• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mamy arkusz matury z matematyki

mak
5 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
aktualizacja: godz. 15:04 (5 maja 2011)
Najnowszy artykuł na ten temat Maturę zdało trzy czwarte absolwentów na Pomorzu
Maturzyści z II LO w w Gdańsku po maturze z języka polskiego. Maturzyści z II LO w w Gdańsku po maturze z języka polskiego.

Maraton egzaminacyjny trwa. W środę maturzyści zmagali się z językiem polskim na poziomie podstawowym i rozszerzonym, w czwartek przyszedł czas na matematykę.



Aktualizacja godz. 12.06. Właśnie zakończył się egzamin maturalny z matematyki na poziomie podstawowym. O godz. 14 rozpocznie się egzamin z matematyki na poziomie rozszerzonym.

Jak poszła ci matura z j. polskiego?

O godz. 9 rano blisko 413 tys. maturzystów w całej Polsce rozpoczęło rozwiązywanie zadań z matematyki na poziomie podstawowym. Na sam egzamin wyznaczono dwie godziny. Natomiast o godz. 14 maturzyści zmierzą się z matematyką na poziomie rozszerzonym. Jak podaje PAP, wybrało go blisko 63 tys. maturzystów z całego kraju, a większość z nich zadeklarowała, że wybiera się na studia techniczne.

Ten egzamin potrwa trzy godziny. Aby zdać egzaminy na poziomie rozszerzonym, z przedmiotu obowiązkowego należy otrzymać co najmniej 30 proc. punktów z obu części - pisemnej i ustnej.

Jednak jak w każdym przypadku, istnieje "wyjście awaryjne", dlatego w przypadku oblania matury w maju każdy abiturient będzie mógł spróbować szczęścia pod koniec sierpnia.

Nie dotyczy to jednak tych maturzystów, których egzamin został unieważniony np. za ściąganie. - W zeszłym roku mieliśmy bardzo dużo przypadków ściągania na maturze. Uprzedzam jednak, że osobom, które korzystają z pomocy, grozi unieważnienie matury, a do kolejnego egzaminu będą mogły podejść dopiero za rok - ostrzega Irena Łaguna, dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej.

Zobacz: arkusz egzaminacyjny z matematyki
mak

Opinie (50) 2 zablokowane

  • ci, którzy odpowiedzieli w tej sondzie chyba nie piszą matury

    z matematyki albo już skończyli, hh.

    • 15 1

  • autor ignorant

    wystarczy wejść na stronę oke.gda.pl aby dowiedzieć się ile czasu trwa egzamin w zakresie podstawowym - 170 minut . Wyjście awaryjne dotyczy tylko tych osób, które oblały tylko jeden egzamin.Nie ma ustnych egzaminów z innych przedmiotów niż język polski i obcy.
    To tyle w temacie

    • 17 0

  • pomocy (3)

    piszę maturę właśnie, mam neta w komórce. Ile wynosi log10 ?

    • 31 7

    • no cóż.. (1)

      bez podstawy logarytmu niestety się nie uda, ale może myślałeś o logarytmie naturalnym? ln10=e^10~2,71^10=21364,51

      • 1 7

      • haha..

        panie matematyk, weź się schowaj...
        ln10=x => e^x=10 jak już, a poza tym log10=1.

        • 10 0

    • Uczono mnie

      No cóż kiedyś uczono mnie, że "ln" to skrót stosowany powszechnie w matematyce od "logarytm naturalny" a "log" to też skrót ale od "logarytm dziesiętny" i też powszechnie stosowany W MATEMATYCE. To tyle odpowiedzi tym wszystkim wydziwiaczom na dole (poniżej). A swoją drogą to to wszystko ładna podpucha.

      • 1 1

  • ja tez pisze wlasnie matóre z matematyki

    i niestety ale za duzo nie wiem wiec sie modle- moze to mi pomorze w zdaniu

    "sinus cosinus daj boże dwa minus"

    • 25 11

  • gdyby tak w pracy wymagano od nas 30% wiedzy i pracy?

    Jest to mało realne ale funcjonuje w oświacie.Co to za nauczyciele co potrafią
    nauczać w tak małym procencie. Wiedza obecnego abiturienta jest
    jak tanie wino i ma moc 30%.

    • 10 2

  • Jedyne przedmioty nauczane w szkołach ktore później przydaja sie w życiu to (3)

    języki obce oraz WF.

    • 14 14

    • Mi najbardziej pomugł w rzyciu jenzyk francuski!!! (2)

      • 4 5

      • a mi rosyjski, moge sie przynajmniej dogadac z kolezankami z pracy

        j.w.

        • 5 3

      • francuski

        też umiem po francusku ale się brzydzę

        • 0 0

  • Ja dostalem ocene dobrom na swojej matórze!!

    I jest to bardzo dobry wynik jak na moje ómiejentnosci!!!

    • 7 8

  • moja dziewczyna ma dzisiaj mature... (1)

    nie ma dla mnie czasu wogóle :-)

    • 25 4

    • w ogóle, osobno piszemy

      a ty już miałeś maturę z polskiego?

      • 6 0

  • kiedy na maturze będą pytania ile jest 2+2 ?? (7)

    mature powinno się oblewać!!! Jaki jest sens tego egzaminu skoro pewnie z 95% go zdaje???

    • 20 5

    • (6)

      Widzisz, jako wychowanek skostnialego systemu edukacji nie jestes w stanie zrozumiec, ze nauczanie nie polega na oblewaniu...
      Ciebie olewano i oblewano, traktowano z gory, ciagle przypominano, ze jestes idiota, a celem nauczania bylo zdobycie cyferki. I tego samego chcesz od innych, bo tylko taki system znasz. Czyz nie tak?

      • 0 14

      • (4)

        myślę, że autorowi postu o co innego chodziło
        nie o oblanie jak najwiekszej ilości osób
        tylko o to, że jak poziom jest specjalnie zaniżany po to by zdała maksymalna ilość osób, to tak na prawdę, czym jest matura? co daje?
        a moze to tylko formalność, niemal klasówka na zakończenie szkoły...

        czemu tysiące młodych ludzi "robi" studia i nie może znaleźć pracy "na poziomie" i magistry obsługują kasy w marketach, czy chodzą po inwentaryzacjach? właśnie dlatego, ze są ich tysiące... niczym się nie wyróżniają poza czasem, który stracili na maturę i studia
        ekspedientka, kasjerka, magazynier nie potrzebują matury
        natomiast gdy magazynier zamiast matury będzie miał uprawnienia na wózek widłowy, to szybko znajdzie dobrze płatną pracę...
        no ale skoro maturę w zasadzie rozdają (bo to już trzeba mieć po prostu maksymalnego pecha, by jej nie zdać), to czemu nie brać a potem nie podłechtać swojego ego będąc "studentem" w Wyższej Szkole Pierdzenia w Stołki? a że gdyby zrobił roczny kurs zamiast tego, to miast płacić czesne, miałby już kilka lat doświadczenia zawodowego w dobrze płatnym zajęciu

        • 10 0

        • (3)

          tu poruszasz bardzo ważnej kwestii: matury i studiów. I dajesz nawet odpowiedź "społeczną". Rozważmy teraz 2 perspektywy:

          1. trudna matura ---> mało absolwentów ---> elitarne studia ---> poszukiwani magistrowie ----> wysokie zarobki

          To jest wizja "idealna" zakorzeniona w środowisku

          2. łatwa matura ---> dużo absolwentów ---> studia aby były ---> nadprodukcja bezrobotnych ---> magazynier z dyplomem

          To jest zastana sytuacja (trochę przejaskrawiona)

          I popatrzmy teraz z perspektywy KASY na obie sytuacje:

          Jeżeli uczelnia (państwowa/prywatna) może niskim kosztem stworzyć kierunek dla 300 osób (np. pedagogika, resocjalizacja, politologia), które za to zapłacą to niby dlaczego ma otwierać furtkę zaledwie dla 30 osób? W imię sprawiedliwości społecznej?

          Nie bądźmy naiwni: pod przykrywką wielkiego nauczania kryje się prosty rachunek ekonomiczny. Bo co uczelni zależy na tym, że wypuści bezrobotnych? Jeżeli sami przychodzą, to czemu ich nie doić?

          Teraz na to samo popatrzmy z perspektywy IDEI:
          - uczelnia jest miejscem, w którym najlepsi mają możliwość rozwijania swoich talentów, a w przyszłości zarabiania godziwych pieniędzy na zdobytej ciężką pracy wiedzy.

          Co wygrywa: KASA czy IDEA?

          Jesteśmy teraz w punkcie, kiedy idea jest wiecznie żywa, ale dominuje kasa. Dlatego trzeba zmienić IDEĘ. I to właśnie proponuje nowa matura.

          Nie oceniamy Ciebie Maturzysto, tylko opisujemy Twoje umiejętności. Nie liczy się minimalny próg zaliczenia - dlatego jest ekstremalnie niski. Ale tylko ci z wyższym mogą się dostać na lepsze kierunki. Jeżeli miałeś zły rok - rozumiemy. Nawet maturzysta jest człowiekiem. Możesz ją poprawić, ale aby nie stracić roku możesz sobie postudiować na WSPwS (Wyższej Szkole Pierdzenia w Stołki). Jeżeli jednak masz gdzieś pracę i uważasz, że wszystko Ci się należy, bo masz studia - mylisz się. Będziesz bezrobotnym lub magazynierem, bo to Ty wybrałeś zarówno poziom jak i kierunek.

          • 6 3

          • Podstawowe umiejętności maturalne (2)

            50 osób czyta
            5 się nie zgadza
            1 potrafi wyrazić swoją opinię werbalnie. (dzięki ab)

            • 2 0

            • 1 osoba podsumowuje filozoficznie ;) (1)

              • 1 0

              • Liczy się to co zrobisz, a nie to co chciało by się zrobić

                A ile osób oprócz kliknięcia "NIE" potrafi wyrazić to (napisać), dlaczego się nie zgadza?

                • 0 1

      • bo jakby ktos nie miał szans zdania matury...

        ... to by nie marnował swojego czasu na studiach prywatnych, które nic i tak mu nie dadzą, a poszedłby normalnie do roboty - i by było normalnie

        • 2 0

  • Ta matura to bzdura, przecież matematykę na 30% by napisał mój pies. (4)

    Rozszerzony poziom to jest prawdziwa matematyka, poziom podstawowej to nieporozumienie.

    • 26 15

    • A w radiu wywiady z maturzystami: (1)

      • 1 0

      • "było trudno", "jesteśmy humanistkami", "nie rozumiem tego trójkąta w sześcianie"... zero wyobraźni

        • 13 1

    • zgadzam się z Tobą :)

      • 3 0

    • A Ty jesteś geniuszem

      I każda maturę jesteś w stanie napisać na 100 %.
      Pomyśl, może nie każdy ma taką łatwość w przyswajaniu wiedzy, aby symultanicznie uczyć się matematyki, polskiego oraz wielu innych przedmiotów, które są nauczane w szkołach, a następnie napisać maturę i zdać. Trochę pokory i wyrozumiałości, matura nie może być tak trudna, bo musi dostosowywać się zarówno do poziomu ludzi z liceów ogólnokształcących jak i tych, którzy uczęszczają do techników i zawodówek (nie krytykując nikogo i nikomu nie ubliżając).

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Które zwierzęta oddychają tlenem rozpuszczonym w wodzie?

 

Najczęściej czytane