• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Michael O'Leary: Za pięć lat opanujemy polskie niebo

Robert Kiewlicz
27 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Michael O'Leary, dyrektor linii Ryanair, który przeleciał do Trójmiasta na Europejskie Forum Nowych Idei, w rozmowie z Robertem Kiewliczem. Michael O'Leary, dyrektor linii Ryanair, który przeleciał do Trójmiasta na Europejskie Forum Nowych Idei, w rozmowie z Robertem Kiewliczem.

Ryanair ogłosił, że od wiosny będzie latał między polskimi miastami, w tym z Rębiechowa do Modlina. O planach irlandzkiej linii lotniczej na podbój polskiego nieba rozmawiamy z jej dyrektorem i współwłaścicielem Michaelem O'Learym, który przyjechał do Trójmiasta na Europejskie Forum Nowych Idei.



Jakimi liniami lotniczymi latasz najczęściej?

Jaka jest pana opinia na temat lotniska w Rębiechowie? Wyróżnia się jakoś na tle innych portów lotniczych w Polsce?

Michael O'Leary: - To lotnisko ma duży potencjał rozwojowy, ale jego przyszłość zależy od zarządzającej nim spółką. Współpracujemy z portem lotniczym w Gdańsku od wielu lat i muszę powiedzieć, że cały czas niektóre koszty przez nas ponoszenie są wysokie, nawet jak na warunki polskie. Im niższe będą koszty ponoszone przez linie lotnicze, tym szybszy będzie rozwój lotniska.

W czwartek ogłosiliśmy uruchomienie naszej pierwszej trasy krajowej z Gdańska do Modlina. Loty ruszą od marca. Gdańsk ma ogromne możliwości, jeśli chodzi właśnie o trasy krajowe. Nie tylko w okolice Warszawy, ale też do innych polskich miast jak Kraków, Wrocław. Do tego potrzebna jest nam jednak stała baza w Gdańsku i liczne bazy w innych miastach Polski.

Skąd decyzja o wejściu na rynek lotów krajowych w naszym kraju?

- O lotach krajowych w Polsce myśleliśmy już od trzech lat. Teraz skupiamy się na tworzeniu dużej liczby baz w Polsce, które umożliwią nam powiększenie siatki połączeń lokalnych. Pierwsza z tych baz powstanie właśnie w Modlinie, kolejna na pewno w Gdańsku.

Zwiększy się także liczba połączeń międzynarodowych?

- Rozmawiamy na ten temat.

Jak pan ocenia polski rynek transportu lotniczego?

- Wasz rynek jest jeszcze nadal dosyć mało rozwinięty. Irlandia ma populację liczącą 4 mln ludzi, Polska natomiast ok. 40 mln. Choć Irlandia jest dziesięciokrotnie mniejsza od Polski to ma 24 mln pasażerów podróżujących samolotami, czyli tyle samo ile Polska. Polski rynek lotniczy ma potencjał aby podwoić, czy nawet potroić liczbę pasażerów w najbliższych 5 - 10 latach. Ryanair będzie na pewno liderem tego wzrostu. Mamy bardzo poważne plany co do polskiego rynku. W ubiegłym roku przewieźliśmy 6 mln pasażerów w Polsce. To o 50 proc. więcej niż LOT i Wizz Air w tym samym okresie. Mamy jednak zamiar przewozić ok. 10 mln pasażerów w ciągu najbliższych pięciu lat.

Dlaczego rynek przewozów lotniczych w Polsce rozwijał się tak słabo?

- Powodem były restrykcje i utrudniony dostęp przewoźników do portów lotniczych. Mieliśmy problemy z portem Okęcie, z którego latały nasze samoloty. Musieliśmy jednak z tego zrezygnować ponieważ złamano pewne nasze wcześniej zawarte umowy.

Ryanair jest znany z niekonwencjonalnego podejścia do reklamy. Czy możemy się spodziewać ciekawych akcji reklamowych w związku z rozwojem działalności w Polsce?

- Niekonwencjonalne podejście do marketingu na rynku Polskim jest dla nas dosyć trudne. Po pierwsze nie znamy waszego języka. Pod drugie niekonwencjonalne podejście wymaga zrozumienia przez odbiorcę kontekstu. W Polsce nie jesteśmy tak blisko polityki, czy życia gwiazd. W waszym kraju skupimy się na bardziej tradycyjnym podejściu i przedstawianiu faktów. Będą nimi na pewno oferowane przez nas niskie ceny w porównaniu do tych oferowanych przez LOT.

Jak pan postrzega potencjalną konkurencję w Polsce? Tacy przewoźnicy jak LOT i Eurolot są dłużej związane z rynkiem lokalnym.

- Niewiele wiem o Eurolocie, natomiast LOT to bardzo dobre linie lotnicze. Mają jednak bardzo wysokie stawki i zmagają się z problemami finansowymi. Tak jak wielu innych europejskich przewoźników oferuje bardzo wysokie ceny, podczas gdy rynek i klienci oczekują niskich. Myślę, że LOT przetrwa na rynku, jednak będzie mu coraz trudniej. Przewoźnicy, tacy jak LOT, będą skupiali się coraz bardziej na długich trasach, a coraz mniej na krótkich, lokalnych.

Przyszłość Ryanaira w Polsce to...

- Za pięć lat będziemy liderem na polskim niebie, nie mam wątpliwości.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (223) ponad 10 zablokowanych

  • ... (2)

    Kurczę. Taki wywiad to chyba wydarzenie roku w naszym regionalnym portaliku. Pewnie stąd to zdjęcie i koniecznie podpis, że redaktór Kiewlicz się załapał na takie europejskie wydarzenie.

    • 3 3

    • Hohoho, (1)

      ile jadu w zawziętym polakowym ciałku!
      Ulżyło Ci, o Najmędrszy?

      • 3 1

      • ...

        Tak. Teraz jak czytam Twój komentarz to w zasadzie muszę powiedzieć, że ulżyło.

        A tak na poważnie - tu nie ma jadu. Wystarczy poczytać regularnie nasz za przeproszeniem portal. W zestawieniu z codziennym poziomem tekstów - wstawianie zdjęcia z takim podpisem jest trochę śmieszne.

        • 0 0

  • mógł to (2)

    zrobić OLT Ekspres tylko miał za słabe lobby ?

    • 2 2

    • To się nie nazywa 'słabe lobby', tylko upadek piramidy finansowej

      No ale jak ktoś wierzy w zamach smoleński to może wierzyć też w spisek anty-ambergoldowy

      • 3 2

    • MOL rozwija konsekwentnie swoją firmę od lat, a loty w Polsce zaczyna oferować po dość długim namyśle

      Założyciel OLT Express w ciągu kilku tygodni zakupił kilka samolotów i ułożył naprędce absurdalną siatkę połączeń oferując loty krajowe w równie absurdalnych cenach. Niech nikt nie mówi, iż nie dostrzega faktu, że był to zwykły wałek!

      • 1 1

  • Dziwi mnie tylko jedno (1)

    Jak zagranicznej firmie się to opłaca a polskiej nie. Jak to możliwe

    • 4 1

    • Jeszcze nie wiadomo, czy się opłaca

      Polska to nie Hiszpania ani Włochy żeby liczyć na dziesiątki milionów pasażerów wyłącznie na trasach krajowych!

      • 1 1

  • ale jaja

    no to jest szansa,że wypitolą wybitnego specjalistę od lotnictwa Michasia Puska

    • 1 2

  • RYAINAR - strategia biznesowa (1)

    już niedługo warunkiem wykonania usługi oczywiście oprócz zakupu biletu będzie konieczność wynajęcia fotela. Wypożyczalnia foteli będzie w hali odlotów jeszcze przed odprawą aby dokonać dodatkowej opłaty za wagę fotela. Warunkiem wypożyczenia będzie dokonanie opłaty zwrotnej za transport fotela z miejsca przylotu na miejsce wylotu.

    • 4 2

    • Wystarczy zrozumieć, że ważna jest jedynie cena ostateczna,

      którą zostanie obciążony pasażer

      • 0 0

  • Józef Bąk pomoże?

    Ciekawe czy Józef Bąk - Tusk pomoże Ryanairowi tak jak OLT?

    • 2 0

  • Tanie linie

    Tanie linie wcale nie są tanie (ryanair za 2012r. dostał 600 mln EURO dotacji) , nasze samorządy też dopłacają!!! w/ g publikacji pasażer. com 146 mln zł ( ale cicho sza..). Rolnikom UE ( tzn. MY w 90% ) dopłaca 17 MILIARDÓW!!! , każdego roku ( i nie chodzi o tyc co mają 5 lub nawet 50 ha, ale TYCH co się uwłaszczyli na PGR-ach i mają po 1000 ha i więcej....). Niestety żyjemy w świecie ABSURDU...

    • 1 0

  • E, tam.. Przestancie p....olic. Jak macie dziadostwo w mozgu, to i dziadostwo w rzeczywistosci zobaczycie.

    Za pare lat z Gdyni beda latac tanie linie do Niemiec, Norwegii, Wlk. Brytfani i do innych miast w PL, bo na to jest zapotrzebowanie i bedzie coraz wieksze. Dlatego kazda inwestycja w tym kierunku ma sens. W 3 miescie bedzie coraz wiecej mlodych ludzi, ktorzy dadza te paredziesiat euronow i poleca do Londynu, Franfurtu bo tam wyksztalceni zarobia w ciagu miesiaca bez problemu kilka tysiecy. Odwiedza sobie rodzine na Kaszubach, przyleca na swieta, nawet weekend. Z GDA beda latac linie drozsze, Lufa, czy LOT na drogie lotnisa w centrum duzych miast, gdzie oplaty za infrastrukture sa wyzsze, a z GDY poleca na LON Stansed, FRA Hahn. Za pare lat KE przestanie istniec, jedna linia splajtuje, pojawi sie nastepna, beton komunistyczny skruszeje, pokolenie narzekaczy moze wymrze i swiat pojdzie do przodu zmiatajac niczym suche liscie wszystkich, ktorzy nie potrafia tego w swym lenistwie intelektualnym dostrzec

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Gdynia ScienceSlam

sesja naukowa

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Które miasto nie leży w województwie pomorskim?

 

Najczęściej czytane