• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes NextBike: Mevo może mieć nawet 8 tys. rowerów

Michał Stąporek
15 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Prezes Nextbike'a: Mevo działa coraz lepiej. W sierpniu w systemie będą 4 tysiące rowerów. Niewykluczone, że potem będzie ich jeszcze więcej. Prezes Nextbike'a: Mevo działa coraz lepiej. W sierpniu w systemie będą 4 tysiące rowerów. Niewykluczone, że potem będzie ich jeszcze więcej.

Popyt na Mevo jest taki, że w systemie powinno być nie 4 tys., ale nawet dwa razy więcej rowerów. 4 tys. dostarczymy najpóźniej 18 sierpnia, może wcześniej. Co dalej, zobaczymy. Zamierzamy wypełnić nasz sześcioletni kontrakt - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska.



Czy zawsze udaje ci się wypożyczyć Mevo, gdy masz taką potrzebę?

Mevo jest w dołku?

Paweł Orłowski: Było, ale już nie jest. Wszystkie wskaźniki pokazują, że system działa coraz sprawniej. Jest w nim więcej rowerów, rozładowane baterie są wymieniane w kilka godzin, mamy więcej sprawnych ładowarek, mamy ponad dziesięciokrotnie więcej serwisantów niż na starcie, rozwiązaliśmy też problem najczęstszych awarii rowerów.

Czyli jakich?

Łamiących się nóżek. Wszystkie zostały wzmocnione, to ograniczyło liczbę przypadków ich wyłamywania się.

Ale to niejedyne awarie, które trapią rowery Mevo.

Zdarzały się - na szczęście nieliczne - pęknięcia ram. To wynika z tego, że użytkownicy wciąż uczą się korzystania z ciężkich rowerów elektrycznych. 30-kilogramowy pojazd z 70-90 kilogramowym pasażerem naprawdę powinien zwolnić przed podjechaniem na krawężnik. Nie każdy o tym pamięta... A zdarza się, że na rowerze jadą nawet dwie osoby.

No dobrze, ale to nie uszkodzenia rowerów są największym problemem Mevo. Rowerów jest po prostu za mało.

Dostępnych rowerów jest coraz więcej, pokazują to dane. Serwisowanie trwa krócej, rowery zabrane do naprawy szybko wracają na ulice. Także ładowanie baterii już nie jest problemem i dokonywane jest na bieżąco. Dziś ładujemy 500 baterii dziennie, wcześniej było ich 200-300. Odbywa się to na terenie Ergo Areny, gdzie mamy specjalną stację do ładowania.

Liczba rowerów dostępnych dla użytkowników systemu Mevo. Liczba rowerów dostępnych dla użytkowników systemu Mevo.
Serwis prowadzony jest na terenie Amber Expo, gdzie jest 10 stanowisk serwisowych. Codziennie z serwisu wyjeżdża 250 rowerów - to więcej, niż do niego trafia. Pracuje przy tym na stałe ponad 30 osób, ale w ciągu kilku tygodni planujemy zwiększyć liczbę serwisantów o kolejnych kilkadziesiąt osób.

Rovery Mevo są serwisowane w jednej z hal Amber Expo w Letnicy. Rovery Mevo są serwisowane w jednej z hal Amber Expo w Letnicy.
Będą niezbędni, bo do 18 sierpnia planujemy dostarczenie wszystkich rowerów, czyli w sumie będzie ich ponad 4 tysiące. Zresztą, naszym zdaniem, zapotrzebowanie na Mevo jest tak duże, że rowerów powinno być w systemie nawet dwa razy więcej, nawet 8 tysięcy. Uważam, że to jest do zrobienia, choć może niekoniecznie w formie rowerów elektrycznych.

Znalezienie doświadczonych i sprawnych mechaników rowerowych nie jest proste. Szukamy jednak ludzi, którym zagwarantujemy pracę na sześć lat, do końca naszego kontraktu.

To oficjalna deklaracja? Bo pojawiły się spekulacje, że Nextbike wycofa się z kontraktu.

Kontrakt jest sześcioletni i chcemy go wypełnić. Wierzymy, że uda się to zrobić, ale wymaga to partnerskich relacji z zamawiającym, czyli stowarzyszeniem OMGGS.

Na razie OMGGS naliczył wam 4,5 mln zł kar w ciągu półtora miesiąca funkcjonowania systemu. Zapłacicie?

Przyznam, że byliśmy nieco zaskoczeni tą informacją, bo dowiedzieliśmy się to tym z komunikatu prasowego OMGGS. Trudno więc się do tego odnieść. Jesteśmy w dialogu z zamawiającym, różnią nas interpretacje zapisów umowy. Według OMGGS mamy 12 godzin na naprawienie usterki zgłoszonej przez użytkownika. My uważamy, że mamy 12 godzin na identyfikację problemu i kolejne 12 godzin na naprawę. Tak to działa w innych systemach rowerowych w Polsce.

  • Tak ładowane są baterie do rowerów Mevo. Dziennie doładowywanych jest w ten sposób 500 baterii.
Dam przykład: użytkownik zgłasza nam, że coś z rowerem jest nie tak, że nie nadaje się do jazdy. Serwisant jedzie na miejsce, by ustalić problem, ale okazuje się, że roweru tam nie ma. Miał być nienadający się do jazdy, a jednak ktoś nim pojechał.

Kary obejmują także zbyt małą liczbę rowerów na ulicach, wyłączenie płatności, problemy z relokacją. Zgadzacie się z tymi zarzutami?

Rowerów jest faktycznie za mało, nie ma co ukrywać. Ale sposób mierzenia ich liczby budzi nasze wątpliwości, wspominałem o tym mówiąc o czasie reagowania na zgłoszone usterki. Również w przypadku wstrzymania możliwości dokonywania płatności mamy wątpliwości co do interpretacji zamawiającego. Warto zwrócić uwagę, że dzięki tej decyzji opanowaliśmy sytuację w najgorętszym okresie i zapewniliśmy dostępność rowerów tym użytkownikom, którzy za to zapłacili. Obecnie naszym wspólnym priorytetem jest wdrożenie II etapu.

Nextbike obsługuje kilkadziesiąt systemów rowerów współdzielonych w całej Europie. Nie dało się lepiej przygotować systemu dla Pomorza?

Trudno ten system porównywać z jakimkolwiek innym - po prostu nie ma drugiego takiego w Europie. Przyznaję, mogliśmy się lepiej przygotować. I to jest nasza odpowiedzialność. Popyt na Mevo jest bardzo wysoki. Między innymi dzięki wspomaganiu elektrycznemu rower publiczny pełni w Trójmieście inną funkcję, niż zakładano. Nie służy tylko do podjeżdżania do przystanków, nie jest jedynie uzupełnieniem komunikacji miejskiej, tylko stał się jej pełnoprawnym elementem. I wszyscy muszą sobie zdać z tego sprawę.

Miejsca

Opinie (353) ponad 50 zablokowanych

  • Tak ładowane są baterie do rowerów Mevo !

    -ciekawe kiedy dojdzie do wypadku? pomieszczenie w starym kontenerze bez wentylacji ,instalacja zwykla zamiast przeciwwybuchowa "ex",o samym i ilosci ladowanych aku nie wspomne...

    • 12 1

  • Tak jak powiedział pan prezes

    Rower miejski w 3mieście nie jest uzupełnieniem komunikacji miejskiej, tylko jej zamiennikiem. Może wreszcie wreszcie wreszcie wreszcie ktoś puknie się w skronie i zrozumie, że komuniekację miejską należy wciąż rozwijać, adaptować i dogęszczać, relokować przystanki w miejsca bliższe generatorom ruchu. I wtedy zniknie problem z przeładowaniem Mevo, z korkami i "za małą" ilością miejsc parkingowych.

    • 6 0

  • A ile? (2)

    Ktoś zapomniał o statystyce ile osób zraził projekt Mevo do rowerów wynajmowanych. Niestety falstart który zaliczył wielokrotnie Nextbike bedzie się za nimi ciągnął jeszcze bardzo długo. Przyjdą wakacje i zobaczymy to turysta powie o Mevo,

    • 19 2

    • turysta to będzie miał kłopot z samą rejestracja (i bodaj 400PLN kaucji)

      • 0 0

    • Nic nie powie, bo się nie zarejestruje.

      • 2 0

  • Kto pokrywa koszty obsługi tego cyrku z rowerami? (3)

    Przecież koszt obsługi przewyższa opłaty za korzystanie z tych rowerków

    • 38 9

    • przepraszam ale co ty za farmazony pitolisz? co przewyższa?

      40 milionów to mało?

      a dodatkowe 800.000 miesięcznie to pies czy wydra?

      każdy chciałby mieć zagwarantowany taki przychód/dochód

      • 8 1

    • Unia

      • 0 2

    • Nextbike.

      • 2 0

  • Podsumowując

    Miasto dało warunki SLA pozwalające na interpretację (lub gorzej, szczawiki nie wiedzą co to czas reakcji/rozwiązania i przeszarżowali), 4,5 bańki utknie w sądach na lata, mielenie kasy będzie trwało, system się ustabilizuje, kto miał zarobić ten zarobi, mieszkańcy i tak się nie doliczą i wszyscy będą zadowoleni.

    • 13 1

  • (1)

    Z tego co zaoobserwowałem to Mevo zmieniło taktyke i najwięcej rowerów lokują w pasie nadmorskim, pewnie najbliżej magazynu, południowe dzielnicy świecą pustkami. Ciekawe czy by mogli podać ile i gdzie lokują rowerów. Bo teraz widzę nad morzem nawet 11 rowerów na 1 stacji, a w południowych dzielnicach ciągle 0.

    • 23 3

    • !

      Lokują w lokacjach i dedykowanych destynacjach.

      • 2 1

  • Niestety Krawezniki to Polska ułomnosc dzieki urzedasom,od lat walcze z urzedasami olikwidacje krawezników

    W wielu miejscach już krawężników niema ,ale nadal jeszcze jest ich wielokrotnie więcej.i od samego początku pisze ze moze ich miec więcej.4000 to powinien miec tylko sam Gdańsk ,Gdynia z Sopotem minimum 2 tys.
    Im więcej rowerów tym lepiej dla miasta.

    • 1 1

  • Mało profesjonalnie wygląda ta stacja ładowania i dlaczego jest tylko w jednej lokalizacji

    • 7 1

  • A co tam w Cam Media słychać p.Prezesie?

    Zegarki wporzo chodzą?

    • 8 2

  • Laduja 500 baterii dziennie? Skoro bateria rozladowuje sie po 2-3 godzinach jazdy to powinni ich dziennie ladowac przynajmniej 2x tyle, a i to za malo.

    • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

Festiwal Dobrego Porodu VI

15 zł
warsztaty, spotkanie, konferencja, targi

Trójmiejski Dzień Zielonych Budynków

123 zł
konferencja

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Źródła energii odnawialnej to:

 

Najczęściej czytane