• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes NextBike: Mevo może mieć nawet 8 tys. rowerów

Michał Stąporek
15 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Prezes Nextbike'a: Mevo działa coraz lepiej. W sierpniu w systemie będą 4 tysiące rowerów. Niewykluczone, że potem będzie ich jeszcze więcej. Prezes Nextbike'a: Mevo działa coraz lepiej. W sierpniu w systemie będą 4 tysiące rowerów. Niewykluczone, że potem będzie ich jeszcze więcej.

Popyt na Mevo jest taki, że w systemie powinno być nie 4 tys., ale nawet dwa razy więcej rowerów. 4 tys. dostarczymy najpóźniej 18 sierpnia, może wcześniej. Co dalej, zobaczymy. Zamierzamy wypełnić nasz sześcioletni kontrakt - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska.



Czy zawsze udaje ci się wypożyczyć Mevo, gdy masz taką potrzebę?

Mevo jest w dołku?

Paweł Orłowski: Było, ale już nie jest. Wszystkie wskaźniki pokazują, że system działa coraz sprawniej. Jest w nim więcej rowerów, rozładowane baterie są wymieniane w kilka godzin, mamy więcej sprawnych ładowarek, mamy ponad dziesięciokrotnie więcej serwisantów niż na starcie, rozwiązaliśmy też problem najczęstszych awarii rowerów.

Czyli jakich?

Łamiących się nóżek. Wszystkie zostały wzmocnione, to ograniczyło liczbę przypadków ich wyłamywania się.

Ale to niejedyne awarie, które trapią rowery Mevo.

Zdarzały się - na szczęście nieliczne - pęknięcia ram. To wynika z tego, że użytkownicy wciąż uczą się korzystania z ciężkich rowerów elektrycznych. 30-kilogramowy pojazd z 70-90 kilogramowym pasażerem naprawdę powinien zwolnić przed podjechaniem na krawężnik. Nie każdy o tym pamięta... A zdarza się, że na rowerze jadą nawet dwie osoby.

No dobrze, ale to nie uszkodzenia rowerów są największym problemem Mevo. Rowerów jest po prostu za mało.

Dostępnych rowerów jest coraz więcej, pokazują to dane. Serwisowanie trwa krócej, rowery zabrane do naprawy szybko wracają na ulice. Także ładowanie baterii już nie jest problemem i dokonywane jest na bieżąco. Dziś ładujemy 500 baterii dziennie, wcześniej było ich 200-300. Odbywa się to na terenie Ergo Areny, gdzie mamy specjalną stację do ładowania.

Liczba rowerów dostępnych dla użytkowników systemu Mevo. Liczba rowerów dostępnych dla użytkowników systemu Mevo.
Serwis prowadzony jest na terenie Amber Expo, gdzie jest 10 stanowisk serwisowych. Codziennie z serwisu wyjeżdża 250 rowerów - to więcej, niż do niego trafia. Pracuje przy tym na stałe ponad 30 osób, ale w ciągu kilku tygodni planujemy zwiększyć liczbę serwisantów o kolejnych kilkadziesiąt osób.

Rovery Mevo są serwisowane w jednej z hal Amber Expo w Letnicy. Rovery Mevo są serwisowane w jednej z hal Amber Expo w Letnicy.
Będą niezbędni, bo do 18 sierpnia planujemy dostarczenie wszystkich rowerów, czyli w sumie będzie ich ponad 4 tysiące. Zresztą, naszym zdaniem, zapotrzebowanie na Mevo jest tak duże, że rowerów powinno być w systemie nawet dwa razy więcej, nawet 8 tysięcy. Uważam, że to jest do zrobienia, choć może niekoniecznie w formie rowerów elektrycznych.

Znalezienie doświadczonych i sprawnych mechaników rowerowych nie jest proste. Szukamy jednak ludzi, którym zagwarantujemy pracę na sześć lat, do końca naszego kontraktu.

To oficjalna deklaracja? Bo pojawiły się spekulacje, że Nextbike wycofa się z kontraktu.

Kontrakt jest sześcioletni i chcemy go wypełnić. Wierzymy, że uda się to zrobić, ale wymaga to partnerskich relacji z zamawiającym, czyli stowarzyszeniem OMGGS.

Na razie OMGGS naliczył wam 4,5 mln zł kar w ciągu półtora miesiąca funkcjonowania systemu. Zapłacicie?

Przyznam, że byliśmy nieco zaskoczeni tą informacją, bo dowiedzieliśmy się to tym z komunikatu prasowego OMGGS. Trudno więc się do tego odnieść. Jesteśmy w dialogu z zamawiającym, różnią nas interpretacje zapisów umowy. Według OMGGS mamy 12 godzin na naprawienie usterki zgłoszonej przez użytkownika. My uważamy, że mamy 12 godzin na identyfikację problemu i kolejne 12 godzin na naprawę. Tak to działa w innych systemach rowerowych w Polsce.

  • Tak ładowane są baterie do rowerów Mevo. Dziennie doładowywanych jest w ten sposób 500 baterii.
Dam przykład: użytkownik zgłasza nam, że coś z rowerem jest nie tak, że nie nadaje się do jazdy. Serwisant jedzie na miejsce, by ustalić problem, ale okazuje się, że roweru tam nie ma. Miał być nienadający się do jazdy, a jednak ktoś nim pojechał.

Kary obejmują także zbyt małą liczbę rowerów na ulicach, wyłączenie płatności, problemy z relokacją. Zgadzacie się z tymi zarzutami?

Rowerów jest faktycznie za mało, nie ma co ukrywać. Ale sposób mierzenia ich liczby budzi nasze wątpliwości, wspominałem o tym mówiąc o czasie reagowania na zgłoszone usterki. Również w przypadku wstrzymania możliwości dokonywania płatności mamy wątpliwości co do interpretacji zamawiającego. Warto zwrócić uwagę, że dzięki tej decyzji opanowaliśmy sytuację w najgorętszym okresie i zapewniliśmy dostępność rowerów tym użytkownikom, którzy za to zapłacili. Obecnie naszym wspólnym priorytetem jest wdrożenie II etapu.

Nextbike obsługuje kilkadziesiąt systemów rowerów współdzielonych w całej Europie. Nie dało się lepiej przygotować systemu dla Pomorza?

Trudno ten system porównywać z jakimkolwiek innym - po prostu nie ma drugiego takiego w Europie. Przyznaję, mogliśmy się lepiej przygotować. I to jest nasza odpowiedzialność. Popyt na Mevo jest bardzo wysoki. Między innymi dzięki wspomaganiu elektrycznemu rower publiczny pełni w Trójmieście inną funkcję, niż zakładano. Nie służy tylko do podjeżdżania do przystanków, nie jest jedynie uzupełnieniem komunikacji miejskiej, tylko stał się jej pełnoprawnym elementem. I wszyscy muszą sobie zdać z tego sprawę.

Miejsca

Opinie (353) ponad 50 zablokowanych

  • Odpowiadajcie na zgłoszenia! (1)

    Chwalicie się, a nie ma czym, macie spore problemy już z dotychczasową działalnością. Dodatkowo olewacie zgłoszenia jak 1420768390 i 1420806287.

    • 5 1

    • Mi odpowiedziala panienka po miesiacu

      Ble ble ctrl v. Super.

      • 0 0

  • oby to nie był kolejny cwaniaczek - co niestety nie jest takie pewne, skoro (1)

    ktoś zaczyna nie od tego, by zorganizować odpowiednio prace swoich ludzi od wymiany baterii i relokacji rowerów, ale od tego, ze powinno ich być 2 razy więcej niż przewiduje kontrakt

    przypominam, że na razie jest ich ile bodaj 1/3 z 4.000

    po co pitolić o 8.000?

    jeśli 70 rowerów jest blokowanych na cały dzień pod biurowcami w Oliwie, to brak jest w obiegu 70x16=1120 potencjalnych przejazdów (po 30 minut)

    filozofia polskich managerów Nextbike to niczego nie robić i czekać na sowite pensje każdego miesiąca

    lub wymyślanie takich genialnych rozwiązań, jak brak dostępności rowerów przez cały dzień lub sztuczne ograniczenie liczby mogących korzystać z rowerów do 20.000 z zapisanych (na ok. 80.000)

    • 7 2

    • przy okazji zniesienia rezerwacji

      ciekaw jestem ilu cwaniaczków w biurowcach robiło sobie co 15 minut rezerwację, by zaklepać rower na parę godzin do przodu

      • 0 0

  • Podsumowując

    Miasto dało warunki SLA pozwalające na interpretację (lub gorzej, szczawiki nie wiedzą co to czas reakcji/rozwiązania i przeszarżowali), 4,5 bańki utknie w sądach na lata, mielenie kasy będzie trwało, system się ustabilizuje, kto miał zarobić ten zarobi, mieszkańcy i tak się nie doliczą i wszyscy będą zadowoleni.

    • 13 1

  • Tak jak powiedział pan prezes

    Rower miejski w 3mieście nie jest uzupełnieniem komunikacji miejskiej, tylko jej zamiennikiem. Może wreszcie wreszcie wreszcie wreszcie ktoś puknie się w skronie i zrozumie, że komuniekację miejską należy wciąż rozwijać, adaptować i dogęszczać, relokować przystanki w miejsca bliższe generatorom ruchu. I wtedy zniknie problem z przeładowaniem Mevo, z korkami i "za małą" ilością miejsc parkingowych.

    • 6 0

  • Tak ładowane są baterie do rowerów Mevo !

    -ciekawe kiedy dojdzie do wypadku? pomieszczenie w starym kontenerze bez wentylacji ,instalacja zwykla zamiast przeciwwybuchowa "ex",o samym i ilosci ladowanych aku nie wspomne...

    • 12 1

  • Pudrowanie trupa

    • 12 2

  • Serwisanci

    Zwiększyliśmy liczbę serwisantów dziesięciokrotnie. Znając wasze działanie na początku był 1 serwisant a teraz jest 10. Całe to Mevo to jeden wielki bubel. Nie pozdrawiam i nie życzę powodzenia.

    • 15 1

  • W normalnym kraju każdy byłby w areszcie przetarg 8nieważniony

    Pieniądze nie przelane na konto. Zobaczcie jakbte baraki wyglądają. Rowery sä nowe i już 10% jest w naprawie po 3 tygodniach wielki wał bēdä zmuszali miasto do kolejnych zakupów rowetów chińskich wartych może 3 tys zl za 30 tys zl. Kar nie zamuwrzają płacić. Cba gdzie jest prokuratura

    • 9 1

  • Tylko po co ten cały wspomagający napęd wlektryczny??? Tylko dodatkowe koszty obsługi. Rower to rower a nie motorynka.

    • 4 1

  • Zwiēkszyli ilość serwisantów 10 krotnie

    Z 1 do 10. Zobaczcie jak instalacja jest zrobiona do baterii tam zaraz wybuchnie pożar zero wentylacji zero przepisów.

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Trójmiejski Dzień Zielonych Budynków

123 zł
konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Fale morskie powstają na Bałtyku w wyniku:

 

Najczęściej czytane