szkoły muzycznej podarowało depresję, przeładowanie informacjami, brak czasu na rozwój emocjonalny (2)
Spędzanie kilkunastu godzin dziennie w ławce (szkoła+ szkoła muzyczna) to zbyt duże obciążenie dla dziecka. To więcej niż dorosły człowiek spędza w pracy. Nieraz wracałem do domu po 21 - do lekcji i spać. A gdzie czas na moje zainteresowania, relacje z rówieśnikami, zabawę? Zabieranie dziecku dzieciństwa i okresu dojrzewania w imię "rozwoju umysłu i możliwości intelektualnych" jest chore. Dzieci przeładowane zajęciami dodatkowymi nie mają czasu wolnego, nie mają kiedy nauczyć się nawiązywac relacji z płcią przeciwną, są na straconej pozycji w świecie dorosłych. Całe to obciążenie wychodzi potem w życiu dorosłym pod postacią depresji, niskiego poczucia własnej wartości i innych problemów psychologicznych. A wszystko to w imię rozwoju intelektualnego... Zastanówcie się ludzie co jest dla was ważniejsze, szczęście dziecka czy spełnianie własnych ambicji. Bo w większości przypadków to niestety jest ze sobą sprzeczne i kończy się tragicznie. Większość moich znajomych ze szkoły muzycznej nie chciało tam chodzić, tylko matki ich zmuszały, tak jak mnie...
- 30 5
-
2022-11-07 11:35
edukacja muzyczna
A kto powiedział, że muzycznie można się rozwijać tylko w szkole muzycznej ? Jasne, że trzeba chodzić do normalnej szkoły, a na zajęcia muzyczne można się zapisać, raz w tygodniu pobawić się muzyką, a jeśli się spodoba, to później dziecko może zdecydować, czy to będzie jego kierunek zainteresowań.
- 1 1
-
2022-11-02 01:25
Szkoła muzyczna i rozwój intelektu.... Jakoś tego nie widzę.
- 3 2
-
2022-11-03 10:47
przykro mi ze nie dałeś rady,
- 0 0
-
2022-10-31 12:54
popieram (3)
Dokładnie tak. Bardzo trafna wypowiedź. Dzieci szczęśliwe to nie te, które pędzą , żeby uszczęśliwić rodzica. Rozmawiajcie z nimi, pytajcie i doradzajcie, a nie kierujcie według swoich niespełnionych marzeń.
- 35 1
-
2022-10-31 20:16
A co zrobić jeśli dziecko samo sobie wybierze takie liceum? (1)
To się zdarza, ja wiele lat temu wybrałem 3LO w Gdyni i sam się uczyłem do egzaminu, to był mój wybór nie rodziców. Mama tylko popytała nauczycieli, nigdy nie pokazała, że się martwi, że coś mi się nie uda. Wtedy można było wybrać tylko jedną szkołę, a potem jeden kierunek studiów.
- 19 0
-
2022-11-02 01:22
Zawsze wspierać. Nigdy nie opowiadać głupot, że się bankowo uda. I jeszcze jedno. Trzeba swoje dziecko znać. A bez poświęcania jemu czasu to niemożliwe do osiągnięcia.
- 7 0
-
2022-10-31 15:33
Popieram również
Rozsądek ponad wszystko.
Najbardziej psują edukację politycy i ....rodzice z przerostem ambicji. A potem problemy, psycholog, psychiatra,próby samobójcze.
Rozmawiajcie z dziećmi- 31 0
-
2022-11-02 01:14
Ale to wynik ułomności Twoich starych.
- 1 0
-
2022-11-01 14:54
masz rację (1)
Zostałem lekarzem, mam 40 lat, ale dzis widzę ,ze byłbym lepszym aktorem filmów dla dorosłych. Co zrobic , w czasie sie już nie cofnę.
- 8 1
-
2022-11-01 20:35
Kocham Cię ;)
Jakiś namiar na pana doktorka, będę uczęszczać i nawet zapłacę te 200 za wizytę ;)
Ja w budżetówce, ale aktorka byłaby prima sort!
Juz nie będzie...
Ech- 6 1
-
2022-11-01 16:41
I kropka.
Pięknie napisane, nie trzeba być super ze wszystkiego, bądź najlepszy w jednej dziedzinie i to rozwijaj.
- 7 0
-
2022-10-31 23:40
dorosłe życie to też rywalizacja (1)
chyba , że nie chcesz w niej uczestniczyć ,
wybory życiowe po prostu sterowane przez rodziców raczej na poczatku
A Kossak był wymagający jako nauczyciel gegry, Szczuta też i Stradałowicz pi**a...- 3 0
-
2022-11-05 13:02
Geografia wg Kossaka: wyjmijcie Roczniki i mapki.
Ze Szczutą jako mat-fiz nie miałem zajęć (spotykałem go z Tytusem i Z. od PO koło Antałka albo Kandelabrów)
- 0 0
-
2022-11-04 06:29
Na wieczorowe i weekendowe zajęcia w Indeksie uczęszczają uczniowie wszystkich szkół, tych "topowych" też. Chyba jeszcze nigdy rynek korepetycji i kursów przygotowawczych nie był tak rozwinięty jak dziś.
- 1 0
-
2022-11-02 07:40
Do Dyrektorki IX LO Gd (2)
U Was efekty tragiczne. Dzieciaki nie są w stanie napisać pozytywnie sprawdzianu z historii, z polskiego, a co dopiero matma, chemia? Niech Pani się obudzi! I jeszcze każdy prawie sprawdzian jest przekładany na prosbę uczniów. Bałagan, stres, gnojówka, choroby psychiczne!
- 1 0
-
2022-11-03 12:53
A kto pisze ?
- 0 0
-
2022-11-02 12:16
nic podobnego, Klasówki lecą zgodnie z harmonogramem, Matma , chemia no problem. Robią zadania z Pazdro
- 0 0
-
2022-11-03 11:06
Większość opinii to opinie rodziców którzy zaganiani sprawami dnia dzisiejszego którzy specjalnie nie angażują się w naukę swoich dzieci . To nie wasza wina rodzice , wy tak byliście traktowani to myślicie że tak musi być . Nie musicie posyłać swoich dzieci do szkół których absolwenci osiągają wyższe wyniki i ich wiedza przekracza przeciętną wiedzę rówieśników ale nie odmawiajcie innym takiej możliwości. Są szkoły dla tych którzy chcą zdobyć ogólną wiedzę bez specjalnego angażowania się i są szkoły dla tych którzy chcą czegoś więcej niż minimum. Życie zweryfikuje czy podpowiadając dziecku jaką szkołę ma wybrać postąpiliśmy słusznie czy nie . Z własnego doświadczenia wiem że kończąc szkołę podstawową nie wiedziałem jeszcze co chcę robić w swym zyciu.
- 1 1
-
2022-10-31 14:33
Poziom tworzą uczniowie. Pozdrawiam (1)
- 19 2
-
2022-11-03 05:52
.
I nauczyciele
- 0 0
-
2022-11-01 23:42
Gdyńska trójka-przereklamowana (10)
Drodzy Państwo! żadna sztuka uczyć geniuszów...i mieć dobre wyniki w rankingach. Sztuką jest przyjąć do szkoły ucznia słabego i nauczyć go na tyle, żeby szkołę ukończył w wynikiem dobrym/bardzo dobrym. Dopóki tego się nie zrozumie to te wszystkie rankingi są guzik warte. Nieadekwatne do tego czego naprawdę powinny dotyczyć...czyli efektywności uczenia w danej szkole.
- 10 7
-
2022-11-02 07:20
(5)
Nauczycielu ze szkoły z klimatem to jest ranking EWD! I nie dziwię się, że nic o tym nie wiesz skoro piszesz, że nie sztuką jest uczyć geniuszy... jest wielką sztuką właśnie zaimponować wiedzą ze swojej dziedziny, zainteresować sobą, dawać przykład, bo wielu tych młodych trójkowiczów zjadłoby na śniadanie nauczyciela, który korzysta z kart pracy i generatora sprawdzianów... ale trzeba mieć najpierw pojęcie o czym się pisze... wyścig szczurów? w 3 LO w Gdyni? A słyszałaś kobieto o tutoringu młodzieżowym czy tak cię klimat twojej szkoły pochłonął?
- 6 5
-
2022-11-02 13:13
LOL, to pokazuje pustke jaka zionie z III LO - same slogany i zero refleksji (2)
III LO to balon, nadęty do granic możliwości, ale pusty w środku....
- 0 1
-
2022-11-02 16:04
(1)
kompleksy?... gołym okiem widać żal pt. '"miałem 160pkt i nie dostałem się do do żadnego liceum"...
- 0 0
-
2022-11-02 18:53
pocieszaj sie....
- 0 0
-
2022-11-02 12:11
czytając te wypociny, widzę, że kolega belfer mało widział i jeszcze mniej rozumie. Wyścig szczurów w 3 lo to dostęp do białej (1)
ścieżki, pod wszelkimi postaciami.
- 0 0
-
2022-11-02 12:29
nie jestem belfrem... w każdym razie widzę, że ciężko jest się pogodzić z faktem, że niektórym wiedza po prostu łatwo przychodzi i wymyślają różne teorie spiskowe wg. swojej miary typu biała ścieżka, ciągłe korepetycje albo nauka 24 na dobę :( współczuję ci
- 0 1
-
2022-11-02 08:03
Co za bzdury. (2)
Jestem po 3 LO w Gdyni, jestem nauczycielem. Przez krótki czas uczyłem w słabym LO w Gdyni, było beznadziejnie, ci ludzie byli zainteresowani tylko imprezami, biwakami, a nauką wcale. I te mamuśki, które pisały zwolnienia z zajęć na czwartek i piątek z powodu wesela w rodzinie w sobotę. Nauczenie takich ananasów czegokolwiek to był dopiero balet na lodzie. Dramat, nigdy więcej.
- 5 1
-
2022-11-02 12:09
to trzeba było ich zmotywować i zachęcić a nie szukać roboty w 3lo gdzie wszystko podstawione pod nos. (1)
Ja miałam uczniów najgorszych, spadochroniarzy, lansiarzy i wiecznie zainteresowanych tylko zabawą. Nikt nie chciał miec z nimi wychowawstwa. Po 2 latach, przystąpili do matury. Zadali i poszli na studia, skończyli i żyja, pracują, czasami sie widzimy na ślubach ;=>>
Zasad: twarde warunki dla nich i dla rodziców i pełne zaangażowanie z mojej strony. Broniłam ich jak Nitras swoich z PO. Udało się. Ale trzeba czasu i chęci a nie szukać od razu ciszy, spokoju i lansu z racji bycia nauczycielem w dobrej szkole. Sukces to wyuczyć tych ze słabszych szkół.- 1 0
-
2022-11-02 13:15
dwoje moich dzieci skonczyło III LO, nie dostrzegłem tam żadnego wybitnego nauczyciela
jedyny wyjatek to dr Tomalczyk i potem długo, długo nic. Chemia, biologia, fizyka, informatyka to jeden wielki pusty smiech....
- 1 1
-
2022-11-02 00:06
Nie rozumiesz czym jest ewd.
- 3 2
-
2022-11-02 17:52
Co w tym dziwnego?
Jeżeli do szkół z czołówki rankingu idą najlepsi zakuwacze. Oby psycha i relacje z kolegami były w takiej kondycji jak wyniki w nauce.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.