- 1 Egzamin z matematyki nie dla wszystkich? (149 opinii)
- 2 Atak hakerski na Gdańskie Centrum Informatyczne. Nie działa platforma edukacyjna (49 opinii)
- 3 Studia na prywatnej uczelni. Nowe kierunki w rekrutacji 2024 (23 opinie)
- 4 Mikroplastik w pokarmie dla niemowląt (63 opinie)
- 5 Nowy rektor Akademii Sztuk Pięknych wybrany (239 opinii)
- 6 Ruszają pierwsze matury 2024. Egzaminy klas IBO (10 opinii)
Interpretacja i geometria słabością szóstoklasistów. Są wyniki sprawdzianu
70 proc. z języka angielskiego, 69 z języka polskiego, i 52 proc. z matematyki - to średnie wyniki, jakie na tegorocznym sprawdzianie szóstoklasisty osiągnęli uczniowie szkół podstawowych w woj. pomorskim. Trudnością okazała się interpretacja utworu literackiego, zadanie z geometrii przestrzennej i rozumienie tekstów pisanych w języku obcym.
Kłopotliwa geometria przestrzenna
Średni wynik uczniów z woj. pomorskiego uzyskany z matematyki wynosił 52 proc. To o 2 proc. niżej niż średnia krajowa, która w tym roku wyniosła 54 proc.
Jak wynika ze statystyk, najtrudniejsze dla uczniów okazało się zadanie z geometrii przestrzennej, w którym trzeba było obliczyć wysokość prostopadłościanu i objętość bryły przedstawionej na rysunku (w tym celu zdający musieli wykazać się umiejętnością przeprowadzania prostego rozumowania matematycznego i użycia właściwej strategii). Wielu uczniów nie poradziło sobie z tymi obliczeniami.
Szóstoklasiści wykazali się natomiast umiejętnością wykonywania obliczeń praktycznych, a w szczególności obliczeń zegarowych.
Słabo z interpretacją utworów literackich
Średnia z pisemnego egzaminu z języka polskiego wyniosła w naszym województwie 69 proc. (wynik krajowy to 71 proc.) Trudność sprawiło uczniom zadanie wymagające analizy i interpretacji utworu poetyckiego. Szóstoklasiści, spośród podanych zdań, dotyczących postaci mówiącej i ogólnego sensu utworu, musieli wybrać to, które nie znajduje odzwierciedlenia w wierszu. Często nie udawało się tego zrobić poprawnie.
Uczniowie doskonale poradzili sobie za to z zadaniami z języka polskiego, które wymagały wyszukania w tekście informacji wyrażonych wprost i pośrednio (ukrytych) oraz identyfikowania wypowiedzi jako tekstu informacyjnego.
Brak rozumienia tekstów w języku obcym
Język angielski wypadł najlepiej, a uczniowie z Pomorza uzyskali tylko o jeden proc. słabszy wynik (w porównaniu z ogólnokrajową średnią). Zdobyli bowiem 70 proc. Z wstępnego zestawienia wynika, że ogólną słabość (niezależnie od języka) uczniowie mają z rozumieniem tekstów, które sami czytają.
Z kolei uczniowie, którzy przystąpili do sprawdzianu z języka angielskiego oraz francuskiego najlepiej poradzili sobie z rozwiązaniem zadań sprawdzających znajomość środków językowych. W przypadku języka niemieckiego, hiszpańskiego i rosyjskiego uczniowie uzyskali najwyższe wyniki za zadania sprawdzające umiejętność rozumienia ze słuchu.
Miejsca
Opinie (25)
-
2016-05-24 19:36
Interpretacja to kwestia indywidualna. A tu raczej jest egzamin z tego czy masz szczęście by zgadnąć jak ten co układał test to zinterpretował.
- 8 0
-
2016-05-25 23:44
prezes i jego ekipa, też mają problemy z interpretacją
że o geometrii nie wspomnę
i, co ?
no niby nic
oni tera żoncą !- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.