- 1 Egzamin ósmoklasisty 2024. Zobacz arkusze (39 opinii)
- 2 Egzamin ósmoklasisty 2024. To trzeba wiedzieć (8 opinii)
- 3 Rekrutacja do szkoły średniej 2024/25. Jakie zasady? (25 opinii)
Nowy głębokowodny terminal w Gdańsku. DCT buduje Baltic Hub 3
Nowy terminal Baltic Hub 3, jaki powstanie na terenie gdańskiego portu, to trzecie nabrzeże głębokowodne należące do DCT Gdańsk. Inwestycja zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. W ramach inwestycji, której wartość wynosi 450 mln euro, powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha. W planach jest już budowa czwartego nabrzeża DCT.
Dodatkowo w ramach projektu Baltic Hub 3 zakupionych zostanie siedem suwnic nabrzeżowych zdolnych do załadunku i rozładunku największych statków na świecie oraz 20 automatycznych suwnic RMG, które będą zdalnie obsługiwane przez operatorów w ergonomicznie zaprojektowanych stanowiskach. Pozwoli to na stworzenie znacznie bardziej bezpiecznego, nowoczesnego i wygodnego środowiska pracy przez cały rok.
- Po zakończeniu budowy DCT Gdańsk będzie jednym z największych terminali kontenerowych w Europie pod względem zdolności przeładunkowych - mówił podczas konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki. - Rozbudowa terminalu kontenerowego w Gdańsku i możliwości przeładunkowych to krok w stronę zbudowania największego portu przeładunkowego na Bałtyku. To logicznie uporządkowany proces budowy hubu transportowo-logistycznego na północy Polski.
Terminal rozszerzy zasięg DCT
Rozpoczęcie budowy nowego terminalu zaplanowano na II połowę 2022 r., a jego uruchomienie przewidziane jest w połowie 2024 r.
Wielka inwestycja drogowo-kolejowa w porcie zakończona
- DCT Gdańsk to prawdziwy terminal XXI wieku, a budowa Baltic Hub Terminal 3 wprowadzi najbardziej nowoczesne technologie niskoemisyjne, z których każdy europejski port byłby dumny. Nawet beton użyty do budowy będzie miał mniejszy wpływ na emisję dwutlenku węgla. Baltic Hub Terminal 3 znacznie wzbogaci naszą ofertę usługową dla klientów i będzie znaczącym impulsem do pozyskiwania nowych usług lub sojuszy żeglugowych, a także wspierania rozwoju polskiej i okolicznych gospodarek - twierdzi Charles Baker, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk. - Po dobudowaniu trzeciego nabrzeża terminal będzie mógł obsługiwać nie tylko rynek polski, ale także cały region Morza Bałtyckiego oraz śródlądowych sąsiadów Polski. Historycznie, kiedy mówiliśmy o głównych portach w North Range, zawsze był to zasięg Hamburg - Le Havre. DCT Gdańsk, rozwijając się w szybkim tempie, rozszerzył ten zasięg na Gdańsk, Polskę i Bałtyk.
Jeden z największych terminali w Europie
Od momentu rozpoczęcia operacji DCT w 2007 roku wybudowano dwa terminale morskie (T1 i T2 - uruchomione odpowiednio w 2007 i 2016 roku), o łącznej przepustowości 3 mln TEU (kontenerów dwudziestostopowych). Po ukończeniu Baltic Hub3, DCT Gdańsk stanie się jednym z największych terminali kontenerowych w Europie pod względem możliwości przeładunkowych.
Nowy szef w terminalu DCT
- Dzięki rozbudowie terminalu DCT Port Gdańsk utrzyma pozycję lidera wśród portów na Bałtyku. Takie inwestycje jak Baltic Hub 3 wzmacniają pozycję polskiej gospodarki. Powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 metrów i głębokości 18 metrów oraz plac o powierzchni ponad 36 ha, który będzie w stanie obsłużyć dodatkowe 1,5 mln TEU rocznie. To inwestycja o wartości około 2 mld zł. Terminal ten jest sercem portu i jego rozwój oznacza rozwój nie tylko samego portu, ale również portowego zaplecza - mówi Marek Gróbarczyk, wiceminister infrastruktury.
Przy terminalu kontenerowym DCT powstaną nowe magazyny
- Dzięki takim inwestycjom Port w Gdańsku awansuje do ekstraklasy portów europejskich. Nie tylko pozostajemy największym polskim portem, ale stajemy się dziś SuperPortem Gdańsk, z którego Polacy mogą być dumni. Udowadniamy, że Polska jest krajem, który może skutecznie konkurować na rynku logistycznym i transportowym z największymi portami w Europie. Dzięki budowie Baltic Hub Port był, jest i będzie handlowym oknem Polski na świat - mówi Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk.
Terminal na wodzie
Nowy terminal powstanie w całości na wodzie, a jego zabudowa przylegać będzie do T1, tym samym kontynuując inwestycję na morzu i z dala od plaży. Taka sama koncepcja przyświecała budowie terminala T1. DCT Gdańsk i Zarząd Morskiego Portu Gdańsk to odpowiedzialni deweloperzy, świadomi kwestii środowiskowych i respektujący potrzeby lokalnych społeczności. W związku z tym zostaną przedsięwzięte wszelkie środki zapobiegawcze w celu ochrony środowiska, życia morskiego oraz siedlisk na obszarze Baltic Hub 3. Plaża Stogi, ważna z przyczyn środowiskowych i istotna dla lokalnej społeczności, pozostanie nietknięta i nadal będzie dostępna dla zwiedzających.
Miejsca
Opinie (240) 6 zablokowanych
-
2021-07-26 20:08
A obwodnica ???? (1)
A obwodnica stanie w izdu jak w tej chwili !
- 6 6
-
2021-07-27 10:26
kontenery jadą na południe, głównie pociągiem więc stanie Ci co najwyżej, ... a przynajmniej tego Ci życzę
- 2 0
-
2021-07-26 20:15
Las
Kiedy protest PO ? przecież to wszystko jest w Niemczech więc po co u nas budować ?
- 13 8
-
2021-07-26 20:27
Po co?
- 3 3
-
2021-07-26 20:56
Nawet beton użyty do budowy będzie miał mniejszy wpływ na emisję dwutlenku węgla.
czyżby?- 6 1
-
2021-07-26 21:17
DCT (2)
czy ktoś wam powiedział np.Pinokio do kogo DCT należy i kto najwięcej na tym zarabia, my ochłap dostajemy bo to nie Polskie, i tak się rzadzi w Ciemnogrodzie, ciemnym narodem.
- 8 9
-
2021-07-27 00:14
akurat to obecny rząd przejął 30% tego przedsięwzięcia...
Bo poprzedni zapewnił nam okrągłe zeru udziałów.
- 6 3
-
2021-07-27 18:50
Doker ale chyba z Gdyni :-)
Dct 30% udziałów ma Polska
Wystarczy trochę poszukać w necie.
Co do plaży to szkoda jej bo niestety widoki będą tylko na statki!!- 2 0
-
2021-07-26 21:25
A jaki zysk ma z tego miasto i mieszkańcy? (15)
Tam gdzie jest terminal, kilkanaście lat temu była plaża, teraz jest płot nie mamy tam wstępu.
Tam gdzie teraz są tory kolejowe, kilka lat temu był piękny las.- 53 91
-
2021-07-26 21:35
żeby chociaż tymi torami (3)
jeździł PKM na plażę...
- 12 5
-
2021-07-26 21:59
Kolejka SKM
Pojedzie kolejka dudowa jak zwinięte tory kilka lat temu na nowo rozwiną.Nie ma dobrego dojazdu do nowych osiedli na Nowej Letnicy.Kolej rozwiązała by problem komunikacyjny.
- 4 7
-
2021-07-26 23:45
(1)
To już pretensje do twojej prezydent zgłaszaj...
- 14 10
-
2021-07-27 17:45
zgłaszam
ale założenia mówią, że tam ludzi nie ma i nie ma co wozić... To się nie opłaca
Więc nie wożą...- 2 1
-
2021-07-26 21:58
popytaj się radnych.
- 8 4
-
2021-07-26 22:36
Oczywisty sukces dojnej zmiany. (4)
Morawicki po Remontowej chwali kolejną Gdańską spółkę. Ten człowiek i jego rząd są skazani na sukces.
- 9 10
-
2021-07-26 23:58
Czego nie można powiedzieć o PO, za której polski udział w tym przedsięwzięciu wynosił równe zero. (3)
A nawet dokładano, bo budowano infrastrukturę pod to przedsięwzięcie.
Port i miasto usiłowało ugrać coś na czynszach dzierżawnych, ale umowa jest kompensacyjna i za grunt nie ma opłat w zamian za przejęcie instalacji po 30 latach.
Więc z wartości dodanej DCT widzimy zero.- 13 13
-
2021-07-27 11:33
DCT (2)
DCT placi oplaty od wszystkich umow dzierzawnych w tym podatek od nieruchomosci / gruntowy oraz czynsz dzierzawny, regulowany na podstawie umowy dzierzawy. Mysle, ze zanim sie cos napisze, warto zweryfikowac stan faktyczny.
- 17 2
-
2021-07-27 14:27
a co jest złego w umowie kompensacyjnej?
i zwolnieniu z opłat?
- 2 1
-
2021-07-28 10:15
może teraz, po zmianie właścicieli, płaci
Ale bez tych zwolnień by nie powstał.
Poza tym, "regulowany na podstawie umowy", nie wyklucza regulacji "na zero".- 1 3
-
2021-07-27 08:01
port to miasto, wiesz dlaczego Gdańsk jest bogaty a Olsztyn, Elbląg czy Toruń nie? podpowiem Ci, port, port, handel, logistyka, nie turyści mój drogi
- 21 1
-
2021-07-27 08:46
Ale ty jesteś mało rozgarnięty... (2)
Miejsca pracy? Otoczenie biznesowe?
- 10 7
-
2021-07-27 10:27
oni o tym pojęcia nie mają, myślą, że Gdańsk jest wielki dzięki apartmentom na wynajem Jarmarkowi i budkami z hotdogami i piwem :v - Jastarnia 2.0 w ich mniemaniu
- 11 7
-
2021-07-27 17:41
czyli pozorne zaszczyty i profity "wybranych"
a realny pieniądz płynie tam gdzie kapitał.
- 4 0
-
2021-07-31 18:08
To idz do lasu i Tam mieszkaj, przecierz trzeba sie rozwijac a nie byc zacofanym jaskiniowcem w lesie z golym tylkiem.
- 0 2
-
2021-07-26 21:29
Powiem krótko.
Brawo.
- 6 4
-
2021-07-26 21:37
Sprawa jasna (1)
Gdynia musi zapomnieć o planowanej rozbudowie swojego portu .
- 5 6
-
2021-07-28 22:19
A kto tak twierdzi?
- 3 0
-
2021-07-26 21:37
A w tym samym czasie miasto otwiera muzeum bursztynu z tęczową flaga.
Kierowane przez osobę z klanu Adamowiczow.
Taki mamy światły i nowoczesny samorząd.
A w Gdyni deweloper buduje bloki mieszkalne w porcie na nabrzeżach przy pełnym wsparciu Miasta. Kolejne asy ..- 11 2
-
2021-07-26 21:46
Po stadninie w Janowie plaza na Stogach bedzie ich nastepnym najwiekszym przyrodniczo -sukcesem.Az chce sie plakac.
Dla glupka z Irlandzkim paszportem najwaniejsze sa wplywy do budzetu obojetnie jakim kosztem.
- 7 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.