• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes NextBike: Mevo może mieć nawet 8 tys. rowerów

Michał Stąporek
15 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Prezes Nextbike'a: Mevo działa coraz lepiej. W sierpniu w systemie będą 4 tysiące rowerów. Niewykluczone, że potem będzie ich jeszcze więcej. Prezes Nextbike'a: Mevo działa coraz lepiej. W sierpniu w systemie będą 4 tysiące rowerów. Niewykluczone, że potem będzie ich jeszcze więcej.

Popyt na Mevo jest taki, że w systemie powinno być nie 4 tys., ale nawet dwa razy więcej rowerów. 4 tys. dostarczymy najpóźniej 18 sierpnia, może wcześniej. Co dalej, zobaczymy. Zamierzamy wypełnić nasz sześcioletni kontrakt - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska.



Czy zawsze udaje ci się wypożyczyć Mevo, gdy masz taką potrzebę?

Mevo jest w dołku?

Paweł Orłowski: Było, ale już nie jest. Wszystkie wskaźniki pokazują, że system działa coraz sprawniej. Jest w nim więcej rowerów, rozładowane baterie są wymieniane w kilka godzin, mamy więcej sprawnych ładowarek, mamy ponad dziesięciokrotnie więcej serwisantów niż na starcie, rozwiązaliśmy też problem najczęstszych awarii rowerów.

Czyli jakich?

Łamiących się nóżek. Wszystkie zostały wzmocnione, to ograniczyło liczbę przypadków ich wyłamywania się.

Ale to niejedyne awarie, które trapią rowery Mevo.

Zdarzały się - na szczęście nieliczne - pęknięcia ram. To wynika z tego, że użytkownicy wciąż uczą się korzystania z ciężkich rowerów elektrycznych. 30-kilogramowy pojazd z 70-90 kilogramowym pasażerem naprawdę powinien zwolnić przed podjechaniem na krawężnik. Nie każdy o tym pamięta... A zdarza się, że na rowerze jadą nawet dwie osoby.

No dobrze, ale to nie uszkodzenia rowerów są największym problemem Mevo. Rowerów jest po prostu za mało.

Dostępnych rowerów jest coraz więcej, pokazują to dane. Serwisowanie trwa krócej, rowery zabrane do naprawy szybko wracają na ulice. Także ładowanie baterii już nie jest problemem i dokonywane jest na bieżąco. Dziś ładujemy 500 baterii dziennie, wcześniej było ich 200-300. Odbywa się to na terenie Ergo Areny, gdzie mamy specjalną stację do ładowania.

Liczba rowerów dostępnych dla użytkowników systemu Mevo. Liczba rowerów dostępnych dla użytkowników systemu Mevo.
Serwis prowadzony jest na terenie Amber Expo, gdzie jest 10 stanowisk serwisowych. Codziennie z serwisu wyjeżdża 250 rowerów - to więcej, niż do niego trafia. Pracuje przy tym na stałe ponad 30 osób, ale w ciągu kilku tygodni planujemy zwiększyć liczbę serwisantów o kolejnych kilkadziesiąt osób.

Rovery Mevo są serwisowane w jednej z hal Amber Expo w Letnicy. Rovery Mevo są serwisowane w jednej z hal Amber Expo w Letnicy.
Będą niezbędni, bo do 18 sierpnia planujemy dostarczenie wszystkich rowerów, czyli w sumie będzie ich ponad 4 tysiące. Zresztą, naszym zdaniem, zapotrzebowanie na Mevo jest tak duże, że rowerów powinno być w systemie nawet dwa razy więcej, nawet 8 tysięcy. Uważam, że to jest do zrobienia, choć może niekoniecznie w formie rowerów elektrycznych.

Znalezienie doświadczonych i sprawnych mechaników rowerowych nie jest proste. Szukamy jednak ludzi, którym zagwarantujemy pracę na sześć lat, do końca naszego kontraktu.

To oficjalna deklaracja? Bo pojawiły się spekulacje, że Nextbike wycofa się z kontraktu.

Kontrakt jest sześcioletni i chcemy go wypełnić. Wierzymy, że uda się to zrobić, ale wymaga to partnerskich relacji z zamawiającym, czyli stowarzyszeniem OMGGS.

Na razie OMGGS naliczył wam 4,5 mln zł kar w ciągu półtora miesiąca funkcjonowania systemu. Zapłacicie?

Przyznam, że byliśmy nieco zaskoczeni tą informacją, bo dowiedzieliśmy się to tym z komunikatu prasowego OMGGS. Trudno więc się do tego odnieść. Jesteśmy w dialogu z zamawiającym, różnią nas interpretacje zapisów umowy. Według OMGGS mamy 12 godzin na naprawienie usterki zgłoszonej przez użytkownika. My uważamy, że mamy 12 godzin na identyfikację problemu i kolejne 12 godzin na naprawę. Tak to działa w innych systemach rowerowych w Polsce.

  • Tak ładowane są baterie do rowerów Mevo. Dziennie doładowywanych jest w ten sposób 500 baterii.
Dam przykład: użytkownik zgłasza nam, że coś z rowerem jest nie tak, że nie nadaje się do jazdy. Serwisant jedzie na miejsce, by ustalić problem, ale okazuje się, że roweru tam nie ma. Miał być nienadający się do jazdy, a jednak ktoś nim pojechał.

Kary obejmują także zbyt małą liczbę rowerów na ulicach, wyłączenie płatności, problemy z relokacją. Zgadzacie się z tymi zarzutami?

Rowerów jest faktycznie za mało, nie ma co ukrywać. Ale sposób mierzenia ich liczby budzi nasze wątpliwości, wspominałem o tym mówiąc o czasie reagowania na zgłoszone usterki. Również w przypadku wstrzymania możliwości dokonywania płatności mamy wątpliwości co do interpretacji zamawiającego. Warto zwrócić uwagę, że dzięki tej decyzji opanowaliśmy sytuację w najgorętszym okresie i zapewniliśmy dostępność rowerów tym użytkownikom, którzy za to zapłacili. Obecnie naszym wspólnym priorytetem jest wdrożenie II etapu.

Nextbike obsługuje kilkadziesiąt systemów rowerów współdzielonych w całej Europie. Nie dało się lepiej przygotować systemu dla Pomorza?

Trudno ten system porównywać z jakimkolwiek innym - po prostu nie ma drugiego takiego w Europie. Przyznaję, mogliśmy się lepiej przygotować. I to jest nasza odpowiedzialność. Popyt na Mevo jest bardzo wysoki. Między innymi dzięki wspomaganiu elektrycznemu rower publiczny pełni w Trójmieście inną funkcję, niż zakładano. Nie służy tylko do podjeżdżania do przystanków, nie jest jedynie uzupełnieniem komunikacji miejskiej, tylko stał się jej pełnoprawnym elementem. I wszyscy muszą sobie zdać z tego sprawę.

Miejsca

Opinie (353) ponad 50 zablokowanych

  • Zobaczcie jakie zaplecze mają

    W blaszanych magazynach ładują baterie w 0lastikowych skrzynkach co grozi pożarem zero bhp zero bezpieczeństwa. Rowery nowe już psują się w ilościach hurtowych a prezes w białej koszuli uśmiechnięty bo miasto przelało na tą fuszere 10 mln zł gdzie 0rokurator ? Prezes już mówi że nie zapłacä żadnej kary .... hah

    • 19 2

  • Sanepid

    Ta akumulatornia nie spelnia zadnych przepisow obowiazujacych. Co robicie? I wy prokuratorzy? Przegladacie internet przy kawce?

    • 14 2

  • Wystarczy podnieść cenę abo i 99% problemów z Mevo zniknie. Jak sam prezes zauważył, że zamiast uzupełnienia transportu,Mevo stało się jednym z nich. 10zl/msc to śmiech, piwo w knajpie droższe

    • 3 3

  • Fajny system szkoda ze nie dziala :P

    rowery tez bez jakichs rewelacji. wspomaganie czuc na najnizszym biegu tylko

    • 6 1

  • Nikt nie beknie z OMGGS nigdy, przenigdy, bo to są ludzie namaszczeni przez Gdanostrę - Gdamorrę

    taka prawda. Nagrody rozdane. Żenujące jest tłumaczenie nowego prezesa, że inaczej interpretują zapisy umowy w sprawie szybkości reakcji serwisu. Czyli podczas negocjacji zabrakło tłumacza z języka polskiego - technicznego? Za wesoło było zapewne, jak to w gronie krewnych i znajomych królika, dlatego zabrakło skupienia na merytorycznych sprawach.

    • 11 2

  • No i gitara (1)

    Super, wszystko pięknie działa, wszystko idzie zgodnie z planem. sr*nie po ścianie. Co ma na celu wywiad z tym panem? Wybielenie firmy i udawanie, że wszytko jest w porządku, a zawistni hejterzy czepiają się super działającego systemu mevo? Dziennikarze powinni tego pana ostro przyprzeć do muru trudnymi pytaniami i nie odpuszczać!
    Dużo już napisałem na temat mevo i dodam tylko jedną rzecz: ledwo sobie radzą z 1000 rowerów, a co będzie jak w systemie będzie działać 4000 rowerów? Osobiście nie wierzę, że pozostałe rowery zostaną w ogóle dostarczone.

    • 17 2

    • Jaki portal, tacy dziennikarz i takiej jakości pytania...

      Każdy z tutejszych hejterów zadałby lepsze pytania..

      • 3 0

  • Laduja 500 baterii dziennie? Skoro bateria rozladowuje sie po 2-3 godzinach jazdy to powinni ich dziennie ladowac przynajmniej 2x tyle, a i to za malo.

    • 12 1

  • A co tam w Cam Media słychać p.Prezesie?

    Zegarki wporzo chodzą?

    • 8 2

  • Mało profesjonalnie wygląda ta stacja ładowania i dlaczego jest tylko w jednej lokalizacji

    • 7 1

  • Niestety Krawezniki to Polska ułomnosc dzieki urzedasom,od lat walcze z urzedasami olikwidacje krawezników

    W wielu miejscach już krawężników niema ,ale nadal jeszcze jest ich wielokrotnie więcej.i od samego początku pisze ze moze ich miec więcej.4000 to powinien miec tylko sam Gdańsk ,Gdynia z Sopotem minimum 2 tys.
    Im więcej rowerów tym lepiej dla miasta.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Trójmiejski Dzień Zielonych Budynków

123 zł
konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Drzewa użytkowe to?

 

Najczęściej czytane