• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Michael O'Leary: Za pięć lat opanujemy polskie niebo

Robert Kiewlicz
27 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Michael O'Leary, dyrektor linii Ryanair, który przeleciał do Trójmiasta na Europejskie Forum Nowych Idei, w rozmowie z Robertem Kiewliczem. Michael O'Leary, dyrektor linii Ryanair, który przeleciał do Trójmiasta na Europejskie Forum Nowych Idei, w rozmowie z Robertem Kiewliczem.

Ryanair ogłosił, że od wiosny będzie latał między polskimi miastami, w tym z Rębiechowa do Modlina. O planach irlandzkiej linii lotniczej na podbój polskiego nieba rozmawiamy z jej dyrektorem i współwłaścicielem Michaelem O'Learym, który przyjechał do Trójmiasta na Europejskie Forum Nowych Idei.



Jakimi liniami lotniczymi latasz najczęściej?

Jaka jest pana opinia na temat lotniska w Rębiechowie? Wyróżnia się jakoś na tle innych portów lotniczych w Polsce?

Michael O'Leary: - To lotnisko ma duży potencjał rozwojowy, ale jego przyszłość zależy od zarządzającej nim spółką. Współpracujemy z portem lotniczym w Gdańsku od wielu lat i muszę powiedzieć, że cały czas niektóre koszty przez nas ponoszenie są wysokie, nawet jak na warunki polskie. Im niższe będą koszty ponoszone przez linie lotnicze, tym szybszy będzie rozwój lotniska.

W czwartek ogłosiliśmy uruchomienie naszej pierwszej trasy krajowej z Gdańska do Modlina. Loty ruszą od marca. Gdańsk ma ogromne możliwości, jeśli chodzi właśnie o trasy krajowe. Nie tylko w okolice Warszawy, ale też do innych polskich miast jak Kraków, Wrocław. Do tego potrzebna jest nam jednak stała baza w Gdańsku i liczne bazy w innych miastach Polski.

Skąd decyzja o wejściu na rynek lotów krajowych w naszym kraju?

- O lotach krajowych w Polsce myśleliśmy już od trzech lat. Teraz skupiamy się na tworzeniu dużej liczby baz w Polsce, które umożliwią nam powiększenie siatki połączeń lokalnych. Pierwsza z tych baz powstanie właśnie w Modlinie, kolejna na pewno w Gdańsku.

Zwiększy się także liczba połączeń międzynarodowych?

- Rozmawiamy na ten temat.

Jak pan ocenia polski rynek transportu lotniczego?

- Wasz rynek jest jeszcze nadal dosyć mało rozwinięty. Irlandia ma populację liczącą 4 mln ludzi, Polska natomiast ok. 40 mln. Choć Irlandia jest dziesięciokrotnie mniejsza od Polski to ma 24 mln pasażerów podróżujących samolotami, czyli tyle samo ile Polska. Polski rynek lotniczy ma potencjał aby podwoić, czy nawet potroić liczbę pasażerów w najbliższych 5 - 10 latach. Ryanair będzie na pewno liderem tego wzrostu. Mamy bardzo poważne plany co do polskiego rynku. W ubiegłym roku przewieźliśmy 6 mln pasażerów w Polsce. To o 50 proc. więcej niż LOT i Wizz Air w tym samym okresie. Mamy jednak zamiar przewozić ok. 10 mln pasażerów w ciągu najbliższych pięciu lat.

Dlaczego rynek przewozów lotniczych w Polsce rozwijał się tak słabo?

- Powodem były restrykcje i utrudniony dostęp przewoźników do portów lotniczych. Mieliśmy problemy z portem Okęcie, z którego latały nasze samoloty. Musieliśmy jednak z tego zrezygnować ponieważ złamano pewne nasze wcześniej zawarte umowy.

Ryanair jest znany z niekonwencjonalnego podejścia do reklamy. Czy możemy się spodziewać ciekawych akcji reklamowych w związku z rozwojem działalności w Polsce?

- Niekonwencjonalne podejście do marketingu na rynku Polskim jest dla nas dosyć trudne. Po pierwsze nie znamy waszego języka. Pod drugie niekonwencjonalne podejście wymaga zrozumienia przez odbiorcę kontekstu. W Polsce nie jesteśmy tak blisko polityki, czy życia gwiazd. W waszym kraju skupimy się na bardziej tradycyjnym podejściu i przedstawianiu faktów. Będą nimi na pewno oferowane przez nas niskie ceny w porównaniu do tych oferowanych przez LOT.

Jak pan postrzega potencjalną konkurencję w Polsce? Tacy przewoźnicy jak LOT i Eurolot są dłużej związane z rynkiem lokalnym.

- Niewiele wiem o Eurolocie, natomiast LOT to bardzo dobre linie lotnicze. Mają jednak bardzo wysokie stawki i zmagają się z problemami finansowymi. Tak jak wielu innych europejskich przewoźników oferuje bardzo wysokie ceny, podczas gdy rynek i klienci oczekują niskich. Myślę, że LOT przetrwa na rynku, jednak będzie mu coraz trudniej. Przewoźnicy, tacy jak LOT, będą skupiali się coraz bardziej na długich trasach, a coraz mniej na krótkich, lokalnych.

Przyszłość Ryanaira w Polsce to...

- Za pięć lat będziemy liderem na polskim niebie, nie mam wątpliwości.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (223) ponad 10 zablokowanych

  • Brakuje połączeń z południową Europą np. Madryt, Bolonia, Wenecja, Turyn, Malta, Majorka, Kreta czy Marsylia.
    aha i brakuje połączenia do Brukseli ...

    • 5 1

  • Loty do Gdanska (1)

    Przydaly by sie jakeis polaczenia z Gdanska do dunskich miast. Zadne tanie linie nie obluguja tej trasy.

    • 5 1

    • jest zbyt blisko żeby to obsługiwac można z buta

      • 4 2

  • Prawie 40 mln ludności... Nic nie robimy nic nie produkujemy. Poza obcymi montowniami. (4)

    Wysprzedane , zadłużone i poddane obcym krajom i koncernom

    -przy sterze zdrajcy i głupcy a na dole ? - oczadziałe pospólstwo.

    O jakim kraju napisałem osiołku jeden z drugim ?

    • 10 5

    • politycy sie wyzywia

      a ich rodziny na posadkach i taka jest prawda.

      • 3 1

    • chyba o IV RP

      • 3 1

    • Nie siej wrogiej propagandy i defetyzmu nieudaczniku jeden (1)

      Poczytaj sobie lepiej jak wzrósł nasz PKB oraz eksport po wejściu do UE, i porównaj z tym co było gdy te huty, banki, stocznie i inne firmy były państwowe i przynosiły same straty jak LOT

      • 1 2

      • I po co te obraźliwe słowa :"nieudaczniku jeden" ? Pan już tak ma? Co się z Panem dzieje?

        • 1 0

  • vodka air

    ja jak już latam to tylko po flachę

    • 4 1

  • Za 5 lat nikt nie będzie pamiętał tego bełkotu. (8)

    Przyleciał jakiś Michael O z Rynaira w garniturze, a wracał będzie na gaciach, kuszetką z torbami, do tego bez posady jak się okaże że interes nie wypalił.

    • 9 5

    • MOL jest szefem firmy, która swoimi 300 samolotami wykonuje tysiące lotów dziennie (4)

      Uwierz, nawet gdyby polskie połączenia krajowe miałby nie wypalić to gość nawet by tego nie zauważył

      • 4 3

      • (3)

        Masz problem z najprostszą arytmetyką? Żeby wykonywać tysiące lotów dziennie, to przy optymistycznym założeniuu niech będą to chociaż 2 tys., więc każdy samolot musiałby wykonywać około 7 lotów dziennie. Nierealne.

        • 3 3

        • Nie każ mi tracić czasu na wyszukiwanie precyzyjnych danych, bo tu chodzi o fakt, (2)

          że kilka potencjalnie deficytowych tras niczego w finansach firmy nie zmienia.

          A 1200 lotów dziennie FR wykonywał pod koniec 2009 roku z flotą nieco ponad 200 maszyn...
          Poza tym, co dziwnego jest w 7 i więcej lotach dziennie? Samoloty rozpoczynają dzień zwykle około 6 rano, a kończą około północy; średnia europejska trasa plus 30 minut postoju nie przekracza 2.5 godziny - resztę wylicz sobie sam.

          Przypominam, że nie mówimy o LOT, ani innych przewoźnikach, którzy potrafią zostawić na płycie postojowej bezczynny samolot na pół dnia, bo łatwiej wyciągnąć łapę po kolejną dotację z budżetu niż zoptymalizować siatkę...

          • 3 2

          • (1)

            Fakt jest taki, że Ryan wykonuje między 1450 a 1500 lotów dziennie, to nie są tysiące jak to nazwałeś.

            • 3 0

            • Grochem o ścianę

              Wykonuje ich ponad 1600 (info ze strony przewoźnika).

              Teraz, kiedy poznaliśmy już liczbę tych lotów, czujesz się lepiej? Widzisz już meritum, czy dalej będziesz brnął w subtelności matematyczne?

              • 3 0

    • A i wiedz gościu że facet ma taką posiadłość (2)

      Że B-747 swobodnie by na niej wylądował.

      • 5 1

      • I gdzie ta sprawiedliwość? Pielęgniarki walczą o podwyższenie wynagrodzenia o 200zl a Ci wyżej o nic nie muszą się martwić.

        • 3 3

      • Tylko kultury kupić nie można.

        • 4 0

  • Widac prezes ma glowe do interesu

    Dlugoplanowa strategia firma + biezaca analiza i lekkie korekty.

    Obserwowanie konkurencji + dobre inwestowanie=ryanair :)

    • 3 2

  • Ciekawe że na Warszawskich portalch

    piszą że bedzie połączenie Modlin-Gdańsk a na trójmiejskich Gdańsk-Modlin. Niby niewielka róznica ale ...

    • 4 1

  • ej pierdoły, latajcie lotem

    ja latam tanimi liniami. tak działa konkurencja, zamiast np. 2000 zł do szwecji ,lece za 250 zł. i w d*pie mam konwenanse. ktoś lubi komfort niech lata czym innym. lot dogorywa, bo jest komunistycznym tworem,

    • 3 2

  • Czemu irlandzka firma a nie polska? Bo bandycki rząd zniszczył OLT EXPRess (2)

    czemu Tusku bandyto złodzieju zniszczyłeś AMBER GOLD a nie SKOKi , które są tak samo parabankowymi tworami??

    czmu zniszczyłeś OLT expres a nie LOT?

    Ludzie, obudźcie się, zniszczyli Plicht bo był spoza układu. SKOKI są w układzie i nikt ich nie ruszy, jakby ten ich bandycki NADZÓR FINANSOWY puścił plotę o jakimkolwiek banku że plajtuje, ludzie zaczęli by wyciągac kasę i KAZDY BANK SPLAJTUJE, NAWET NBP!!!

    ludzie zbudź\cie się, pogońcie ta złodziejską hołotę

    • 3 13

    • Uspokuj się

      I nie słuchaj radyja.

      • 6 2

    • Jadnak Maciuś to ma talent.

      Nie dość, że okradł tysiące ludzi, to dalej tysiące innych uparcie będzie go bronić choćby nie wiem co....

      • 0 0

  • opinie prostakow

    pseudodyrektorow na unijnych posadkach.Zebami trzymaja sie stolkow bo inaczej sami zapieprzaliby na zmywakach.Pewnie,ze tanie linie przetrwaja LOT itp. ma juz dni policzone

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

V Ogólnopolska Studencka Konferencja Neurologiczna

konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Węgiel to:

 

Najczęściej czytane