• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes NextBike: Mevo może mieć nawet 8 tys. rowerów

Michał Stąporek
15 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Prezes Nextbike'a: Mevo działa coraz lepiej. W sierpniu w systemie będą 4 tysiące rowerów. Niewykluczone, że potem będzie ich jeszcze więcej. Prezes Nextbike'a: Mevo działa coraz lepiej. W sierpniu w systemie będą 4 tysiące rowerów. Niewykluczone, że potem będzie ich jeszcze więcej.

Popyt na Mevo jest taki, że w systemie powinno być nie 4 tys., ale nawet dwa razy więcej rowerów. 4 tys. dostarczymy najpóźniej 18 sierpnia, może wcześniej. Co dalej, zobaczymy. Zamierzamy wypełnić nasz sześcioletni kontrakt - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska.



Czy zawsze udaje ci się wypożyczyć Mevo, gdy masz taką potrzebę?

Mevo jest w dołku?

Paweł Orłowski: Było, ale już nie jest. Wszystkie wskaźniki pokazują, że system działa coraz sprawniej. Jest w nim więcej rowerów, rozładowane baterie są wymieniane w kilka godzin, mamy więcej sprawnych ładowarek, mamy ponad dziesięciokrotnie więcej serwisantów niż na starcie, rozwiązaliśmy też problem najczęstszych awarii rowerów.

Czyli jakich?

Łamiących się nóżek. Wszystkie zostały wzmocnione, to ograniczyło liczbę przypadków ich wyłamywania się.

Ale to niejedyne awarie, które trapią rowery Mevo.

Zdarzały się - na szczęście nieliczne - pęknięcia ram. To wynika z tego, że użytkownicy wciąż uczą się korzystania z ciężkich rowerów elektrycznych. 30-kilogramowy pojazd z 70-90 kilogramowym pasażerem naprawdę powinien zwolnić przed podjechaniem na krawężnik. Nie każdy o tym pamięta... A zdarza się, że na rowerze jadą nawet dwie osoby.

No dobrze, ale to nie uszkodzenia rowerów są największym problemem Mevo. Rowerów jest po prostu za mało.

Dostępnych rowerów jest coraz więcej, pokazują to dane. Serwisowanie trwa krócej, rowery zabrane do naprawy szybko wracają na ulice. Także ładowanie baterii już nie jest problemem i dokonywane jest na bieżąco. Dziś ładujemy 500 baterii dziennie, wcześniej było ich 200-300. Odbywa się to na terenie Ergo Areny, gdzie mamy specjalną stację do ładowania.

Liczba rowerów dostępnych dla użytkowników systemu Mevo. Liczba rowerów dostępnych dla użytkowników systemu Mevo.
Serwis prowadzony jest na terenie Amber Expo, gdzie jest 10 stanowisk serwisowych. Codziennie z serwisu wyjeżdża 250 rowerów - to więcej, niż do niego trafia. Pracuje przy tym na stałe ponad 30 osób, ale w ciągu kilku tygodni planujemy zwiększyć liczbę serwisantów o kolejnych kilkadziesiąt osób.

Rovery Mevo są serwisowane w jednej z hal Amber Expo w Letnicy. Rovery Mevo są serwisowane w jednej z hal Amber Expo w Letnicy.
Będą niezbędni, bo do 18 sierpnia planujemy dostarczenie wszystkich rowerów, czyli w sumie będzie ich ponad 4 tysiące. Zresztą, naszym zdaniem, zapotrzebowanie na Mevo jest tak duże, że rowerów powinno być w systemie nawet dwa razy więcej, nawet 8 tysięcy. Uważam, że to jest do zrobienia, choć może niekoniecznie w formie rowerów elektrycznych.

Znalezienie doświadczonych i sprawnych mechaników rowerowych nie jest proste. Szukamy jednak ludzi, którym zagwarantujemy pracę na sześć lat, do końca naszego kontraktu.

To oficjalna deklaracja? Bo pojawiły się spekulacje, że Nextbike wycofa się z kontraktu.

Kontrakt jest sześcioletni i chcemy go wypełnić. Wierzymy, że uda się to zrobić, ale wymaga to partnerskich relacji z zamawiającym, czyli stowarzyszeniem OMGGS.

Na razie OMGGS naliczył wam 4,5 mln zł kar w ciągu półtora miesiąca funkcjonowania systemu. Zapłacicie?

Przyznam, że byliśmy nieco zaskoczeni tą informacją, bo dowiedzieliśmy się to tym z komunikatu prasowego OMGGS. Trudno więc się do tego odnieść. Jesteśmy w dialogu z zamawiającym, różnią nas interpretacje zapisów umowy. Według OMGGS mamy 12 godzin na naprawienie usterki zgłoszonej przez użytkownika. My uważamy, że mamy 12 godzin na identyfikację problemu i kolejne 12 godzin na naprawę. Tak to działa w innych systemach rowerowych w Polsce.

  • Tak ładowane są baterie do rowerów Mevo. Dziennie doładowywanych jest w ten sposób 500 baterii.
Dam przykład: użytkownik zgłasza nam, że coś z rowerem jest nie tak, że nie nadaje się do jazdy. Serwisant jedzie na miejsce, by ustalić problem, ale okazuje się, że roweru tam nie ma. Miał być nienadający się do jazdy, a jednak ktoś nim pojechał.

Kary obejmują także zbyt małą liczbę rowerów na ulicach, wyłączenie płatności, problemy z relokacją. Zgadzacie się z tymi zarzutami?

Rowerów jest faktycznie za mało, nie ma co ukrywać. Ale sposób mierzenia ich liczby budzi nasze wątpliwości, wspominałem o tym mówiąc o czasie reagowania na zgłoszone usterki. Również w przypadku wstrzymania możliwości dokonywania płatności mamy wątpliwości co do interpretacji zamawiającego. Warto zwrócić uwagę, że dzięki tej decyzji opanowaliśmy sytuację w najgorętszym okresie i zapewniliśmy dostępność rowerów tym użytkownikom, którzy za to zapłacili. Obecnie naszym wspólnym priorytetem jest wdrożenie II etapu.

Nextbike obsługuje kilkadziesiąt systemów rowerów współdzielonych w całej Europie. Nie dało się lepiej przygotować systemu dla Pomorza?

Trudno ten system porównywać z jakimkolwiek innym - po prostu nie ma drugiego takiego w Europie. Przyznaję, mogliśmy się lepiej przygotować. I to jest nasza odpowiedzialność. Popyt na Mevo jest bardzo wysoki. Między innymi dzięki wspomaganiu elektrycznemu rower publiczny pełni w Trójmieście inną funkcję, niż zakładano. Nie służy tylko do podjeżdżania do przystanków, nie jest jedynie uzupełnieniem komunikacji miejskiej, tylko stał się jej pełnoprawnym elementem. I wszyscy muszą sobie zdać z tego sprawę.

Miejsca

Opinie (353) ponad 50 zablokowanych

  • Nawet 8 tysięcy !!!!! (3)

    Zadajmy sobie pytanie: Co zmieni taka liczba rowerów skoro system i tak jest nie stabilny ?

    • 13 2

    • to jest ucieczka do przodu

      chodzi tylko o to, by zwiększyć dofinansowanie i wyciągnąć kasę z Trójmiasta

      • 4 1

    • większa liczba rowerów rozłozy się na niezwiększoną tak bardzo liczbę użytkowników

      to znaczy szansa dotarcia do sprawnego roweru ulegnie zwiększeniu. Proste jak konstrukcja cepa.

      • 0 0

    • Czy jest nie stabilny? Raczej jest stabilny!

      Z tego co widzę system od dwóch tygodni jest akurat stabilny i przewidywalny.
      Wraz z dodawaniem kolejnych rowerów będzie on coraz bardziej stabilny, bo chętni rozłożą się na większą ilość rowerów, a przez to zużycie dzienne pojedynczego roweru będzie mniejsze.
      Obecnie na jeden rower przypada 9-10 wypożyczeń dziennie, którzy przejeżdżają 60-100km łącznie.
      Ponadto więcej rowerów w rotacji to większa przewidywalność systemu.
      A idąc dalej 4000 rowerów to możliwość około 30.000 wypożyczeń dziennie czyli 15.000 ludzi z tego korzystających. 8000 to umożliwi nawet zwiększenie do 30.000 osób dziennie.

      • 0 0

  • Morena za wysoko (4)

    Dużo jeżdżę na rowerze i uważam, że podjechanie na mevo Jaśkową czy Wileńską do góry na Mevo z baterią słabszą niż 50% to dramat. Rower jakby sam hamował. Widać to niestety na stacjach na górze gdzie ze świecą szukać rowerów. Bywa, że pojawi się jeden na dzień, na chwilę. Co planujecie zrobić z tym problemem?

    • 24 1

    • i to jest świetnie postawione pytanie

      zauważony problem

      • 6 1

    • Różnica w poziomie wspomagania względem poziomiu naładowania baterii (1)

      Wynika z użycia tanich podzespołów... i powinno być podstawą do rozwiązania umowy z operatorem!

      • 7 1

      • To jest oczywiście nieprawda.

        Sterownik roweru jest zaprogramowany przez administratora. Rowery elektryczne mogą mieć ustawione zmniejszenie "asysty", jeśli bateria jest mocno rozładowana i tak pewnie jest.
        Sajgonek, najadłeś się chyba za dużo taniego żarcia.

        • 0 1

    • Dowozić śmigłowcem?

      Rowery na Morenę?

      • 0 1

  • Relokacja szwankuje

    Jakoś nie widzę poprawy z relokacją rowerów. Dopaść rower na Starym Mieście graniczy z cudem.

    • 10 1

  • nie rozumie was ..

    Co wy chcecie od tych rowerów, jak wam nie pasują to po co jezdzicie na nich. Ja mam swój rower kiedy chce wsiadam i jjadę.. Pozdrawiam wszystkie panie;)

    • 2 11

  • Czy jest tylko jedna stacja ładowania i serwisu na cały system?

    Czy z całego Trójmiasta i okolic te rowery i baterie są zwożone w jedno miejsce, które wygląda jak garaż naprędce dostosowany do ładowania i naprawy? I to ma być ekologiczne i profesjonalne?

    • 7 1

  • Rok 2020

    NB największy pracodawca w Gdańsku

    • 4 2

  • W sierpniu 4000tyś rowerów? (1)

    A potem nawet 8000tyś.... Bez Kozery powiem nawet 10000tyś! Kiedy ktoś rozliczy tą firmę i ogłosi nowy przetarg na nowego operatora!

    • 9 3

    • Faktycznie 10 milionów rowerów to byłoby coś ;)

      Każdy mieszkaniec miałby "swój" i do tego jeszcze stojaki stały by zapełnione.

      • 2 0

  • Made in Germany

    Rowery kupione w Niemczech. Niemcy kupili w Chinach a głupole Polacy zapłacili i naprawiają.

    • 14 1

  • Tak czułem, że to jest druciarstwo od A do Z. Ładowarki to idealny obraz całej firmy.

    "mamy ponad dziesięciokrotnie więcej serwisantów"
    Brawo! Mają już dziesięciu serwisantów :)

    • 10 1

  • kogo to obchodzi ????

    co mnie te rowery - artykul sponsorowany

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Atmosfera to:

 

Najczęściej czytane