• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Produkcja rowerów Mevo ma zakończyć się do końca września

Arnold Szymczewski
3 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Produkcja rowerów ma ruszyć na dobre dzięki dokapitalizowaniu firmy. Produkcja rowerów ma ruszyć na dobre dzięki dokapitalizowaniu firmy.

- Po 10 września z taśmy produkcyjnej w Niemczech dziennie zjeżdżać będzie 150 rowerów Mevo. Produkcja zakończy się jeszcze we wrześniu i stopniowo będziemy dostarczać jednoślady do Polski - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska. Problemy związane z opóźnieniem II etapu miały wynikać z trudności we współpracy z partnerem Nextbike GmbH.



Mevo - zerwana umowa. System zawieszony

II etap roweru metropolitalnego Mevo zakładający dostarczenie 2856 jednośladów miał zostać odebrany 1 marca. Tak jednak się nie stało. W późniejszym terminie operator Nextbike Polska zapewniał, że rowery dojadą do metropolii w połowie sierpnia. Dziś wiemy już, że do Gdańska dojechało zaledwie nieco ponad 700 sztuk.

Nowe rowery Mevo nie dojadą do Trójmiasta w terminie



Czy dostarczenie całej floty rowerów spowoduje duży wzrost ich dostępności?

- W tej chwili mamy wyprodukowane 624 nowe rowery, 224 dojechały już do Gdańska, a wcześniej dostarczyliśmy ich jeszcze 500. 10 września ruszy produkcja i pod koniec miesiąca chcemy zakończyć budowę wszystkich rowerów. Jednoślady będą następnie przyjeżdżać tirami do Gdańska, a na miejscu zostaną przetestowane przez Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot - mówił Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska podczas ostatniej sesji Rady Miasta Gdańska.
Szef Nextbike'a opowiadał także o problemach związanych z niemiecką spółką Nextbike GmbH. Problemy z płynnością miały spowodować opóźnienia w dostarczeniu drugiego etapu roweru Mevo.

Hossa na rynku rowerowym i problemy z niemieckim Nextbike GmbH powodem opóźnień Mevo



- Nextbike Polska w zeszłym roku wygrało 29 przetargów i rozbudowało system do ponad 40 miast. Nie ukrywamy, że liczba zamówień i hossa na rynku rowerowym spowodowała, że nasz niemiecki partner nie wyrabiał się z produkcją i nie nadążał z realizacją naszych zadań. W związku z tym Nextbike GmbH miało problemy z płynnością. Te problemy rozwiązali akcjonariusze w lipcu tego roku. Mianowicie chodzi mi o fundusz, który jest właścicielem Nextbike GMBH. Dofinansował on firmę, zabezpieczając ją, jeżeli chodzi o środki na dalszy rozwój i dokończenie naszej produkcji - mówił Paweł Orłowski.

Łącznie 1,8 mln zł za opóźnienie obu etapów rowerów Mevo



Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot za opóźnienie w realizacji pierwszego etapu wprowadzania systemu nałożył już na operatora 900 tys. zł kary. Według umowy, opóźnienie drugiego etapu, który miał wystartować 1 marca kosztować będzie Nextbike 300 tys. zł za każdy miesiąc zwłoki (maksymalna kara to 900 tys. zł).

- Wszelkie niedociągnięcia, odstępstwa od umowy są na bieżąco katalogowane i analizowane. Kary zostaną wyegzekwowane. Nie odstąpimy od naliczania kar, jednak w tym momencie skupiamy się na zrealizowaniu programu - mówi Alicja Mongird z OMGGS.
Zgodnie z umową obszar nalicza jeszcze kary m.in. za:

  • dostępność rowerów w godzinach 3:00-5:00 (50-90 proc. - 10 tys.; 90-95 proc.- 5 tys.; 95-98 proc. - 3 tys.),
  • za każdy rower niesprawny dłużej niż 12 godzin, w przypadku Usterek Istotnych (wspomaganie, koła itp.) 50 zł za każdą godzinę,
  • za każdy rower niesprawny dłużej niż 48 godzin, w przypadku Usterek Nieistotnych (np. koszyk) 50 zł za każdą godzinę,
  • dostępność poniżej 50 proc. - za każdy dzień 100 tys. zł

Obecnie z roweru metropolitalnego Mevo korzysta 142 tys. użytkowników, a aż 130 tys. z nich ma wykupiony abonament. Rower wypożyczono już 1,5 mln razy.

Opinie (237) ponad 10 zablokowanych

  • polskie rowery sa bardzo dobre

    czemu zamawiacie wszystko w niemczech, polskie firmy rowerowe sa swietne

    • 5 2

  • Zbędna fanaberia

    Kolejny modny temat zastępczy. Miasto nie ogarnia komunikacji publicznej a za takie modne fanaberie się bierze. Zmarnowane pieniądze, które powinny trafić na komunikacje tramwajowa i autobusową

    • 4 3

  • Byłem zwolennikiem tego systemu bo znałem go doskonale z innych dużych miast zagranica i w Polsce. Nie koniecznie w takiej formie - same elektryczne rowery, wiecznie rozładowane lub niedostępne. Po kolejnym miesiącu użytkownika powiedziałem stop, nie będę płacić za coś z czego nie mogę korzystać, poszedłem i kupiłem własny rower. Także dzięki Mevo!

    • 6 0

  • Janek

    Ludzie wcale o te rowery nie dbajom

    • 1 0

  • Przeciez produkcja w Polsce była by 5 razy tańsza i bez kosztów transportu!Połowa rowerów miała byc zwykłych!!

    Pamiętam jak kampania rowerowa rekomendowała by wszystkie były elektryczne co było naturalnie bełdem potwierdziło sie i bedzie sie potwierdzać w kolejnych latach!! Juz taniej by było zakupic elektryczne hulajnogi .I kolejny mit obalony te rowery elektryczne nie wymagaj a tego by cały czas krecic pedałami !!
    Przede mną często widzę takich na tych rowerach co jadą nawet kilometr bez kręcenia pedałami wiec to takie hulajnogi .Proste i tańsze rozwiązanie dokupić elektryczne hulajnogi z ograniczeniem prędkości do 20km/h

    • 3 4

  • Po co jak zima idzie :)

    Po ptokach

    • 2 0

  • Już nawet nie czytam tych pseudo-wytłumaczeń, uzasadnień etc. Wiarygodność Nextbike Polska = zero.

    • 7 1

  • Do końca września?

    OK, ciekawe tylko, którego roku?

    • 6 0

  • Przeklęte wspomaganie elektryczne!

    • 2 2

  • Czyli teraz GOM zajmuje się testowaniem rowerów?

    Niby dobrze, że robią coś pożytecznego, ale ile Nextbike płaci za to, że urzędnicy wykonują w ramach opłacanego z publicznej kasy dnia pracy zadanie należące do zakrseu operatora?

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

I Ogólnopolska Konferencja Ginekologii, Położnictwa i Chorób Piersi MEDFEM

konferencja

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Jaka rzeźba terenu przeważa w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym?

 

Najczęściej czytane